پنج شنبه, 23 مرداد 1399 - 13:05

تعامل با مخاطب هدف در قالب همایش های آنلاین

هنگام برنامه‎ ریزی برای رویدادهای مختلف باید به نکات متعددی توجه داشت. بسیاری از برندها در شرایط عادی اقدام به برنامه‎ ریزی برای برگزاری رویدادهای حضوری می‎ کنند. این امر شامل تعیین یک مکان مشخص برای اجرای مراسم است. شیوع ویروس کرونا در طول ماه ‎های اخیر بسیاری از برنامه‎ های جاری برندها را با مشکل مواجه کرده است. این امر شامل برگزاری انواع رویدادها نیز می ‎شود. امروزه اغلب برندها به دنبال برگزاری مراسم ‎های کاری به صورت آنلاین هستند . مزیت اصلی این شیوه امکان جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا و همچنین کاهش هزینه‎ های جاری برند است.

امروزه برگزاری همایش ‎های حضوری هزینه بسیار زیادی برای برندها دارد. بنابراین جهت ‎گیری به سوی گونه آنلاین همایش‎ ها گزینه منطقی در میان کسب و کارها محسوب خواهد شد. هدف اصلی ما در مقاله کنونی بررسی شیوه ‎های برگزاری مراسم‎ های تجاری به صورت آنلاین است. بر همین اساس در ادامه به بررسی نکات مختلف در این حوزه خواهیم پرداخت.

راهکار ادامه ارتباط مشتریان دوران کرونا

انتخای الگوی همایش برند

برگزاری همایش فقط معطوف به یک نوع خاص نیست. امروزه اغلب برندها توانایی انتخاب گونه‎ های مختلف همایش را دارند. مزیت اصلی این امر امکان بازاریابی و جلب نظر انواع مشتریان علاقه ‎مند به کسب و کار برندهاست. برخی از الگوهای رایج همایش شامل اختصاص چند روز پشت سر هم برای گفت ‎و گو پیرامون بحث‎ های متعدد، اختصاص زمانی کوتاه برای مصاحبه با یک مهمان مهم یا ایجاد بسترهای مناسب برای تعامل هرچه بیشتر مخاطب با مهمان و دست ‎اندرکاران برگزاری همایش است.

مطلب مرتبط: چالش حفظ ارتباط با مشتریان در دوران کرونا

مسئله مهم در نخستین بخش برگزاری همایش آنلاین انتخاب درست گونه اش است. اگر شما در این زمینه با مشکل مواجه باشید، تا پایان برگزاری مراسم هدف اصلی ‎تان برای مخاطب هدف نامعلوم خواهد بود. به این ترتیب شما توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را نخواهید یافت. اشتباه اصلی اغلب برندها برای تعامل با مخاطب هدف عدم بیان دقیق هدف‎ شان از برگزاری همایش است. این امر همیشه موجب کاهش استقبال کاربران از برگزاری همایش ‎ها خواهد شد بنابراین استراتژی شما پس از تعیین ماهیت مراسم باید معطوف به اطلاع‎ رسانی دقیق باشد.

تعیین اهداف اصلی

پیگیری اهداف متعدد از طریق برگزاری همایش کاری همیشه ایده مناسبی نیست. بسیاری از کسب و کارها توانایی دستیابی به اهداف متعدد را ندارند. این امر به دلیل محدودیت در منابع روی می ‎دهد بنابراین شما باید حداکثر تمرکزتان بر روی محدودسازی اهداف ‎تان داشته باشید. این امر در ابتدا بسیار دشوار خواهد بود. برندها در هر صورت تمایل به تعقیب اهداف متعدد دارند. نکته مهم در این میان انتخاب بین تعقیب اهداف متعدد یا تمرکز بر روی یک یا دو هدف محدود و دستیابی به آن است. مزیت اصلی این امر امکان برنامه‎ ریزی برای کسب موفقیت در حوزه کسب و کار است.

یکی از مثال‎ های مناسب برای برگزاری همایش توجه به فعالیت ‎های اخیر بخش توسعه و تحقیقات است. اگر شما اخیرا در زمینه ‎ای خاص مطالعه دقیق داشته‎ اید، برگزاری همایش پیرامون آن ایده مناسبی خواهد بود. شما به این ترتیب امکان استفاده از یافته ‎های پژوهش ‎تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. امروزه بسیاری از برندها نسبت به این نکته توجه کافی را ندارند. بنابراین مشاهده با ناتوانی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر طبیعی خواهد بود.

اهداف برگزاری همایش آنلاین تنوع زیادی دارد. برخی از برندها به دنبال فروش بیشتر، جلب نظر مخاطب هدف یا حتی افزایش ترافیک اکانت‎ شان در شبکه ‎های اجتماعی هستند . شما امکان انتخاب یک یا دو هدف مختلف برای برگزاری همایش را دارید. نکته مهم در این میان انتخاب بادقت اهداف برند است. دلیل این امر ناتوانی برای تغییر آن در ادامه مسیر کسب و کار خواهد بود بنابراین شما باید با نهایت دقت اهداف اصلی کسب و کارتان در زمینه برگزاری همایش را ساماندهی نمایید.

برنامه‎ ریزی برای تمام امور

تمام امور مربوط به همایش باید از پیش طراحی و برنامه ‎ریزی شده باشد. مواجهه با فقدان برنامه و تکلیف مشخص برای بخش‎ های همایش مهمترین دلیل شکست در جلب نظر مخاطب هدف محسوب می ‎شود. وقتی مخاطب هدف مشغول مشاهده همایش آنلاین ماست، باید احساس تعامل نزدیک با فرآیند گذار از بخشی به بخش دیگر را داشته باشد. در غیر این صورت شما توانایی چندانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید یافت.

یکی از ایرادهای اساسی برندها در زمینه برنامه‎ ریزی برای اجرای همایش ‎ها مربوط به عدم پیش ‎بینی بخش‎ های مختلف است. برخی از برندها فقط 40 تا 50 درصد کار را طراحی می ‎کنند. سپس برای اجرای سایر بخش ‎ها به دنبال رویدادهای روز و استفاده از توانایی اعضای تیم هستند. چنین نگرشی برای شرکت ‎ها همراه با ریسک و خطر بسیار زیادی خواهد بود.

بازاریابی برای همایش

بازاریابی برای رویدادهای مرتبط با برند اهمیت بسیار زیادی دارد. امروزه برخی از برندها به دلیل عدم برنامه ‎ریزی و بازاریابی برای کسب و کارشان شمار بالایی از مشتریان ‎شان را از دست می ‎دهند. اگر شما در تلاش برای اجرای همایش آنلاین هستید، باید بازاریابی برای آن را مدنظر داشته باشید. در غیر این صورت فرآیند جلب نظر مخاطب هدف از سوی شما با مشکلات بسیار زیادی مواجه خواهد شد.

فرآیند کلی بازاریابی برای مخاطب هدف در راستای اجرای همایش آنلاین شامل گام ‎های مشخصی است. ما در ادامه به برخی از گام‎ های ضروری در این میان اشاره خواهیم کرد.

• ایجاد فهرست مهمان‎ ها: یکی از مهمترین اقدامات برای بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف به رویداد برند ایجاد فهرست از مهمان‎ هاست. شما باید از کاربران و مخاطب هدف برندتان به طور رسمی برای حضور در همایش دعوت نمایید. در غیر این صورت امکان جلب نظر مخاطب هدف و برگزاری یک همایش کاربردی را نخواهید یافت.

• استفاده از تبلیغات : تبلیغات در فضای شبکه‎ های اجتماعی و به طور کلی اینترنت مزیت ‎های بسیار زیادی دارد. هرچه کاربران آشنایی بیشتری با برند شما و برگزاری مراسم در بازه زمانی موردنظر داشته باشند، تعداد کاربران حاضر در مراسم شما افزایش خواهد یافت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد بنابراین شما باید آماده بازاریابی و جلب نظر مخاطب هدف باشید.

• همکاری با اینفلوئنسرها : همکاری با اینفلوئنسرها اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از برندها در عمل توانایی جلب نظر مخاطب هدف در بازه زمانی پیش از برگزاری همایش را ندارند. همین امر همکاری با افراد تاثیرگذار را ضروری می ‎سازد. اینفلوئنسرها همیشه توانایی بیشتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارند. برندها برای جلب نظر مشتریان به رویدادهای مختلف‎ شان از توانایی تاثیرگذاری اینفلوئنسرها استفاده می ‎کنند بنابراین شما باید به دنبال جلب نظر اینفلوئنسرهای مناسب با ماهیت کسب و کارتان برای همکاری باشید.

• استفاده شبکه‎ های اجتماعی : پوشش همایش برند در شبکه‎ های اجتماعی اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از برندها در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدون استفاده از شبکه ‎های اجتماعی را ندارند. این نکته فقط مربوط به برگزاری همایش‏ های کاری نیست. شما باید در تمام مراحل فعالیت برندتان از چنین الگویی استفاده نمایید. در غیر این صورت توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست خواهید داد. پوشش زنده همایش برند از طریق شبکه‎ های اجتماعی گزینه بسیار مطلوبی برای گسترش دامنه مخاطب هدف محسوب می شود. شما در غیر این صورت توانایی تاثیرگذاری بر روی دامنه وسیعی از کاربران شبکه‎ های اجتماعی را از دست خواهید داد.

ایجاد تمایز میان برندمان با رقبا

فعالیت در زمینه برگزاری همایش آنلاین فقط مربوط به برند شما نیست. امروزه برندهای بسیار زیادی در زمینه برگزاری همایش‎ های آنلاین فعالیت دارند. بنابراین شما باید دست به انتخابی منطقی در زمینه استفاده از تکنیک‎ های مختلف بزنید. توصیه نخست ما در این میان تلاش برای ایجاد تمایز میان برندتان با دیگر رقباست. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. اگر شما توانایی ایجاد تمایز میان برندتان با دیگران را نداشته باشید، در عمل مورد بی ‎توجهی گسترده مخاطب قرار خواهید گرفت.

مطلب مرتبط: بازاریابی و روابط عمومی در دوران کرونا

امروزه همایش‎ های آنلاین بسیار زیادی در سطح جهان برگزار می ‎شود، اما کاربران فقط به تعداد محدودی از آنها توجه دارند. این نکته برای استفاده بهینه از بودجه در دسترس برندها اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین شما پیش از هرگونه تصمیم ‎گیری برای استفاده از بودجه برند به فکر این نکته مهم باشید.

پوشش فاصله میان برندها و مشتریان با همایش آنلاین

شیوع ویروس کرونا فاصله قابل توجهی میان برندها و مشتریان ‎شان ایجاد کرده است. این امر اغلب برندها را در شرایط دشواری قرار داده است. وقتی مشتریان شما را در اطراف ‎شان مشاهده نمی ‎کنند، تمایل بسیار اندکی برای تعامل با مخاطب هدف خواهند داشت. این نکته باید مدنظر برندها قرار داشته باشد. اگر شما تمام فعالیت‎ های بازاریابی ‎تان را تعطیل نمایید، پس از بازگشایی کسب و کارها دیگر توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نخواهید داشت. بسیاری از مشتریان پس از یک ماه بی ‎خبری از یک برند به طور کامل آن را فراموش می ‎کنند بنابراین شما مسیر بسیار دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در پیش دارید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید