جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برنامه ریزی و تولید محتوا برای حضور در رسانه های دیجیتال روزبه روز میان برندها از اهمیت بالاتری برخوردار می شود و برندها در تلاش هستند که حضور پررنگ تری در این رسانه ها داشته باشند. برند بیک یکی از برندهای قدیمی فعال در بازار لوازم التحریر چندی ا ست کمپین دیجیتالی را در رسانه های تبلیغاتی مانند اینستاگرام، تلگرام و... اکران کرده  است.

برند بیک برای این کمپین به طور مرتب درحال تولید محتوا و انیمیشن های مختلفی است. برند در این راستا شروع به شخصیت پردازی و ساختن کاراکتر برحسب محصولاتش کرده است. «فرصت امروز» در گفت وگو با آرمان حسینی، کارشناس بازاریابی دیجیتال و محمدرضا سیار، مدیر امور مشتریان شرکت تبلیغاتی مات و مجری کمپین دیجیتال برند بیک به بررسی این کمپین دیجیتالی پرداخته است که در ادامه می خوانید.

یکپارچگی تولید محتوا در کمپین دیجیتال

آرمان حسینی درباره روند تبلیغاتی برند بیک می گوید: زمان کوتاهی از شروع فعالیت های دیجیتال بیک می گذرد و از این رو نمی توان خیلی کامل راجع به روند تبلیغی آن صحبت کرد، اما چیزی که به عنوان محتوای تولیدی بیک در این چند روز می بینیم، نوید سبک جدیدی از محتوا و تعامل با مخاطب را می دهد.

فضا سازی مدرن و استفاده از ویدئوهای فانتزی درصورتی که دارای سناریوی هدفمند باشد و به خوبی دیده شود، مقدمات بازاریابی دیجیتال و زمینه افزایش آگاهی در رابطه با آن برند را فراهم می کند. اگر بیک بتواند همین روند را تا چند ماه طی کند و دامنه تولیدات تصویری خود را به خوبی به سایر محصولاتش بکشاند، می تواند توجه کاربران جدید و طرفداران بیک را به خود جلب کند.

حسینی درباره تناسب رسانه انتخابی و محتوایی که توسط بیک تولید شده، می گوید: محتوای تولید شده مناسب شبکه های اجتماعی است، به شرطی که فضای تولید یکسان باشد و الگوی در نظر گرفته شده برای محتوای بصری و متنی زیر یک استراتژی مشخص قرار گیرد.

یعنی اگر یک فضا سازی و داستان سرایی راجع به محصول انجام می شود، برای فروش محصول و اطلاع رسانی های رسمی نیز تصاویر و محتوا نزدیک به الگوی کلی کانال باشد تا یکپارچگی تولید محتوا حفظ شود. جدا از محتوای موشن گرافیک و انیمیشنی که برای جذب مخاطب بسیار مهم است، باید مدل های دیگر محتوایی را نیز برای کاربران ارائه کرد. در نهایت تمام محتوای تولیدی باید یک پیام واحد را به مخاطب برساند.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا برند بیک برای ارتباط با مخاطبانش رسانه مناسبی را انتخاب کرده است یا خیر، می گوید: این روزها برندهای مصرفی و آنهایی که با اکثریت مردم سروکار دارند، مجبور به حضور در فضای دیجیتال هستند.

به خصوص بیک که یک برند نسبتا قدیمی در بازار محسوب می شود و می خواهد شروع جدیدی را در بازاریابی خود داشته باشد و قطعا این برند نیز رسانه درستی را برای ارتباط با مخاطبانش انتخاب کرده است. در این بررسی کاری به تبلیغات محیطی و آفلاین نداریم اما چیزی که مهم است، حضور تاثیر گذار و هدفمند در شبکه های اجتماعی است که فعلا بیک آن را خوب شروع کرده است.

دسته بندی محتوای تولیدی براساس گروه مخاطبان

حسینی درباره محتوای تولیدی توسط بیک می گوید: در حال حاضر عمده محتواهای تولید شده به صورت انیمیشنی بوده و سعی در این است با شخصیت سازی و دسته بندی محصولات با شخصیت های فانتزی، مزیت های محصول نمایش داده شود که سبک پرخرج و جذابی است. باید دید در ادامه راه و اضافه شدن سایر محصولات این استمرار وجود خواهد داشت یا خیر. جدا از محتوای تولیدی، نمایش محتوا به جامعه هدف و مخاطب نیز بسیار حائز اهمیت است.

ساده ترین کار ممکن، به اشتراک گذاری محتوای تولیدی در کانال های تلگرامی است، اما وقتی موضوع جذاب تر می شود که کانال های تبلیغاتی مرتبط با دسته مخاطبان هدف باشند و ارتباط را به هر نحوی با برند شکل دهند. در حال حاضر در صفحه اینستاگرام بیک با توجه به شروع تازه کار، اتفاق خاصی رقم نخورده است اما یکی، دو ویدئو در کانال تلگرامی این برند وجود دارد که خوب دیده شده است و در بعضی گروه های تلگرامی شاهد صحبت راجع به آن هستیم که این اتفاق خوبی است. کما اینکه این پروموشن ها و تبلیغات هدفمند برای تمامی موارد باید انجام شود و ادامه داشته باشد.

حسینی می گوید: محتوا و انیمیشن هایی که این چندروزه تولید شده، در کل مناسب قشرهای سنی مختلف و مخاطبان است، یعنی هر مخاطبی حداقل ارتباطی را با آن برقرار می کند و نمی توان گفت ویژه رده خاصی است. مگر تولیداتی مثل بیک برای کودکان که برای پدر و مادرها جذاب است. در کل اگر محتواها براساس مخاطب بیشتر و بیشتر دسته بندی و اختصاصی شود، قطعا نتیجه به دست آمده قابل قبول و تاثیرگذار خواهد بود.

خاطره بازی با خودکار آبی بیک

محمدرضا سیار، مدیر امور مشتریان شرکت تبلیغاتی مات و مجری کمپین دیجیتال برند بیک درباره روند حرکتی آن می گوید: بیک برندی فرانسوی ا ست که بسیاری از ایرانیان با خودکار آبی آن خاطره دارند اما برند بیک محصولات متنوعی دارد و در حوزه لوازم التحریر نزدیک به 200 نوع کالای متنوع تولید می کند.

محصولات برند بیک دو ویژگی عمده دارند؛ یک: محصولات این برند از امنیت بالایی برخوردار ند مثلا جوهر ماژیك های این برند غیر از وایت برد و ماركر، یعنی آنهایی كه كودكان با آن سر و كار دارند جهت بهداشتی بودن بر پایه آب است. دو: قیمت محصولات برند به نسبت رقبای بازار حوزه لوازم التحریر پایین است. همچنین محصولات این برند در فرانسه تولید و وارد کشور می شوند.

با تمام این توصیفات برند بیک خواهان یادآوری نام برندش در ذهن مخاطبان ایرانی  است. برند هم جهت با این یادآوری تمایل دارد محصولات مختلفش را نیز به مخاطبان معرفی کند. با توجه به این شرایط کمپین دیجیتالی را در حال اجرا داریم. محصولات بیک تنوع زیادی دارند و معرفی آنها از طریق رسانه های محیطی و... دشوار است.

باید فضای تبلیغاتی را انتخاب می کردیم که بتوان به راحتی و با رویکردهای مختلف پیام مان را به مخاطبان برسانیم و در این ارتباط بهترین فضا دیجیتال بود. برای این کار سعی کردیم از طریق داستان پردازی و ساختن کاراکتر برای محصولات مختلف بیک پیام مان را به مخاطبان برسانیم. در این راستا شهری خیالی به نام بیکستان را در نظر گرفتیم.

شهری که در آن هر کدام از محصولات بیک دارای شخصیتی متمایز هستند و قرار است ماجرایی را برای مخاطبان خلق کنند و مخاطبان به مرور با آنها آشنا شوند. البته در نظر داشته باشید شخصیت ها در این شهر خیالی حرف هایی را می زنند که مخاطبان بارها در روزمره با آن برخورد کرده اند.

مثلا برای ماژیک های رنگی شخصیتی دخترانه و فشن در نظر گرفته شد که دائم خبرهای مد را دنبال می کند. هفته مد پاریس نزدیک است و در داستانی این کاراکتر درگیر ماجراهای این هفته مد خواهد شد. همچنین برای خودنویس، کاراکتر یک پرزیدنت را در نظر گرفتیم، پرزیدنتی که مانند دنیای واقعی دائم در حال لابی کردن است. برای هر کدام از این کاراکترها نامی را نیز اختصاص داده ایم، برای مثال نقاش این شهر خیالی بیکاسو نام دارد.

سیار می گوید: سعی مان براین است که علاوه بر یادآوری نام برند بیک، در قالب این داستان ها از مزیت های مختلف محصولات این برند نیز به مخاطبان بگوییم که محصولات بیک به جای فانتزی بودن، بیشتر کاربردی هستند و برند برحسب نیاز مشتریانش محصولاتی را تولید و به بازار عرضه می کند. داستان ها در قالب انیمیشن طراحی شده اند و محتوا در آنها اهمیت زیادتری به نسبت کیفیت تصاویر دارد. تا زمان این گفت وگو چهار داستان لانچ شده، اما قرار است مخاطبان هر روز با داستانی تازه برخورد کنند.

این ویدئوهای داستانی در صفحه اینستاگرام بیک قرار داده می شوند و با توجه به رویکرد ویدئوها احتمال ویرال شدن آنها در شبکه های اجتماعی وجود دارد. علاوه براین داستان ها، تصاویر مختلفی نیز توسط هنرمندانی که به برند بیک علاقه دارند و نقاشی هایی را با خودکار آبی این برند طراحی کرده اند، در صفحه قرار می گیرد.

برند حس نوستالژی را در والدین زنده می کند

سیار درباره گروه مخاطبان این کمپین می گوید: مطمئنا گروه مخاطبان اصلی مان در این کمپین محصلان و کسانی  هستند که از این لوازم التحریر استفاده زیادی می کنند اما در نظر داشته باشید که برای محصلان گروه سنی بالاتری مانند والدین شان خرید می کنند. والدینی که خودشان قبلا از مشتریان بیک بوده اند و این برند حس نوستالژیکی را در آنها زنده می کند.

بنابراین در این کمپین تلاش خواهیم کرد با ایجاد فضای انیمیشنی و فانتزی نسل جدید را تحت تاثیر قرار دهیم. از طرفی با توجه به ادبیات داستانی که استفاده کرده ایم، خریداران یا نسل قدیم مصرف کنندگان بیک را نیز خواه  ناخواه جذب خواهیم کرد.

علاوه بر اینستاگرام، داستان های این کمپین از طریق کانال تلگرامی نیز منتشر می شود و همین موضوع باعث بیشتر دیده شدن ویدئوها خواهد شد. سیار می گوید: تلاش کرده ایم این کمپین رویکرد متفاوتی به نسبت تمامی کمپین های دیجیتالی که در حال حاضر اکران می شوند،داشته باشد. پیدا کند.

دیگر زمان عکس های سلفی و ویدئو هایی از این دست تمام شده است و مخاطبان نیاز به دریافت محتوای متفاوت دارند. محتوای شبکه های اجتماعی یک بار توسط مخاطبان مصرف می شود و بعد از مدت کوتاهی کنار گذاشته می شود.این شبکه ها دائم نیاز به تولید محتوای تازه دارند. اگر این محتوا مرتبا تولید نشود، برندها مخاطبان شان را از دست خواهند داد.

سیار درباره اینکه آیا رسانه انتخابی برای این کمپین مناسب گروه مخاطبان اصلی آن یعنی کودکان است یا خیر، می گوید: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که چه بخواهیم و چه نخواهیم، کودکان مان درگیر فضای مجازی و استفاده از گوشی و تبلت شده اند. ترجیح خانواده ها این است که کودکان در معرض پیام هایی قرار بگیرند که خودشان نیز به نوعی بر آن نظارت دارند.

مطمئنا خانواده هایی که بخشی از مخاطبان کمپین را شکل می دهند، وقتی ویدئوها را مشاهده کنند، به کودکان خود نیز نشان می دهند. حال اگر کودک از ویدئو خوشش بیاید به سمت برند جذب خواهد شد و نام آن در ذهنش ماندگار می شود و والدین خود را به سمت خرید ترغیب می کند. سیار در پایان می گوید: در این کمپین فقط به تولید ویدئوهای داستانی اکتفا نکرده ایم و محتواهای متنوع دیگری نیز در دست تولید داریم که در ادامه از طریق شبکه های مختلف برند بیک منتشر خواهد شد.

ارتباط با نویسنده: nargesfaraji1389@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7nKLM082
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه