جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

قواعد کلی بر داستان سرایی

6 سال پیش ( 1396/3/22 )
پدیدآورنده : احمدرضا معماریان  

تمامی خاطرات دربرگیرنده ترکیبی از عناصر حسی ، جزییات متنی ، فرایندهای شناختی پیچیده ( وقتی که خاطرات شکل گرفته اند ) ، مفاهیم انتزاعی و معنا هستند.

برای جستجوی آسان تر خاطرات در ذهن، جذاب کردن احساسات ، فرایند بازیابی را مطمئن می سازند ، زیرا همچون یک نشانگر اضافی در حافظه عمل می کنند .وقتی به ترکیب این عناصر نگاه می کنیم ، در واقع آنها فرمول و راه حلی برای به یاد آوردن داستان سرایی برند فراهم می کنند.

برای خلق یک اثر و نفوذ فوق العاده جهت به خاطر آوردن ، عوامل مهمی را باید به خاطر داشته باشیم از جمله :

1.   داستان های برند به یاد ماندنی شامل سه عنصر مهم کلیدی به شرح زیر می باشند:

عنصر اداراکی  ( فشار احساسی  در متن و اجرا در طول زمان ) ، عنصر شناختی ( حقایق ، مفاهیم انتزاعی و معنا )  و عنصر اثرگذاری ( هیجان و احساسات ) .

2.  چیزهایی که ما آنها را می توانیم با حواسمان درک کنیم ، واقعی هستند . اگر نتوانیم با حواس مان آنها را درک کنیم ، گویی درباره ی یک ایده یا مفهومی صحبت می کنیم که انتزاعی است. تعادل در ارتباط با مشتری زمانی صورت می گیرد که برای دور کردن عادات و شکست الگوها از طریق انتقال تجربیات ، الگوهای جدیدی را ارائه  کنیم .

3.  تضادها ، انتزاعی یا واقعی هستند ، پس  بر روی جزییات مشخص براساس سطح تجربه مخاطبان تان تمرکز کنید . تجربه ی مخاطب انگاره ای واقعی است ، ما با واقعیات ، اتفاقات و عادات مان زندگی می کنیم . دور کردن عادات و شکست الگوهای ذهنی ، پیش فرض هایی هستند که مخاطب به لحاظ ادراکی اجازه یادگیری مجدد  را نداشته  و دور کردن از عادات را سخت می کند.

4.  متون ، تصاویر و گرافیک ها  دارای ظرفیت های  برابر در حافظه هستند . تصاویر ساده را برای اصطلاحات خاص و متو ن ساده را برای تصاویر تهیه کنید . ارائه مطالب و متون مطول و یا تصاویر شلوغ و گمراه کننده که ذهن مخاطب را از پیام اصلی دور می کند، می تواند ما را از ارسال پیام اصلی دور کند .

5. کلمات انتزاعی و تصاویر واقعی هر دو اطمینان می دهند که مخاطبان پیام یکسان و یک دستی را از پیام دریافت کنند.

6.  از استعاره های بصری برای توضیح مفاهیم انتزاعی استفاده کنید. به دور از استعاره های کلیشه شده ، با  تشریح یک استعاره قدیمی غیر از معنای تازه ، و با استفاده از استعاره های غیر منتظره ، مفاهیم انتزاعی و ذهنی را هدایت کنید.

7. برای انتقال مفاهیم و پیام به مخاطب ، به تکرار و صراحت توجه کرده و تلاش کنیم تا با رعایت پیوستگی و ادامه دار بودن جریان ماندگاری را برای نگهداری  پیام  در ذهن مخاطب ایجاد کنیم .

8.  احساسات  بخش های مختلف مغز را فعال کرده و جای بیشتری را در حافطه به خود اختصاص می دهند. تجربیات شخصی خود را بیشتر به اشتراک بگذارید ، زیرا آنها به همراه بسیاری از فرصت ها ، دربردارنده جزییات حسی هستند.   

9.  از تصاویر کلیشه ای پرهیز کنید. به جای آن از تصاویر زنده و پر شور ونشاط  به جای یادآوری تصاویر متشنج ، مبهم  و نوستالژیک استفاده کنید.

10. ازاحساسات و هیجانات قوی استفاده کنید  برای نشان دادن مخاطبی که چگونه  :

-  حرکت می کند به سوی پاداش: لذت ، شادی ، سرخوشی ، الهام ، عشق ، تحریک جنسی، اعتماد ، همدلی ، زیبایی است.

-  حرکت می کند به دور از پاداش:  سرخوردگی ، خشم ، ناباوری ، غم ، عصبانیت و خشم است .

- حرکت می کند به سوی مجازات:  دلهره ، انزجار، نفرت ، ترس ، وحشت ، بی عدالتی ، نابرابری ، تردید ، محرومیت اجتماعی .

-  حرکت می کند به دور از مجازات:  امداد ، آزادی .

مطالب مرتبط:

ساختار اساسی داستانسرایی

داستان سرایی برند و ارزش های مشترک

تضاد و داستانسرایی

داستان سرایی مشتری در استراتژی بازاریابی دیجیتال

چگونه داستان سرایی بر هویت تأثیر می گذارد

داستان سرایی و فرهنگ سازمانی

قواعد کلی بر داستان سرایی

داستان سرایی در تبلیغات

داستان سرایی، راهکار جادویی فروش محصولات

چرا داستان سرایی برای یک برند مهم است

داستان سرایی و تاثیرآن در موفقیت برندها

داستان سرایی و خلق انگیزه

اصول داستان نویسی را پیش از راه اندازی استارتاپ یاد بگیرید

داستان سرایی و مسئولیت اجتماعی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/psDZ3qNg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه