چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان در سال 2019

4 سال پیش ( 1398/10/1 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : سوراو داس  

فوتبال پرطرفدارترین ورزش جهان محسوب می شود. به همین خاطر آمارهای مرتبط با آن همواره با استقبال فوق العاده ای همراه بوده و این امر باعث می شود تا رسانه های مختلف، با نزدیک شدن به پایان سال، در این رابطه اقدامات متعددی را انجام دهند. با این حال یکی از آمارهای موجود در زمینه فوتبال، بسیار مورد توجه مدیران شرکت-های مختلف نیز قرار دارد. اگرچه این امر کمی عجیب به نظر می رسد، با این حال واقعیت این است که میزان درآمد و ارزش برند باشگاه ها، یکی از معیارهای مهم برای عقد قرارداد و الگوبرداری از سبک مدیریتی محسوب می شود. نکته جالب لیست، حضور بیشترین تعداد نماینده از کشور انگلستان است. در همین راستا به بررسی 10 تیم پردرآمد جهان در سال 2019 خواهیم پرداخت.

1-رئال مادرید

پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان در سال 2019

میزان درآمد در سال 2019: 750.9 میلیون دلار

میزان درآمد در سال گذشته: 674.6 میلیون دلار

ارزش کلی باشگاه: 3.8 میلیارد دلار

اگرچه سال گذشته از نظر کسب جام برای پرافتخارترین تیم تاریخ لیگ قهرمانان چیزی شبیه به یک کابوس بود و هواداران رنگ هیچ جامی را ندیدند، با این حال رئال به مانند چندین سال گذشته، همچنان در صدر ایستاده است. این تیم پس از سه قهرمانی متعدد در لیگ قهرمانان، دو اتفاق مهم را تجربه کرد. نخست رفتن کریستیانو رونالدو از تیم بود که باعث شد تا بحرانی جدی شکل گیرد و شاید بهترین بازیکن تاریخ خود را که نقش اصلی را در قهرمانی های تیم اول شهر مادرید داشته است، از دست بدهد. دومین اتفاق مهم نیز ترک تیم توسط زین الدین زیدان بود که باعث شد تا پیدا کردن مربی به چالشی جدی تبدیل شود. درواقع تصور فردی دیگر به جای زیدان افسانه ای با سه عنوان قهرمانی متوالی لیگ قهرمانان، عملا غیرممکن به نظر می رسید. پیش بینی ها در این رابطه کاملا درست بوده و دو مربی دیگر ابدا نتوانستند نتیجه ای را به دست آورند. همین امر نیز باعث شد که در اواخر فصل گذشته، پروژه بازگردانی زیدان در دستور کار قرار گیرد، با این حال همه این کارها مانع از فصل بدون جام رئال مادرید نشد. این امر در کنار رفتن رونالدو در زمینه میزان درآمد رئال نیز تاثیری بسیار منفی را داشته و تیمی که در سال گذشته رکورد 750 میلیون درآمد را شکسته بود، امسال تنها 674 میلیون درآمدزایی را تجربه کرد، با این حال همین مقدار نیز برای باقی ماندن در صدر کافی بوده است. با بررسی آمارهای 10 سال گذشته، این نکته غیرقابل کتمان است که رقیب سنتی این تیم( باشگاه بارسلونا) رشدی فوق العاده را تجربه کرده و فاصله درآمدی این دو باشگاه، هر سال کاهشی معنادار را تجربه می کند. به همین خاطر اگر امسال هم تیم زیدان موفق به کسب جامی نشود، احتمال دارد که سال آینده بارسلونا را در رتبه نخست مشاهده کنیم.

مطلب مرتبط: پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال 2018

2-بارسلونا

پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان در سال 2019

میزان درآمد در سال 2019: 690.4 میلیون دلار

میزان درآمد در سال گذشته: 648.3 میلیون دلار

ارزش کلی باشگاه: 3.6 میلیارد دلار

سال گذشته برای دیگر تیم اسپانیایی، یک داستان کاملا تکراری بود. آنها پس از عقد قرارداد با سرمربی سابق تیم اتلتیکو بیلبائو، شروعی خیره کننده را داشتند و جام های داخلی را به راحتی به دست آوردند، با این حال در لیگ قهرمانان اروپا، در دیداری عجیب پس از آنکه بازی رفت را با نتیجه چهار بر یک به پایان رساندند، در دیدار برگشت سه به صفر از تیم رم شکست خوردند تا حذفی تلخ را تجربه کنند. همین امر نیز انتقادهای زیادی را متوجه مربی این تیم کرد، با این حال بسیاری از کارشناسان، بی تجربگی سرمربی در این مسابقات را عامل نتیجه غیرمنتظره دانسته و به دفاع از والورده پرداختند، با این حال در سال بعد نیز دقیقا این داستان تکرار شد و بارسلونا در یک قدمی فینال، در حالی که بازی رفت را با سه گل به پایان رسانده بود، در دیدار برگشت چهار گل را از نایب قهرمان دوره پیش(لیورپول) دریافت کرد تا همگان شوکه شوند. تاثیر این باخت به حدی زیاد بود که بارسلونا در بازی فینال جام حذفی نیز کاملا بی رمق ظاهر شد و نتیجه را واگذار کرد.

نکته جالب این است که علی رغم تمامی پیش بینی ها، والورده با حمایت مدیر باشگاه به کار خود در سال جاری نیز ادامه می دهد. عدم موفقیت سه ساله در کسب لیگ قهرمانان، باعث شده است تا تیم از نظر مالی با حداکثر رشد مواجه نشود، با این حال پروژه مالی بارسلونا، اقدامی کاملا بلندمدت محسوب شده و کسب عنوان موفق ترین تیم 10 سال اخیر، باعث شده است تا افت مالی این شرکت چندان زیاد نباشد. همچنین در اختیار داشتن بزرگترین ورزشگاه اروپا و مسائل سیاسی کاتالان ها با دولت اسپانیا، باعث شده است تا طرفداران این تیم همواره استقبال خوبی را از بازی ها داشته باشند. همین امر به میزان درآمد باشگاه بسیار کمک کرده است. همچنین بهبود قرارداد مالی با برندهایی نظیر نایک و قطر ایرلاینز، از دیگر اقدامات سودمند مدیران باشگاه در سال 2019 محسوب می شود. مسائل دیگر نظیر افزایش حق پخش، از دیگر موارد تاثیرگذار محسوب می شود، با این حال نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که بارسلونا در سال گذشته، فاصله خود را به کمترین میزان در طول تاریخ رساند. با توجه به رفتن کریستیانو رونالدو که افت شدید درآمد و ارزش باشگاه رقیب را به همراه داشته است، پیش بینی می شود که در صورت کسب حداقل دو جام، بارسلونا برای نخستین بار در سال 2020 به عنوان پردرآمدترین باشگاه جهان معرفی شود.

3-منچستر یونایتد

پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان در سال 2019

میزان درآمد در سال 2019: 666 میلیون دلار

میزان درآمد در سال گذشته: 673.3 میلیون دلار

ارزش کلی باشگاه: 3.4 میلیارد دلار

اگرچه در چند فصل اخیر، اوضاع ابدا برای منچستر یونایتد خوب سپری نشده و هیچ جامی را به دست نیاورده است، با این حال در فصل گذشته این تیم با صعود به لیگ قهرمانان و حذف تیم مدعی پاریسن ژرمن، تمامی نگاه ها را به سمت خود جلب کرد، با این حال دلیل اصلی چنین درآمد بالایی را باید تنها به خاطر دو عامل دانست. نخست قراردادهای بسیار خوب مالی با اسپانسرهایی نظیر شرکت خودروسازی شورولت و آدیداس و همچنین حق پخش بالای لیگ انگلیس که در مقایسه با سایر لیگ ها، تفاوت بسیار بالایی را دارد، با این حال اگر در یک الی دو فصل آتی، منچستر به جمع مدعیان کسب جام بازنگردد، بدون شک سقوطی شدید را تجربه خواهد کرد. نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که در تمامی انگلستان، منچستر پرطرفدارترین تیم محسوب شده و این امر باعث می شود تا درآمد آنها از فروش بلیت نیز کاملا قابل توجه باشد.

مطلب مرتبط: پردرآمدترین ورزشکاران جهان به انتخاب فوربس

4-بایرن مونیخ

پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان در سال 2019

میزان درآمد در سال 2019: 629.2 میلیون دلار

میزان درآمد در سال گذشته: 587.8 میلیون دلار

ارزش کلی باشگاه: 2.7 میلیارد دلار

اگرچه بایرن را باید قدرت اول و بدون رقیب آلمان به حساب آورد، با این حال سیاست مالی این تیم که خریدهای گران قیمت را منع می کند، باعث شده است تا به عقیده کارشناسان، موفق نشود تا به رقیبی برای دو غول اسپانیایی تبدیل شود. همچنین حق پخش پایین تر لیگ آلمان، در این رابطه بسیار تاثیرگذار بوده است، با این حال بایرن سال 2019 را با عملکرد مثبت و قابل توجه مالی پشت سر گذاشته و تداوم قهرمانی ها در کنار بهبود قرارداد با اسپانسرهای مالی، باعث شده است تا تیم درآمد فوق العاده ای را داشته باشد. در صورت تداوم عملکرد ناموفق منچستر یونایتد، می توان از بایرن به عنوان تیم سوم فهرست سال بعد نام برد.

5-منچستر سیتی

پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان در سال 2019

میزان درآمد در سال 2019: 568.4 میلیون دلار

میزان درآمد در سال گذشته: 527.7 میلیون دلار

ارزش کلی باشگاه: 2.4 میلیارد دلار

تا چند سال قبل، شاید کمتر کسی تصور می کرد که تیم معمولی منچستر سیتی بتواند به یکی از قدرتمندترین تیم های جهان تبدیل شود، با این حال پس از خرید این باشگاه توسط شیخ منصور سرمایه دار متمول اماراتی، این تیم به سرعت مسیر پیشرفت را طی کرد و حتی پرافتخارترین مربی پرافتخار سابق تیم های بارسلونا و بایرین مونیخ را به خدمت گرفت. در فصل گذشته نیز این تیم موفق شد تا برای دومین سال متوالی، قهرمانی لیگ را به دست آورد. قراردادهای خوب مالی با شرکت های اماراتی در کنار نکته ای که در گذشته نیز تکرار شد و مرتبط با حق پخش بسیار بالای لیگ انگلیس است، باعث شده است تا این تیم بتواند جایگاه پنجم فهرست را به دست آورد، با این حال به علت این امر که منچستر سیتی تنها چند سال است که به جمع تیم های مدعی اضافه شده است، هنوز در مقایسه با رقبای خود از هواداران به مراتب کمتری برخوردار بوده و این امر باعث می شود تا این پارامتر، چندان برای باشگاه سودآور نباشد، با این حال اگر روند رو به رشد تیم ادامه داشته باشد و بتواند اولین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان را نیز تجربه کند، بدون شک برای سال های آینده منچستر سیتی شانس بالایی را برای قرار گرفتن در رتبه های بهتر خواهد داشت.

6- پاری سن ژرمن

پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان در سال 2019

میزان درآمد در سال 2019: 541.7 میلیون دلار

میزان درآمد در سال گذشته: 486.2 میلیون دلار

ارزش کلی باشگاه: 2.4 میلیارد دلار

پاری سن ژرمن را باید نسخه منچستر سیتی در کشور فرانسه دانست که با سرمایه یکباره مالک جدید خود ناصر الخلیفی که یک تاجر ثروتمند از کشور قطر محسوب می شود، سریعا رشد کرده و ستارگان زیادی را جذب کرده است. همین امر نیز باعث شده است تا به تک قدرت کشور خود تبدیل شود. آنها حتی نیمار را با شکاندن رکورد نقل و انتقالات به قیمت باورنکردنی 222 میلیون دلار، خریداری کردند. این امر در حالی بود که در همان سال ام باپه نیز با رقم 180 میلیونی، راهی تیم پاریسی شد، با این حال در سال گذشته این تیم در لیگ قهرمانان همچنان ناکام باقی ماند و به کسب جام های داخلی بسنده کرد. هم گروهی با رئال مادرید در فصل جاری و صعود به عنوان تیم نخست، یکی از نشانه هایی است که تحلیلگران را به رسیدن به فینال توسط این تیم بسیار امیدوار ساخته است. تحت هر شرایط پاری سن ژرمن نیز به مانند منچستر سیتی از شرایطی ایده آل برای کسب رتبه های بهتر در سال های آینده برخوردار است. قرارداد بالای مالی با برندهایی نظیر نایک و حق پخش مناسب از دیگر عوامل کسب چنین جایگاهی محسوب می شود.

مطلب مرتبط: 10ورزشکار پردرآمد دنیا در سال 2016 به انتخاب مجله فوربس

7-لیورپول

پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان در سال 2019

میزان درآمد در سال 2019: 513.7 میلیون دلار

میزان درآمد در سال گذشته: 424.2 میلیون دلار

ارزش کلی باشگاه: 1.95 میلیارد دلار

لیورپول اگرچه تیمی باسابقه و پرافتخار محسوب می شود، با این حال تا دو فصل پیش و قبل از آمدن یورگن کلوپ، شرایط بسیار سختی را تجربه می کرد و کسب جام برای این تیم به یک رویا تبدیل شده بود، با این حال پس جذب از سرمربی آلمانی انقلابی را در این تیم ایجاد کرده است که نتیجه آن کسب یک نایب قهرمانی و قهرمانی در دو فصل گذشته لیگ قهرمانان بوده است. آنها سال گذشته با اختلافی اندک و در هفته-های پایانی قهرمانی لیگ را به منچستر سیتی واگذار کردند، با این حال کسب باارزش ترین جام باشگاهی، سودآوری فوق العاده ای را برای این تیم به همراه داشته و قراردادهای مالی این تیم با اسپانسرها را وارد مرحله ای جدید کرده است. برای مثال برند نیوبالانس که تولیدکننده لباس تیم لیورپول است. پس از کسب قهرمانی این تیم برای جلوگیری از قرارداد بستن تیم با دو غول آدیداس و نایک قرارداد مالی فوق العاده ای را امضا کردند که باعث افزایش چشمگیر درآمد لیورپول شده است. درواقع بالاترین میزان رشد را باید مختص به این تیم دانست. با توجه به فاصله بسیار زیاد این تیم در امتیازات این فصل لیگ با دیگر مدعیان و نمایش های پرقدرت در لیگ قهرمانان، پیش بینی ها حاکی از آن است که لیورپول بالاترین شانس را برای کسب دوگانه داشته و این امر می تواند رشد چشمگیر چند پله ای را برای این تیم در فهرست سال آینده به همراه داشته باشد.

8-چلسی

پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان در سال 2019

میزان درآمد در سال 2019: 505.7 میلیون دلار

میزان درآمد در سال گذشته: 428 میلیون دلار

ارزش کلی باشگاه: 2.3 میلیارد دلار

چلسی قهرمان فصل گذشته لیگ اروپا بوده و همین امر در کنار صعود به لیگ قهرمانان باعث شده است تا باشگاه سود قابل توجهی را در مقایسه با سال گذشته که فصلی کاملا ناموفق بوده است، تجربه کند. پیوستن اسطوره سابق تیم، فرانک لمپارد به عنوان سرمربی در فصل جاری و درخشش ستارگان جوان، باعث شده است تا تحلیلگران آینده درخشانی را برای این تیم پیش بینی کنند. فروش بالای برخی از ستارگان نظیر آلوارو موراتا و محرومیت از خرید بازیکن در کنار حق پخش و بهبود قراردادهای مالی با اسپانسرهایی نظیر آدیداس و جیکوهاما باعث شده است تا سال 2019 با افزایش درآمد برای این تیم همراه باشد.

9-آرسنال

پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان در سال 2019

میزان درآمد در سال 2019: 439.2 میلیون دلار

میزان درآمد در سال گذشته: 487.6 میلیون دلار

ارزش کلی باشگاه: 2 میلیارد دلار

عدم توان آرسنال برای کسب جام در چند سال گذشته و تداوم ناکامی ها در سال جاری باعث شده است تا به مانند سال های گذشته، شاهد کاهش درآمد تیم در سال 2019 باشیم. حتی کنار رفتن آرسن ونگر پس از 22 سال از سمت سرمربی گری این تیم نیز باعث نشده است تا تغییری در وضعیت آرسنال اتفاق بیفتد. جذب دو موتور گلزنی به نام های اوبامیانگ و لاکازت نیز به انقلابی در این تیم تا به امروز منجر نشده است. به همین خاطر نیز پیش بینی ها حاکی از آن است که آرسنال هیچ گونه شانسی برای قرار گرفتن در فهرست 10 تیم پردرآمد جهان در سال آینده نخواهد داشت. دلیل اصلی کسب درآمد فعلی این تیم نیز به خاطر حق پخش بالا و فروش بلیت در کنار قرارداد خوب با اسپانسرهایی نظیر پوما است.

مطلب مرتبط: پردرآمدترین تیم‌های ورزشی جهان

10-تاتنهام

پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان در سال 2019

میزان درآمد در سال 2019: 428.3 میلیون دلار

میزان درآمد در سال گذشته: 359.5 میلیون دلار

ارزش کلی باشگاه: 1.42 میلیارد دلار

تاتنهام را باید جالب ترین تیم در فهرست امسال دانست. این باشگاه نه از سرمایه گذار متمول برخوردار بوده و نه تیمی با سابقه قهرمانی های متعدد محسوب می شود، با این حال به لطف ستاره سازی فوق العاده ای که در چند سال گذشته داشته است، در فصل گذشته موفق شد تا به فینال رقابت های لیگ قهرمانان راه یابد. همین امر نیز تمامی توجه ها را معطوف به این تیم کرده است، با این حال عدم خرید بازیکن از سوی مدیران این تیم، باعث شد تا پوچتینو مجبور به کناره گیری از سمت خود شود و مورینیو به عنوان جایگزین او مدتی است که سکان هدایت تیم را برعهده گرفته است. درواقع سال 2019 برای تاتنهام، کاملا رویایی بوده و آنها برای نخستین بار موفق شدند تا به جمع 10 تیم پردرآمد فوتبال جهان راه پیدا کنند. در رابطه با پیشرفت قابل توجه درآمد این تیم نباید از بهبود حق پخش و قرارداد با اسپانسرهایی نظیر نایک نیز غافل شد. همه این موارد باعث شده است تا از همین الان از این تیم به عنوان جانشین رتبه فعلی آرسنال، نام برده شود.

منبع : sportsshow
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/A50QHU43
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه