سه شنبه, ۳ تیر(۴) ۱۴۰۴ / Tue, 24 Jun(6) 2025 /
           
فرصت امروز

صندوق ورودی ایمیل ها این روزها بیشتر شبیه به یک میدان مین است تا یک جعبه نامه!

از تبلیغ آخرین تخفیف های فروشگاه ها گرفته تا خبرنامه هایی که خودمان هم یادمان نمی آید کی برای شان ثبت نام کرده ایم، همه در صف باز شدن ایستاده اند، اما واقعیت تلخ این است: بیشتر ایمیل ها هرگز باز نمی شوند. اصلا انگار محکومند به خاک خوردن در گوشه ای از اینباکس یا بدتر از آن، رفتن به سطل زباله یا پوشه اسپم.

در چنین شرایطی، یک سوال کلیدی مطرح می شود: چه چیزی باعث می شود یک ایمیل باز شود؟ چرا بعضی ایمیل ها، درست مثل یک نامه مهم از یک دوست قدیمی، ما را وسوسه می کنند تا بی درنگ روی شان کلیک کنیم؟ و چرا بعضی های دیگر، حتی فرصت دیده شدن هم پیدا نمی کنند؟

ما در این مقاله به سراغ رازهایی می رویم که پشت موفقیت یک ایمیل نهفته اند. رازهایی که اگر آنها را بشناسید و به درستی به کار بگیرید، ایمیل های شما هم از سرنوشت فراموشی نجات پیدا می کنند.

بهینه سازی نرخ بازشدگی در عمل

عنوان ایمیل: دروازه ای به دل مخاطب

عنوان ایمیل

اولین و شاید مهمترین عامل موفقیت یک ایمیل، عنوان آن است. بگذارید صادق باشیم: اگر عنوان شما نتواند مخاطب را جذب کند، دیگر مهم نیست داخل ایمیل چقدر حرف خوب زده اید، چه تخفیفی گذاشته اید یا چقدر گرافیک زیبایی استفاده کرده اید. آن ایمیل هیچ وقت دیده نمی شود.

مطلب مرتبط: بهینه سازی نرخ بازشدگی ایمیل: فرمول جادویی دنیای تبلیغات

عنوان خوب، مثل تابلوی یک مغازه است. اگر تابلوی مغازه کج و بی روح باشد، کمتر کسی رغبت می کند وارد شود، اما اگر تابلویی چشمگیر، متفاوت و وسوسه کننده باشد، آدم ها ناخودآگاه جذبش می شوند.

چه چیزی یک عنوان را جذاب می کند؟

•           کنجکاوی: هیچ کس انتظار این پیشنهاد را نداشت…»

•           صراحت: تخفیف ۵۰ درصدی فقط تا امشب

•           شخصی سازی: سلام احمد! این ایمیل مخصوص توست»

•           سوال برانگیز بودن: فکر می کنی ایمیلت کجا اشتباه می ره؟»

•           کوتاهی و وضوح: هرچه کوتاه تر، بهتر. وقت مخاطب کم است.

اما مهمتر از همه این است که عنوان تان وعده ای بدهد و سپس در متن ایمیل به آن وعده وفادار بمانید. عنوانی که فقط برای جلب کلیک طراحی شده ولی محتوایش بی ربط است، نه تنها مؤثر نیست، بلکه اعتماد مخاطب را هم از بین می برد.

پیش نمایش: چند کلمه طلایی بعد از عنوان

پیش نمایش

در بسیاری از نرم افزارهای ایمیل، بعد از عنوان، چند کلمه اول متن ایمیل به صورت پیش نمایش نمایش داده می شود. این چند کلمه، مثل یک تیزر سینمایی هستند؛ فرصتی کوتاه برای قلاب انداختن به ذهن مخاطب.

اگر اولین جمله شما خشک، مبهم یا تکراری باشد، شانس باز شدن ایمیل کاهش پیدا می کند، اما اگر همان چند کلمه اول بتوانند حس کنجکاوی یا هیجان را برانگیزند، مخاطب روی ایمیل کلیک می کند تا ادامه را بخواند.

جمله هایی مثل:

•           فقط سه روز برای تصمیم گیری وقت داری

•           می خوای بدونی چه چیزی توی بسته ات هست؟

•           بذار یه راز کوچیک رو برات بگم

همه موارد فوق مثال هایی از شروع های جذابند. پس از عنوان غافلگیرکننده، حواس تان به پیش نمایش باشد؛ آن چند کلمه می توانند تفاوت میان نادیده گرفته شدن و دیده شدن را رقم بزنند.

مطلب مرتبط: نرخ بازشدگی ایمیل (Email Open Rate) چیست؟ راهنمای حرفه ای شدن در ایمیل مارکتینگ

زمان بندی درست: همه چیز سر وقتش

زمان بندی درست

فرض کنید بهترین ایمیل عمرتان را نوشته اید، با عنوانی هیجان انگیز، طراحی بی نقص و پیشنهاد فوق العاده. حالا اگر این ایمیل ساعت سه صبح ارسال شود، چقدر احتمال دارد دیده شود؟

زمان بندی یکی از فاکتورهای مهم در باز شدن ایمیل است. تحقیقات نشان می دهند که ساعات اولیه صبح (بین ۹ تا ۱۱) و ساعات پایانی روز کاری (بین ۴ تا ۶ عصر) معمولا زمان های مناسبی برای ارسال هستند، چون افراد بیشتر به سراغ ایمیل های شان می روند.

همچنین، باید عادت های مخاطب خودتان را بشناسید. اگر مخاطب شما بیشتر کارمندان اداری هستند، زمان هایی را انتخاب کنید که احتمالا پشت میز کار هستند. اگر مخاطبان تان جوان تر یا دانشجو هستند، شاید شب ها یا آخر هفته ها زمان بهتری باشد.

طراحی ساده و خوانا

طراحی ساده و خوانا

بعد از اینکه مخاطب روی ایمیل کلیک کرد، تازه بخش دوم ماجرا شروع می شود. او باید در کمتر از چند ثانیه تصمیم بگیرد که ادامه ایمیل را بخواند یا ببندد. در اینجا طراحی و ساختار ایمیل نقش مهمی بازی می کند.

ایمیل هایی که پر از متن های فشرده، فونت های عجیب و رنگ های آزاردهنده اند، خیلی زود بسته می شوند. در مقابل، ایمیل هایی که طراحی ساده و مینیمال دارند، با فضای سفید مناسب، تیترهای مشخص و پاراگراف های کوتاه، راحت تر خوانده می شوند. یادتان باشد که بسیاری از کاربران ایمیل های خود را روی موبایل می خوانند. بنابراین طراحی شما باید ریسپانسیو (سازگار با موبایل) باشد. یک طراحی شلوغ و سنگین ممکن است روی موبایل کاملا به هم بریزد و همه زحمات تان بر باد برود.

فراخوان واضح و وسوسه کننده

فراخوان واضح و وسوسه کننده

آخرین و مهمترین قطعه پازل موفقیت یک ایمیل، فراخوان به اقدام (CTA) است. بعد از اینکه مخاطب ایمیل را باز کرد و متن را خواند، باید بفهمد که شما از او چه انتظاری دارید. آیا می خواهید روی یک لینک کلیک کند؟ ثبت نام کند؟ خریدی انجام دهد؟ یک مقاله بخواند؟ هرچه CTA شما مشخص تر، پررنگ تر و وسوسه کننده تر باشد، احتمال تعامل بیشتر است.

 یادتان نرود، دعوت به اقدام باید در جای مناسبی از متن قرار بگیرد. نه خیلی زود (که مخاطب هنوز آماده نشده)، نه خیلی دیر (که حوصله اش سر رفته).

مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ چیست؟ سیر تا پیاز قدیمی ترین الگوی بازاریابی آنلاین

سخن پایانی

بهینه سازی نرخ بازشدگی ایمیل

در دنیای شلوغ امروز مخاطب زمان کمی دارد و توجه کمتری. او فقط روی ایمیل هایی کلیک می کند که به نوعی توجه اش را جلب کنند. عنوانی که کنجکاوی برانگیز باشد، شروعی که وسوسه اش کند، زمان مناسبی که ایمیل را دریافت کند، طراحی ای که چشم را آزار ندهد و در نهایت یک دعوت شفاف برای اقدام، همه اینها باید دست به دست هم بدهند تا یک ایمیل باز شود و تأثیر بگذارد.

ایمیل مارکتینگ، بازی عددها و کلمات است اما در دل این بازی، یک اصل ساده پنهان است: با آدم ها طوری حرف بزن که انگار پیام را برای خودِ آنها نوشته ای. نه برای یک لیست طولانی از ایمیل ها.

منابع:

https://www.campaignmonitor.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mcPusKv5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
لوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرخرید سی پی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه