جمعه, ۱۴ آذر(۹) ۱۳۹۹ / Fri, 4 Dec(12) 2020 /
           
فرصت امروز

بازیابی استراتژی فروش برند در دوران کرونا

1 ماه پیش ( 1399/8/5 )
پدیدآورنده : اسکات ادینگر   پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : فروش  

بازگشت به شرایط کسب و کار عادی در طول ماه ای گذشته با شیوع ویروس کرونا و آشکار شدن عمق تاثیر گذاری اش بر روی دنیای کسب و کار بسیار دور از ذهن است. بسیاری از کسب و کارها تا همین چند ماه پیش شرایط ناشی از ویروس کرونا را زودگذز توصیف می کردند. همین امر امیدواری بسیار زیادی در میان صاحبان کسب و کار ایجاد کرده بود. اکنون وضعیت دنیای کسب و کار به طور کامل متفاوت است. دیگر کارآفرینی به ماهیت زودگذر بحران کرونا اعتقاد ندارد. بر همین اساس کسب و کارها باید برنامه های بلند مدت شان را بر اساس بحران کرونا طراحی نمایند. کسب و کارهای متکی بر دیدارهای رو در رو برای کسب سود باید به طور کامل به دنبال راهکارهای جایگزین باشند. اگر این امر هرچه زودتر در دستور کار برندها قرار نگیرد، مشکلات عمده ای در زمینه کسب سود خواهند داشت.

هدف اصلی در مقاله کنونی بررسی برخی از نکات اساسی برای بهبود وضعیت کسب سود و فروش کسب و کارها در طول دوران کروناست. بسیاری از برندها با فرض ماهیت زودگذر این بحران مدت ها از شروع فعالیت صرف نظر کردند. این امر بار مالی قابل توجهی برای برندها به همراه داشت. با این حساب ادامه چنین استراتژی برای کسب و کارها منطقی نخواهد بود. بدون هیچگونه توضیح دیگری به سراغ بررسی دقیق تر این موضوع خواهیم رفت.

بازیابی استراتژی فروش برند دوران کرونا

1. قرار دادن فرایند فروش در مرکز استراتژی برند

کسب و کار شما در طول دوران شیوع کرونا چه تغییراتی یافته است؟ پاسخ به این پرسش کار دشواری نیست. اغلب کسب و کارها در طول ماه های اخیر به اندازه چند سال تغییر کرده اند. بخش قابل توجهی از تغییرات مورد نظر مربوط به نحوه فعالیت کارمندان و تعامل با مشتریان است. ارزیابی تغییرات مورد نظر باید منجر به بازآفرینی شیو های فروش گردد.

مطلب مرتبط: 6 راهکار ساده جهت ارتقای سطح فروش محصولات

اشتباه برخی از کسب و کارها تلاش برای فروش محصولات و خدمات مختلف در دوران کرونا درست مانند بازه های زمانی سابق است. این امر به سادگی امکان پذیر نیست. بنابراین باید با توچه به شرایط و ماهیت متغییر نیازهای مشتریان اقدام به طراحی استراتژی های فروش کرد.

کسب و کارها استراتژی های مختلفی برای تعامل با مخاطب هدف در پیش می گیرند. این امر نوعی واکنش طبیعی از سوی آنها برای بهبود وضعیت شان است. بحث فروش اغلب یکی از مهم ترین اهداف کسب و کارها محسوب می شود. نکته مهم در این میان اهمیت سایر فرایندها نظیر تعامل با مخاطب هدف و برندسازی است. بنابراین شاید بودجه شرکت به طور نامتوازن و کمتری به بخش فروش برسد. اکنون با شرایط اضطراری ناشی از کورنا محور اصلی برنامه کسب و کارها باید مرتبط با فروش بیشتر باشد. در غیر این صورت شانس چندانی برای بقا در بازار کنونی نخواهند داشت.

بسیاری از اولویت های کسب و کارها در طول ماه های اخیر تغییر کرده است. این امر در واکنش به ویروس کرونا و با هدف بازآفرینی سطح فروش مناسب صورت می گیرد. اگر کسب و کار شما در این زمینه واکنش مناسبی از خود نشان ندهد، به زودی با مشکلات مالی فراوان مواجه خواهد شد.

2. سرمایه گذاری بر روی یافتن مشتریان تازه

یافتن مشتریان تازه هرگز فرایند ساده ای نیست. بسیاری از برندها در این میان شرایط دشواری برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب هدف پیدا می کنند. ویروس کرونا سبک زندگی مردم را به طور کامل تحت تاثیر قرار داده است. این امر نقش مهمی در تحول کسب و کارها دارد. شاید برخی از کسب و کارها به صورت پیش دستانه اقدام به بهبود شرایط شان کرده باشد، اما در مورد سایر برندها این امر با روند کندتری جریان دارد. صاحبان کسب و کار باید در کوتاه ترین زمان ممکن برای به روز رسانی کسب و کارشان اقدام نمایند. این امر آنها را با دامنه تازه ای از مشتریان رو به رو می سازد.

تعامل با مشتریان تازه امکان کسب سودهای بیشتر را فراهم می کند. شاید در ابتدا این امر به معنای توسعه کسب و کارها در شرایط کرونایی باشد، اما اغلب مشتریان تازه فقط بخشی از کاهش فروش را جبران می کنند. بنابراین ارزیابی کارآفرینان از یافتن مخاطب هدف تازه باید منطقی باشد.

توجه به بازخورد کارمندان در مورد وضعیت کسب و کار اغلب موجب بهبود ایرادات کسب و کار می شود. بسیاری از فروشندگان برای توسعه مقدار فروش در عمل با مشکلات مهمی رو به رو هستند. شاید در نگاه نخست آگاهی از مشکلات فروش بسیار ساده باشد، اما اغلب فروشندگان به طور مداوم مشکلات شان را مورد بی توجهی قرار می دهند. اگر از چشم انداز سایر اعضای شرکت برای یافتن ایرادات فعالیت فروشندگان استفاده کنیم، بخش قابل توجهی از مشکلات آنها حل و فصل خواهد شد. بنابراین در فرایند فروش باید از ایده ها و بازخوردهای تمام اعضای شرکت نهایت استفاده را کرد.

3. بهبود تجربه خرید مشتریان

خرید ساده و بی دردسر در اولویت هر مشتری قرار دارد. اگر کسب و کارها سرمایه گذاری مناسبی بر روی این حوزه نمایند، بخش قابل توجهی از مشکلات شان حل و فصل خواهد شد. یکی از مشکلات مداوم مشتریان در تعامل با برندها مسیرهای دشوار خرید یا بهره مندی از تخفیف های مناسبتی است. امروزه بسیاری از برندها برای جلب نظر مشتریان اقدام به عرضه محصولات شان با تخفیف های مناسبتی می کنند. مهم ترین مسئله در این میان امکان بهره مندی از تخفیف ها به ساده ترین شکل ممکن است. اگر فرایند خرید برای مشتریان پیچیده باشد، امکان جلب نظر مخاطب هدف از بین خواهد رفت.

ارزیابی وضعیت برندهای بزرگ همیشه ایده های تازه ای در اختیار برندها قرار می دهد. شاید این امر در ابتدا عجیب به نظر برسد، اما سالانه شمار قابل توجهی از کسب و کارها اقدام به الگوبرداری از هم در زمینه فروش می کنند. با این حساب تحت نظر داشتن رقبا برای ساده سازی فرایند فروش ایده جالبی خواهد بود.

مطلب مرتبط: روش های افزایش فروش

4. توجه به وضعیت حضوری کسب و کار

بدون تردید در واکنش به شیوع کرونا فرایند فروش اغلب کسب و کارها به حوزه دیجیتال گرایش خواهد یافت. نتیجه این امر جستجوی عمیق تر برای ابزارهای دیجیتال به منظور افزایش ترافیک سایت و همچنین تعامل بهینه با مشتریان است. بدون تردید توجه به فضای دیجیتال ضرورت قابل ملاحضه ای دارد. با این حال باید به حوزه واقعی نیز توجه داشت. این امر شامل پیگیری امور سابق کسب و کار با رعایت اصول بهداشتی است.

ادامه فعالیت حضوری برخی از خرده فروشی ها در طول ماه های اخیر با رعایت نکات بهداشتی نقش مهمی در بهبود وضعیت کسب و کارشان داشته است. بدون تردید اغلب برندها تمایلی برای راه اندازی بخش حضوری کسب و کارشان ندارند، اما این امر برای تداوم فروش مناسب دارای ضرورت است.

منبع : hbr
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/culhsNH4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
استعلام قیمت های روز
آخرین مطالب
پیشنهاد سردبیر
بهترین کتاب های تاریخ در زمینه دورکاری
همکاری بازاریابی با اینفلوئنسرها در دوران کرونا
چگونه رابطه برندمان با مشتریان را بهبود بخشیم
بهترین کتاب های تاریخ برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی
ترندهای بازاریابی محتوایی در سال 2021
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه