پنجشنبه, ۹ تیر(۴) ۱۴۰۱ / Thu, 30 Jun(6) 2022 /
           
فرصت امروز

بزرگترین کارآفرینان دنیا هم یک روز افرادی تازه کار و بی تجربه بوده اند. به عنوان مثال، ریچارد برانسون را در نظر بگیرید. این کارآفرین بزرگ و باتجربه در دهه 60 میلادی فقط یک نوجوان تازه کار بود. اگرچه او در سال های دبیرستان حتی پول کافی برای خرید یک خط تلفن را نداشت، اما با پشتکار و طراحی ایده های مناسب برای راه اندازی کسب و کار خیلی زود تبدیل به کارآفرینی همه فن حریف شد. امروزه ریچارد برانسون چهره ای شناخته شده در میان اهالی کسب و کار محسوب می شود. او علاوه بر میلیاردها دلار ثروت، صاحب برخی از ایده های درجه یک در زمینه کسب و کار نیز هست. 

نکته مهم درباره موفقیت کارآفرینان در دنیای کسب و کار مربوط به پشتکار بالای آنها و حتی چاشنی شانس نیست، بلکه در این میان توانایی آنها برای استفاده از امکانات در دسترس  ایجاد کسب و کارهای کاربری مد نظر قرار دارد. امروزه یکی از ابزارهای مهم در دسترس کارآفرینان اینترنت است. این ابزار به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در سراسر دنیا کمک می کند. برخی از ایده های اساسی در دنیای اینترنت مثل آمازون در ابتدا با کمترین بودجه ممکن راه اندازی شدند. با این حال پس از مدت زمانی اندک تبدیل به استارت آپ و سپس کسب و کارهایی حرفه ای شدند. این امر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی داشته و در طول کمتر از دو دهه آمازون را تبدیل به محبوب‎ترین خرده فروشی دنیا کرد. 

راه اندازی کسب و کار آنلاین با کمترین هزینه ممکن

شما به عنوان کسب و کار همیشه باید آمادگی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را داشته باشید. اینترنت هم ابزار مهمی برای شما به منظور تاثیرگذاری بر روی مشتریان است. درست به همین خاطر در صورتی که حواس تان به این ابزار کاربردی نباشد، کمتر فرصتی برای درخشش در بازار پیدا خواهید کرد. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات کلیدی درباره راه اندازی کسب و کار در عرصه آنلاین است. این امر برای کارآفرینان در هر موقعیتی مهم و اساسی خواهد بود. اگر شما فکر می کنید ورود به دنیای کسب و کارهای آنلاین الزاما هزینه بالایی به همراه دارد، در ادامه با برخی از نکات حیرت انگیز آشنا خواهید شد. به عبارت دقیق تر، در ادامه این مقاله راهکارهایی برای ورود به دنیای کسب و کار آنلاین را مرور خواهیم کرد. 

مطلب مرتبط: بایدهای راه اندازی کسب و کار جدید

پیدا کردن ایده ای مناسب برای کسب و کار

هر کسب و کاری در بازار براساس یک ایده طراحی و سپس اجرا می شود. اگر شما هیچ ایده ای در ذهن تان نداشته باشید، کمتر فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهید داشت. با این حساب پیش از پیگیری سایر کارها در بازار باید نسبت به توانایی تان برای پیدا کردن ایده ای مناسب مطمئن شوید. 

برخی از کارشناس ها در زمینه پیدا کردن ایده های مناسب برای کسب و کار بر روی علاقه کارآفرینان تاکید بسیار زیادی دارند. اگرچه این امر اهمیت زیادی دارد، اما شما باید به فکر سایر بخش های کار نیز باشید. نیازهای بازار و سلیقه مشتریان در زمینه انتخاب ایده کسب و کار نقش محوری بازی می کند. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بر این اساس هستید، باید استارت آپ های موفق در سطح دنیا را مورد بررسی قرار دهید. این امر به شما برای جلب نظر مشتریان و تکرار موفقیت های بزرگ کمک خواهد کرد. 

یادتان باشد برخی از ایده های کارآفرینی در زمان خود اهمیت بالایی داشته‎اند، اما اکنون دیگر به درد نمی خورند. به همین خاطر شما باید براساس بازه زمانی که در آن فعالیت دارید، اقدام به الگوبرداری از برندهای دیگر کنید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و بهینه سازی وضعیت کاری تان پیدا نکنید. 

ایده های فعالیت در دنیای کسب و کار تنوع بسیار زیادی دارد. این امر درباره کسب و کارهای آنلاین نیز مصداق دارد. درست به همین خاطر شما باید همیشه یک مطالعه گسترده درباره وضعیت بازارهای آنلاین و ایده های مناسب را در دستور کار قرار دهید، در غیر این صورت شاید در میانه راه دیگر توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نداشته باشید. 

ارزیابی و اعتبارسنجی ایده کسب و کار

راه اندازی کسب و کار آنلاین با کمترین هزینه ممکن

وقتی شما در بازار مشغول تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید تمام مراحل قبلی استارت آپ تان را به درستی طی کرده باشید. یکی از مراحل مهم در این میان تلاش برای ارزیابی و اعتبارسنجی ایده کسب و کار است. این امر به شما برای پیشبرد هرچه بهتر فعالیت های کاری کمک خواهد کرد. 

بسیاری از ایده های مربوط به راه اندازی کسب و کارهای آنلاین در نگاه نخست برای طراح های آن جذابیت زیادی دارد. نکته مهم اینکه شما باید اندکی پیش از اجرای طرح ها و ایده های تان نظرات دیگران را نیز جویا شوید. این امر برای کارآفرینانی که بی نهایت از کیفیت کاری شان مطمئن هستند، به طور معمول نوعی شوخی محسوب می گردد. با این حال اگر نکته موردنظر را بیشتر بررسی کنید، خیلی خوب اهمیتش را درک خواهید کرد. پس همیشه ارزیابی و اعتبارسنجی ایده ها پیش از اجرای شان را در دستور کار قرار دهید. 

امروزه میزان رقابت در دنیای آنلاین حتی از عرصه عادی کسب و کار نیز بیشتر است. به همین خاطر شما هیچ جایی برای اشتباه کردن ندارید. بسیاری از برندهای بزرگ نیز در شرایط فعلی بازارهای آنلاین با کوچک ترین اشتباهی از سوی مشتریان ترد خواهند شد. همین امر باید برای شما به مثابه نوعی زنگ خطر عمل نماید. پس اگر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان هدف تان هستید، باید همیشه عملکرد متفاوتی را در دستور کار قرار دهید. 

ارزیابی ایده های اولیه درباره کسب و کار آنلاین کار سختی نیست. اگر شما در این میان کمک برخی از همکاران را نیز به ماجرا اضافه کنید، آن وقت دیگر هیچ مشکلی از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مشتریان پیدا نخواهید کرد. 

امروزه به طور معمول هر ایده ای در دنیای کسب و کار باید براساس داده های معتبر تایید شود. این یعنی ایده شما باید دست کم از نظر منطقی امکان اجرا و بازگشت سرمایه را داشته باشد. در کنار این مسئله باید به به روز رسانی مداوم ایده تا جای ممکن نیز توجه کرد، در غیر این صورت شاید شما توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست بدهید. 

مطلب مرتبط: راه اندازی کسب و کار کوچک در سال 2022 با بهترین ایده ها

عضویت در کتابخانه ها

کتابخانه ها یکی از بهترین محل ها برای مطالعه دقیق هستند. شاید در نگاه نخست عضویت در کتابخانه برای کارآفرینی که دنبال بهینه سازی شرایطش در بازارهای دیجیتال است، عجیب به نظر برسد. با این حال اندکی تأمل بیشتر تمام جزییات کار را مشخص می سازد. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن است. وقتی از بهترین شکل ممکن تاثیرگذاری بر روی مشتریان حرف می زنیم، باید نکات جانبی بسیار زیادی را مد نظر قرار دهیم. یکی از نکات جانبی در این بین مربوط به دسترسی به آموزش های به روز و همچنین اطلاعات دقیق درباره بازار هدف است. 

اگر یک کارآفرین به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان در بازاری خاص است، باید از همان ابتدای امر شناخت درستی از بازار موردنظر داشته باشد. چنین نکته ای حتی در مورد خرده فروشی های آنلاین نیز مصداق دارد. از آنجایی که امروزه اغلب خرده فروشی ها به طور محلی فعالیت دارند، باید پیش از راه اندازی رسمی کسب و کار به فکر شناخت درست از بازار باشند. این امر رمز موفقیت تمام کسب و کارهای آنلاین محسوب می شود.

خوشبختانه امروزه کتابخانه های بسیار زیادی در سراسر دنیا با منابع دست اول وجود دارد. این امر کار شما برای عضویت در یک کتابخانه مناسب را به شدت ساده خواهد کرد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از ایده های تازه و حرفه ای نخواهد بود. وقتی شما مطالعه ای دقیق درباره بازار داشته باشید، تا حدودی با سلیقه مشتریان آشنا شده و امکان تاثیرگذاری بهتر بر روی آنها را خواهید داشت. 

بازاریابی برای استارت آپ با شبکه های اجتماعی

راه اندازی کسب و کار آنلاین با کمترین هزینه ممکن

هر ایده یا استارت آپی در دنیای کسب و کار باید همراه با اندکی بازاریابی باشد. در غیر این صورت تاثیرگذاری لازم بر روی مخاطب هدف را به همراه نخواهد داشت. شما در این مرحله دیگر ایده تان برای فعالیت در دنیای آنلاین را پیدا کرده اید. درست به همین خاطر باید به دنبال اندکی بازاریابی برای آن باشید، در غیر این صورت هیچ کس در بازار با برندتان آشنا نمی شود. نتیجه این امر نیز بهینه سازی شرایط تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود. 

بازاریابی همیشه گزینه ای پرهزینه برای برندها نیست. گاهی اوقات امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بازاریابی با کمترین هزینه های دنیا نیز وجود دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از تمام ظرفیت های در دسترس برای تیم های بازاریابی است. تولید محتوا و بازاریابی به طور ارگانیگ امروزه یکی از شیوه های پرطرفدار در شبکه های اجتماعی محسوب می شود. کارآفرینان و بازاریاب ها برای موفقیت در این بخش باید اول از همه دانش بازاریابی مناسبی داشته باشند. سپس الگوبرداری از کمپین های موفق یا ترکیب ایده چند کمپین با هم راه حل مناسبی خواهد بود. شما با چنین کاری فرصت تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به بهترین شکل پیدا کرده و بسیاری از مشکلات تان در بازار نیز حل خواهد شد. 

یادتان باشد عرصه بازاریابی دارای تفاوت های معناداری با تبلیغات است. در تبلیغات شما باید صرفا پول خرج کرده و از این طریق اسم برندتان را سر زبان ها بیندازید. با این حال در بازاریابی شما به دنبال راه حل های ساده و کم هزینه تری نیز می روید. به عبارت بهتر، در بازاریابی میزان خلاقیت برای صرفه جویی در هزینه ها بیشتر به چشم می خورد. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، باید اول از همه بعد از پیدا کردن ایده مناسب به دنبال بازاریابی باشید. این نکته شانس تان در بازار را افزایش داده و مشتریان را به استارت آپ تازه تان جلب می کند. 

مطلب مرتبط: راه اندازی کسب و کار پاره وقت با راهنمایی های حرفه ای

کار با شبکه های اجتماعی در طول سال های اخیر به شدت ساده شده است. دسترسی کاربران موبایل به شبکه های اجتماعی بر سادگی روابط کاربری آنها افزوده است. بنابراین شما فقط باید چند روزی با شبکه های اجتماعی کار کنید تا به خوبی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را پیدا نمایید، در غیر این صورت شاید موانع توسعه کسب و کار یکی پس از دیگری پیش روی تان قرار گیرد. 

طراحی سایت برای کسب و کار

راه اندازی کسب و کار آنلاین با کمترین هزینه ممکن

امروزه کسب و کارها با معیارهای قدیمی مورد ارزیابی قرار نمی گیرند. این امر درباره کسب و کارهای آنلاین به طور بیشتری مصداق دارد. اگر شما در دنیای آنلاین به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید قبل از هر اقدام نسنجیده ای به سراغ طراحی سایت رسمی بروید. سایت رسمی در دنیای کسب و کار به عبارت بهتر شناسنامه و هویت برند شما را شکل می دهد. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، باید سایتی درخور طراحی نمایید. 

برخی از کارآفرینان صرف طراحی سایت را برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان کافی می دانند. این در حالی است که کاربران در بازار فقط به کیفیت سایت توجه دارند. بنابراین اگر سایت شما از نظر کیفی جذابیت لازم را نداشته باشد، خیلی سخت شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا می کنید. این امر می تواند وضعیت تان را به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار دهد. 

همکاری با موسسه های طراحی سایت به طور حرفه ای یکی از راهکارهای خوب برای شما محسوب می شود. بسیاری از کسب و کارها برای کاهش هزینه ها به دنبال طراحی سایت به طور مستقل هستند. این امر شاید ایده خوبی برای صرفه جویی در هزینه ها باشد، اما در نهایت کیفیت سایت را به شدت کاهش می دهد. بنابراین توصیه ما پیدا کردن یک موسسه حرفه ای برای همکاری در زمینه طراحی سایت است. این امر به شما فرصت های بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان می دهد. 

یادتان باشد یک سایت بی عیب و نقص مشتریان را برای مدت زمانی طولانی سرگرم خواهد کرد. این امر نه تنها شانس تان برای فروش را بالا می برد، بلکه از نقطه نظر سئو نیز کاربردی خواهد بود. امروزه یکی از معیارهای مهم در سئو محتوا و سایت ها مربوط به میانگین زمان حضور کاربران در سایت است. بنابراین وقتی شما سئو حرفه ای برای سایت تان داشته باشید، به خوبی فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان را خواهید یافت. 

استفاده از سرویس های ایمیل برای مدیریت مشتریان

تعامل با مشتریان و تلاش برای افزایش جذابیت های برند یکی از الزامات ضروری در دنیای کسب و کار است. برندهای آنلاین به دلیل ماهیت غیرحضوری کارشان باید این نکته را جدی تر بگیرند، در غیر این صورت شاید سختی بیشتری برای تعامل بهینه با مشتریان پیدا کنند. این امر شانس شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد. با این حساب توصیه ما تمرکز بر روی ایمیل مارکتینگ به عنوان یکی از راهکارهای اساسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. 

مطلب مرتبط: چگونه به فرزندان مان برای راه اندازی کسب و کار کمک کنیم؟

ایمیل مارکتینگ از مدت ها قبل مورد توجه و تمرکز کاربران قرار داشته است. چنین راهکاری به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک کرده و شانس تان در بازار را به شدت بهینه سازی خواهد کرد. یادتان باشد سرویس های ایمیل شاید در طول سال های اخیر جذابیت شان را از نظر حرفه ای از دست داده باشند، اما هنوز هم برای کاربران کانال ارتباطی مهمی محسوب می شوند. بنابراین شما باید برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از این سرویس کاربردی نهایت استفاده را ببرید. 

بدون تردید راه اندازی کسب و کارهای آنلاین برای هر کارآفرینی سخت و دشواری است. در این میان بسیاری از استارت آپ ها برای مدت زمانی طولانی حتی بودجه کافی به منظور استخدام نیروی کار را هم ندارند. در این شرایط استفاده از سرویس های ایمیل یکی از گزینه های بازاریابی کم هزینه و تاثیرگذار را به شما ارائه می کند. بنابراین شما باید از تمام ظرفیت تان به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف استفاده نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نکنید. 

در کنار استفاده از سرویس های ایمیل تمرکز بر روی ارسال پیامک یا حتی نامه نیز ایده خوبی خواهد بود. از آنجایی که بسیاری از برندهای آنلاین در عمل تعامل مستقیم با مشتریان ندارند، اگر شما اندکی تعامل بیشتر با مشتریان را در دستور کار قرار دهید، وضعیت تان به شدت بهتر خواهد شد. متاسفانه این نکته برای بسیاری از برندها مورد توجه قرار نمی گیرد. درست به همین خاطر کسب و کارهای آنلاین در بازار برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان همیشه مسیر بی نهایت دشواری را پشت سر می گذارند. توصیه ما در این میان برای شما تلاش برای بهینه سازی شرایط بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از اندکی خلاقیت و نمایش حضور برندتان در بازارهای آنلاین به طور غیرکلیشه ای خواهد بود. این امر حتی می تواند همراه با اعطای هدیه های کوچک به مشتریان نیز باشد. 

بدون تردید راه اندازی کسب و کار در دنیای امروز امر ساده ای نیست. بسیاری از کارآفرینان سال های متمادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تلاش می کنند. در این میان هم برخی از افراد هرگز شجاعت ورود به بازار را ندارند. اگر شما به اندازه کافی برای ورود به بازار شجاعت داشته اید، استفاده از ایده های مورد بحث در این مقاله برای تان کاربردی خواهد بود. این نکات به شما برای راه اندازی کسب و کار آنلاین تان کمک کرده و تا حد زیادی بازگشت سرمایه تان را تضمین می کند. 

منبع : foundr
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/H4DCf6hN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه