یکشنبه, ۲۷ خرداد(۳) ۱۴۰۳ / Sun, 16 Jun(6) 2024 /
           
فرصت امروز
راهکاری برای صرفه جویی در عرصه بازاریابی و تبلیغات

استفاده مجدد (Content Repurposing) از محتوا چیست؟

11 ماه پیش ( 1402/4/25 )

تولید محتوای دسته اول کار راحتی نیست. منظور ما همان محتواهایی است که مخاطب را طوری میخکوب می کند که انگار هیچ کمپین بازاریابی دیگری در دنیا وجود هم ندارد. در چنین شرایطی معمولا کارآفرینان دیگر بدشان نمی آید قید محتوای درجه یک شان را بزنند. وضعیت بازاریاب ها در این شرایط مثل کارگردانی است که بهترین اثر عمرش را خلق کرده و گمان نمی کند دیگر فیلمی با چنین استانداردهای بالایی بسازد. پس طبیعی است که بازاریاب ها در چنین حالتی به این سادگی ها دست از سر محتوای شان برندارند. 

مشکلی که تداوم استفاده از یک محتوا در عرصه بازاریابی ایجاد می کند، تکراری شدن کمپین و حتی برند برای مشتریان است. به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه دیگر هیچ کس در بازار حوصله شما را نخواهد داشت. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید چنین وضعیتی هیچ مزیتی برای کارآفرینان به همراه ندارد. پس باید هرچه زودتر فکری به حال آن کرد. توصیه ما در این میان توجه بیشتر به فرآیند استفاده مجدد از محتواست. اشتباه نکنید، این کار همان استفاده چندباره از یک محتوا بدون تغییر نیست. در عوض شما برای کاهش هزینه تولید محتوای تازه همان نمونه قدیمی را در شکلی تازه همراه با آپدیت بازآفرینی می کنید. 

استفاده مجدد از محتوا

اگر شما هم دوست دارید درباره استفاده مجدد از محتوا نکات تازه ای یاد بگیرید، این مقاله را هیچ جوره از دست ندهید. ما در ادامه قصد داریم برخی از مهمترین نکات در زمینه استفاده مجدد از محتوا را زیر ذره بین ببریم. پس با ما همراه باشید تا یک کلاس هیجان انگیز برگزار کنیم. 

مطلب مرتبط: استفاده دوباره از محتوای بازاریابی

استفاده مجدد از محتوا: تعریفی ساده

تعریف ساده استفاده مجدد از محتوا

وقتی درباره استفاده مجدد از محتوا حرف می زنیم، اولین نکته ای که به ذهن تان می رسد، چیست؟ خیلی از کارآفرینان فکر می کنند استفاده مجدد از محتوا به معنای سرک کشیدن در آرشیو سایت و انتشار دوباره یکی از محتواهای بی نهایت قدیمی است. خب اجازه دهید این سناریو را کامل بررسی کنیم. وقتی شما یک محتوای قدیمی جلوی روی مخاطب تان قرار می دهید، احتمالا خیلی زود همه متوجه کپی کاری تان خواهند شد. خب اطلاعات به کار رفته در یک محتوای قدیمی اصلا با شرایط روز همخوانی ندارد. بنابراین نباید انتظار واکنش های حیرت انگیز مشتریان را داشته باشید. 

ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم هیچ وقت نباید استفاده دوباره از محتوا را با بازنشر صرف آن اشتباه گرفت. پس اجازه دهید استفاده مجدد از محتوا را یکبار برای همیشه تعریف کنیم. این استراتژی به استفاده دوباره از محتوای بازاریابی اشاره دارد. این امر در قالب آپدیت دوباره محتوا صورت می گیرد. در مرحله بعد هم دو راهکار کلی پیش روی شما قرار خواهد داشت. اول از همه امکان استفاده کامل از محتوا را دارید. مثلا ویدئوی بازاریابی قدیمی تان را با کمی دستکاری به همان صورت قدیم منتشر کنید. در حالت دوم شما محتوای تان را تکه تکه کرده و هر بخش را در جای مناسب استفاده خواهید کرد. اینطوری استفاده مجدد از محتوا دیگر شباهتی به گذشته نخواهد داشت و کسی را یاد محتوای قدیمی تان نمی اندازد. 

این روزها بیشتر کارآفرینان برای اینکه هزینه های بازاریابی کمتری را تجربه کنند، سراغ استفاده مجدد از محتوا می روند. البته تمام مزایای این شیوه در همین نکته خلاصه نمی شود. به همین خاطر ما در بخش بعد سراغ برخی از مزایای این استراتژی خواهیم رفت. 

مزایای استفاده مجدد از محتوا

مزایای استفاده مجدد از محتوا

آیا شما استراتژی سراغ دارید که در بازار حسابی محبوب باشد، اما مزایای درست و حسابی نداشته باشد؟ اینطور وقت ها آدم حس می کند با یادگیری استراتژی های بی سر وته فقط وقتش را تلف کرده است. اگر شما هم دوست دارید در بازار عملکرد متفاوتی داشته باشید، باید کمی اوضاع را به سود خودتان تغییر دهید. این یعنی قبل از انتخاب یک استراتژی مثل یک منتقد سرسخت تمام جزییات را بررسی کنید. اینطوری دیگر سرتان کلاه نخواهد رفت. ما در این بخش قصد داریم شما را برای بررسی همه جانبه استراتژی استفاده مجدد از محتوا همراهی کنیم. پس با ما همراه باشید. 

مطلب مرتبط: چگونه بازنشر محتوای بازاریابی مان را افزایش دهیم؟

کاهش هزینه ها: مزیتی همیشگی

کاهش هزینه ها مزیتی همیشگی

چه کسی دوست ندارد با هزینه کمتر محتوای درجه یک بازاریابی جلوی مخاطبش قرار دهد؟ اینطور وقت ها آدم نه تنها احساس زرنگی می کند، بلکه بابت تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هم خیالش حسابی راحت خواهد بود. گاهی اوقات بازاریاب ها برای اینکه تجربه بهتری از دنیای بازاریابی داشته باشند، دست به هر کاری برای کاهش هزینه می زنند. ما در روزنامه فرصت امروز چنین عملکردی را اصلا قبول نداریم. در عوض شما باید طوری هزینه ها را کاهش دهید که کمترین ضرری به منابع برند وارد نشود. 

استفاده مجدد از محتوا به شما فرصت تبدیل کار سخت تولید محتوا به نوعی تفریح را می دهد. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید آپدیت محتوا خیلی راحت تر از تولید آن از نقطه صفر است، مگر نه؟ 

یادتان باشد، کاهش هزینه ها فقط از بعد مالی مورد توجه قرار نمی گیرد. شما در این مسیر از نظر صرفه جویی در وقت نیز کلی جلو می افتید. به طوری که بعد از مدت زمانی کوتاه دیگر لازم نیست خیلی به خودتان سخت گرفته یا دائما نگران از دست دادن زمان طلایی تان باشید.
 
تولید محتوای ساده: میانبری برای بازاریابی

تولید محتوای ساده، میانبری برای بازاریابی

چند بار تا حالا اعصاب تان به خاطر فرآیند سخت و پیچیده تولید محتوا به هم ریخته است؟ این تجربه ای است که خیلی از بازاریاب ها کاملا طبیعی قلمداد می کنند. بنابراین کمتر کسی آن را سوال پیچ می کند. از آنجایی که ما در روزنامه فرصت امروز اصلا میانه خوبی با قبول سرسری برخی از تعهدات نداریم، در این بخش سراغ ساده سازی تولید محتوا رفته ایم. 

اگر یادتان باشد، در بخش قبلی درباره سادگی آپدیت محتوا در مقایسه با تولید آن از صفر حرف زدیم. این کار نه تنها شما را حسابی تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه برای مخاطب هم جذابیت زیادی خواهد داشت. کافی است یک دقیقه خودتان را به جای مخاطب هدف قرار دهید. آن وقت متوجه اهمیت کارتان خواهید شد. خب برندی که به مشتریانش بها داده و محتوای قدیمی را دوباره با داده های تازه آپدیت می کند، یک قدم از بقیه جلوتر خواهد بود، مگر نه؟

مرور یافته های قبلی: یک کلاس کامل

مرور یافته های قبلی

آدم ها در طول روز کلی اطلاعات تازه به سیستم شناختی شان وارد می کنند. به طوری که بعد از مدتی کوتاه ساختار ذهن اطلاعات قدیمی را پاک می کند تا جا برای اطلاعات تازه باز شود. این فرآیند اغلب اوقات موجب فراموشی برخی از نکات مهم اما قدیمی می شود. به طوری که آدم ها از هر ابزاری برای حفظ برخی اطلاعات استفاده می کنند (دفترهای یادداشت قدیمی را به یاد بیاورید!). 

استفاده مجدد از محتوا در حالی که نوعی معجزه محسوب نمی شود، به شما فرصت بسیار خوبی برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد؛ چراکه شما به عنوان یک بازاریاب فرصت آشنایی با محتوای قدیمی که درباره مشتریان یاد گرفته بودید، پیدا می کنید. آن وقت دیگر لازم نیست با کلی زحمت خودتان را در بازار جا کرده یا نگران نظرات مشتریان درباره خودتان باشید. 

شما را نمی دانم، ولی من که اصلا حوصله یادگیری مطالب قدیمی را ندارم. انگار در این فرآیند آدم دائما وقتش را تلف کرده و دیگر هیچ فایده ای از تولید محتوا به دست نمی آورد. خب اگر شما هم دائما چنین احساسی دارید، اصلا راه را اشتباه نیامده اید. در دنیای امروز خیلی از بازاریاب ها دائما مطالب تازه ای که یاد گرفته اند، فراموش می کنند. خب در این صورت استفاده مجدد از محتوا نه تنها کارتان را راحت می کند، بلکه نوعی کلاس آموزشی برای تان خواهد بود. ماجرا تازه جالب شد، نه؟

مطلب مرتبط: تولید محتوا (Content Creation)؛ هر آنچه بازاریاب ها باید بدانند

چه محتوایی را باید دوباره استفاده کرد؟

چه محتوایی را باید دوباره استفاده کرد؟

وقتی صحبت از استفاده مجدد از محتوا می شود، برخی بازاریاب ها فکرشان به سوی استفاده از تک تک محتواها می رود. انگار که این محتواها باید همیشه و در هر حالتی جوابگوی نیاز مشتریان باشد. خب در این صورت باید کمی ناامیدتان کنیم؛ چراکه در بازار اصلا از این خبرها نیست. در عوض شما باید تفکیک درستی میان محتوای به درد بخور و نمونه های از رده خارج داشته باشید. خب انتظار ندارید که مشتریان در قبال تمام محتواهای تولیدی شما روی خوش نشان دهند؟

ما در روزنامه فرصت امروز از مفهوم محتوای همیشه سبز (Ever Green Content) برای تفکیک میان محتوای به درد بخور و بقیه نمونه ها استفاده می کنیم. اجازه دهید چند تا مثال درباره محتوای همیشه سبز بزنیم:

•    روش های لاغری: بی شک روش های لاغری بحثی است که به اندازه تمدن بشری قدمت دارد. آدم ها هر جایی که زندگی کرده اند، نیم نگاهی به تناسب اندام داشته اند. بنابراین محتوای قدیمی شما درباره روش های لاغری هنوز هم کاربرد خاص خودش را دارد. به زبان خودمانی، شما می‎توانید چنین محتوایی را به راحتی دوباره استفاده کنید. 

•    آموزش اتو پیراهن: چند بار تا حالا موقع اتو کردن لباس اعصاب تان به هم ریخته است؟ قبول دارم اتوکاری اصلا فرآیند جذابی نیست، اما آدم ها چاره ای هم ندارند. بنابراین محتوایی که آموزش اتوی اصولی بدهد، مثل طلا باارزش خواهد بود. فکر می کنم شما هم تایید می کنید چنین محتوایی هیچ وقت قدیمی نمی شود؟

•    تکنیک های فوتبال: فوتبال ورزشی بی نهایت محبوب در سراسر دنیاست. این روزها کلی مدرسه فوتبال در سراسر دنیا فعالیت دارد. به طوری که تقریبا همه پسر بچه ها دوست دارند تابستان در کلاس فوتبال ثبت نام کنند. بنابراین آموزش فوتبال هم نوعی محتوای همیشه سبز خواهد بود.

منظور ما از محتوای همیشه سبز در واقع بیشتر به موضوعات اشاره دارد. برخی از موضوعات همیشه محبوبیت فراوانی در بین مردم داشته و هیچ کس از آنها خسته نمی شود. بنابراین شما هم باید آنها را به طور جدی مورد توجه قرار دهید. وگرنه حسابی اوضاع تان به هم می ریزد. خب کسی در بازار حوصله محتوای تکراری را ندارد. پس به جای اینکه الکی مخاطب تان را اذیت کنید، کمی به فکر استفاده دوباره از محتوای محبوب قدیمی تان باشید. 

تکنیک های استفاده مجدد از محتوا

تکنیک های استفاده مجدد از محتوا

حالا کارمان به بخش جذاب ماجرا رسیده است. در این بخش شما با تکنیک های مختلف برای استفاده دوباره از محتوا آشنا خواهید شد. ما در این بخش بر روی تکنیک هایی تا حد امکان ساده و قابل اجرا برای کسب و کارهای مختلف تمرکز کرده ایم. پس با خیال راحت همراه مان باشید تا تجربه ای دلپذیر از استفاده مجدد از محتوا داشته باشید. 

تبدیل ویدئوها به پست وبلاگی

تبدیل ویدئوها به پست وبلاگی

یوتیوب پر از ویدئوهای قدیمی است که دیگر بازدید زیادی دریافت نمی کنند. نکته جالب اینکه پای برندها همیشه درباره ویدئوهای قدیمی گیر است. انگار که بازاریاب ها از همان قدیم عاشق تولید محتوا در یوتیوب بوده و بعد از چند هفته آن را به طور کامل فراموش می کردند. اگر شما هم دوست دارید دوباره از ویدئوهای قدیمی برندتان استفاده کنید، تبدیل آنها به پست وبلاگی ایده جذابی خواهد بود. 

تا همین چند وقت پیش وبلاگ ها محبوبیت زیادی نداشتند. خب تا وقتی شبکه های اجتماعی با قدرتی مثال زدنی در بازار حضور دارند، چرا کسی باید سراغ وبلاگ ها برود؟ این سوالی است که خیلی از بازاریاب ها هنوز جوابی برای آن ندارند. با این حال تغییر سلیقه کاربران اصلا منتظر اظهارنظر بازاریاب ها نمی ماند. وبلاگ های تخصصی این روزها حتی از شبکه های اجتماعی هم ترافیک بیشتری دریافت می کنند. درست به همین خاطر شما باید شش دانگ حواس تان به چنین ماجرایی باشد؛ چراکه بدون وبلاگ نویسی موفقیت تان در زمینه تولید محتوای دیجیتال بی معنا خواهد شد. 

تبدیل ویدئو به محتوای وبلاگی کار سختی نیست. شما فقط باید محورهای اصلی بحث را تبدیل به متن کرده و همراه با اینفوگرافی آپلود کنید. اینطوری علاوه بر یک متن جذاب از جاذبه های بصری نیز برای کارتان استفاده کرده اید. یادتان باشد، خیلی از بازاریاب ها دوست ندارند دنبال طراحی اینفوگرافی بروند. راستش را بخواهید، دلیل اصلی این بی علاقگی سختی های طراحی اینفوگرافی است. خب در این صورت باید به شما درباره اهمیت این بخش کمی توضیح دهیم.

یک اینفوگرافی یا به طور کلی المان بصری از نظر روانشناختی خیلی سریع تر نظر مخاطب را جلب می کند. بنابراین شما برای جلب نظر مخاطب تان هم که شده باید این نکته کلیدی را مدنظر قرار دهید. وگرنه خیلی زود شانس تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف سقوط آزاد خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: 7 راز تولید محتوای موفق در سال 2023

تبدیل محتوا به دوره آموزشی

تبدیل محتوا به دوره آموزشی

برخی از بازاریاب ها عاشق تولید محتوای آموزشی هستند. به طوری که بعد از مدتی کوتاه سایت یا اکانت رسمی برند در شبکه های اجتماعی پر از محتوای آموزشی می شود. راستش را بخواهید، چنین برندهایی معمولا محبوبیت زیادی در بین کاربران دارند. به همین خاطر کمتر کسی درباره تولید محتوای آموزشی انتقادی را وارد می داند. البته شما قرار نیست تا آخر عمرتان محتوای پراکنده آموزشی تولید کنید. یک ایده جذاب برای استفاده دوباره از محتوای قدیمی تبدیل آنها به یک دوره آموزشی کامل است. مثلا اگر شما مجموعه ای از ویدئوهای کوتاه درباره نحوه کار با ابزار هاب اسپات دارید، بد نیست همه این ویدئوها را با هم ترکیب کرده و به اندکی بیان بهتر مطالب یک دوره آموزشی در اختیار مخاطب قرار دهید. 

طراحی دوره آموزشی نه تنها منبع درآمد خوبی برای شما محسوب می شود، بلکه از نظر اعتبار نیز حساب تان را از بقیه سوا خواهد کرد. بی شک کمپین های بازاریابی که کلی دوره آموزشی در بازار دارد، خیلی زودتر نظر دیگران را جلب خواهد کرد. در چنین مواقعی آدم حس می کند یک مزیت بزرگ در مقایسه با بقیه بازاریاب ها پیدا کرده که قرار نیست به این زودی ها از دستش برود. خب منتظر چه هستید؟ همین حالا کارتان را شروع کرده و محتوای پراکنده برندتان را تبدیل به محتوای آموزشی کنید. هرجا هم به مشکل خوردید، ما همیشه کنارتان خواهیم بود. 

یادتان باشد، دوره آموزشی شما باید عملا به درد مخاطب بخورد. وگرنه هیچ کس به آن روی خوش نشان نخواهد داد. این نکته برای خیلی از بازاریاب ها کلیدی محسوب می شود؛ چراکه اغلب اوقات به نتیجه کارشان چندان توجه نمی کنند. اگر شما هم دوست دارید کارتان را با کمی مزیت بیشتر دنبال کنید، بد نیست گهگاهی پای صحبت مخاطب تان نشسته و به حرف آنها توجه کنید. اینطوری دیگر لازم نیست دائما نگران وضعیت دوره های آموزشی تان باشید. خب دوره ای که کاملا مطابق سلیقه مخاطب باشد، همیشه طرفدار خواهد داشت، مگر نه؟

انتشار کتاب از محتوای شبکه های اجتماعی

انتشار کتاب از محتوای شبکه های اجتماعی

بازاریاب ها روزانه کلی محتوا در شبکه های اجتماعی تولید می کنند که برخی بعد از چند هفته دیگر یک بازدید هم دریافت نمی کنند. اینطور وقت ها معمولا بازاریاب های باهوش دوست دارند از محتوای قدیمی شان هم به هر شکلی استفاده کنند. انگار که از دست دادن محتوای قدیمی گناهی نابخشودنی است. خب در این صورت باید به شما تبریک گفت؛ چراکه ذهنیت برنده ای در بازار دارید. فرمول طلایی ما در این بخش استفاده از محتوای برندتان در شبکه های اجتماعی برای انتشار یک کتاب است. 

این روزها در فهرست کتاب های پرفروش آمازون یا نیویورک تایمز کلی اثر درباره دنیای کسب و کار به چشم می خورد. نکته جالب اینکه زندگی نامه کارآفرینان بزرگ همیشه طرفدارهای دوآتیشه ای برای خودش دارد. پس بد نیست کمی به این ماجرا فکر کنید. حالا اگر در این میان به عنوان یک بازاریاب تجربه تان از تولید محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارید، بی شک تمام مارکترهای جوان به اثرتان جذب خواهند شد. خب هرچه باشد، یادگیری بازاریابی کار ساده ای نیست. پس بهتر است کارمان را با مرور تجربه دیگران شروع کنیم. 

صرف نظر از سرگذشت بازاریاب ها، گاهی اوقات برخی از ایده های تولید محتوا پتانسیل تبدیل شدن به یک کتاب را دارند. در این صورت شما باید زودتر از بقیه دست به کار شده و کتاب تان را شروع کنید. خب هیچ تضمینی نیست که یکی از همکاران یا حتی رقبای تان با مشاهده همان محتوا فکر نگارش کتاب به سرش نزند. 

یادتان باشد، تولید محتوا و تبدیل آن به کتاب نباید دو فرآیند جدا از هم باشد. ما در اینجا دنبال استفاده دوباره از محتوا هستیم. پس سراغ ایده هایی برای نگارش کتاب از صفر نروید؛ چراکه این کار دقیقا عکس استفاده مجدد از محتوا خواهد بود. 

آخرین توصیه ما در این بخش استفاده از کمک یک نویسنده حرفه ای در صورت نیاز است. شما با این کار به راحتی امکان رفع ایرادات کتاب تان را پیدا کرده و دیگر لازم نیست دائما نگرانش باشید. به علاوه، گاهی اوقات نویسنده های حرفه ای به نکاتی توجه می کنند که من و شما حتی روح مان هم از آن خبردار نیست. پس چه بهتر که از همان ابتدا کارمان را با کمک چنین فرد ماهری جلو ببریم. 

طراحی پادکست

طراحی پادکست

پادکست ها در دوره و زمانه فعلی طرفدارهای بی نهایت زیادی دارند. به طوری که خیلی از بازاریاب ها برای اینکه اسم برندشان سر زبان ها بیفتد، به عنوان اسپانسر با پادکست های مشهور همکاری می کنند. آیا تا حالا به سرتان زده پادکست خودتان را داشته باشید؟ در این صورت لازم نیست کار را خیلی پرهزینه در نظر گرفته یا با شرایط دشواری دنبال کنید. همین که یک میکروفون باکیفیت داشته باشید، کافی خواهد بود. اصلا هم لازم نیست نگران ایده یا محتوای اولیه باشید. استفاده دوباره از محتوای قدیمی در سایت یا شبکه های اجتماعی ایده خوبی خواهد بود. البته شما باید سراغ همان محتواهایی بروید که اصطلاحا «همیشه سبز» هستند. وگرنه کارتان حسابی با مشکل رو به رو خواهد شد. 

مطلب مرتبط: تولید محتوا (Content Creation) بدون دردسر اضافی

این روزها پادکست ها در هر جایی قابل گوش دادن هستند. به طوری که شما بدون توجه به زمان یا مکان امکان لذت بردن از پادکست مورد علاقه تان را خواهید داشت. این ماجرا برای خیلی از بازاریاب ها جذابیت بی نهایت زیادی دارد. البته شما نباید کارتان را در ابعاد وسیعی دنبال کنید. یادتان باشد، اینجا همچنان استفاده مجدد از محتوا مورد بحث است. پس به جای اینکه سراغ ایده های عجیب یا متفاوت بروید، سعی کنید در چارچوب محتوای قدیمی برندتان بمانید. اینطوری کارتان خیلی راحت تر خواهد بود. 

توصیه ما در این مقاله برای سادگی هرچه بیشتر کار شما استفاده از یک نکته جانبی است. کافی است در پادکست تان سراغ موضوعات مختلف رفته و فقط وقتی ایده یکی از قسمت ها مرتبط با محتوای قدیمی است، از آن استفاده مجدد کنید. اینطوری خودتان را در ساختارهای قدیمی گیر ننداخته و سلیقه بخش گسترده تری از کاربران را پوشش خواهید داد. 

تبدیل عکس ها به پس زمینه

تبدیل عکس ها به پس زمینه

محتوای متنی معمولا یک عکس پس زمینه خوب نیز لازم دارد. در چنین مواقعی شما می توانید از عکس های قدیمی که در شبکه های اجتماعی بارگذاری کرده اید، به خوبی استفاده کنید. در چنین وضعیتی کار با ابزارهایی مثل فوتوشاپ لازم نیست. همین که یک عکس را کمی دستکاری کرد و کیفیتش را حفظ کنید، کافی خواهد بود. 

گاهی اوقات برخی از کارآفرینان برای اینکه کارشان راحت تر شود، از تصاویر استاک استفاده می کنند. خب این شیوه بی نهایت راحت تر است، اما انتظار نتیجه ای دلخواه را نداشته باشید. باور کنید یا نه، کاربران در شبکه های اجتماعی و به طور کلی اینترنت بی نهایت باهوش شده اند. بنابراین نمی توانید با تصاویر استاک یا رایگان آنها را گول بزنید. توصیه ما در این میان استفاده از تصاویر قدیمی است که در اکانت رسمی برندتان بارگذاری کرده اید. البته شما برای چنین کاری باید سراغ تصاویر اصلی رفته و دور دانلود آنها از اکانت اینستاگرام یا بقیه پلتفرم ها را خط بکشید؛ چراکه این کار کیفیت بی نهایت پایینی به شما خواهد داد. 

گاهی اوقات استفاده از محتوای تولیدی کاربران (UGC) نیز ایده بدی نیست. در این حالت شما بهترین محتوایی که مخاطب تان درباره شما تولید کرده، دستچین می کنید. بعد هم از آن در محتوای تان استفاده خواهید کرد. این کار شاید کمی عجیب به نظر برسد اما اثرگذاری بی نهایت بالایی روی مخاطب دارد. شما را نمی دانم، ولی من که دوست دارم محتوای آماتور خودم را در اکانت رسمی برند مورد علاقه ام در شبکه های اجتماعی تماشا کنم. 

سخن پایانی

استفاده مجدد از محتوای بازاریابی

استفاده مجدد از محتوا کاری نیست که شما از آن ترس داشته باشید. خیلی از بازاریاب ها فکر می کنند کارشان باید همیشه تازگی داشته باشد. خب در این صورت بعد از مدت زمانی کوتاه شما حسابی به دردسر خواهید افتاد؛ چراکه تولید محتوای تازه همیشه انرژی زیادی از شما می برد؛ آن هم در دنیای به شدت شلوغ امروز!

مطلب مرتبط: جدیدترین ترندهای حوزه تولید محتوا

هدف ما در این مقاله کمک به شما برای یادگیری استفاده مجدد از محتوای بازاریابی بود. مثل همیشه اگر سوالی درباره نکات این مقاله داشتید، ما همیشه آماده کمک به شما خواهیم بود. 

منابع:

https://ahrefs.com

https://blog.hubspot.com

https://backlinko.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/rTPceoz5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتMEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهلوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه