پنجشنبه, ۵ خرداد(۳) ۱۴۰۱ / Thu, 26 May(5) 2022 /
           
فرصت امروز

اگرچه ایمیل مارکتینگ به اندازه الگوهای تازه در حوزه بازاریابی مورد توجه بازاریاب ها قرار ندارد، با این حال هنوز هم گزینه ای جذاب و تاثیرگذار برای جلب نظر کاربران در حوزه کسب و کار محسوب می شود. شما با استفاده از ایمیل مارکتینگ می توانید به ساده ترین شکل ممکن نوعی تعامل مستقیم با مشتریان تان ایجاد کنید و از همه مهمتر اینکه تعامل تان با آنها را نیز به طور قابل ملاحظه ای توسعه بخشید. 

با توجه به اینکه هر الگوی بازاریابی در طول زمان باید ایده های تازه ای را برای بازاریاب ها ارائه دهد، هدف ما در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات و ایده های بازاریابی در قالب ایمیل است. اگر شما هم به دنبال استفاده از این شیوه برای بازاریابی و تولید محتوا هستید، نکات مورد بحث در این مقاله می تواند برای تان راهگشا باشد. 

بازاریابی ایمیلی با نکات و ایده های کاربردی

یادتان نرود که ایمیل هنوز هم یکی از مهمترین ابزارهای ارتباطی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، در کنار تمام الگوهای نوین بازاریابی باید نیم نگاهی به ایمیل هم داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید. 

مطلب مرتبط: جدیدترین آمارها در زمینه بازاریابی ایمیلی

امروزه بسیاری از برندها برای بازاریابی ایمیلی ارزش بسیار کمتری در مقایسه با گذشته قائل هستند. این امر با توجه به ظهور شبکه های اجتماعی و محبوبیت قابل ملاحظه آنها امری طبیعی محسوب می شود. با این حساب شما نباید ایمیل مارکتینگ را به طور کامل کنار بگذارید. چنین امری می تواند موجب ناتوانی در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شود. در ادامه با بررسی برخی از ایده ها و نکات کاربردی برای بازاریابی در سرویس های ایمیلی به شما نشان می دهیم که هنوز عصر چنین سرویس هایی به طور کامل سر نیامده است.

خرید فهرست ایمیل را فراموش کنید

اولین ایده ای که باید به طور کامل دور آن را خط بکشید، مربوط به خرید فهرست ایمیل است. امروزه بسیاری از برندها حوصله تعامل با مشتریان به طور حرفه ای و گردآوری ایمیل های آنها را ندارند. درست به همین خاطر تعامل با مشتریان براساس دریافت ایمیل های شان در قالب خرید فهرست های گوناگون امر بسیار ساده تری به نظر می رسد. اگرچه این امر شاید از نظر مالی و همچنین صرفه جویی در زمان برای برندها بسیار مناسب باشد، اما میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد.

بی شک وقتی یک برند از فهرست ایمیل استفاده می کند، در واقع تعداد بسیار زیادی ایمیل فیک نیز در این میان خریداری می کند. معنای این امر ناتوانی برای اطمینان از صحت یا اصالت آدرس های ایمیل در این شیوه خرید است. بنابراین شما باید در زمینه خرید فهرست های ایمیل حواس تان را جمع کنید. 

امروزه کاربران ایمیل در صورتی که محتوای بازاریابی ناگهانی از سوی برخی از برندها دریافت کنند، اغلب اوقات واکنش خوبی از خودشان نشان نخواهند داد. چنین امری می تواند دردسرهای زیادی برای کارآفرینان به همراه داشته و توانایی آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد. به هر حال کمتر برندی در بازار حاضر است درباره اعتبارش ریسک کند. بنبابراین شما هم نباید چنین امری را در دستور کارتان قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نکنید. 

یکی از نکات منفی دیگر درباره خرید فهرست ایمیل مربوط به اقدامات منفی از سوی گوگل در کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. بر این اساس اگر شما شعبه ای در چنین کشورهایی داشته باشید و اقدام به خرید فهرست ایمیل مشتریان کنید، گوگل به طور کامل کمپین شما را از بین خواهد برد. این امر واکنش بسیار جدی و منفی از سوی گوگل نسبت به نحوه فعالیت شما در زمینه بازاریابی ایمیلی محسوب می شود.

پرهیز از درج عبارت «No-Reply» در ایمیل ها

وقتی یک برند برای کاربران یا مشتریانش ایمیل ارسال می کند، به طور معمول عبارت «No-Reply» در بخش های مختلف ایمیل موردنظر قرار می گیرد. معنای این امر عدم نیاز به ارسال پاسخ از سوی کاربران است. شاید این امر ایده هوشمندانه ای به نظر برسد، اما به طور ناخودآگاه موجب کاهش انگیزه کاربران برای تعامل با برند شما می شود. نحوه اثرگذاری این امر شامل کاهش انگیزه کاربران برای تعامل با شما و ارسال ایده های شان در کانال های ارتباطی مختلف خواهد بود. بنابراین شما نباید هرگز به دنبال راهکارهایی برای استفاده از این عبارت در کمپین برندتان باشید، در غیر این صورت شاید نرخ تعامل کاربران با برندتان به سرعت کاهش پیدا کند. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای دشوار ساخته و حتی رقابت با دیگر برندها را نیز بدل به امری غیرممکن سازد. 

امروزه راهکارهای بسیار متنوعی برای دعوت از کاربران به منظور عدم ارسال ایمیل های شان وجود دارد. چنین امری موجب پرهیز از تاثیرگذاری منفی بر روی کاربران در ابعاد مختلف می شود. شما به سادگی می توانید این عبارت سنتی مبنی بر عدم ارسال پاسخ را حذف کنید. دلیل این امر نیز آگاهی دقیق تمام کاربران نسبت به بی فایده بودن ارسال پاسخ برای چنین ایمیل های بازاریابی است. بنابراین شما بدون اینکه تاثیر منفی روی مشتریان تان بگذارید، به هدف تان نیز خواهید رسید. 

مطلب مرتبط: همه آن چیزی كه باید درباره بازاریابی ایمیلی سرد مورد توجه قرار دهید

نکته بعدی در این میان طراحی یک آدرس ایمیل برای دریافت نظرات و پیشنهادات مشتریان است. این امر می تواند وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای تغییر دهد. بنابراین اگر شما هم به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه شرایط تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید. این امر در کنار طراحی یک ایمیل ویژه برای دریافت ایده ها و پیشنهادات مشتریان وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای بهبود خواهد بخشید. 

بهینه سازی پیش نمایش ایمیل

بازاریابی ایمیلی با نکات و ایده های کاربردی

ایمیل ها در گوگل یا دیگر سرویس های مشابه همیشه دارای یک پیش نمایش هستند. این بخش به کوتاه ترین شکل ممکن عبارت های اولیه ایمیل را برای مشتریان نشان می دهد یا اینکه متنی شخصی سازی شده از سوی بازاریاب ها را پیش روی کاربران قرار خواهد داد. در هر صورت کاربرد اصلی بخش موردنظر ترغیب کاربران برای مطالعه تمام متن ایمیل و همچنین دستیابی به هدف افزایش نرخ کلیک است. با این حساب شما باید خیلی خوب از این تکنیک برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان سود ببرید. 

یادتان باشد یک پیش نمایش حرفه ای باید در خلاصه ترین شکل ممکن برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تلاش نماید. این امر می تواند برای شما مزایای بسیار زیادی به همراه داشته باشد. متاسفانه بسیاری از برندها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم از پیش نمایش های طولانی استفاده می کنند. نتیجه این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و مواجهه با شکست به طور مداوم خواهد بود. بنابراین شما باید تجدیدنظر اساسی در نحوه استفاده از پیش نمایش محتوای تان صورت دهید، در غیر این صورت به طور مداوم با مشکلاتی در این زمینه رو به رو خواهید شد. 

توصیه ما در این بخش رعایت اختصار برای بخش پیش نمایش ایمیل است. چنین امری می تواند مزایای بسیار زیادی از جمله افزایش توجه کاربران به ایمیل های برندتان را به همراه داشته باشد. به این ترتیب شما هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

افزودن امضای ایمیل

امروزه ایمیل ها نیز دیگر امکان اضافه کردن امضا را به کاربران می دهند. این امر به معنای امکان اضافه کردن یک متن در پایان ایمیل به عنوان امضاست. نکته جالب اینکه امضای یک برند هر وقت ایمیلی ارسال کند برای کاربران نمایش داده خواهد شد. با این حساب شما می توانید از فضای موردنظر برای معرفی کسب و کارتان به بهترین شکل ممکن سود ببرید. 

مطالعه موسسه بیزینس مارکتینگ در سال 2019 از تاثیر 41 درصدی امضای ایمیل بر روی اعتماد کاربران به محتوای بازاریابی برندها حکایت دارد. معنای این امر ضرورت استفاده تمام برندها از امکانات مربوط به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از امضای برند است. این ایده ساده می تواند میزان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده و شانس شما برای جلب نظر مشتریان را نیز تا حد زیادی بهبود بخشد. شما به این ترتیب دیگر مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و نگرانی های مربوط به اثرگذاری بد روی آنها را نخواهید داشت. البته یادتان باشد یک امضای ساده شرایط شما را به طور کامل متحول نخواهد کرد. بنابراین باید برداشت واقع گرایانه ای از اهمیت این بخش در فرآیند بازاریابی ایمیلی تان داشته باشید.

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی و چالش افزایش تعامل با مخاطب هدف

مرتب سازی مداوم فهرست ایمیل ها

خرید فهرست ایمیل ایده بسیار بدی است، اما از سوی دیگر مرتب نکردن فهرست ایمیل ها نیز خطای بزرگتری خواهد بود. این امر می تواند برای شما حسابی دردسرساز شود. بنابراین اگر به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظرش به بهترین شکل ممکن هستید، باید فهرست ایمیل های تان را به طور مداوم مرتب نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید. 

یادتان باشد هر فهرست ایمیلی به طور مداوم نیازمند به روز رسانی خواهد بود. بنابراین شما هر شش ماه یک بار باید این نکته را مدنظر قرار داده و شرایط‎تان را براساس وضعیت آن مورد ارزیابی قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای جلب نظر کاربران پیدا نکنید. به علاوه، همیشه امکان پرداخت هزینه برای ارسال ایمیل به کاربری که دیگر از ایمیلش استفاده نمی کند هم وجود دارد.

امروزه بسیاری از کاربران به طور مداوم ایمیل های شان را عوض می کنند. بنابراین اگر شما فهرست ایمیل تان را برای مدت زمانی طولانی به روز رسانی نکنید، خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. 

یادتان باشد شما قرار نیست به زور ایمیل های تان را برای کاربران ارسال کنید. بنابراین اگر بازخورد مناسبی از برخی کاربران دریافت نمی کنید، نباید آنها را در فهرست ایمیل تان نگه دارید. چنین امری فقط توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را کاهش می دهد. راهکار مورد نظر ما در این بخش تلاش برای مرتب سازی مداوم فهرست ایمیل و اضافه کردن ایمیل های تازه به جای نمونه های قدیمی و از کار افتاده است. این طوری شما همیشه با مشتریان واقعی در بازار تعامل خواهید داشت. 

جای دادن «دعوت به عمل» در ابتدای ایمیل

برخی از برندها برای اضافه کردن دعوت به عمل در ایمیل شان به طور مداوم با خودشان درگیری دارند. انتخاب یک جای مناسب برای دعوت به عمل اهمیت زیادی دارد. به هر حال تمام انگیزه ها و امیدواری برند شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در این بخش خودش را نشان می دهد. بنابراین اگر شما عملکرد خوبی در این راستا نداشته باشید، شانس خیلی زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

توصیه ما اضافه کردن کادر دعوت به عمل در ابتدای ایمیل است. چنین امری تا مشتریان حواس شان به محتوای بازاریابی تان هست، امکان فروش یا تحقق اهداف بازاریابی تان را به همراه دارد. بنابراین شما لازم نیست به خودتان زحمت خیلی زیادی بدهید. یادتان باشد کاربران به طور معمول انگیزه زیادی برای مطالعه تمام یک ایمیل ندارند. بنابراین اگر دعوت به عمل را در بخش های پایانی قرار دهید، به احتمال زیاد با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد. 

شخصی سازی بخش ابتدایی ایمیل

بازاریابی ایمیلی با نکات و ایده های کاربردی

بخش ابتدایی ایمیل های بازاریابی به طور معمول به سلام و احوالپرسی اختصاص دارد. این بخش در واقع دروازه ای برای ورود به بحث اصلی محسوب می شود. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه ای حرفه ای هستید، باید این بخش را خارج از چارچوب های کلیشه ای مورد ارزیابی قرار دهید. این امر موجب توانایی بالاتر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد شد. 

مطلب مرتبط: بهبود کیفیت ایمیل مارکتینگ: چطور در بازاریابی ایمیلی بی رقیب باشید؟

بی شک سلام و احوال پرسی های ساده شانس شما برای جلب نظر کاربران را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. در عوض اگر شما اندکی خلاقیت را به کارتان اضافه کنید، نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت. این امر می تواند به شما برای جلب نظر مخاطب هدف و بهبود وضعیت تان کمک شایانی نماید. 

شخصی سازی امروزه یکی از ترندهای مهم و اجتناب ناپذیر در دنیای کسب و کار محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید عملکرد بسیار خوبی در زمینه استفاده از چنین ترندی داشته باشید. یکی از بخش های مهمی که می تواند موضوع شخصی سازی بازاریاب ها قرار گیرد، بخش ابتدایی ایمیل خواهد بود. بنابراین شما باید دست کم در این کادر از اسم کوچک مخاطب هدف تان سود ببرید، در غیر این صورت فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هرگز تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت. 

طراحی ایمیل بین 500 تا 650 پیکسل

امروزه بسیاری از برندها برای بازاریابی ایمیلی به طور تاثیرگذاری به دنبال ایده های متنوعی هستند. این امر شامل استفاده از انواع قالب ها و حتی طرح های گرافیکی می شود. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید همیشه پیکسل های مناسب برای این کار را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدل به امری سخت و غیرممکن خواهد شد. 

توصیه ما در موسسه هاب اسپات، استفاده از پیکسل های 500 تا 650 برای طراحی قالب و همچنین محتوای گرافیکی در ایمیل است. این نرخ به شما امکان طراحی یک قالب زیبا و افزایش سرعت بارگذاری ایمیل تان برای مخاطب هدف را می دهد. امروزه بسیای از کاربران با مشاهده سرعت بارگذاری پایین یک ایمیل قید مشاهده آن را می زنند. بنابراین شما باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای جلب نظر کاربران پیدا نخواهید کرد. 

امروزه برخی از برندها برای ارسال ایمیل اصلا طراحی قالب را مدنظر قرار نمی دهند. این امر به اندازه ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دردسرساز خواهد بود. وقتی ایمیل بازاریابی شما قالبی نداشته باشد، وجهه حرفه ای آن به شدت خدشه دار خواهد شد. بی تردید کمتر کسی به ایمیل های بازاریابی که وجهه حرفه ای ندارند، توجه نشان خواهد داد. بنابراین شما باید هرچه سریع تر فکری به حال وضعیت بازاریابی تان در رابطه با قالب های تاثیرگذار نمایید، در غیر این صورت خیلی سریع فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان از بین خواهد رفت. 

بهینه سازی تیتر ایمیل

تیتر یا موضوع ایمیل باید کاملا روشن و جذاب باشد. این امر نظر کاربران را به طور قابل ملاحظه ای جلب خواهد کرد. به این ترتیب شما به سادگی هرچه تمام تر شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. امروزه بازاریاب ها به طور معمول در زمینه انتخاب تیتر برای ایمیل شان عملکرد خوبی دارند. اگر شما هم مایل به الگوبرداری از عملکرد بازاریاب های بزرگ در این زمینه هستید، باید اول از همه ماهیت کمپین و سپس سلیقه مشتریان را مورد ارزیابی قرار دهید. ایجاد پیوند میان این دو عنصر در زمینه انتخاب نام ایمیل می تواند کمک شایانی به شما نماید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با طراحی نوار عنوان های جذاب

توصیه ما برای انتخاب بهترین تیتر ایمیل شامل استفاده از آزمون آ/ ب نیز هست. این آزمون به شما برای شناسایی سلیقه کاربران و بهترین گزینه در زمینه تیتر ایمیل کمک خواهد کرد. نحوه استفاده از این شیوه شامل اجرای دو کمپین به طور همزمان و ارزیابی نتیجه شان است. در نهایت کمپینی که نتیجه بهتری به همراه داشته باشد، گزینه موردنظر و مناسب برای شما خواهد بود. با این حساب دیگر نیازی به نگرانی برای نحوه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیز نخواهد بود. 

منبع : blog.hubspot
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Z0a2qlyU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه