پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

7 راز تولید محتوای موفق در سال 2023

1 سال پیش ( 1401/12/6 )
نویسنده : زک کادیش   مترجم : امیر آل علی  

در سال جدید با توجه به این موضوع که وضعیت جهان از نظر شیوع ویروس کرونا، بهبودهای جدی را داشته است، بدون شک بهترین زمان برای شروع مجدد و جدی فعالیت ها محسوب می شود. در این زمینه شما باید به نحوی موفق ظاهر شوید که بحران های دو سال اخیر نیز جبران شود. تحت این شرایط دیگر فرصتی برای پرداختن به اقدامات ضعیف وجود نخواهد داشت. در این رابطه نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که مهمترین فعالیت برای فروش هر برندی، تولید محتوا می باشد. به همین خاطر اکثر فعالیت ها و استراتژی های شما باید به این بخش اختصاص پیدا کند. با این حال گسترده بودن فعالیت ها در این زمینه، بدون شک باعث خواهد شد تا با گزینه های متنوعی مواجه باشید که خود گیج کننده خواهد بود. به همین خاطر در ادامه هفت راز تولید محتوای موفق در سال 2023 را بررسی خواهیم کرد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تمامی این اقدامات، مواردی کاملا جدید بوده و تکراری محسوب نمی شوند. البته این به معنی آن نیست که سپردن کار به حرفه ای ها و سفارش تولید محتوا سایت را فراموش کنید.

راز تولید محتوای موفق

1-استفاده از صدای مشتری 

واقعیت این است که در بازار امروز، بالاترین شانس فروش از طریق بستر اینترنت می باشد. با این حال در این فضا، شما نیاز به اعتمادسازی خواهید داشت. به همین خاطر صرفا نشان دادن چت با مشتری و اعلام رضایت آنها، ابدا نتیجه ای را به همراه نخواهد داشت. درواقع شما می توانید صدها نمونه فیک را در این رابطه ایجاد نمایید و این اقدام ابدا تاثیری به همراه ندارد. تحت این شرایط لازم است تا به دنبال اقدامی دیگر باشید. بدون شک در این رابطه، استفاده از صدای افراد تاثیر بسیار خوبی را به همراه دارد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که گوش دادن همواره راحت تر از دیدن می باشد. به همین خاطر این موضوع در سهولت دیده شدن محتوا نیز کمک می کند. همچنین شما نمی توانید صدها صدای مختلف را به صورت فیک ایجاد نمایید. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تحقیقات مداومی را بر روی عملکرد جامعه هدف ایجاد نمایید. برای مثال بررسی جست و جو های آنها باعث خواهد شد تا به کلمات کلیدی جدیدی دست پیدا کنید که راهنمای عمل شما در زمینه تولید محتوا و تکنیک های فروش خواهد بود. 

مطلب مرتبط: تولید محتوا با بهترین اپ های دنیا

2-سایتی معتبر داشته باشید

برطبق الگوریتم گوگل به عنوان مهمترین موتور جست و جوگر جهان، سایت هایی که اعتبار آنها بالاتر است، اولویت نمایش بیش تری را هم دارند و در زمینه سئو، کاملا موفق تر هستند. به همین خاطر در سال جدید شما باید تلاش کنید تا محتواهایی را تولید نمایید که کاملا ارزشمند، دارای اعتبار و متنوع هستند. این امر باعث خواهد شد تا به پایگاه جامعی در زمینه کاری خود تبدیل شوید. در این زمینه مدل Hub & Spoke به شما کمک بسیاری را خواهد کرد. بر طبق این روش شما برای یک محتوا، زیرمجموعه مطالب ایجاد خواهید کرد. برای مثال هنگامی که صحبت از انواع روش های بازاریابی را انجام می دهید، می توانید برای هر یک از موارد معرفی شده، محتوای جداگانه را لینک کنید. با این اقدام شما از دل یک موضوع، محتواهای دیگری را هم تولید کرده اید و این امر باعث خواهد شد تا ضمن عدم نیاز به جست و جو در سایت دیگر، توان نگه داشتن مخاطب برای مدت زمان طولانی تری را هم داشته باشید که تمامی این موارد در زمینه سئو تاثیر بسزایی را به همراه دارد. تحت این شرایط طبیعی است که با جست و جوهای مختلف نیز سایت شما به نمایش درآورده خواهد شد و گوگل به چنین سایت هایی، رتبه بالاتری را هم می دهد. 

3-براساس آمارها تولید محتوا داشته باشید 

واقعیت این است که در بازار امروز دیگر نمی توان مانند گذشته جدول محتوایی مشخصی را ایجاد کرد. درواقع شما حتی نمی توانید برای هفته آینده خود نیز تصمیم گیری نهایی داشته باشید. به همین خاطر لازم است تا به صورت مداوم آمارها را بررسی کرده و براساس آن، محتواهای موردنیاز را ایجاد نمایید. درواقع در این پروسه این امر بسیار محتمل است که متوجه مواردی شوید که عملا برای شما نتیجه ای را به همراه ندارد. برای مثال یکی از آمارهای جهانی این است که ویدئوهای کمتر از یک دقیقه، بالاترین شانس بازدید را برای برندهای تجاری دارند. همچنین لازم است تا به صورت جدی، تولید پادکست را به عنوان فرمتی از محتوا که بالاترین میزان رشد را در چهار سال اخیر داشته است، شروع نمایید. درواقع تولید محتوا براساس آمارها کمک خواهد کرد تا به جای پرداختن به اقداماتی که ریسک بالایی را به همراه دارند، مواردی تضمین شده را در اختیار داشته باشید.  

4-موفقیت را براساس Roi اندازه گیری نمایید 

درواقع معیار حال حاضر شما در زمینه موفقیت اقدامات تولید محتوا، احتمالا براساس مواردی نظیر لایک، میزان فروش و یا مواردی دیگر می باشد. این امر در حالی است که شما باید به نرخ بازگشت سرمایه توجه نمایید. درواقع شما باید نتایج را با هزینه ها مقایسه کرده و سپس نسبت به موفقیت و یا شکست خود، نتیجه را اعلام کنید. در این رابطه فراموش نکنید که هزینه تنها بودجه تعیین شده محسوب نمی شود و زمان از دست رفته، حجم اقدامات و... را نیز شامل می شود. درواقع شما نباید در این روش، تنها به چند آمار توجه داشته باشید. با استفاده از این روش شما حتی می توانید قبل از تصمیم گیری، موارد را با یکدیگر مقایسه کرده و در نهایت بهترین استراتژی ها را برای خود انتخاب نمایید. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، حتی یک اشتباه می تواند نتایج منفی ای را به همراه داشته باشد که کاملا دور از ذهن است. 

مطلب مرتبط: تولید محتوای اسپانسری

5-از هوش مصنوعی استفاده کنید 

واقعیت این است که هوش مصنوعی در چند سال اخیر، تحولات بسیاری را ایجاد کرده است. در این زمینه امروزه به استفاده از این امکان در تولید محتوا نیز توجه ویژه ای نشان داده می شود. درواقع بدون کمک گرفتن از این بخش، بدون شک شما از فعالیت های خود نهایت نتایج را به دست نخواهید آورد. برای مثال واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، دو مورد از الزامی ترین موارد محسوب می شود. با این حال شما باید به استفاده از هوش مصنوعی در سایت خود، ایجاد توکن و فعالیت در متاورس نیز توجه داشته باشید. برای درک بهتر این موضوع توصیه می شود که در دوره های مرتبط با هر یک از این موارد، شرکت نمایید. در این زمینه استفاده از افراد بامهارت نیز از دیگر راهکارها محسوب می شود. در این زمینه هوش مصنوعی می تواند به تولید محتوای شما، کمک بسیاری را نماید. با این حال فراموش نکنید که نباید تمامی این اقدام را به چنین ابزارهایی واگذار کنید. درواقع این موضوع می تواند نتایج فاجعه باری را به همراه داشته باشد. با استفاده درست، شاهد رشد چشمگیر در سرعت تولید محتواها خواهید بود. بدون شک هوش مصنوعی تنها برای تولید محتوا کاربرد نداشته و کاربران نیز تجربه جذاب تری را خواهند داشت. 

6-استفاده مجدد از محتواهای قدیمی

از دیگر مواردی که باید به آن توجه نمایید این است که از محتواهای قدیمی خود استفاده مجدد داشته باشید. این امر باعث خواهد شد تا تلاش های گذشته شما به فراموشی سپرده نشود. با این حال فعالیت در این بخش نیازمند رعایت نکاتی می باشد. درواقع شما نمی توانید صرفا بازنشر داشته باشید. در این زمینه لازم است تا محتوا به روز رسانی شده و تغییراتی در آن اعمال شود. برای مثال می توانید بهترین تکنیک های بازاریابی در سال گذشته را با موارد جدید امسال پیوند داده و آنها را با یکدیگر مقایسه نمایید. در این زمینه حوزه فعالیت بسیار گسترده بوده و با خلاقیت می توانید از یک محتوای قدیمی، چندین محتوای جدید را ایجاد نمایید. اگرچه به نظر می رسد که این موضوع تنها برای محتواهای متنی کاربرد دارد، با این حال واقعیت این است که شما می توانید از این بخش در تمامی جنبه ها استفاده نمایید. برای مثال ضمن پخش خلاصه ویدئویی قدیمی، در رابطه با موضوع مطرح شده صحبت های جدید داشته باشید. به صورت کلی فراموش کردن محتواهای قدیمی یک اشتباه بزرگ محسوب می شود. 

7-از همکاری تیم های مختلف غافل نشوید 

اگر تصور می کنید که اقدامات حوزه سئو مرتبط با تیم تخصصی و اقدامات مرتبط با تولید محتوا در حوزه فعالیت های تیم مشخص شده است، بدون شک سخت در اشتباه هستید. رواقع با یک نگاه جامع، متوجه این موضوع خواهید شد که تقریبا تمامی اقدامات شرکت، با یکدیگر ارتباط دارند. در این زمینه هر یک از گروه ها باید به یکدیگر کمک نمایند و این فعالیت تیمی باعث خواهد شد تا بهترین نتایج را به دست آورید. برای مثال تیم تولید محتوا می تواند به تیم سئو کمک های بسیاری را نماید تا در نهایت محتواها و وضعیت سایت، بهبودهای چشمگیری را داشته باشد. درواقع این موضوع تنها یک نوع ارتباط را بیان کرده و موارد به مراتب بیش تری را می توان مطرح کرد. 

مطلب مرتبط: تولید محتوای موفق با 7 سایت کاربردی

در نهایت فراموش نکنید که هم اکنون در هفته های اول سال جدید قرار داریم و ممکن است موارد به مراتب بیش تری هم مطرح شود. به همین خاطر توصیه می شود که تحقیقات خود را در زمینه روش های تولید محتوای موفق تر، متوقف نکنید. 

منبع : searchenginejournal
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VUiNLTNj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه