شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

10 گام ایجاد یک اپلیکیشن برای کسب و کارهای کوچک

4 سال پیش ( 1398/10/19 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : کریس پاتچ   پدیدآورنده : کسب و کارهای کوچک  

امروزه با توجه به همه گیر شدن تلفن های همراه هوشمند، یکی از الزامات هر کسب و کاری، تولید اپلیکیشن است. درواقع اگرچه ممکن است تصور کنید که حضور در شبکه های اجتماعی و یا ایجاد یک سایت رسمی کافی خواهد بود، با این حال فراموش نکنید که در هر شبکه ای شما با محدودیت ارسال محتوا مواجه بوده و آمارها نیز بیانگر آن است که افراد چندان تمایلی به مراجعه به سایت از طریق تلفن همراه ندارند. به همین خاطر نیز شما باید در این رابطه اقدام کنید. اشتباه رایج دیگر این است که افراد تصور می کنند که کسب وکارهای کوچک به اپلیکیشن نیاز ندارند. این امر در حالی است که حتی کوچک ترین مغازه ها نیز نباید از این موضوع غافل بمانند، با این حال یکی از دلایل عدم تمایل افراد برای حضور در این عرصه، عدم آگاهی از اقداماتی است که باید انجام دهند. در همین راستا به بررسی 10 گام ایجاد یک اپلیکیشن برای کسب و کارهای کوچک خواهیم پرداخت.

1-استراتژی داشته باشید

ایجاد اپلیکیشن برای کسب وکارهای کوچک

در ابتدا ذکر این نکته ضروری است که بنا بر اطلاعات منتشرشده میزان فروش برندهایی که از اپلیکیشن بهره می برند، در مقایسه با سایرین تفاوتی بسیار بالا را دارد، با این حال فعالیت در این رابطه تنها به این مفهوم نخواهد بود که شما از یک فرد متخصص بخواهید تا همه کارها را انجام دهد. درواقع گام نخست شما باید تعیین استراتژی باشد. بدون شک تا زمانی که نسبت به دلیل و خواسته های خود آگاهی نداشته باشید، تمامی طرح ها بهترین نخواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا با تمامی افراد تیم خود جلسه ای را داشته باشید و در رابطه با بخش های مختلف آن به جمع بندی برسید. در نهایت به خاطر داشته باشید که به مانند هر طرحی، شما باید اهداف کوتاه مدت و بلندمدتی را تعیین کرده و صرفا به زمان حال محدود نباشید.

مطلب مرتبط: معرفی 7 اپلیکیشن پول ساز

2-اصل سادگی را رعایت کنید

دو نکته اصلی که در همان ابتدا بر روی نظر مخاطبان تاثیرگذار خواهد بود، محیط کاربری ساده در کنار جذابیت بصری است. به همین خاطر نیز ضروری است تا به دنبال طرحی باشید که افراد احساس راحتی کرده و به سادگی به تمامی بخش های موردنظر خود دسترسی پیدا کنند. همچنین فراموش نکنید که بررسی اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها نیز می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما باشد.

3-به ویژگی های جامعه هدف خود توجه داشته باشید

نحوه کار شما باید با توجه به خصوصیت های جامعه هدف باشد. بدون شک افراد هر منطقه، شهر و در نهایت کشور از خصوصیت های خاصی برخوردار هستند. بدون شک توجه به آنها باعث خواهد شد تا با استقبال به مراتب بیشتری مواجه شوید. همچنین همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که مخاطب نباید صرفا بازدیدکننده اقدامات شما باشد. به همین خاطر نیز برنامه ای برای درگیر کردن آنها با خود داشته باشید. برای مثال امکان ارسال نظر و یا ایجاد مسابقات مختلف، از جمله رایج ترین این موارد محسوب می شود. با این حال برگ برنده شما، نوآوری در این زمینه است.

4-سرعت پاسخگویی مناسبی را داشته باشید

ضمن درج انواع پل های ارتباطی خود، ضروری است تا سرعت پاسخگویی کاملا سریعی را نیز داشته باشید. این امر کمک خواهد کرد تا زمینه نارضایتی شکل نگیرد. درواقع با توجه به بازار به شدت رقابتی حال حاضر، حتی یک اشتباه می تواند با ریزش مخاطب شدیدی همراه باشد. در نهایت فراموش نکنید که آدرس سایت و شبکه های اجتماعی نیز باید کاملا مشخص باشد.

5-سایر برندها را به صورت مستقیم تبلیغ نکنید

اگرچه تبلیغات اپلیکیشن ها به عاملی بسیار رایج تبدیل شده است، با این حال این مسئله کاملا مخاطب را آزار می دهد. به همین خاطر نباید به نحوی رفتار کنید که افراد از شما دلگیر شوند، با این حال این امر به معنای عدم همکاری با برندهای دیگر نبوده و توجه داشته باشید که همیشه راهی بهتر نیز وجود دارد. درواقع اگر به صورت غیرمستقیم در این رابطه اقدام کنید، بدون شک با آسیب های تبلیغات مستقیم مواجه نخواهید شد. بدون شک همکاری و یا حتی تبلیغ برند های دیگر در زمینه کسب درآمد و کسب محبوبیت سریع، تاثیرگذار خواهد بود.

6-به روز باشید

تکنولوژی در هر بخشی با سرعتی مثال زدنی در حال پیشرفت است. تحت این شرایط استفاده از روش های قدیمی تنها باعث نادیده گرفته شدن شما می شود. به همین خاطر نیز قبل از ساخت اپلیکیشن باید نسبت به آخرین تغییرات و فناوری های موجود اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین اگر این اقدام را به فرد یا شرکتی محول کرده-اید، ضروری است تا نظارت های کافی را داشته باشید.

7-شروعی کوچک را داشته باشید

همواره این نکته را فراموش نکنید که شما امکان به روز رسانی و اعمال تغییرات لازم را خواهید داشت، با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که یک باید کلیتی را از خدمات خود در نخستین نسخه نشان دهید. در غیر این صورت افراد قادر به درک دلیل اهمیت اقدام شما نخواهند بود. شروع کوچک به شما کمک خواهد کرد تا در زمینه صرفه جویی در هزینه ها نیز گامی بزرگ را بردارید. این امر خصوصا برای کسب وکارهای کوچک به خاطر محدودیت شدید سرمایه کاملا مهم خواهد بود. روان شناس ها نیز بر این باور هستند که اگر شروعی بی نقص را داشته باشید، انتظارات از شما به بالاترین حد ممکن خواهد رسید. تحت این شرایط شما برای آینده اقدامی جدید را نداشته و این امر در درازمدت مخاطب را خسته خواهد کرد، با این حال رشد مداوم، بدون شک جذابیت بالاتری را به همراه خواهد داشت. همچنین فراموش نکنید که برای به روز رسانی، شما نباید زمانی مشخص را تعیین کنید. درواقع تنها زمانی باید نسخه جدید را ارائه دهید که تغییراتی ضروری انجام گرفته باشد.

8-تنها به متن محدود نباشید

این امر که عکس، اینفوگرافی، فایل صوتی و تصویری در اپلیکیشن شما وجود داشته باشد، کمک خواهد کرد تا به مرور زمان به مرجعی کامل در زمینه کاری خود تبدیل شوید. این امر کمک خواهد کرد تا افراد دیگر صرفا برای انجام خرید، به اپلیکیشن شما مراجعه نکنند.

9-اخبار را پوشش دهید

این امر که مهم ترین اخبار منطقه و حتی جهان را پوشش دهید، در نهایت به کسب اطلاعات بیشتر افراد منجر خواهد شد. بدون شک اطلاعات بیشتر احساس نیاز بالاتری را در مخاطبان به وجود خواهد آورد. به همین خاطر نیز ضروری است تا تنوع بالایی را برای فعالیت های خود داشته باشید تا مخاطب نیازی به استفاده از برنامه های دیگر احساس نکند.

مطلب مرتبط:بررسی «فرصت امروز» از یک اپلیکیشن تبلیغاتی پول‌ ساز

10-افزایش وفاداری مخاطب را مورد توجه قرار دهید

شما باید در تلاش برای ایجاد شرایطی باشید که افراد اپلیکیشن را برنامه ای متعلق به خود تلقی کنند. در غیر این صورت ممکن است حتی برای هفته ها به آن مراجعه نکنند. برای مثال یکی از سیاست های جدید و در عین حال جالب این است که بخشی از تولید محتوا برعهده مخاطبان گذاشته می شود. برای مثال یک مشتری محصولی را از شما خریداری کرده و تصاویر متعدد و ویدئو نقد و بررسی آن را بارگذاری می کند. این موضوع نیاز شما به فعالیت را کاهش داده و مخاطب را به بالاترین حد از تعامل خواهد رساند. بدون شک با این اقدام از وفادار ماندن مخاطب خود، می توانید اطمینان داشته باشید. همچنین فراموش نکنید که باید بین مشتریان باسابقه و جدید، تفاوتی وجود داشته باشد. به همین خاطر برای قدیمی ها در هر بخش امکانات بالاتری را ایجاد کنید.

در نهایت فراموش نکنید که امکان خرید باید بسیار ساده باشد. به همین خاطر ذخیره اطلاعاتی نظیر آدرس محل سکونت مخاطبان، باعث خواهد شد تا در خریدهای بعدی، آنها تنها به چند کلیک ساده نیاز داشته باشند.

منبع : thebalancesmb
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/LdRHq5se
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه