شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

با اتمام سال 2022 زمان آن رسیده است که آمارهای مختلف مورد بررسی قرار گیرد. در این زمینه اطلاعات مرتبط با ورزش فوتبال به عنوان محبوب ترین ورزش جهان، بدون شک اهمیت بسیار بالایی را دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به تازگی جام جهانی به عنوان مهمترین رویداد ورزشی که هر چهار سال یکبار برگزار می شود، به اتمام رسیده و جو فوتبالی بیش از هر زمانی وجود دارد. با این حال در فهرست امسال برای اولین بار شاهد از بین رفتن پادشاهی بیش از 10 سال مسی و رونالدو هستیم. درواقع در جایگاه نخست، ستاره فرانسوی کیلیان امباپه قرار گرفته است که تنها 23 سال سن دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که درآمد بالای 100 دلار، اتفاقی بود که در ابتدا لیونل مسی و کمی بعد کریستیانو رونالدو در سال 2018 به آن دست پیدا کردند. با این حال این اتفاق بسیار زودتر برای امباپه رخ داده است. درواقع هیچ تیمی حتی رئال مادرید حاضر نبود تا چنین دستمزد بالایی را پرداخت کند. با این حال اصرار مدیران این تیم و حتی رئیس جمهور فرانسه برای ماندن امباپه در تابستان قبل باعث شد تا این اتفاق تاریخ در نهایت رقم بخورد. نکته مهم دیگر این است که ارقامی که در ادامه بررسی می شود، دستمزد خالص محسوب شده و مقدار مالیات از آن کسر شده است. همچنین این ارقام براساس مجموع فعالیت تبلیغاتی و دستمزد باشگاه ها می باشد. با این حال در فهرست ثروتمندترین ورزشکاران جهان، امباپه هنوز فاصله زیادی را حتی برای قرار گرفتن در بین 10 مورد نخست دارد. این امر در حالی است که مسی و رونالدو به ترتیب در جایگاه دوم و سوم این فهرست قرار گرفته اند.

پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2022

در این فهرست، راجر فدرر عنوان نخست را در اختیار دارد که با توجه به این امر که امسال اعلام بازنشستگی کرده، احتمال دارد که در سال آینده این عنوان را به نابغه آرژانتینی واگذار کند. از آمارهای مهم دیگر این است که مجموع پرداختی به 10 فوتبالیست پردرآمد جهان نسبت به سال گذشته، 585 میلیون دلار بیشتر شده است. در این زمینه سه نفر نخست بیش از 50 درصد این رقم را به خود اختصاص داده اند. درواقع اگرچه سال گذشته به خاطر کرونا شاهد کاهش چشمگیر درآمد بازیکنان بوده ایم، با این حال امسال همه چیز کاملا فرق کرده است. عنوان موفق ترین خرید امسال نیز به اریک هالند اختصاص دارد که با 22 سال سن به گلزن برتر جهان تبدیل شده است. این امر در حالی می باشد که وی با کشور خود موفق نشد تا در جام جهانی حضور داشته باشد. با این حال عملکرد باشگاهی وی خیره کننده بوده و با 20 گل، اختلاف معناداری با سایر گلزن ها دارد و پیش بینی می شود که وی به احتمال زیاد کفش طلا را تصاحب کند. با این حال برای عنوان توپ طلا، هیچ بازیکنی به اندازه لیونل مسی به واسطه قهرمانی در جام جهانی و عملکرد خیره کننده در این مسابقات، شانس کسب این عنوان را ندارد. با بیان این اطلاعات، اکنون وقت آن رسیده است که به بررسی پردآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2022 بپردازیم که برای این موضوع، 10 نفر اول انتخاب شده است. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2021

1-کیلیان امباپه

سن: 23 سال 

کشور: فرانسه

باشگاه: پاریسن ژرمن

درآمد: 110 میلیون دلار از باشگاه و 18 میلیون دلار از فعالیت های تبلیغاتی(مجموع 128 میلیون دلار)

تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام: 72.7 میلیون 

کیلیان امباپه

پس از بیش از 12 سال امپراتوری بدون رقیب لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، در جهان فوتبال فردی ظهور کرده است که به خوبی موفق شده تا توجهات را به سمت خود جلب نماید. درواقع این بازیکن در شرایطی که تنها 18 سال سن داشت، با درخششی خیره کننده موفق شد تا قهرمان جام جهانی شود. وی امسال نیز تیم خود را تا فینال آورد و عنوان آقای گلی را نیز تصاحب کرد. نکته جالب دیگر این است که وی در پنج سال حضور در لیگ فرانسه، همواره عنوان آقای گلی را به دست آورده که خود یک رکورد بسیار خوب محسوب می شود. با توجه به خریدهای بی نظیر پاریسن ژرمن و نتایجی که این تیم تا نیم فصل به دست آورده، بسیاری از تحلیلگران عقیده دارند که این تیم بالاترین شانس قهرمانی در لیگ قهرمانان را در اختیار دارد. در رابطه با بعد اقدامات تبلیغاتی، امباپه به مراتب ضعیف تر از مسی و رونالدو است. با این حال امسال عکس نخست بازی فوتبالی PES بوده و حجم فعالیت های به مراتب بیشتری در مقایسه با سال های قبل داشته است که به نظر می رسد به مراتب بیشتر هم خواهد شد. به همین خاطر از همین الان می توان اعلام کرد که در فهرست سال آینده نیز امباپه عنوان نخست را به دست می آورد. 

2-لیونل مسی

سن: 35 سال 

کشور: آرژانتین

باشگاه: پاریسن ژرمن

درآمد: 65 میلیون دلار از باشگاه و 55 میلیون دلار از فعالیت های تبلیغاتی(مجموع 120 میلیون دلار)

تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام: 364 میلیون 

لیونل مسی

بدون شک امسال بهترین اتفاق زندگی نابغه آرژانتینی رقم خورده و موفق شد تا مهمترین جام را به تالار افتخارات خود اضافه کند. درواقع وی تنها این عنوان را به دست نیاورده بود که این امر باعث شد تا تمامی منتقدان، به برترین بودن وی در طول تاریخ فوتبال اعتراف نمایند. وی تا قبل از شروع این مسابقات نیز در تیم باشگاهی خود نیز درخشش خوبی را داشته و پس از امباپه، بیشترین گل را به ثمر رسانده است. با این حال در زمینه پاس گل، کاملا بی رقیب نشان داده و این امر باعث شده است تا از وی به عنوان بازیکنی با توانایی های مختلف نام برده شود. در این زمینه قهرمانی در جام جهانی نیز برای وی سودآوری بالایی را داشته است، با این حال این رقم جزو معیارهای فهرست امسال نمی باشد. درواقع با در نظر گرفتن این مورد می توان مسی را همچنان پردرآمدترین فوتبالیست در نظر گرفت. امسال مسی از نظر تبلیغاتی نیز بسیار خوب عمل کرده و خود را به فاصله 5 میلیونی با رقیب دیرینه خود (رونالدو) رسانده است. با این حال با توجه به عملکرد فاجعه بار ستاره پرتغالی هم در تیم باشگاهی و هم در جام جهانی، بدون شک مسی می تواند قراردادهای به مراتب سودآورتری را داشته باشد. درواقع به نظر می رسد که در سال آینده برای اولین بار، مسی بتواند در تبلیغات درآمد بالاتری از رونالدو داشته باشد که در طول تاریخ فعالیت این دو ورزشکار، بی سابقه محسوب می شود. در این زمینه نکته دیگری که باعث می شود که این احتمال افزایش پیدا کند، جایزه توپ طلای احتمالی برای وی می باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که مسی موفق شد تا عنوان بهترین بازیکن جام جهانی را نیز به دست آورد. با توجه به تمامی این موارد، این اطمینان به صورت جدی وجود دارد که لیونل مسی، سال آینده نیز جایگاه دوم را در فهرست پردرآمدترین فوتبالیست های جهان، به دست آورد. 

3- کریستیانو رونالدو

سن: 37 سال 

کشور: پرتغال

باشگاه: بدون تیم

درآمد: 40 میلیون دلار از باشگاه و 60 میلیون دلار از فعالیت های تبلیغاتی(مجموع 100 میلیون دلار)

تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام: 486 میلیون 

کریستیانو رونالدو

بدون شک امسال را می توان بدترین زمان در طول تاریخ حضور ستاره پرتغالی دانست. درواقع وی فصلی بدون حضور در لیگ قهرمانان را سپری کرد و در دومین سال حضور خود در منچستر یونایتد، عملکرد فاجعه باری را از خود نشان داد. درواقع حتی تغییر مربی نیز نتوانست در وضعیت او تغییر خاصی را به همراه داشته باشد. وی قبل از شروع جام جهانی، قرارداد خود را با این تیم فسخ کرد و بسیاری از طرفداران وی امیدوار بودند که با درخشش او در جام جهانی، تمامی انتقادات از بین برود. با این حال وی در این رقابت نیز عملکرد بسیار بدی را داشت و در مرحله گروهی تنها موفق شد تا یک گل از روی نقطه پنالتی را به ثبت برساند. در مراحل حذفی نیز همواره نیمکت نشین بود و در نهایت تیم ملی پرتغال حتی موفق نشد تا در بین چهار تیم نهایی قرار گیرد. درواقع آنها مغلوب مراکشی شدند که عنوان پدیده این رقابت ها را به دست آورد. با این حال رونالدو به قدری برند شخصی قدرتمندی را در اختیار دارد که حتی یک سال کاملا فاجعه بار، باعث نشده است تا وی عنوان پردرآمدترین فوتبالیست در زمینه تبلیغاتی را به دست نیاورد. با این حال وی نیاز دارد که در پنجره نقل و انتقالاتی زمستان، به تیمی برود که در لیگ قهرمانان حضور دارد تا از شرایط بد حال حاضر دور شود. به همین خاطر نمی توان در رابطه با جایگاه او در سال آینده، نظر قطعی را اعلام کرد. درواقع به نظر می رسد که درآمد باشگاهی او در صورتی که بخواهد در تیمی باشد که در لیگ قهرمانان حضور دارد، حداقل 10 میلیون کمتر خواهد شد. این امر در حالی است که درآمد بازیکنی نظیر هالند، بدون شک افزایش چشمگیری را پیدا می کند. 

مطلب مرتبط: 10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021

4- نیمار

سن: 30 سال 

کشور: برزیل

باشگاه: پاریسن ژرمن

درآمد: 55 میلیون دلار از باشگاه و 32 میلیون دلار از فعالیت های تبلیغاتی(مجموع 87 میلیون دلار)

تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام: 179 میلیون

نیمار

تا پنج سال قبل، از نیمار به عنوان فردی نام برده می شد که تا چند سال آینده به رقیب جدی مسی و رونالدو تبدیل می شود. با این حال نیمار روندی همواره رو به پایین را داشته و نتوانست تا درخشش گذشته را تکرار نماید. با این حال وی همچنان عنوان بالاترین رقم انتقال تاریخ را با 263 میلیون دلار از بارسلونا به پاریسن ژرمن را در اختیار دارد. با توجه به این امر که او به 30 سالگی رسیده است، به نظر نمی رسد که دیگر شاهد اتفاقی رو به جلو برای وی باشیم. درواقع وی در جام جهانی نیز عملکرد بسیار بدی را داشت و از مهمترین دلایل حذف زودهنگام تیم برزیل محسوب می شود. در این رابطه وی سومین ورزشکار پردرآمد از تبلیغات می باشد و به نظر می رسد که در سال آینده، دو پله سقوط را تجربه کند. درواقع دلیلی وجود ندارد که وی برای سال آینده درآمد باشگاهی و با تبلیغاتی بیشتری را تجربه کند. در این رابطه تنها در صورتی که موفق شود تا تیم باشگاهی خود قهرمانی لیگ قهرمانان را به دست آورد، ممکن است در این رابطه شاهد رشد باشیم. در این رابطه شایعه هایی نیز وجود دارد که به واسطه رابطه نه چندان خوب با امباپه، احتمالا شاهد تاخیر فصل حضور نیمار در تیم فرانسوی خواهیم بود. به همین خاطر ممکن است وی حتی به تیمی انتقال یابد که دستمزد کمتری را پرداخت می کند. درواقع وضعیت وی برای جایگاه سال آینده، چندان مشخص نیست. 

5- محمد صلاح

سن: 30 سال 

کشور: مصر

باشگاه: لیورپول

درآمد: 35 میلیون دلار از باشگاه و 18 میلیون دلار از فعالیت های تبلیغاتی(مجموع 53 میلیون دلار)

تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام: 53 میلیون

محمد صلاح

تنها نماینده مسلمان فهرست امسال، ستاره اصلی مصر و تیم لیورپول می باشد. درواقع مهمترین مهره در شکوفایی تیم لیورپول و کسب عنوان قهرمانی لیگ و لیگ قهرمانان، این ستاره بوده است. با این حال چند نکته منفی در رابطه با این فصل ستاره مصری وجود دارد. نخست آنکه در جام جهانی حضور نداشت و دیگری عملکرد باشگاهی وی است که در مقایسه با فصل های قبل، درخشش سابق را نداشته است. با این حال ممکن است در نیم فصل دوم، همه چیز متفاوت شود. با توجه به این امر که وی به تازگی قرارداد خود را تمدید کرده است، بعید خواهد بود که درآمد وی برای سال بعد افزایش چشمگیری را داشته باشد. درواقع دلیلی نیز وجود ندارد که درآمد تبلیغاتی او بیشتر شود. با این حال حضور وی در فهرست سال بعد نیز قطعی است. با این حال احتمال دارد که در رتبه های آخر قرار گیرد. درواقع نباید این نکته را پنهان کرد که ستاره های جوانی نظیر وینیسیوس، فودن، پدری، بلینگهام و... وجود دارند که تمدید قرارداد و یا انتقال آنها به تیمی دیگر، می تواند باعث شود که برای نخستین بار در فهرست سال آینده قرار گیرند. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2020

7-ارلینگ هالند

سن: 22 سال

کشور: نروژ

باشگاه: منچسترسیتی

درآمد: 35 میلیون دلار از باشگاه و 4 میلیون دلار از فعالیت های تبلیغاتی (مجموع 39 میلیون دلار)

تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام: 19.3 میلیون

ارلینگ هالند

بدون تردید بالاترین میزان رشد درآمدی در سال آینده، به ماشین گلزنی سیتیزن ها اختصاص خواهد شد. در فهرست امسال نیز این عنوان به وی اختصاص دارد. درواقع او به تازگی به تیم متمول منچسترسیتی پیوسته و در این مدت زمان کوتاه، گلزنی های متعددی را داشته است. به همین خاطر براساس اخبر منتشرشده قرارداد او به زودی تمدید خواهد شد و درآمد وی حداقل 20 میلیون بیشتر می شود. تحت این شرایط وی از نظر حقوق باشگاهی، عنوان سوم را در اختیار خواهد داشت. با این حال از نظر تبلیغات، وی نیاز دارد که فعالیت های بیشتری را داشته باشد که انتقال به تیم مطرحی نظیر سیتی، بدون شک در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود. درواقع پیش بینی ها حاکی از آن است که وی در سال آینده حداقل 18 میلیون دلار از تبلیغات درآمد خواهد شد. در این زمینه تنها نکته منفی در کارنامه امسال هالند، عدم حضور در جام جهانی محسوب می شود. 

8- رابرت لواندوفسکی

سن: 34 سال

کشور: لهستان

باشگاه: بارسلونا

درآمد: 27 میلیون دلار از باشگاه و 8 میلیون دلار از فعالیت های تبلیغاتی (مجموع 35 میلیون دلار)

تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام: 30.2 میلیون

رابرت لواندوفسکی

رابرت لواندوفسکی در چند سال اخیر همواره موفق شده است تا عنوان آقای گلی را به دست آورد. درواقع وی دلیل اصلی موفقیت های چند فصل اخیر بایرن مونیخ بوده و از او به عنوان موتور گلزنی نام برده می شود. وی حتی در زمانی که هالند در دورتمند حضور داشت نیز آمار گلزنی بهتری نسبت به این ستاره جوان، به دست آورده و دو فصل قبل با انتقالی جنجالی به بارسلونا پیوست. وی اگرچه همچنان آمار گلزنی خوبی را از خود نشان داده، با این حال در هر دو سال در همان مرحله گروهی از لیگ قهرمانان حذف شد و فصلی بدون جام را سپری کرده است. با این حال در جام جهانی، تیم او عملکرد قابل قبولی را از خود نشان داد. بدون شک اگر بارسلونا بتواند امسال قهرمانی لیگ را به دست آورد (در حال حاضر صدرنشین است) وضعیت وی از نظر برند شخصی، بهبود خواهد داشت. در این زمینه فراموش نکنید که وی هم اکنون عنوان آقای گلی لیگ را در اختیار دارد. با این حال با توجه به اوضاع مالی بارسلونا، بعید است که در سال آینده درآمد باشگاهی او تغییری را داشته باشد. از نظر تبلیغات نیز اگر عملکرد فردی خوب او تا پایان فصل حفظ شود، حداقل 3 میلیون رشد را شاهد خواهیم بود. با این حال ممکن است امسال آخرین حضور این ستاره لهستانی در فهرست پردرآمدترین بازیکنان باشد. 

8- ادن هازارد

سن: 31 سال

کشور: بلژیک

باشگاه: رئال مادرید

درآمد: 27 میلیون دلار از باشگاه و 4 میلیون دلار از فعالیت های تبلیغاتی (مجموع 31 میلیون دلار)

تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام: 27.1 میلیون

ادن هازارد

اگر بخواهیم یک نفر را معرفی کنیم که بدون شک در فهرست پردرآمدترین های سال آینده حضور ندارد، بدون شک هازاد شایسته ترین گزینه خواهد بود. درواقع وی در سه فصل اخیر، تنها سایه ای از بازیکن سابق بوده و اکثر بازی ها را به خاطر مصدومیت و عدم آمادگی از دست داده است. وی آمار فاجعه بار هفت گل در 72 بازی لالیگایی را به ثبت رسانده که از این نظر، یکی از بدترین خریدهای تاریخ محسوب می شود. این امر در حالی است که رئال مادرید، بیش از 130 میلیون دلار برای جذب وی هزینه کرده است. در جام جهانی نیز وی عملا تاثیری نداشته و تیم او حذفی زودهنگام را تجربه کرد. عدم تمایل رئال برای تمدید قرارداد و آمار فاجعه بار این بازیکن، بدون شک باعث خواهد شد تا وی هم از نظر درآمد باشگاهی و هم از نظر درآمد تبلیغاتی، با کاهشی چشمگیر مواجه شود. درواقع محتمل ترین سناریو این است که وی به تیمی دیگر انتقال پیدا کند که بیش از 10 میلیون حاضر به پرداخت دستمزد نخواهد بود و درآمد تبلیغاتی وی نیز به کمتر از یک میلیون دلار برسد. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان

9- آندرس اینیستا

سن: 38 سال

کشور: اسپانیا

باشگاه: ویسل کوپه

درآمد: 25 میلیون دلار از باشگاه و 5 میلیون دلار از فعالیت های تبلیغاتی (مجموع 30 میلیون دلار)

تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام: 40.3 میلیون

آندرس اینیستا

درواقع اینیستا تنها بازیکنی در فهرست امسال محسوب می شود که در هیچ کدام از هفت لیگ معتبر جهانی حضور ندارد ولی یکی از پردرآمدترین ها می باشد. وی سه فصل قبل اعلام کرد که دیگر نمی خواهد برای بارسلونا بازی کند و به صورت آزاد به تیم ژاپنی کوپه پیوست. این انتقال برای وی درآمد باشگاهی بسیار خوبی را به همراه داشته و محبوبیت فوق العاده او خصوصا در کشور ژاپن، باعث شده است تا درآمد تبلیغاتی قابل توجهی را نیز داشته باشد. با این حال با توجه به این امر که وی در آخرین سال های فوتبالی خود است و مسن ترین فرد فهرست نیز محسوب می شود بعید است که در فهرست سال آینده حضوری داشته باشد. در این زمینه فراموش نکنید که او در تیم ملی نیز حضور ندارد و این موضوع نیز باعث خواهد شد تا درآمد وی رشدی را پیدا نکند. در این رابطه حتی ممکن است وی پایان فصل از فوتبال خداحافظی کند که این امر به معنای قطع شدن درآمد باشگاهی او و خارج شدن از فهرست بدون توجه به درآمد تبلیغاتی وی خواهد بود. 

10-کوین دی بروین

سن: 31 سال

کشور: بلژیک

باشگاه: منچسترسیتی

درآمد: 25 میلیون دلار از باشگاه و 4 میلیون دلار از فعالیت های تبلیغاتی (مجموع 29 میلیون دلار)

تعداد دنبال کنندگان اینستاگرام: 19.1 میلیون

کوین دی بروین

مغز متفکر تیم سیتی، بدون شک لایق درآمدی به مراتب بیشتر می باشد. درواقع وی عملکردی بسیار خوب را از خود نشان داده و در قرارداد بعدی، بدون شک افزایش را شاهد خواهیم بود. وی اخیرا فعالیت های تجاری خود را نیز افزایش داده است و پیش بینی می شود که حداقل دو برابر بیشتر از رقم 4 میلیون حال حاضر را به دست آورد. با این حال در جام جهانی، عملکرد فردی و تیمی چندان خوبی برای این ستاره به ثبت نرسیده است. 

از نکات جالب فهرست امسال می توان به حضور سه نماینده از پاریسن ژرمن و دو نماینده از منچسترسیتی اشاره کرد که مالک های آنها قطری هستند. همچنین بلژیک با داشتن دو نماینده، موفق ترین کشور محسوب می شود. 

منبع : forbes
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/IyedpAY3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه