یکشنبه, ۱۳ آذر(۹) ۱۴۰۱ / Sun, 4 Dec(12) 2022 /
           
فرصت امروز

مهمانی مهمی را در نظر بگیرید که اتفاقا آدم های مشهوری هم در آن حضور خواهند داشت. بی شک برگزاری چنین مراسمی کار یکی دو نفر نیست، بلکه صدها نفر با همفکری یکدیگر کار را پیش می برند تا مو لای درز مراسم به این مهمی نرود. همانطور که یک کارگردان باید از همان دقیقه اول مخاطبش را روی صندلی میخکوب کند، برگزارکنندگان مهمانی هم چاره ای به غیر از برنامه ریزی برای غافلگیری مهمان ها از همان لحظه ورود به مراسم ندارند. وگرنه خیلی از مهمان ها وسط مراسم قید همه چیز را زده و سریع از در پشتی به سمت خانه شان فرار خواهند کرد. چنین مهمانی های لوکسی هر جا به چشم نخورد، در عرصه کسب و کار بی نهایت رواج دارد. البته با سر  و شکلی کاملا دیجیتال!

این روزها کمتر برندی 24 ساعته با مشتریانش ارتباط حضوری دارد. در عوض اینترنت و نوآوری های وابسته به آن تقریبا پای هر کاری را به دنیای آنلاین باز کرده است. به همین خاطر برندها دیگر حوصله برگزاری مراسم های خوش آمدگویی به مشتریان جدید را ندارند. البته این به معنای فراموشی مشتریان نیست، چراکه هنوز هم خریداران سرمایه اصلی یک کسب و کار را شکل می دهند. آنچه در دنیای مدرن عوض شده، نحوه خوش آمدگویی برندها به مشتریان است. از آنجایی که ارسال ایمیل کار خیلی شیک و بی دردسرتری در مقایسه با مراسم های حضوری است، برندها خیلی وقت است از سرویس های ایمیل برای خوش آمدگویی به مشتریان استفاده می کنند. فکر می کنم شما هم بارها و بارها به محض خرید از یک برند در کسری از ثانیه ایمیلی از تیم بازاریابی اش دریافت کرده اید، مگر نه؟ 

ارسال ایمیل خوش آمدگویی به مشتریان در 5 گام

اگر جواب تان به سوال بالا مثبت است یعنی خیلی خوب با ایمیل های خوش آمدگویی آشنایی دارید. وقتی مشتریان در همان ارتباط اولیه ایمیل خوش آمدگویی از سوی برند موردنظر دریافت می کنند، ذهنیت شان نسبت به آن کسب و کار حسابی متحول می شود. ماجرا در اینجا مثل حضور در مهمانی است که از همان لحظه ورود میزبان ها یکی پس از دیگری با شما احوالپرسی کرده و بابت حضورتان صمیمانه قدردانی می کنند. شما را نمی دانم، ولی من که در چنین موقعیتی حسابی جذب مهمانی می شوم.

هدف ما در این مقاله بررسی بعضی از تکنیک های کاربردی و صدالبته ساده برای طراحی ایمیل های خوش آمدگویی به مشتریان است. اگر شما هم دوست دارید خیال تان بابت ارتباط مناسب با مشتریان از همان لحظه نخست راحت شود، هیچ جوره این مقاله را از دست ندهید. هرچه باشد آینده دنیای کسب و کار نه با ملاقات های حضوری، بلکه ارتباط دیجیتال معنا پیدا می کند. پس بهتر است همین امروز مهارت تان در ارتباطات دیجیتال را محک بزنید و کار را به فردا موکول نکنید. 

مطلب مرتبط: نکاتی که در هر ایمیل بازاریابی باید رعایت شود

طراحی ایمیل خوش آمدگویی: صفر تا صد کار با فرصت امروز!

ارسال ایمیل خوش آمدگویی به مشتریان در 5 گام

ارسال ایمیل های خوش آمدگویی کمابیش از سوی خیلی از برندها دنبال می شود. شاید فکر کنید حالا که همه برندها چنین تکنیک کاربردی را دنبال می کنند، دیگر کار شما بی نهایت ساده خواهد بود. خب مگر کپی کردن از روی دست بقیه برندها چقدر سخت است؟ 

جواب ما برای سوال بالا، نه با استدلال های کسل کننده بلکه یک مثال دم دستی سرهم شده است. فرض کنید شما به عنوان یک گیمر به سرتان می زند بازی آنلاینی در حد و اندازه کال آف دیوتی وارزون بسازید. بی شک حضور رقبایی مثل فورتنایت یا آپکس در این بازار حسابی کار شما را سخت می کند. حالا اگر به جای طراحی یک عنوان مستقل فقط از روی دست وارزون کپی کنید، چه نتیجه ای خواهید گرفت؟ بی شک هر جوابی به غیر از «یک شکست تمام عیار» عجیب یا حتی باورنکردنی خواهد بود. خب اگر قرار باشد بازی شما هم دقیقا مثل وارزون باشد، اصلا چرا گیمرها باید سراغش بیایند؟ باور کنید یا نه، رمز موفقیت در دنیای امروز متمایز بودن از دیگران است؛ نه چیزی دیگر.

ایمیل خوش آمدگویی نیز مثل یک بازی کامپیوتری باید متفاوت از عنوان های رقیب باشد. وگرنه نظر هیچ کسی در بازار را جلب نخواهد کرد. قبول دارم زیر و بم ایمیل خوش آمدگویی بی نهایت ساده است. خب اینجا پای یک پیام خوش آمدگویی برای مشتریان تازه برند در میان است، اما همیشه فوت و فن هایی هست که خیلی ها از آن خبر ندارند. اتفاقا همین فوت و فن ها هم نهایتا تفاوت میان قهرمان المپیک با نفر دوم یا سوم را رقم می زند. پس اگر شما هم دوست دارید یک پا کارشناس همه فن حریف در دنیای طراحی ایمیل خوش آمدگویی شوید، در این ماجراجویی هیجان انگیز با ما همراه باشید. 

زمان بندی یعنی همه چیز: بازاریابی با چاشنی وقت شناسی

ارسال ایمیل خوش آمدگویی به مشتریان در 5 گام

آیا تا به حال برای تان پیش آمده محصولی را با تمام وجودتان بخواهید، اما به هزار و یک دلیل توان خریدش را نداشته باشید؟ این طور وقت ها آدم حسابی دمغ می شود. حالا اگر چند سال بعد همه چیز دست به دست هم داده و شما آن محصول را بخرید، احتمالا دیگر به اندازه قبل هیجان زده نخواهید شد، چراکه هر چیزی باید دقیقا همان موقع که دوست دارید دم دست تان باشد. وگرنه مزه اش می پرد؛ به همین سادگی!

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با نکات و ایده های کاربردی

ماجرا درباره ایمیل های خوش آمدگویی هم تقریبا همینطور است. شما قرار نیست هر وقت دل تان خواست برای مشتریان ایمیل بزنید؛ به ویژه اگر پای مشتریان تازه هم در میان باشد. هرچه باشد این روزها انتظارات مشتریان از برندها به طور تصاعدی افزایش پیدا کرده و کاریش هم نمی شود کرد. بنابراین خواه ناخواه باید با این انتظارات فزاینده کنار بیایید. وگرنه کلاه ‏تان پس معرکه خواهد بود. 

یکی از این انتظارات مهم از سوی مشتریان دریافت ایمیل های خوش آمدگویی درست بعد از اولین خرید است. بنابراین شما باید حواس تان را جمع کنید که این ایمیل ها را سر موقع ارسال کنید. وضعیت شما در اینجا مثل استندآپ کمدینی است که باید همیشه شوخی های مناسبتی را سر موقع بیان کند. وگرنه هفته ها بعد دیگر کسی به چنین جوکی نخواهد خندید. اگر نظر ما را بخواهید، بهترین زمان برای ارسال ایمیل خوش آمدگویی دقیقا همان روز اولین خرید است. اشتباه نکنید، ما به زور نمی خواهیم شما را مجبور به ارسال ایمیل بلافاصله بعد از خرید مشتریان کنیم، بلکه همه حرف ما خوش آمدگویی به مشتریان در همان روزی است که خریدشان را نهایی کرده اند؛ همین و بس.

انتخاب تیتر مناسب برای ایمیل: تاثیرگذاری در یک نگاه!

ارسال ایمیل خوش آمدگویی به مشتریان در 5 گام

اغلب مردم وقتی ایمیل تبلیغاتی دریافت می کنند، در عرض چند ثانیه تکلیف شان با آن مشخص می شود. شاید فکر کنید این روزها دیگر کمتر کسی به ایمیل های بازاریابی بها می دهد، اما اگر اینطوری بود حتی یک برند هم سراغ ایمیل مارکتینگ نمی رفت. ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم کاربران از روی تیتر ایمیل ها دست به قضاوت می زنند و در این بین حتی یک ذره هم رحم ندارند. هرچه باشد مشتریان وقت باارزش شان را از سر راه نیاورده اند که همین طوری به هر برندی بذل و بخشش کنند. 

اگر فکر کرده اید توصیه ما در این بخش مثل بازی کوئیدیچ در فیلم های هری پاتر پر از رمز و راز است، کاملا دراشتباهید، چراکه ما فقط روی استفاده از عبارت خوش آمدگویی و یک قدردانی کوتاه بابت خرید در تیتر ایمیل تاکید داریم. از آنجایی که ما اصلا دوست نداریم مقاله مان رنگ و بوی کلاس های کسل کننده را بگیرد، لطفا به این مثال ها توجه کنید:

•    به برند ما خوش آمدید، امیدواریم خرید خوبی را تجربه کنید

•    به کانون مشتریان برند نایک خوش آمدید

•    ثبت نام شما تکمیل شد، هورا!

•    خوش آمدید و بابت خریدتان متشکریم

•    به دنیای امن اینترنت با کسپراسکی خوش آمدید

نمونه های بالا فقط بخشی از تیتر مربوط به ایمیل های خوش آمدگویی است. همانطور که می بینید، این تیترها خیلی ساده و خودمانی طراحی شده اند. ویژگی مشترک همه شان نیز استفاده از کلیدواژه «خوش آمدگویی» و تلاش برای تشکر از مشتریان است. پس منتظر چه هستید؟ دفعه بعد که ایمیل تبریک برای مشتریان جدیدتان فرستادید، حتما از این مدل تیترها استفاده کنید.

مطلب مرتبط: جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی ایمیلی

احوالپرسی با چاشنی معرفی برند: همان چیزی که مشتریان دنبالش هستند

ارسال ایمیل خوش آمدگویی به مشتریان در 5 گام

وقتی یک فوتبالیست قراردادی تازه با تیمی مثل رئال مادرید امضا می کند، تا چند روز اول سر از پا نخواهد شناخت. با این حال کمی که خوشحالی اش فروکش کند، باید فکری به حال سازگاری با جو باشگاه جدید نماید. هرچه باشد هر تیمی حال و هوای رختکن خودش را دارد که شاید با هیچ تیم دیگری قابل مقایسه هم نباشد. اگر بازیکن قصه ما نتواند خیلی خوب با هم تیمی های جدیدش وفق پیدا کند، بی برو برگشت سر از نیمکت ذخیره ها درخواهد آورد. 

یک احوالپرسی خودمانی گاهی اوقات به اندازه هزاران رفتار مودبانه یا حتی احترام به دیگران در پیدا کردن دوست های تازه تاثیر دارد. کافی است شما خودتان را به جای مشتری قرار دهید که در ایمیل خوش آمدگویی برند مورد علاقه اش یک لحن کاملا صمیمانه می بیند، بی شک چنین ایمیلی تاثیری بیشتر از صدها کمپین بازاریابی یا حتی تبلیغات پرهزینه دارد، مگر نه؟

احوالپرسی با مشتریان دقیقا همان کارکرد خوش و بش بازیکن تازه وارد به رختکن تیم جدیدش را دارد. البته ماجرا به همین جا ختم نمی شود. در تیم های بزرگ همیشه سر حضور در ترکیب اصلی جنگ و دعواست. بنابراین بازیکن جدید قصه ما باید کمی هم به فکر رفاقت با بازیکنان پست خودش باشد. وگرنه رقابت آنها بر سر فیکس شدن تبدیل به یک جنگ تمام عیار می شود. قبول دارم ماجرا درباره ایمیل خوش آمدگویی اینقدرها سفت و سخت نیست، اما کار از محکم کاری عیب نمی کند!

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما در کنار یک لحن دوستانه برای خوش آمدگویی به مشتریان باید یک هدیه کوچک هم برای آنها در چنته داشته باشید. اینطوری دقیقا مثل همان پدربزرگ دوست داشتنی می شود که همیشه برای جوان ترها هدیه های کوچک اما هیجان انگیز دارد. البته شما لازم نیست برای تهیه یک هدیه درست و حسابی خرج زیادی روی دست برندتان بگذارید. اگر نظر ما را بخواهید، یک کد تخفیف 30 یا 40 درصدی هم شروع خوبی برای ارتباط بی نظیر با مشتریان جدید خواهد بود. 

دعوت به عمل (CTA): تکلیف مشتریان را روشن کنید

ارسال ایمیل خوش آمدگویی به مشتریان در 5 گام

ایمیل مارکتینگ بدون دعوت به عمل (به قول فرنگی ها CTA) همیشه یک جای کارش مشکل دارد. خب وقتی شما این همه وقت گذاشته اید تا به مشتریان خوش آمد بگویید، بد نیست یک درخواست کوچک هم داشته باشید. اجازه دهید همین اول کاری تکلیف مان با این درخواست را روشن کنیم. شما قرار نیست در این بخش درخواست های خیلی بزرگ از مشتریان داشته باشید. در عوض کارهایی مثل فالو کردن تان در شبکه های اجتماعی، امیدواری برای خرید دوباره یا حتی ثبت نظرات شان درباره تجربه خرید ایده های خوبی خواهد بود. 

یادتان باشد کسی در بازار با حرف شما دوباره دست به جیب نمی شود. در عوض کیفیت محصولات، خدمات جانبی و صدالبته حرف مردم (بله حرف مردم درباره برند شما!) تعیین کنندگی بی نهایت زیادی دارد. پس سعی کنید به جای حرف زدن درباره اهداف تان در عمل مشتریان را به سوی آن هدف ها جلب کنید. وگرنه به مرور زمان مشتریان خیلی بی تفاوت از کنار برندتان عبور خواهند کرد. 

توصیه ما در این بخش تلاش برای استفاده از دعوت به عمل های ساده با کمترین دردسر برای مشتریان است. اینطوری هم شما شانس تان برای افزایش فالوور یا دستیابی به هر هدف جزئی دیگری را امتحان کرده اید، هم مشتریان با درخواست های گزاف تان عصبی نخواهند شد!

مطلب مرتبط: همه آن چیزی كه باید درباره بازاریابی ایمیلی سرد مورد توجه قرار دهید

اضافه کردن لینک لغو اشتراک: حق انتخاب همیشه با مشتریان است

ارسال ایمیل خوش آمدگویی به مشتریان در 5 گام

گاهی اوقات آدم دوست دارد از شر یک برنامه اضافه در کامپیوترش خلاص شود. معمولا راه حل چنین مشکلی مراجعه به کنترل پنل و حذف برنامه در یک چشم به هم زدن است. حالا اگر یک برنامه سمج اصلا گزینه حذف نداشته باشد، چه حالی به شما دست خواهد داد؟ شما را نمی دانم، ولی من که اینطور وقت ها حس می کنم از استودیو طراحی نرم افزار مورد نظر گول خورده ام، چرا که من را وارد یک هزارتو بدون راه خروج کرده اند!

ماجرای بالا درباره دنیای ایمیل مارکتینگ هم مصداق دارد. شما قرار نیست برای همیشه مشتریان را در فهرست طلایی ایمیل تان داشته باشید. شاید یک وقتی مشتریان شما دیگر دست از تعامل با برندتان کشیدند. در این صورت ایمیل های شما نه تنها جذاب نخواهد بود، بلکه حسابی آزاردهنده هم می شود. پس بهتر است قبل از اینکه موج شکایت مشتریان مثل سونامی شما را با خودش ببرد، فکری به حال این مسئله مهم کنید. 

راه حل ما برای دور ماندن از خشم بی مهار مشتریان فقط و فقط یک کلمه است؛ اضافه کردن لینک لغو اشتراک خبرنامه. شما با این کار به حق انتخاب مشتریان احترام خواهید گذاشت. شاید مشتریان حتی از این لینک استفاده هم نکنند، اما شما به مرور زمان با چنین کارهای کوچکی تبدیل به نماد رفتار محترمانه در بازار خواهید شد. آن وقت دیگر مو لای درز کارتان نمی رود و همه مشتریان در بازار بی برو برگشت عاشق برندتان خواهند شد.

سخن پایانی

ارسال ایمیل خوش آمدگویی به مشتریان در 5 گام

ایمیل مارکتینگ انواع مختلفی دارد. یکی از مهمترین نمونه ها در این میان ارسال ایمیل های خوش آمدگویی به مشتریان است. اگرچه من و شما بارها و بارها چنین ایمیل هایی دریافت کرده ایم، اما دریافت چنین ایمیل هایی از زمین تا آسمان با طراحی شان فرق دارد. ما در این مقاله سعی کردیم خیلی رُک و پوست کنده بعضی از مهمترین مراحل در طراحی ایمیل های خوش آمدگویی را به شما یاد دهیم. از اینجا به بعد مسئله فقط به پشتکار و تلاش شما بستگی خواهد داشت. پس منتظر چه هستید؟ همین حالا دست به کار شده و ایمیل های درجه یک خوش آمدگویی برای مشتریان تان طراحی کنید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با طراحی نوار عنوان های جذاب

منابع:

https://www.campaignmonitor.com

https://customersfirstacademy.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zX44RIZW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه