جمعه, ۱۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 3 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بهبود خدمات به مشتری با چند راهکار ساده

6 سال پیش ( 1396/5/25 )
پدیدآورنده : مائده همت  

مهم نیست محصول شما چقدر خوب است یا کارکنان شما چه استعدادها و مهارت هایی دارند. آن چیزی که مشتریان شما بیش از هر چیزی به یاد دارند، تعامل مستقیم آنها با شرکت شما است. بنابراین توجه اساسی به بهبود خدمات به مشتری از مهم ترین وظایف یک شرکت به حساب می آید.

به گزارش ibazaryabi به عنوان یک شرکت هوشمند همواره باید از خود بپرسید که خدمات به مشتری خوب چیست و چه راهکارهای جدیدی برای آن وجود دارد؟ اگر به دنبال فرصتی برای بهبود خدمات با مشتری خود هستید، در ادامه چند نکته بسیار مهم را به شما یادآوری می کنیم.

1- تقویت مهارت های تیم خدمات به مشتری

قبل از هر چیزی باید مطمئن شوید که تیم خدمات به مشتری شما دارای مهارت های مناسب برای مدیریت نیازهای مشتریان تان است. هیچ نرم افزار و تکنولوژی جدیدی نمی تواند جایگزین مهارت های بد تیم خدمات به مشتری شود. اما تیم فروش باید چه مهارت هایی داشته باشد.

همدلی، صبر و انسجام: برخی از مشتریان همواره خوشحال هستند، برخی دیگر کنجکاو و پر از سوال و اضطراب. کارکنان تیم فروش باید بدانند که با هر کدام از این مشتریان چگونه رفتار کنند.

سازگاری: هر مشتری با مشتری دیگر متفاوت است و خلق وخوی خاصی دارد. شما باید بتوانید در ابتدا مشتری را درک کنید، سپس دقیقا براساس شرایط او با او رفتار کنید.

ارتباطات شفاف: دقیقا آنچه را که می خواهید بگویید به زبان آورید و مشتری را درگیر کلمات پیچیده نکنید. همچنین به یاد داشته باشید که قبل از راضی شدن کامل مشتری ارتباط با مشتری را قطع نکنید.

اخلاق کاری: مشتریان از کسی راضی خواهند بود که زمان کافی را برای وی اختصاص دهد و مشکلش را به طور کامل حل کند. اما شما به عنوان تیم فروش باید مدیریت زمان داشته باشید و زمان زیادی را به یک مشتری اختصاص ندهید، درحالی که مشتریان دیگر در انتظار هستند.

دانش: تیم فروش باید اطلاعات دقیق و کافی از محصول داشته باشد، حتی اگر محصول شما بسیار فنی باشد، باید افرادی با دانش فنی و فروش استخدام کنید زیرا هر اطلاعات کم یا اشتباهی در ذهن مشتری تأثیر بدی می گذارد.

قوی بودن: تیم فروش باید روحیه ای بسیار قوی داشته باشد و از هر بازخورد منفی به نفع خودش استفاده کند. آنها باید بتوانند غرور خود را ببلعند و کمک به مشتری را اولویت کاری خود قرار دهند.

۲- به همه ارتباطات با مشتری دقت کنید

تجربه بد مشتری می  تواند در هر مرحله  از چرخه محصول رخ دهد. علاوه بر اینکه سعی می کنید تیم فروش بهترین رابطه را با مشتری برقرار کنند، به بخش دیگری که با مشتری در ارتباط هستند نیز توجه کنید.

۳- تعامل و ارتباط با مشتری را تقویت کنید

حتی اگر تیم فروش شما مهارت های کافی برای ارتباط با مشتری را داشته باشند، این موضوع تضمین نمی کند که مشتریان بهترین تعاملات را با شما خواهند داشت، بنابراین موارد زیر را تمرین کنید.

گوش کردن فعالانه: بسیاری از تیم های فروش، حرف های آماده ای دارند و آنها را برای هر کسی خرج می کنند. با این حال، گوش کردن به مشتری یک اصل اساسی است و تیم های فروش باید به آن دقت کنند، چرا که خواسته های مشتری می تواند راهنمایی های بسیاری برای رشد آنها فراهم کند.

اشتباهات خود را بپذیرید: اگر تیم شما اشتباهی را انجام داده است، آن را بپذیرید حتی اگر مشتری متوجه اشتباه شما نشده است، به او اطلاع دهید و مسئولیت آن را بپذیرید. این موضوع اعتماد ایجاد می کند و سبب رشد کسب وکار شما می شود.
پیگیری کنید: همانطور که گفتیم نباید قبل از اینکه مطمئن شوید مشکل مشتری حل شده است، ارتباط با مشتری را قطع کنید. علاوه بر این کار، شما باید پیگیر مشتری باشید تا مشکل دیگری برایش رخ ندهد.

۴- استراتژی خدمات به مشتریان خود را توسعه دهید

استراتژی خدمات به مشتری متفاوت  از مهارت های برقراری ارتباط است. شما در ابتدا باید بتوانید استراتژی صحیحی برای خدمات به مشتریان خود تنظیم کنید.

شخصی سازی: شخصی سازی در دنیای کنونی یکی از اصول اساسی بازاریابی است. مشتری باید احساس کند که شما برای شخص او ارزش گذاشته و اهمیت می دهید.

در دسترس بودن: اگر اطلاعات کافی از شما در اختیار مشتری قرار داشته باشد، بیشتر به شما اعتماد خواهند کرد. بنابراین به مشتری این اطمینان را بدهید که به سادگی می تواند به شما دسترسی داشته باشد.

احترام به مشتری: مشتریان بزرگ ترین دارایی کسب وکارها هستند، بنابراین مطمئن شوید که به اندازه کافی برای آنها اهمیت و احترام قائلید.

جامعه بسازید: مردم دوست دارند عضو گروه ها و جامعه ها شوند. برای همین، بسیار عالی خواهد بود اگر بتوانید حس گروه را به آنها القا کنید.

۵- به مشتریان خود راه هایی برای برقراری ارتباط بدهید

نخستین گام این است که مشکلات را بیابید. مشتریان تنها کسانی هستند که می توانند در این راه به شما کمک کنند. با فرم های نظرسنجی ، صفحه تماس با ما، ایمیل و… با مشتری در ارتباط باشید و به آنها انگیزه بدهید تا مشکلات خود را با شما در میان بگذارند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0VFdbgi8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه