جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

درست به مانند سنت هرساله، با نزدیک شدن به ماه های پایانی سال، معرفی برترین ها از سوی مجله فوربس آغاز شده که یکی از فهرست های بسیار محبوب، پردرآمدترین فوتبالیست های جهان است. دلیل این امر نیز به این خاطر است که فوتبال، محبوب ترین ورزش جهان به حساب می آید. با این حال نکته ای که فهرست امسال را بسیار متفاوت کرده، نقل و انتقالات بسیار جذاب و غیرقابل پیش بینی آن بوده است. در این راستا در حالی که تصور می شد که به خاطر مشکلات مالی اکثر باشگاه ها به خاطر کرونا، شاهد نقل و انتقالات مهمی نباشیم، با این حال حتی خوش بین ترین ها نیز نمی توانستند چنین انتقالاتی را تصور کنند که بدون شک مهمترین آنها بازگشت کریستیانو رونالدو به منچستر یونایتد و جدا شدن لیونل مسی از بارسلونا پس از 21 سال است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از بازیکنان به خاطر شرایط مالی باشگاه ها مجبور به کاهش درآمد خود شدند. با این حال در این فهرست، ملاک درآمد بازیکنان طی فصل گذشته است. درواقع به همین خاطر در سال آینده شاهد کاهش شدید این ارقام خواهیم بود که در تاریخ بی سابقه محسوب می شود. در ادامه 10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021 را بررسی خواهیم کرد. 

10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021

1-کریستیانو رونالدو 

سن: 36 سل 

کشور: پرتغال

باشگاه: منچستر یونایتد

درآمد کل: 125 میلیون دلار(70 میلیون دلار درآمد از باشگاه، 55 میلیون دلار درآمد از تبلیغات)

10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021

اگرچه در سال اخیر شاهد حضور لیونل مسی در رتبه اول بوده ایم، با این حال فعالیت فوق العاده در عرصه تبلیغات دلیل اصلی این تغییر بزرگ است. وی امسال پس از سه فصل نه چندان موفق در یوونتوس، به باشگاه سابق خود بازگشت تا بار دیگر این تیم که پس از جدا شدن سرالکس فرگوسن دیگر قدرت اول انگلستان محسوب نمی شود و روزهای بحرانی را پشت سر گذاشته، بار دیگر به روزهای طلایی خود بازگردد. مهمترین اتفاق امسال برای رونالدو، کسب رکورد آقای گل ملی است. این امر در حالی است که سال قبل، برای او بدون جام بوده است. با توجه به دیگر خریدهای مهم منچستر (واران، سانچو) و حضور ستاره هایی نظیر برونو فرناندز و نتایجی که تا به اینجا کسب شده است، به نظر می رسد که طرفداران باید به این تیم امید بسیاری داشته باشند.  با توجه به این امر که درآمد باشگاهی بازیکنان کاهشی شدید را پیدا کرده است، به نظر می رسد که عملکرد خوب در عرصه تبلیغات، باعث خواهد شد تا در سال آینده نیز شاهد حضور فوق ستاره پرتغالی در جایگاه نخست باشیم. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2020

2-لیونل مسی

سن: 34 سال

کشور: آرژانتین

باشگاه: پاری سن ژرمن 

درآمد کل: 110 میلیون دلار (75 میلیون دلار درآمد از باشگاه، 35 میلیون دلار درآمد از تبلیغات)

10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021

672 گل و 268 پاس گل، 35 جام و 78 جایزه همراه با شش توپ طلا از جمله مهمترین دستاوردهای حضور مسی در بارسلونا بوده است. درواقع دلیل اصلی کسب عنوان بهترین تیم یک دهه اخیر برای بارسلونا، فوق ستاره آرژانتینی بوده است. این امر در حالی است که در چند سال اخیر این تیم در کسب لیگ قهرمانان ناموفق بود. بسیاری تصور می کردند با بازگشت لاپورتا، بار دیگر شاهد روزهای طلایی این باشگاه باشیم. با این حال برخلاف وعده ها، به خاطر قوانین مالی تمدید صورت نگرفت و لیونل مسی به صورت رایگان به پاری سن ژرمن پیوست تا در کنار نیمار و امباپه، قوی ترین خط حمله جهان را شکل دهند. با این حال تا به این جای فصل، فرصت بازی چندانی بنا به دلایل مختلف برای او به وجود نیامده و بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که حضور فوق ستاره های زیاد در تیم اول شهر پاریس، هماهنگی و یک دست کردن تیم را بسیار سخت خواهد کرد. درواقع لیونل مسی همچنان از نظر درآمد باشگاهی، بالاتر از سایر رقبا قرار دارد. با این حال در زمینه تبلیغات باید به دنبال راهکاری برای پیشی گرفتن از رونالدو باشد. مهمترین دستاورد امسال برای اسطوره آرژانتینی، کسب کوپا آمریکا بوده که نخستین جام ملی او پس از چندین فینال محسوب می شود. سال گذشته وی با تیم خود تنها موفق شد تا جام حدفی اسپانیا را به دست آورد و باید دید که بارسلونای بدون مسی، چه وضعیتی را پیدا خواهد کرد.  

3-نیمار

سن: 29 سال

کشور: برزیل

باشگاه: پاری سن ژرمن

درآمد کل: 95 میلیون دلار(75 میلیون دلار درآمد از باشگاه، 20 میلیون درآمد از تبلیغات) 

10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021

اگرچه نیمار از نظر افتخارات به مراتب پایین تر از دو گزینه قبل است، با این حال از نظر درآمد بسیار خوب توانسته تا خود را به آنها نزدیک کند. وی رکورددار نقل و انتقالات با رقم 222 میلیون دلار است که از بارسونا در سال 2017 به پاری سن ژرمن پیوست. اگرچه در چند سال اخیر همواره شایعه بازگشت او به گوش می خورد، با این حال همه چیز کاملا متفاوت رقم خورد و مسی به این تیم پیوست. درواقع حضور در فینال لیگ قهرمانان، بیانگر رشد سریع این تیم به واسطه پول های زیادی است که خرج کرده و به نظر می رسد که امسال با جذب مسی، راموس، حکیمی، دوناروما و واینالدوم که هر یک از آنها کاپیتان های تیم خود بوده اند، آماده تر از هر زمانی برای کسب تمامی جام‎ ها است. نکته جالب دیگر این است که تمامی این خریدها، به صورت رایگان انجام شده و به همین خاطر عنوان بهترین نقل و انتقالات، باید به مدیران ورزشی این باشگاه تعلق گیرد. در رابطه با امسال، عملکرد نیمار با مصدومیت های متعدد همراه بوده و این تیم حتی موفق نشد تا جام داخلی را به دست آورد. این امر در حالی است که در لیگ فرانسه، ابدا رقیب جدی ای برای این تیم وجود ندارد. نکته ای که بسیاری از تحلیلگران را به عملکرد فصل جدید نیمار امیدوار کرده است، این نکته است که اوج لیونل مسی و نیمار در بارسلونا بسیار موفق بود. درواقع بهترین عملکرد وی در آن مقطع شکل گرفت. به صورت کلی نیمار اگرچه در شبکه های اجتماعی، تبلیغات و درآمد باشگاهی کمی از رقبای خود درآمد کمتری را دارد. با این حال سن پایین تر عاملی است که باعث شده بسیاری از تحلیلگران بر این باور باشند که با خداحافظی احتمالی این دو اسطوره تا چند فصل آینده، وی گزینه اول برای این عنوان خواهد بود. 

4-امباپه

سن: 22 سال

کشور: فرانسه

باشگاه: پاری سن ژرمن

درآمد کل: 43 میلیون دلار (28 میلیون دلار درآمد از باشگاه، 15 میلیون دلار درآمد از تبلیغات)

10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021

اختلاف فاحش گزینه چهارم با سه مورد قبل، موضوعی بسیار عجیب محسوب می شود. با این حال امباپه تنها 22 سال سن دارد و عدم قبول تمدید قرارداد با باشگاه پاری سن ژرمن، خود دلیل آن است که درآمد باشگاهی در مقایسه با گزینه های فوق، به مراتب کمتر باشد. وی در زمینه تبلیغات نیز وضعیت به مراتب ضعیف تری داشته و نیاز است که تغییرات جدیدی را اعمال نماید. با این حال وی تا به این سن موفق به کسب عناوینی نظیر قهرمانی جام جهانی شده که هنوز برای مسی، رونالدو و نیمار رخ نداده است. قرار گرفتن در کاور بازی فیفا 2021، خود بیانگر ظهور رقیبی جدید برای لیست هر ساله فوربس است. در این رابطه اگر وی با باشگاه خود تمدید کند و در زمینه تبلیغات عملکرد بهتری را داشته باشد، حتی می تواند تا پایان سال اختلاف خود را به مقداری ناچیز برساند. در نگاه بلندمدت با توجه به میانگین سنی تمامی گزینه های فهرست 10 تایی امسال، عملا هیچ رقیبی برای ستاره نوظهور فرانسوی وجود ندارد. در این زمینه شایعات زیادی مبنی بر پیوستن وی به رئال مادرید وجود دارد که باید دید سال آینده، چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد. درواقع وی بالاترین میزان شانس برای افزایش چشمگیر درآمد باشگاهی و تبلیغاتی خود را دارد. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین تیم های فوتبال جهان در سال 2019

5-محمد صلاح 

سن: 29 سال

کشور: مصر

باشگاه: لیورپول

درآمد کل: 41 میلیون دلار (25 میلیون دلار درآمد از باشگاه، 16 میلیون دلار درآمد از تبلیغات)

10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021

اگر بخواهیم مهمترین بازیکن در انقلاب باشگاه لیورپول را نام ببریم، بدون شک هیچ فردی به اندازه فوق ستاره مصری، شایسته این عنوان نخواهد بود. وی با تیم خود تحت سرمربیگری یورگن کلوپ موفق به کسب لیگ قهرمانان و لیگ انگلیس شده است. این امر در حالی است که وی تا قبل از این انتقال، به عنوان یک بازیکن معمولی نام برده می شد. به همین خاطر نیز باید بالاترین میزان پیشرفت در  سال اخیر را به وی اختصاص داد. در این رابطه سال گذشته لیورپول فصلی بدون جام را سپری کرد. در نقل و انتقالات نیز خرید خاصی صورت نگرفت. با این حال حفظ بازیکنان اصلی، دلیلی است که می تواند باعث شود تا این تیم امسال بتواند موفقیت های خود را تکرار کند. با این حال نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که در حال حاضر لیگ انگلیس به واسطه حضور تیم های پرقدرت بسیار زیاد، سخت ترین لیگ جهان محسوب می شود. به همین خاطر کار هیچ یک از تیم ها آسان نخواهد بود. محبوبیت اسطوره مصری به حدی زیاد بوده که به عنوان یک ستاره مسلمان، باعث کاهش چشمگیر اسلام ستیزی نیز شده است. به همین خاطر جدای از عملکرد ورزشی، وی چهره ای نمادین را دارد. با این حال با توجه به تمدید قرارداد، بعید است که وی بتواند خود را به رتبه های بالاتر برساند. با این حال وی در زمینه تبلیغات، عملکرد بسیار خوبی را داشته است. 

6-رابرت لواندوفسکی

سن: 33 سال

کشور: لهستان

باشگاه: بایرن مونیخ

درآمد کل:35 میلیون دلار(27 میلیون دلار درآمد از باشگاه، 8 میلیون دلار درآمد از تبلیغات)

10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021

اگرچه برای بسیاری از بازیکنان مقاطعی وجود داشته که با بحران گلزنی مواجه شده اند. با این حال این موضوع برای مهاجم تنومند باشگاه بایرن کاملا متفاوت بوده و گلزنی در هر بازی، به یک عادت برای این مهاجم لهستانی تبدیل شده است. همین امر باعث شد تا وی در سال گذشته عنوان کفش طلا را به دست آورد و شانس اول توپ طلا باشد. درواقع از نظر عملکرد فردی، وی به مراتب بهتر از تمامی گزینه های موجود در فهرست 10 تایی ما بوده است. وی امسال برند بلاس خود را تاسیس کرده و با نایک و هوآوی، وارد همکاری شده است. با این حال ضعف بزرگ این بازیکن، تیم ملی است که عملا شانسی برای کسب هیچ جامی نخواهد داشت. با توجه به اختلاف اندک با رقیب مصری، در صورت تمدید قرارداد و فعالیت بیشتر در زمینه تبلیغات، لواندوفسکی می تواند جایگاه خود را بهبود بخشد. درواقع بسیاری از تحلیلگران درآمد حال حاضر وی را کمتر از حد لیاقت او می دانند که یکی از دلایل اصلی، سیاست های مالی سخت گیرانه بایرن مونیخ است. به همین خاطر شایعاتی مبنی بر جدایی وی در تابستان آینده به گوش می رسد. در صورتی که امسال هم بتواند کفش طلا را به دست آورد و توپ طلا را نیز برای اولین بار تصاحب کند، طبیعی است که شاهد انقلابی در زمینه تبلیغات و درآمد باشگاهی وی باشیم. با این حال با توجه به اینکه لیونل مسی موفق به کسب کوپا آمریکا شده و در لیگ داخلی نیز عنوان آقای گلی را به دست آورده است. این موضوع بسیار سخت خواهد بود. امسال نیز اریک هالند با عملکرد خیره ‏کننده خود در حالی که تنها 20 سال سن دارد، به نظر می رسد که بتواند کفش طلا را به دست آورد. به همین خاطر اکثر تحلیلگران نسبت به این موضوع چندان خوش بین نیستند. 

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست‌های جهان چگونه ثروتمند شدند؟

7-آندرس اینیستا

سن: 37 سال 

کشور: اسپانیا

باشگاه: ویسل کوپه

درآمد کل: 35 میلیون دلار (31 میلیون دلار درآمد از باشگاه، 4 میلیون دلار درآمد از تبلیغات) 

10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021

دو فصل قبل اینیستا در تصمیمی عجیب به باشگاهی در لیگ ژاپن پیوست. اگرچه این انتقال برای هافبک خلاق باشگاه بارسلونا که گل قهرمانی اسپانیا در جام جهانی را به ثمر رسانده، با انتقادهای زیادی همراه شد. با این حال از نظر درآمدی کاملا مناسب بوده و دلیل اصلی درآمد بالای او، از باشگاه است. در این رابطه به نظر می رسد که با پایان قرارداد در سال 2023، شاهد خداحافظی اسطوره اسپانیایی باشیم. با توجه به این امر که عملا شانسی برای افزایش درآمد او وجود ندارد. بسیاری از تحلیلگران بر این باور هستند که در فهرست سال آینده، نامی از وی وجود نخواهد داشت. 

8-پل پوگبا 

سن: 28 سال

کشور: فرانسه

باشگاه: منچستر یونایتد

درآمد کل: 34 میلیون دلار (27 میلیون دلار درآمد از باشگاه، 7 میلیون دلار درآمد از تبلیغات)

10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021

در چند سال اخیر از نظر عملکردی و کسب جام، شاهد روزهای بحرانی برای پل پوگبا بوده ایم. با این حال با توجه به حضور ستاره های جدید، به نظر می رسد که بار دیگر شاهد بازگشت پوگبا به روزهای اوج خواهیم بود. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشیم این است که وی چند قرارداد مهم با برندهای مطرحی نظیر آدیداس را در پیش دارد که با توجه به طولانی مدت بدون آنها، می تواند درآمد تبلیغاتی او را با افزایشی چشمگیر مواجه سازد. همچنین قرارداد او امسال به پایان می رسد و تمدید احتمالی، بدون شک درآمد باشگاهی را نیز افزایش خواهد داد. به همین خاطر وی شانس رشد بالایی را در فهرست سال آینده دارد. 

9-گرت بیل 

سن: 32 سال

کشور: ولز

باشگاه: رئال مادرید

درآمد کل: 32 میلیون دلار (26 میلیون دلار درآمد از باشگاه، 6 میلیون دلار درآمد از تبلیغات)

10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021

مورد گریت بیل عجیب ترین در فهرست امسال محسوب می شود. درواقع وی تنها بازیکن پردرآمدی ما است که فصل گذشته بازیکن قرضی بوده است. همین امر خود بیانگر روزهای فاجعه بار وی است. این امر در حالی است که تا چند سال قبل، از وی به عنوان کریستیانو رونالدو جدید نام برده می شد. وی فصل گذشته به عنوان یک بازیکن ذخیره در تاتنهام بازی کرد و حتی  در فصل جدید هم با مصدومیت مواجه شده است که اتفاقی تکراری در چند سال اخیر محسوب می شود. این امر در حالی است که بسیاری امیدوار بودند که او با بازگشت هرچند قرضی به تیم سابق خود بتواند عملکرد درخشان گذشته را داشته باشد. با توجه به عملکرد و اوضاع مالی نه چندان مناسب باشگاه مادریدی، با اطمینان می توان گفت که در فهرست سال آینده، ستاره ولزی حضور نخواهد داشت.  

مطلب مرتبط: پردرآمدترین فوتبالیست های جهان در سال 2020

10-ادن هازارد

سن: 30 سال 

کشور: بلژیک

باشگاه: رئال مادرید

درآمد کل: 29 میلیون دلار (26 میلیون دلار درآمد از باشگاه، 3 میلیون دلار درآمد از تبلیغات)

10 فوتبالیست پردرآمد جهان در سال 2021

بهترین بازیکن باشکاه چلسی با رقم بالای 100 میلیون دلار برای پر کردن جای خالی کریستیانو رونالدو به تیم اول شهر مادرید پیوست. با این حال تاکنون نتوانسته عملکرد قابل قبولی را داشته باشد و اکثر بازی ها را به خاطر مصدومیت از دست داده است. حال باید دید که آیا وی می تواند تحت هدایت کارلو آنجلوتی، به روزهای خوب گذشته باز گردد یا شاهد آخرین فصل حضور او خواهیم بود. در این زمینه شایعاتی مبنی بر بازگشت ستاره بلژیکی به تیم سابق خود شنیده می شود که در فصل قبل، با قهرمانی در لیگ قهرمانان، شگفتی ساز بوده است. در رابطه با جایگاه او در فهرست سال آینده نیز تردیدهایی وجود دارد. درواقع وی در حال حاضر گزینه جذابی جهت طرح های تجاری بزرگ محسوب نمی شود و بعید است که با سطح فعلی، شاهد تمدید و افزایش درآمد او باشیم. به همین خاطر با توجه به وضعیت حال حاضر، به نظر نمی رسد که در سال آینده نیز نامی از او وجود داشته باشد. با این حال ممکن است امسال، وی بتواند خود را پس از دو فصل، اثبات نماید. 

منبع : forbes
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yCnlYCMX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه