شنبه, ۲۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 18 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بدون تردید جذاب ترین آمار اقتصادی درباره فوتبال به عنوان محبوب ترین ورزش جهان، میزان درآمد بازیکنان می باشد. در سال جدید قراردادها با تغییرات جالبی همراه شده که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد و پیش بینی هایی نسبت به وضعیت قرارداد هر یک از بازیکنان هم خواهیم داشت. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به تازگی جام جهانی به عنوان مهمترین رویداد ورزشی جهان، به اتمام رسیده و اکنون جو فوتبالی، در بالاترین حد خود قرار دارد. به همین خاطر اکنون بهترین زمان برای صحبت کردن در رابطه با آمارهای این ورزش می باشد. 

پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2023

1-کریستیانو رونالدو

سن: 38 سال 

کشور: پرتغال

باشگاه: النصر (عربستان)

مجموع درآمد: 274 میلیون دلار (214 میلیون از باشگاه و 60 میلیون از فعالیت های تبلیغاتی)

کریستیانو رونالدو

پس از دو فصل فاجعه بار در تیم منچستر یونایتد و عدم موفقیت در جام جهانی، ابرستاره پرتغالی تصمیم گرفت تا به فوتبال خود در بالاترین سطح پایان بدهد. درواقع پیشنهاد تاریخی تیم عربستانی، بدون شک در این تصمیم، بالاترین تاثیر را داشته است. وی در حال حاضر با اختلافی فاحش، پردرآمدترین فوتبالیست و در عین حال ورزشکار جهان می باشد. این امر در حالی است که در فهرست سال گذشته، وی جایگاه سوم را داشته و با توجه به مدت زمان سه ساله قرارداد او، به نظر می رسد که باید شاهد خداحافظی وی در این تیم باشیم. در زمینه تبلیغات نیز وی به مانند پنج سال اخیر، همچنان بالاترین درآمد را به خود اختصاص داده و 60 میلیون دلار درآمد را داشته است. با توجه به این دستمزد فوق العاده، بدون شک وی تا دو سال دیگر که زمان پایان قرارداد او نیز محسوب می شود، عنوان نخست را در اختیار خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین سرمربی های فوتبال در سال 2022

2-کیلیان امباپه

سن: 24 سال 

کشور: فرانسه

باشگاه: پاریسن ژرمن (فرانسه)

مجموع درآمد: 83 میلیون دلار (63 میلیون از باشگاه و 20 میلیون از فعالیت های تبلیغاتی)

کیلیان امباپه

از امباپه به عنوان فردی نام برده می شود که قادر است تا امپراتوری 12 ساله مسی و رونالدو را به اتمام برساند. وی تا به همین سن عنوان قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه خود دارد و باشگاه پاریسن ژرمن سال گذشته تمام تلاش خود را کرد تا مانع انتقال او به تیم رئال مادرید شود. همین موضوع باعث شد تا درآمد وی نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیر همراه شود. وی با به ثمر رساندن سه گل در دیدار فینال جام جهانی، نشان داده است که تا چه اندازه بازیکن تاثیرگذاری محسوب می شود. با اضافه شدن لیونل مسی و داشتن ستارگان بزرگی نظیر راموس، این تیم شانس اول قهرمانی در رقابت های لیگ قهرمانان نیز محسوب می شود. با توجه به این امر که مالکان قطری پاریسن ژرمن ابدا نمی خواهند ستاره اول خود را از دست بدهند، به نظر می رسد که در سال آینده نیز درآمد باشگاهی وی افزایش خواهد داشت. با این حال با توجه به اختلاف 191 میلیون دلاری با نفر اول (کریستیانو رونالدو) بدون شک وی تنها قادر خواهد بود تا جایگاه دوم خود را حفظ کند. در این مسیر اگر وی بتواند تیم خود را برای اولین بار قهرمان لیگ قهرمانان کند، بدون شک درآمدهای تبلیغاتی او نیز دو برابر خواهد شد. در رابطه با امباپه ذکر این نکته ضروری است که او تنها بازیکن فهرست امسال محسوب می شود که باشگاه او برای کشورش می باشد.  

3-لیونل مسی

سن: 35 سال 

کشور: آرژانتین

باشگاه: پاریسن ژرمن (فرانسه)

مجموع درآمد: 89 میلیون دلار (41 میلیون از باشگاه و 48 میلیون از فعالیت های تبلیغاتی)

لیونل مسی

با قهرمانی در جام جهانی، لیونل مسی به پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ تبدیل شد که جای هیچ جامی در کارنامه او خالی نیست. درواقع وی به تمامی جام های ممکن دست پیدا کرده و این یک موفقیت تاریخی محسوب می شود. همین امر باعث شده است که حتی منتقدان نیز به این موضوع اظهار نمایند که مسی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال محسوب می شود. درواقع مهمترین انتقادات به وی این بوده است که در رده ملی، موفقیت خاصی را نداشته ولی با به دست آوردن کوپا و جام جهانی، این نقص را نیز به خوبی پوشش داده است. درواقع این روزها برای فوق ستاره آرژانتینی کاملا رویایی می باشد و جایزه بهترین بازیکن سال را نیز دریافت کرده است. وی شانس نخست دریافت توپ طلا نیز محسوب می شود که این موضوع باعث خواهد شد تا با هشت عنوان، اختلاف فاحشی با نزدیک ترین رقیب خود(رونالدو با 5 توپ طلا) برسد. این موضوع کاملا بعید است که بازیکنی بتواند افتخارات مسی را تکرار نماید. نکته ای که در رابطه با این بازیکن باید مورد توجه داشته باشید این است که او هنوز هم در بالاترین سطح فوتبال، عملکرد خیره کننده ای را دارد و ممکن است رکوردهای بیشتری را به دست آورد. در این مسیر عدم قهرمانی چند ساله در لیگ قهرمانان، با تیم کهکشانی امسال پاریسن ژرمن، ابدا دور از انتظار نیست. این موضوع بدون شک باعث خواهد شد تا حداقل درآمد تبلیغاتی وی، رشد خوبی را داشته باشد و این موضوع می تواند زمینه را فراهم کند تا برای نخستین بار او بتواند درآمد تبلیغاتی خود را از رونالدو، بیشتر کند. در رابطه با جایگاه وی در سال آینده با توجه به سن او، بعید است که شاهد افزایشی در مبلغ قرارداد باشیم. درواقع با توجه به این امر که اگر مسی قرارداد خود را با تیم متمول پاریسن ژرمن تمدید نکند، گزینه اصلی بازگشت به بارسلونایی است که مشکلات مالی فراوانی را دارد. حتی ممکن است درآمد باشگاهی وی با کاهشی چشمگیر مواجه شود. به همین خاطر نمی توان نسبت به جایگاه وی در فهرست سال آینده، با اطمینان صحبت کرد. در آخر ذکر این نکته ضروری است که اگرچه مجموع درآمد مسی از امباپه بیشتر است، با این حال ملاک اصلی درآمد باشگاهی می باشد. درواقع مسی تنها بازیکن فهرست امسال محسوب می شود که از تبلیغات، درآمد بالاتری نسبت به قرارداد باشگاهی دارد. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2022

4-نیمار

سن: 31 سال 

کشور: برزیل

باشگاه: پاریسن ژرمن (فرانسه)

مجموع درآمد: 69 میلیون دلار (37 میلیون از باشگاه و 32 میلیون از فعالیت های تبلیغاتی)

نیمار

نیمار رکورددار هزینه نقل و انتقالات با 222 میلیون دلار می باشد. با این حال وی تاکنون موفق نشده است که به مانند دوران خود در بارسلونا، درخشان ظاهر شود. درواقع وی همواره زیر سایه امباپه قرار داشته و با آمدن مسی، این وضعیت بدتر شده است. مصدومیت های مداوم نیز باعث شده تا مسئولان پاریسن ژرمن دیگر تمایلی به تمدید قرارداد وی نداشته باشند. وی در جام جهانی نیز کاملا فاجعه‎بار ظاهر شد و بسیاری از طرفداران این بازیکن خوش تکنیک، نگران آینده او هستند. درواقع بعید است که تیمی دیگر حاضر باشد چنین مبلغ بالایی برای کیفیت حال حاضر نیمار بپردازد. به همین خاطر در صورتی که وی بخواهد در بالاترین سطح فوتبال به کار خود ادامه دهد، به نظر می رسد که حقوقی بیشتر از 15 میلیون را نخواهد داشت. در کنار این مسئله وی همچنان در زمینه تبلیغات بسیار فعال بوده و 32 میلیون دلار را به دست آورده است. در این زمینه سقوط جایگاه وی در فهرست سال آینده حتمی بوده و حتی ممکن است پس از چند سال حضور متوالی، در فهرست 10 نفره سال آینده جایی نداشته باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که با مصدومیت اخیر، فصل به صورت کامل برای او تمام شده و فرصتی برای بهبود وضعیت وجود ندارد.

5-محمد صلاح 

سن: 30 سال 

کشور: مصر

باشگاه: لیورپول (انگلستان)

مجموع درآمد: 53 میلیون دلار (35 میلیون از باشگاه و 18 میلیون از فعالیت های تبلیغاتی)

محمد صلاح

بدون تردید مهمترین ستاره در شکوفایی لیورپول، این ستاره مصری بوده که با تیم خود عنوان لیگ قهرمانان و قهرمانی در لیگ را به دست آورده است. این امر در حالی رقم خورد که لیورپول برای بیش از 10 سال، جامی را به دست نیاورد. با این حال عدم راهیابی به جام جهانی، بزرگ ترین ضربه را به برند صلاح وارد کرد و باعث شد تا وی نتواند در زمینه تبلیغات رشد خاصی را داشته باشد. با توجه به این امر که وی به تازگی قرارداد خود را تمدید کرده است، بدون شک شاهد افزایش درآمد باشگاهی وی نخواهیم بود و این موضوع می تواند باعث شود که وی در فهرست سال آینده، به رتبه های آخر برسد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که این تیم عملا شانسی برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ ندارد و باخت سنگین در دیدار رفت مرحله حذفی لیگ قهرمانان، زمینه را فراهم کرده است که لیورپول سالی بدون جام را داشته باشد که خود بدون شک در زمینه درآمدهای تبلیغاتی وی، تاثیر منفی دارد. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

6-ارلینگ هالند

سن: 22 سال 

کشور: نروژ 

باشگاه: منچسترسیتی (انگلستان)

مجموع درآمد: 53 میلیون دلار (35 میلیون از باشگاه و 18 میلیون از فعالیت های تبلیغاتی)

ارلینگ هالند

در طول تاریخ آمار درآمد بازیکنان، این موضوع که دو بازیکن درآمد مشابه در زمینه باشگاهی و تبلیغاتی داشته باشند کاملا بی سابقه بوده است. با این حال درآمد هالند و صلاح، کاملا مشابه است. این بازیکن در سال اول حضور خود در تیم منچستر سیتی، درخشش خیره کننده ای را داشته و آقای گل جهان نیز محسوب می شود. مسئولان باشگاه نیز عنوان کرده اند که قرارداد وی در پایان سال، با افزایش چشمگیر مواجه خواهد شد. به همین خاطر در رابطه با وضعیت او در سال آینده، بدون شک شاهد رشد حداقل یک پله‎ای خواهیم بود. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تیم او، مدعی دوم قهرمانی در لیگ قهرمانان محسوب می شود و اکثر تحلیلگران بر این باور هستند که علی رغم قرار داشتن در جایگاه دوم لیگ، این تیم می تواند از قهرمانی فصل گذشته خود دفاع نماید. درواقع تنها نقطه تاریک در کارنامه امسال وی، عدم حضور در جام جهانی می باشد که با توجه به تیم ملی ضعیف، مقصر این موضوع را نمی توان هالند دانست. نکته مهم دیگر در رابطه با این بازیکن این است که وی جوان ترین فرد فهرست امسال محسوب می شود و شانس بالایی برای افزایش درآمدهای تبلیغاتی خود به واسطه آقای گلی و جام های احتمالی، دارد. 

7-آندرس اینیستا

سن: 38 سال 

کشور: اسپانیا

باشگاه: ویسل کوبه (ژاپن)

مجموع درآمد: 36 میلیون دلار (31 میلیون از باشگاه و 5 میلیون از فعالیت های تبلیغاتی)

آندرس اینیستا

اگر بخواهیم پنج هافبک برتر تاریخ را نام ببریم، بدون شک اینیستا یکی از آنها خواهد بود. وی در تیم بارسلونا به تمامی جام های ممکن دست پیدا کرد و تک گل تنها قهرمانی تاریخ اسپانیا را نیز به ثمر رسانده است. وی در حال حاضر چهارمین فصل حضور خود در ژاپن را سپری می کند که اگرچه باعث شده است تا درآمد تبلیغاتی وی کم باشد، با این حال از باشگاه خود 31 میلیون دلار دریافت می کند که رقم قابل توجهی است. با توجه به این امر که وی حداقل تا یک فصل آینده قصد خداحافظی از فوتبال را ندارد، بعید است که در فهرست سال آینده نیز حضور نداشته باشد. با این حال ممکن است ستارگان جوانی نظیر پدری، بلینگهام، فودن و... با افزایش چشمگیر قرارداد خود مواجه شوند که این موضوع می تواند همه چیز را تغییر دهد. 

مطلب مرتبط: 10 فوتبالیست پردرآمد جهان

8-رابرت لواندوفسکی

سن: 34 سال

کشور: لهستان

باشگاه: بارسلونا (اسپانیا)

مجموع درآمد: 35 میلیون دلار (27 میلیون از باشگاه و 8 میلیون از فعالیت های تبلیغاتی)

رابرت لواندوفسکی

در رابطه با ماشین گلزنی لهستانی ذکر این نکته ضروری است که به عقیده اکثر کارشناس ها وی تصمیم نادرستی را برای پیوستن به باشگاه بارسلونا گرفته است. درواقع وی هر ساله عنوان آقای گلی جهان را با بایرن به دست می آورد و به تیمی پیوست که در کنار مشکلات مالی متعدد، حتی موفق نشد تا از گروه خود در لیگ قهرمانان برای دومین سال پیاپی، صعود نماید. در لیگ اروپا نیز این تیم موفقیتی را به دست نیاورد و سال گذشته را بدون جام پسری کرد. با این حال بارسلونا شانس اول قهرمانی در لیگ و جام حذفی می باشد و قهرمانی سوپر کاپ را نیز به دست آورده است. با این حال با توجه به وضعیت بد مالی باشگاه بعید است که شاهد افزایش مبلغ قرارداد وی باشیم. همچنین به واسطه عدم حضور در لیگ قهرمانان و عدم حضور در یک تیم ملی قدرتمند، بعید است که وضعیت تبلیغات وی با تغییر خاصی همراه باشد. به همین خاطر احتمالا این بازیکن در فهرست سال آینده جایی نخواهد داشت. 

9-ادن هازارد

سن: 32 سال 

کشور: بلژیک

باشگاه: رئال مادرید (اسپانیا)

مجموع درآمد: 31 میلیون دلار (27 میلیون از باشگاه و 4 میلیون از فعالیت های تبلیغاتی)

ادن هازارد

قرار گرفتن این بازیکن در فهرست پردرآمدترین ها بدون شک یک اشتباه تاریخی از سوی رئال مادرید محسوب می شود. درواقع وی از ابتدای فصل تنها چند بازی انجام داده و بیش از دو ماه است که حتی به عنوان بازیکن تعویضی نیز حضوری را نداشته است. این امر در حالی است که او مشابه لواندوفسکی حقوق می گیرد که آقای گل لیگ اسپانیا می باشد. درواقع وی در طول چهار فصل حضور خود در رئال مادرید، حتی سایه خود در زمان حضور در چلسی نبوده و بدون شک قرارداد وی در پایان فصل تمدید نخواهد شد. تحت این شرایط درآمد باشگاهی وی در بهترین حالت از 5 میلیون فراتر نخواهد رفت. در رابطه با درآمدهای تبلیغاتی وی نیز بعید است که در سال آینده بتواند حتی یک میلیون دلار هم درآمد داشته باشد. به همین خاطر با اطمینان می توان این موضوع را عنوان کرد که وی حتی در فهرست 30 بازیکن پردرآمد نیز جایی را نخواهد داشت. در جام جهانی نیز تیم بلژیک عملکرد فاجعه باری را داشت و از ادن هازارد به عنوان بدترین بازیکن تیم نام برده شد. تمامی این موضوعات نشان می دهد که ستاره اول سابق چلسی، بدترین سقوط را تجربه کرده است و تمامی هواداران وی امیدوار هستند که او با بازگشت احتمالی به چلسی در پایان فصل، بتواند به سطح سابق خود بازگردد. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

10-کوین دی بروین

سن: 31 سال 

کشور: بلژیک

باشگاه: منچسترسیتی (انگلستان)

مجموع درآمد: 50 میلیون دلار (25 میلیون از باشگاه و 25 میلیون از فعالیت های تبلیغاتی)

کوین دی بروین

این ستاره بلژیکی بدون شک بازیکن اول سیتیزن ها در موفقیت های چند سال اخیر محسوب می شود و وی پردرآمدترین هافبک تاریخ محسوب می شود و امسال نیز عملکرد درخشانی را داشته است. وی شانس بالایی برای افزایش درآمد باشگاهی و تبلیغاتی خود دارد و به همین خاطر بدون شک در فهرست سال آینده نیز حضور خواهد داشت. نکته ای که در رابطه با این بازیکن باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه درآمد وی حتی از نفر هفتم فهرست نیز بیشتر است، با این حال معیار اصلی درآمد باشگاهی می باشد که باعث شده است تا او در جایگاه آخر قرار بگیرد. 

از جمله نکات مهم در فهرست امسال، حضور سه نماینده از تیم پاریسن ژرمن و دو نماینده از تیم منچسترسیتی می باشد که مالکیت این دو تیم در اختیار ثروتمندان قطری است. 

منبع : khelnow
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/N0b0A4tt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
علیرضا :
11 ماه پیش
درست درمورد هالند امباپه صلاح نیمار و مسی میگه ولی رونالدو نهایتن بدردش میخوره نود یرو البته النصر زیادمیگه باید دربارهی مسی کجا میره صحبت کنیم
محمد حسین امیری :
7 ماه پیش
مسی
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه