جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

در گذشته مخاطبان برای داشتن دندان های سفید و براق از خمیر دندان های سفید کننده استفاده می کردند و این خمیر دندان ها به مرور زمان ساییدگی را روی دندان های آنها ایجاد می کرد اما به عقیده برخی کارشناسان بازاریابی، خمیر دندان جدید سیگنال با به کارگیری تکنولوژی پرتو آبی لایه ای را روی دندان ها به صورت موقت ایجاد می کند که این موضوع باعث سفید تر شدن دندان های مخاطبان می شود و به دندان های آنها ضرری نمی رساند.

به عقیده این کارشناسان بازاریابی، این محصول برای سیگنال مزیت رقابتی ایجاد می کند. اینکه سیگنال برای معرفی محصول جدید خود به بازار چه استراتژی بازاریابی را اتخاذ کرده و این محصول چه گروه هدفی را نشانه گرفته است، بهانه ای شد تا «فرصت امروز» به سراغ علی رضا مزیدی، کارشناس ارشد بازاریابی برود.

علی رضا مزیدی، کارشناس ارشد بازاریابی در گفت و گو با «فرصت امروز» می گوید: امروزه دنیا و موقعیت بازار و بازاریابی تغییر کرده است. اگر بخواهم یک مثال ساده بزنم بازی های زمان کودکی ما نسبت به بازی های کودکان امروزی تغییر کرده است؛ کودکان امروزی کاملا با تبلت و تلفن همراه و شبکه های مجازی آشنا هستند. در حقیقت امروزه نوع زندگی مردم نسبت به گذشته تغییر کرده است. با توجه به این موضوع، لازم است برای کسب وکار و رقابت به این موضوع توجه شود که باید براساس تکنولوژی و علم روز، کسب وکارمان را پیش ببریم.

برای تحلیل استراتژی بازاریابی خمیر دندان White Now سیگنال باید به این موضوع اشاره شود که این محصول خاصیت سفیدکنندگی دندان ها را به صورت موقت دارد. از طرفی سیگنال برای معرفی بهتر این محصول به بازار، کمپینی را تحت عنوان «بهخند» در شبکه های اجتماعی راه اندازی کرده و دلیل راه اندازی این کمپین در شبکه های اجتماعی به خصوص این موضوع است که اینستاگرام، یک شبکه اجتماعی مجوزدار در داخل کشور محسوب می شود و مخاطبان به راحتی می توانند در این شبکه  اجتماعی تصویر محصول جدید سیگنال را به اشتراک بگذارند که این موضوع در موفقیت کمپین بهخند بسیار تاثیر گذاشته است. در این میان چاشنی داشتن یک لبخند خوب در عکس، داشتن دندان های سفید است؛ سیگنال با انتخاب این کمپین با یک تیر چند نشان را هدف قرار داده است.

معرفی محصول از طریق اینستاگرام

او ادامه می دهد: در حال حاضر یکی از دغدغه های این روزهای بسیاری از جوانانی که اتفاقا در اینستاگرام هم حضور فعال دارند، داشتن دندان های سفید است که این موضوع در لبخند  زدن بسیار حائز اهمیت است. ضمن اینکه برخی مردم برای سفیدشدن دندان های شان لمینت می کنند، سفید کننده می زنند و... که تمامی این اقدامات با هزینه های زیادی برای افراد همراه است و حتی مشکلاتی را برای این افراد به دنبال خواهد داشت، چراکه ممکن است مینای دندان های آنها را از بین ببرد و با تکرار زیاد این اقدامات، دندان های این افراد دچار خرابی شوند.

بنابراین سیگنال با در نظر گرفتن این موضوع، کمپین بهخند را راه اندازی کرد که از طریق این کمپین، محصول جدید خود را به مخاطبان ایرانی معرفی کند. ضمن اینکه سیگنال خمیر دندان White Now  را برای برخی سلبریتی های اینستاگرامی ارسال کرد که با این اقدام برخی از این سلبریتی ها این محصول جدید سیگنال را در شبکه های اجتماعی معرفی کردند، این در حالی است که جنبه مثبت یا منفی بودن این معرفی برای سیگنال حائز اهمیت نیست، چون برخی از این سلبریتی ها با به اشتراک گذاشتن عکسی از خمیر دندان White Now این محصول را به حجم وسیعی از مخاطبان معرفی می کنند.

در این میان برخی از این سلبریتی ها برای معرفی محصولات از برند های مختلف هزینه  هایی را دریافت می کنند و صرفا قرار نیست براساس هدیه ای که دریافت کرده اند، این گونه محصول را به مخاطبان معرفی کنند، چون برخی از این سلبریتی ها در حدود 900هزار نفر در اینستاگرام دنبال کننده دارند که از طریق همین صفحه درآمدزایی می کنند.

مزیت رقابتی

مزیدی بیان می کند: در خمیر دندان White Now برای سفیدکنندگی دندان ها از تکنولوژی پرتو آبی استفاده شده است که این تکنولوژی به دندان های افراد ضرری نمی رساند و همین موضوع مزیت رقابتی را برای سیگنال نسبت به سایر برند های تولید کننده خمیر دندان به همراه آورده است. پرتو آبی لایه ای را روی دندان به صورت موقت ایجاد می کند که باعث می شود دندان ها را سفید تر نشان دهد و دانه های زردرنگ را از بین ببرد.

باید به این موضوع توجه کرد که در حال حاضر خمیردندان هایی با عنوان سفیدکننده در بازار موجود است، اما خریداران باید بدانند که این خمیردندان ها باعث ساییدگی دندان ها می شود و در بلند مدت مشکلات زیادی را برای مینای دندان های شان ایجاد خواهد کرد.

محصولات زنانه و مردانه

او می گوید: شایان ذکر است این محصول به صورت زنانه و مردانه در بازار عرضه می شود که البته به نظر می رسد فرمولاسیون آنها تفاوتی باهم ندارد و صرفا برای نشان دادن تخصصی بودن محصول این کار انجام شده است تا مشتریان اعتماد بیشتری کنند، چراکه محصولات هرچه تخصصی تر عرضه شوند، اعتماد مشتری به آن بیشتر می شود.

مقرون به صرفه بودن

این کارشناس ارشد بازاریابی اظهار می کند: سیگنال به عنوان برندی که در استفاده از این تکنولوژی پیشتاز بود، مزیت رقابتی بسیار خوبی را برای خود ایجاد کرد. از طرفی قیمت این محصول سیگنال نسبت به خمیر دندان های دیگر خیلی اختلاف ندارد و این موضوع باعث شده مخاطبان ایرانی از این محصول به راحتی استفاده کنند. در این میان با توجه به هزینه هایی که دندان پزشکی ها بابت سفید کردن دندان از افراد دریافت می کنند، استفاده از این نوع محصول سیگنال بسیار مقرون به صرفه است.

مزیدی درباره گروه هــدف خمیردنـــدان White Now خاطر نشان می کند: به نظر می رسد گروه  هدف این محصول سیگنال، بیشتر جوانان و افراد درگیر شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام هستند. امروزه شاهد هستیم که موج عجیبی از زندگی افراد در اینستاگرام شکل گرفته و کمپین بهخند باعث شده افرادی که در شبکه های اجتماعی حضور فعالانه ای دارند بیشتر از محصول جدید سیگنال استفاده کنند.

او می گوید: این واقعیت وجود دارد که در حال حاضر تبلیغات تلویزیونی و محیطی مانند گذشته خاصیت خود را از دست داده اند و اثربخشی گذشته را ندارند، البته این نوع تبلیغات مفید هستند اما مانند گذشته اثر بخش نیســتند.

این موضوع باعث شده کمپین های مختلف در شبکه های اجتماعی رشد چشمگیری داشته باشند چون در کمپین هایی که در شبکه های اجتماعی راه اندازی می شود، مخاطبان در آنها درگیر می شوند، در کمپین ها و مسابقات شرکت می کنند و این موضوع باعث ایجاد وابستگی بین برند و مخاطبان می شود. سیگنال نیز براساس این تحلیل روی معرفی محصول جدید خود از طریق شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری کرده است.

بازاریابی دهان به دهان

او می افزاید: سیگنال با هدیه دادن محصولات خود به سلبریتی های اینستاگرامی، به نوعی روی سمپلینگ سرمایه گذاری کرده است چون افرادی که از این محصول راضی بودند در اینستاگرام خود این محصول را به دنبال کننده های خود معرفی کردند.

این موضوع بسیار حائز اهمیت است که در حال حاضر مخاطبان به دنبال دریافت حس خوبی از محصول هستند و در صورت برقراری ارتباط با آن محصول به آن اعتماد می کنند و آن را خریداری می کنند و از آن محصولات استفاده می کنند اما در غیر این صورت تمایل به استفاده از آن محصول را ندارند.

از طرفی هنگامی که مخاطبان با محصولات ارتباط خوبی برقرار کنند، محصول را به دوستان و اطرافیان خود نیز معرفی می کنند؛ به عبارت دیگر در صورت تحقق این موضوع، بازاریابی دهان به دهان اتفاق می افتد و مخاطبان محصول را به دیگران معرفی می کنند.

برندسازی در ذهن مخاطبان

این کارشناس ارشد بازاریابی بیان می کند: سیگنال از طریق کمپین بهخند بسیاری از مخاطبان ایرانی را درگیر محصول جدید خود کرد. سیگنال در حال حاضر این روند را ادامه می دهد و هر ماه 50 عکس برتر را انتخاب و به آنها جوایزی را اهدا می کند.
 

با توجه به این موضوع مخاطبان بسیار زیادی هر ماه عکسی از این کمپین سیگنال را لایک می کنند و این موضوع افزایش دنبال کننده صفحه اینستاگرام سیگنال را به همراه دارد و از طرفی برند سازی در درون ذهن مخاطبان ایرانی انجام می شود، چون هنگامی که این مخاطبان به فروشگاه ها و داروخانه ها برای خرید خمیر دندان مراجعه می کنند، سیگنال نخستین نامی از برند های خمیر دندان است که به ذهن مخاطبان ایرانی می آید و اتفاقا این موضوع بسیار حائز اهمیت است که خمیردندانی از سیگنال در ذهن مخاطبان می آید که پرتو آبی دارد و باعث سفیدی دندان ها می شود.

به صورت کلی مجموعه اقدامات سیگنال به غیر از معرفی محصول جدید خود روی برند سازی نیز تاثیرگذار است و می تواند تصویر مناسبی از برند سیگنال را در ذهن مخاطبان ایرانی ایجاد کند، چرا که امروزه شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام حجم زیادی از زمان روزانه افراد را به خود اختصاص داده اند و موقعیت بازار تغییر کرده است. این موضوع بسیار حائز اهمیت است که اگر در قدیم شرکت ها برای معرفی محصول به دل بازارها و مرکز توجه مشتریان در شهر مراجعه می کردند، امروزه مرکز توجه مشتریان بالقوه همین شبکه های مجازی است.

ارتباط با نویسنده: a9631m@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PnuQ2zam
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه