جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

افزایش وفاداری کارمندان با 6 اقدام ضروری

4 سال پیش ( 1398/10/19 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : متئو هادسون  

اگرچه همواره در رابطه با راهکارهای جلب وفاداری مشتریان صحبت می شود، با این حال توجه داشته باشید که انجام این اقدامات برای کارمندان نیز اهمیت بسیار بالایی را دارد، با این حال بسیاری از برندها در این رابطه عملا بی تفاوت بوده و همین امر باعث شده است تا آمارها در این زمینه کاملا فاجعه بار باشد. دو نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که عدم وجود وفاداری باعث خواهد شد تا همواره با خطر از دست دادن تیم کاری مواجه باشید. فراموش نکنید که ایجاد یک تیم، اقدامی زمانبر محسوب شده و این امر می تواند رشد شما را با کندی محسوسی مواجه سازد.

همچنین عدم وجود این امر در کارمندان باعث خواهد شد تا آنها نهایت تلاش خود را انجام نداده و تنها یک رابطه اقتصادی شکل گیرد. بدون شک این امر، شرایط ایده آل برای شما محسوب نمی شود. به همین خاطر نیز ضروری است که حتی توجه بیشتری را به کارمندان خود در مقایسه با مشتریان داشته باشید. درواقع بدون تیم پرانگیزه انجام اقدامات لازم برای تحت تاثیر قرار دادن مشتری نیز عملا غیرممکن خواهد شد. در همین راستا به بررسی اقداماتی خواهیم پرداخت که کارمندان شما را به وفاداری نسبت به شرکت سوق می دهد.

افزایش وفاداری کارمندان

1-کارمندان خود را بشناسید

این امر ممکن است بیش از حد ساده به نظر برسد، با این حال واقعیت این است که در حال حاضر بیش از نیمی از شرکت ها آگاهی کافی از کارمندان خود ندارند. این امر بدون شک یک فاجعه محسوب می شود. درواقع کار کردن با افرادی که شناخت وجود ندارد، کاملا بی معنا خواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا سریعا برای افزایش ارتباط خود با کارمندان برنامه ریزی کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که حتی ایجاد یک رابطه دوستانه نیز بدون مانع بوده و لازم است تا عقاید قدیمی و اشتباه خود در این رابطه را کنار بگذارید. بدون شک با وقت گذاشتن بیشتر با کارمندان، متوجه بسیاری از تفاوت افراد با یکدیگر خواهید شد. این امر کمک خواهد کرد تا برنامه ریزی بهتری را داشته و قدرت درک آنها پیدا کنید. در نهایت این رابطه خوب، باعث افزایش رضایت کارمندان و کاهش استرس ناشی از کار می شود. درواقع هیچ چیز بهتر از شرایطی نخواهد بود که افراد به راحتی بتوانند در رابطه با مشکلات و حتی اشتباهات خود با مدیریت صحبت کرده و از او کمک بگیرند. به همین خاطر در صورتی که چنین روحیه ای در تیم شما وجود ندارد، لازم است تا در شیوه رفتاری خود تغییراتی را اعمال کنید. درواقع مهم ترین دارایی شما، همین نیروی انسانی محسوب می شود.

مطلب مرتبط: کارمندان وفادار چه کسانی هستند و چگونه کارمندانی وفادار داشته باشیم؟

2-هم فکری داشته باشید

این امر که کارمندان شما نظرات خود را مهم تلقی کنند، بدون شک تاثیر فوق العاده-ای را در روحیه آنها خواهد داشت. به همین خاطر نیز همواره نسبت به آخرین تصمیمات و شرایط با آنها صحبت کرده و نظرات شان را جویا شوید. فراموش نکنید که این امر، یک اقدام نمایشی نبوده و در بسیاری از موارد بهترین راه حل ها را در دل این گفت وگوها به دست خواهید آورد. علت این امر به این خاطر است که کارمندان بیش از هر فرد دیگری با روند انجام کار درگیر بوده و این امر باعث می شود تا آنها در بسیاری از شرایط آگاهی واقعی تری را نسبت به برخی از موضوعات داشته باشند. در نهایت فراموش نکنید که روزمرگی، یک آسیب بسیار بزرگ محسوب می شود. به همین خاطر نباید از ایجاد تنوع در کار افراد غافل شوید.

3-تداوم داشته باشید

اشتباه بزرگ بسیاری از مدیران این است که تصور می کنند تنها در شرایط بحرانی باید اقدام به تقویت روحیه کارمندان خود کنند. این امر در حالی است که شما در هر لحظه ای ضروری است تا در این رابطه اقدام کنید. درواقع بسیاری از مشکلات حال حاضر، به علت عدم پیشگیری ها به وجود آمده است. به همین خاطر اگر روحیه بخشی مداومی را داشته باشید، بدون شک حتی در صورت بروز بحران نیز تیم شرکت آرامش لازم را خواهد داشت. در نهایت فراموش نکنید که هر یک از افراد از اهداف شخصی نیز برخوردار است، به همین خاطر با شناسایی آنها و کمک رسانی بدون شک راهی جز تحسین شیوه عملکردی تان باقی نخواهید گذاشت.

4-بر روی مقوله استراحت توجه ویژه ای را داشته باشید

در گذشته اگرچه شیوه مدیران باعث فشار بسیار زیاد بر روی کارمندان می شد، با این حال جهان از آن مرحله گذر کرده اگر توجه ویژه ای را به مسئله رفاه و استراحت کارمندان خود نداشته باشید، بدون شک محکوم به نابودی خواهید بود. برای مثال در حال حاضر مسئله سفر اجباری برای کارمندان مطرح شده است. درواقع مدیران برای تمامی کارمندان خود سفرهایی با حقوق را تعیین می کنند تا آنها به خوبی بتوانند قوای خود را بازیابند. روان شناس ها نیز تاکید دارند که ورزش و سفر دو مورد از بهترین اقداماتی است که هر فرد برای حفظ سلامت جسم و روح خود می تواند انجام دهد. به همین خاطر نیز ضروری است تا در این رابطه برنامه ریزی کنید. خوشبختانه انواع باشگاه ها و آژانس های مسافرتی، برای برندها تخفیف های قابل توجهی را قائل می شوند که این امر باعث می شود تا این اقدام بیش از حد هزینه بر نباشد. همچنین فراموش نکنید که باید به میزان اهمیت و تلاش کارمندان نیز توجه داشته باشید. برای مثال بهترین کارمند ماه گذشته، بدون شک باید بهترین سفر موجود در لیست را داشته باشد. این امر خود عاملی انگیزشی برای نهایت تلاش افراد خواهد بود.

5-مربی باشید

درواقع یک مدیریت درست باید رویکردی مشابه یک مربی ورزشی را داشته باشد. این امر باعث خواهد شد تا کارمندان همواره رشد کنند. در این رابطه حتی مشورت های خود در رابطه با کوچک ترین اقدامات را نیز نسبت به افراد دریغ نکنید. درواقع افراد باید تفاوتی سطحی نسبت به فرصت شغلی حال حاضر خود با سال و یا حتی ماه گذشته حس کنند. در غیر این صورت نمی توانید خود را مدیری شایسته تلقی کنید. در این رابطه با توجه به سطح تجربه و دانش بالای خود، می توانید حتی دوره های آموزشی را نیز تعیین کرده و خود به عنوان یکی از مدرس های آنها فعالیت کنید. همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که در تیم شرکت، استعدادها و توانایی هایی وجود دارد که تاکنون به نمایش گذاشته نشده است. به همین خاطر برای بسیاری از اقدامات، می توانید بر روی کمک خود افراد تیم نیز حساب کنید. در نهایت وجود یک پایگاه داده و خبررسانی، کمک خواهد کرد تا سطح دانش افراد، همواره به روز باقی بماند. بدون شک این شرایط، برای هر کارمندی رویایی خواهد بود. درواقع نباید اجازه دهید که تنها انگیزه کارمندان شما کسب درآمد باشد.

مطلب مرتبط: 7 راه ایجاد حس وفاداری و عشق میان تیم كارمندان

6-به صورت مداوم جشن بگیرید

یکی از خاطرات مهم و ماندگار، لحظات شاد است. این امر پس از کسب هر موفقیتی ضروری بوده و باعث می شود تا افراد تمامی خستگی های قبل را به دست فراموشی بسپارند، با این حال جشن تولد برای تمامی کارمندان و سالگرد تاسیس شرکت نیز بسیار مهم تلقی می شود. بدون شک با برنامه ریزی درست بودجه، برای این موارد نیز مبلغ مورد نیاز وجود خواهد داشت. درواقع نباید بیش از حد نیز اقتصادی فکر کنید. بدون شک با توجه به این امر که از محل کار به عنوان خانه دوم یاد می شود، این امر تنها باعث خواهد شد تا آسایش لازم شکل نگیرد.

در نهایت تمامی این اقدامات باعث خواهد شد تا مفهومی جدید در مدیریت شکل گیرد که از آن تحت عنوان خانواده یاد می شود. بدون شک هیچ فردی تمایل ندارد که خانواده خود را ترک کرده و بر روی آن تعصب خاصی را خواهد داشت. این امر بالاترین مرحله برای یک تیم محسوب می شود.

منبع : thebalancesmb
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/02Y9Er8F
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه