دوشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۰ / Mon, 26 Jul(7) 2021 /
           
فرصت امروز
راهکارهای بازاریابی بهتر در اینستاگرام

15 ترند برتر بازاریابی در اینستاگرام

2 سال پیش ( 1398/4/10 )
پدیدآورنده : علی آل علی   پدیدآورنده : کیتی سهل  

ترندهای مختلف در اینستاگرام یکی از موثرترین المان ها بر روی فرآیند بازاریابی هر برندی محسوب می شود. اکنون ترندها توانایی ایجاد برتری یا نابودی کامل استراتژی یک برند در شبکه های اجتماعی را دارد. برندهایی که در اینستاگرام همیشه از ترندهای تازه استفاده می کنند، مزیت بهره مندی از ابزارهای پیشرفته و همین طور سبقت از رقبا را دارند. مهم تر از این، چنین برندهایی به مخاطب شان آگاهی از آخرین تحولات دنیای شبکه های اجتماعی را نشان می دهند.

از زمان معرفی پلتفرم تیک توک و علاقه بسیاری از کاربران به فعالیت در آن اینستاگرام شروع به ارائه خدمات برتر برای برندها کرده است. هدف اصلی این کار جلوگیری از مهاجرت گسترده کاربران به تیک توک است. هدف اصلی من در این مقاله بررسی 15 ترند برتر بازاریابی در اینستاگرام است، بنابراین در ادامه به بررسی هر کدام از این ترندها خواهیم پرداخت.

بازاریابی در اینستاگرام

15 ترند برتر اینستاگرام برای بررسی

1. استوری بیشتر، پست کمتر

بخش استوری اینستاگرام با بیش از 500 میلیون بازدید روزانه گوی سبقت را از سایر بخش های این پلتفرم ربوده است. امروزه بخش استوری به مهم ترین منبع پیگیری وضعیت افراد مهم برای کاربران در شبکه های اجتماعی بدل شده است. همچنین با توسعه الگوریتم هوشمند اینستاگرام بسیاری از کاربران دیگر تمایلی به مشاهده پست های برخی از افراد ندارند. به این ترتیب فقط به استوری شان توجه می کنند.

تغییر مهم در بخش استوری اینستاگرام افزایش نمایش محتوای تبلیغاتی و استوری برندهای مختلف در پی توجه بیشتر کاربران است. البته این امر به صورت کاملا محدود در حال پیگیری است. به این ترتیب برندها شانس نمایش هرچه بیشتر محتوای تبلیغاتی خود به مخاطب مورد نظرشان را خواهند داشت. در مورد بخش جست وجوی اینستاگرام تقریبا کمترین تغییر در هدف مخاطب روی داده است. به این ترتیب هنوز هم کاربران برای یافتن مطالب تازه و اخبار جدید از آن استفاده می کنند. البته از نظر ارائه محتوا الگوریتم ارتقایاقته اینستاگرام مطالب هماهنگ با سلیقه شخصی کاربران را نمایش می دهد.

ترند اینستاگرام

اگرچه فرآیند ارتقای الگوریتم اینستاگرام برای نمایش محتوای هماهنگ تر با سلیقه کاربران به نفع برندهاست، با این حال نتیجه نهایی آن مشاهده مطالب تبلیغاتی بیشتر از سوی کاربران خواهد بود. به همین دلیل برخی مخالفت ها نسبت به این طرح صورت گرفته است. نتیجه چنین مخالفت هایی در سیاست آزمایشی اینستاگرام برای مخفی سازی لایک کاربران به پست های مختلف می توان مشاهده کرد.

مطلب مرتبط: راهکارهای استفاده از ترند در بازاریابی

2. رشد بخش جست وجوی اینستاگرام

بیش از 200 میلیون کاربر اینستاگرام به صورت روزانه بخش جست وجوی اینستاگرام را چک می کنند. براساس پیش بینی ها این رقم در سال جاری افزایش چشمگیری خواهد یافت. نوار تازه بخش جست وجو امکان جست وجوی ساده تر ویدئوهای IGTV و مراجعه به بخش پست های خرید را امکان پذیر می سازد. البته در این نوار موضوعات اصلی نظیر زیبایی، مسافرت، غذا و هنر نیز وجود دارد. به طور کلی این بخش به جست وجوی سریع و هدفمند کاربران کمک می کند.

یکی از نوآوری های اینستاگرام در بخش جست وجو مربوط به افزودن نمایش استوری های برتر است. به این ترتیب کاربران امکان مشاهده استوری های مختلف و هماهنگ با سلیقه شان را در این بخش دارند. البته در اینجا نیز باید به امکان نمایش استوری های تبلیغاتی توجه داشت، با این حال جهت گیری اینستاگرام در راستای کاهش نارضایتی کاربران از مشاهده محتوای تبلیغاتی نمایش محدود استوری های تبلیغاتی است.

3. فعال سازی صدا برای استوری ها

هنوز هم طراحی استوری به صورت بی صدا اهمیت دارد. در حقیقت بسیاری از کاربران به هنگام مشاهده استوری های اینستاگرام یا حتی پست ها صدای گوشی هوشمندشان را افزایش نمی دهند. به همین دلیل طراحی استوری همراه با صدا امکان انتقال ناقص پیام برندمان را به همراه خواهد داشت. خبر خوش برای برندها مطالعه تازه فیس بوک پیرامون علاقه کاربران به صدا و موسیقی به هنگام مشاهده استوری هاست. بر این اساس تبلیغات همراه با صدا یا موسیقی 80درصد عملکرد بهتری در مقایسه با سایر نمونه ها دارد.

اکنون نزدیک به 60درصد از استوری های اینستاگرام همراه با صدا مشاهده می شود. این امر به معنای تغییر جهت گیری کاربران به سوی توجه بیشتر به صدای محتوای موجود در شبکه های اجتماعی است. در این میان شاید ویژگی موسیقی محور پلتفرم تیک توک کمک شایانی به افزایش تمایل کاربران به المان صدا کرده باشد. بر این اساس باید انتظار تاثیرگذاری بیشتر تیک توک بر روی ترندهای برتر اینستاگرام را داشته باشیم. این امر اگرچه برای کاربران اینستاگرام جذاب خواهد بود، اما بیانگر رقابتی رو به افزایش میان این پلتفرم و تیک توک است.

4. استفاده استراتژیک از استیکر در بخش استوری

امروزه استیکر یکی از المان های بسیار جذاب در بخش استوری محسوب می شود. متاسفانه هنوز بسیاری از برندها نسبت به نقش سازنده استیکرهای مختلف بر روی تاثیرگذاری استوری های شان آگاهی ندارند. با این حال این فرآیند در سال جاری به طور کامل تغییر خواهد کرد.

به طور کلی پیش بینی من مشاهده میزان کمتری از استیکرهای معمولی در استوری برندها و جهت گیری آنها به سوی ساخت و استفاده از استیکرهای انحصاری خودشان است. این امر از طریق فراهم سازی امکان ساخت استیکر از سوی اینستاگرام تقویت شده است. به این ترتیب دیگر از مشاهده استیکرهای یکسان در استوری های مختلف سردرد نخواهیم گرفت.

5. افزایش میزان استوری های تعاملی

در حالی که استفاد از استیکر برای برندها گزینه جذابی به نظر می رسد، استیکرهای تعاملی در کانون توجه کاربران قرار دارد.

ترند اینستاگرام

استیکرهای سوال، نظرخواهی و پرسش های همراه با پاسخ های از پیش تعیین شده از تازه ترین امکانات تازه بخش گوگل محسوب می شود. علاقه کاربران به این بخش ها یک پیام واضح برای برندها دارد. در حقیقت کاربران علاقه بیشتری به تعامل با برندها دارند. این امر در قالب پاسخ به پرسش ها یا حتی اعلام نظرشان صورت می گیرد، بنابراین برندها باید به دنبال استفاده هرچه بیشتر از استیکرها تعاملی و افزایش فضای تعامل کاربران با خود به شیوه های مختلف باشند. به عنوان مثال، مطالعه تیم فنی گوگل بیانگر افزایش 90درصدی مشاهده ویدئوها در بخش استوری در صورت استفاده از استیکر نظرخواهی است.

خبر خوش برای برندها تلاش اینستاگرام به منظور افزایش استیکرهای تعاملی در آینده ای نزدیک است البته این امر از چند سال پیش شروع شده است، با این حال به منظور رفع نیاز برندها باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.

6. سهولت خرید در اینستاگرام

امروزه بیش از 70درصد از کاربران اینستاگرام برای خرید محصولات مورد نظرشان از این پلتفرم به عنوان منبع جست وجو و مقایسه گزینه های خرید استفاده می کنند، با این حساب اینستاگرام بدل به یک رقیب جدی برای پینترست شده است. تا پیش از این پیشروترین پلتفرم در زمینه خرید آنلاین پینترست بود، با این حال اقدام جدی و سریع اینستاگرام شرایط را به طور کلی تغییر داده است.

بازاریابی بهتر در اینستاگرام

در طول سال گذشته اینستاگرام از امکان تگ قیمت و مراجع به صفحه خرید مستقیم رونمایی کرده است. در بخش استوری نیز امکان درج محصولات فروشی وجود دارد. به علاوه این پست ها در بخش جست وجو نیز به صورت کاملا مشخص و متمایز از سایر پست ها به نمایش درمی آید.

بدون تردید یکی از آمارهای مناسب برای سنجش میزان موفقیت یک بخش تازه در اینستاگرام میزان استقبال کاربران از آن است. تولید بیش از 130 میلیون پست خرید مستقیم در ماه به خوبی گویای موفقیت سیستم خرید درونی اینستاگرام است. در ماه مارس 2019 سیستم نوین خرید خود را به صورت آزمایشی برای 20 برند برتر از جمله آدیداس، بری بری، نایک و ریوُلو رونمایی کرد.

بدون تردید سیستم فروش مستقیم اینستاگرام هنوز در مرحله آزمایشی است، با این حال موفقیت آن به خوبی قابل پیش بینی است، بنابراین سرمایه گذاری برندها بر روی این بخش کاملا منطقی به نظر می رسد. البته این امر باید همراه با تولید محتوای بصری جذاب باشد، چراکه دارای نهایی کاربران در اینستاگرام پیرامون محصولات مختلف بستگی به کیفیت تصاویری که مشاهده می کند، دارد. به علاوه در بسیاری از موارد کاربران به سراغ بررسی بیشتر محصول موردنظر در سایر سایت های معتبر نیز می روند.

7. افراد تاثیرگذار با امکان فروش مستقیم

امروزه دنیای کسب و کار دیگر تحت سلطه سلبریتی های مربوط به دنیای ورزش یا هنر نیست. ظهور مفهومی تحت عنوان افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی توجه بسیاری از کاربران و حتی برندهای بزرگ را به خود جلب کرده است. یکی از پرسش های رایج از افراد تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی به شرح ذیل است: «این محصول را از کجا خریده ای؟». در بسیاری از موارد افراد تاثیرگذار اقدام به پاسخگویی به تک تک کاربران می کنند. بدون تردید این فرآیند زمان زیادی را از افراد تاثیرگذار می گیرد. به همین دلیل اینستاگرام امکان تگ محصولات در بخش استوری را فراهم کرده است. به این ترتیب دیگر نیازی به طرح پرسش از افراد تاثیرگذار برای اطلاع از ماهیت محصولات مختلف نیست. این امر همکاری تجاری افراد تاثیرگذار و برندها را نیز وارد مرحله تازه ای می کند. چراکه اکنون امکان همکاری تبلیغاتی بسیار ساده تر از هر زمان دیگری خواهد بود.

به مانند بخش خرید مستقیم اینستاگرام، در اینجا نیز برخی برندها و افراد تاثیرگذار محدود از امکان تگ محصولات مختلف برخوردار هستند، با این حال موفقیت این طرح توسعه گسترده و جهانی اش را تضمین می کند. اکنون فقط امکان تگ پست های شامل همکاری با برندهای معتبر برای افراد تاثیرگذار وجود دارد، با این حال به زودی این امکان توسعه چشمگیری خواهد یافت. به این ترتیب هر برندی امکان تگ شدن در بخش استوری را خواهد داشت.

8. واقعیت و بازنمایی عینی بیشتر

در سال گذشته بحث اعتبار و اصالت اکانت های کاربری در شبکه های اجتماعی بسیار داغ بود، با این حال سال جاری به طور کامل مربوط به نمایش تصویری بدون فیلتر و واقعی از خودمان است. 

برخی از سلبریتی های مشهور مانند جمیلا جمیل به طور جدی به مقابله با استفاده از نرم افزارهایی مانند فوتوشاپ و سایر ویرایش های سنگین بر روی تصاویر پیش از بارگذاری شان پرداخته اند. هدف اصلی آنها ترویج باور به ظاهر طبیعی و واقعی خودمان است.

مطلب مرتبط: 4 سرویس کاربردی اینستاگرام برای بازاریابی موفق

با توجه به توسعه دیدگاه عادی و واقع گرایانه به مسائل در شبکه های اجتماعی باید منتظر پیروی برندها از این ترند نیز باشیم. شاید زمینه بهداشت و سلامت بیشتری تاثیر را از این ترند دریافت کند. به هر حال اکنون دیگر بحث های پزشکی با سادگی و صراحت بیشتری در فضای شبکه های اجتماعی بارگذاری خواهد شد. همچنین در زمینه سلامت روانی نیز برخی از برندها اقدام به گفت وگوی ساده و کاربردی با مخاطب های شان کرده اند.

بازاریابی بهتر در اینستاگرام

یکی از تاثیرهای انکارناپذیر جهت گیری به سوی واقعیت و بازنمایی زندگی عادی کاهش سطح استفاده از مدل های حرفه ای در کمپین های بازاریابی و تبلیغات برندهاست. به این ترتیب کسب و کارها هرچه بیشتر به سوی همکاری با افراد عادی خواهند رفت. این امر به باورپذیری بیشتر کمپین های تجاری کمک خواهد کرد.

9. افزایش شمار افراد تاثیرگذار مرتبط با کسب و کارهای خاص

بحث اعتبار و اصالت یکی از خواسته های مهم کاربران شبکه های اجتماعی از افراد تاثیرگذار نیز هست. متاسفانه به دلیل تلاش برخی از افراد تاثیرگذار در اینستاگرام برای نمایش زندگی ایده آل و توسعه نگاهی غیرواقعی به زندگی تردیدهای کاربران نسبت به اصالت و اعتبار فعالیت آنها زیاد شده است. نمود اصلی این تردیدها در مورد افزایش ساخت تصاویر خنده دار مبتنی بر مقایسه زندگی واقعی و زندگی اینستاگرامی قابل مشاهده است. چنین اعتراض ها و نگاه های همراه با تردید به ماهیت سبک زندگی افراد تاثیرگذار موجب تغییر در نوع فعالیت برندها و افراد تاثیرگذار شده است. به این ترتیب پدیده ای تحت عنوان افراد تاثیرگذار مرتبط با کسب و کارهای خاص ظهور کرده است. بدون تردید فهم معنای این اصطلاح اندکی دشوار است، بنابراین در اینجا به توضیح بیشتر آن خواهیم پرداخت. به عنوان مثال، لورا ایزمویکاوا را در نظر بگیرید.

بازاریابی برتر

وی در زمینه نگهداری از کودکان به عنوان یک فرد تاثیرگذار شناخته می شود. محور کلی اکانت وی به اشتراک گذاری اطلاعات مفید در زمینه نگهداری از کودکان است. نکته مهم درخصوص لورا در تجربه واقعی وی در حوزه فرزندداری است. به این ترتیب اصالت مطالب و توصیه های وی کمتر مورد تردید قرار می گیرد. به عبارتی دیگر، نسل جدید افراد تاثیرگذار بر اساس تجربه عملی شان در زندگی اقدام به جلب نظر کاربران دارای تجربه مشابه می کنند. یک نمونه موفق دیگر در این زمینه جن گوتچ است. وی کارشناس حوزه اعصاب و روان محسوب می شود. به همین دلیل مطالبش پیرامون نحوه کنترل خشم و بیماری های اعصاب با بازخورد بسیار مطلوب کاربران مواجه می شود.

10. تاثیر تیک توک بر روی ترندهای اینستاگرام

توسعه توقف ناپذیر پلتفرم تیک توک تقریبا همه شبکه های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است. این پلتفرم در میان نوجوان ها و به طور کلی نسل Z (متولد بعد از سال 2000) محبوبیت خاصی دارد. نکته مهم درخصوص تیک توک تاثیرگذاری آن بر روی سایر شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و اسنپ چت است.

شاید در نگاه نخست ایده IGTV ابتکاری انحصاری از سوی اینستاگرام به حساب آید. با این حال رد پای تیک توک در این نوآوری کاملا مشهود است. همچنین درج محتوای مربوط به IGTV در بخش جست وجو و صفحه اصلی کاربران هم با تاثیر از تیک توک صورت گرفته ست.

بازاریابی برتر

پیش از این به مهاجرت بخش زیادی از کاربران اینستاگرام به تیک توک اشاره کردم. با این حساب دلیل کاملا منطقی برای تلاش اینستاگرام به منظور الگوبرداری از امکانات و سرویس های تیک توک وجود دارد. به ویژه اینکه اغلب الگوبرداری های اینستاگرام از تیک توک شامل ترغیب کاربران به تولید محتواست. ترند مورد نظر من در اینجا شامل افزایش تقلید اینستاگرام از تیک توک است. به این ترتیب برندها امکان پیش بینی تحولات بعدی اینستاگرام از طریق پیگیری وضعیت تیک توک را خواهند داشت.

11. توسعه اشتراک گذاری کانال به کانال محتوا

با افزایش تمایل کاربران به بارگذاری محتوا در بخش استوری و IGTV، اینستاگرام شاهد افزایش جهت گیری کاربران به سوی بازنشر محتوا از بخش های مختلف در یکدیگر است. به این ترتیب باید شاهد بازنشر محتوای بخش های مختلف اکانت یک برند باشیم. به عنوان مثال، یک برند پس از بارگذاری پستی تازه آن را در بخش استوری درج خواهد کرد. این امر در اصطلاح اشتراک گذاری کانال به کانال محتوا نام دارد. هدف اصلی آن نیز افزایش مشاهده محتوا از سوی مخاطب است، چرا که همیشه برخی از کاربران فقط به بخش استوری یا IGTV توجه دارند.

بازاریابی در اینستاگرام

یکی از دلایل اصلی جهت گیری کاربران معمولی و برندها به سوی بازنشر محتوا در کانال های مختلف تغییر الگوریتم اینستاگرام است. به این ترتیب برندها بیش از هر زمان دیگری خبر بارگذاری مطلب تازه شان را در بخش استوری اعلام می کنند. همه ما تجربه عدم مشاهده پست های تازه دیگر کاربران در صفحه اصلی مان را داریم. این امر به دلیل الگوریتم تازه اینستاگرام در زمینه مرتب سازی پست های نمایشی برای هر کاربر روی می دهد.

توسعه استفاده از بخش استوری در زمینه نمایش آن در بخش جست وجو تاثیرگذار بوده است. به این ترتیب اکنون علاوه بر پست های معمولی امکان مشاهده محتوای مربوط به استوری و IGTV نیز وجود دارد. البته در این زمینه باز هم تقلید اینستاگرام از تیک توک در زمینه نمایش محتوا براساس سلیقه کاربران مشهود است.

12. باز نشر بیشتر محتوای توییتری

در طول چند سال اخیر به طور مداوم شاهد افزایش بازنشر محتوای توییتری در اینستاگرام هستیم. برخی از اکانت های حوزه سرگرمی در اینستاگرام به طور تخصصی در زمینه باز نشر توییت های برتر فعالیت دارند. به همین دلیل توجه بسیاری از برندها به فعالیت در توییتر در کنار اینستاگرام جلب شده است. به گفته مگان فرخ نژاد، کارشناس شبکه های اجتماعی و نویسنده، بسیاری از طراح های محتوای طنز به توییتر و Tumblr به مثابه پلتفرمی مناسب برای فعالیت نگاه می کنند. این امر به دلیل امکانات بیشتر توییتر در زمینه بارگذاری محتوای متنی و Tumblr درخصوص نشر محتوای گرافیکی است.

بازاریابی برتر

نتیجه گرایش کاربران اینستاگرام به سوی باز نشر محتوای توییتری تلاش تیم فنی این پلتفرم برای الگوبرداری از برخی امکانات توییتر است. به این ترتیب اکنون در بحش استوری ما فونت ها و پس زمینه های مناسبی برای بارگذاری متن در اختیار داریم. بدون تردید این تلاش ها در جلب رضایت کاربران اینستاگرام تاثیرگذار است، با این حال هنوز تفاوت های بسیار آشکاری میان اینستاگرام با توییتر و Tumblr وجود دارد.

به عنوان یک برند باید آماده مشاهده استوری ها و به طور کلی محتوای متنی بیشتر در اینستاگرام باشیم. این امر ضرورت برنامه ریزی برای تولید محتوای متنی جذاب را اجتناب ناپذیر خواهد کرد.

مطلب مرتبط: 10 تکنیک بازاریابی واقعا تاثیرگذار در اینستاگرام

13. افزایش فعالیت اجتماعی و مدنی در اینستاگرام

انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتخابات های اخیر کانادا نمونه هیجان انگیزی از فعالیت کاربران در قالب فعال های اجتماعی و مدنی بود. به طور سنتی، پلتفرم های سازگارتر با محتوای متنی نظیر فیس بوک و توییتر میزبان شمار بالایی از فعال های اجتماعی و مدنی هستند، با این حال افزایش شمار کاربران اینستاگرام موجب حضور و فعالیت این دسته از افراد نیز شده است. اینستاگرام نیز در این زمینه همکاری نسبتا مطلوبی با فعال ها دارد. نمونه آن افزودن استیکر «من رای می دهم» در جریان نظرخواهی از مردم کشورهای مختلف بر سر ماجرای معاهده تغییر آب و هوا است.

بازاریابی بهتر در اینستاگرام

بدون تردید فعالیت اجتماعی و مدنی فقط مربوط به انتخابات نیست. افزایش فعالیت سازمان های خیریه و عام المنفعه یکی از نمودهای انکارناپذیر افزایش شمار کاربران اینستاگرام است. تا پیش از این تقریبا اغلب سازمان های خیریه در فیس بوک و توییتر فعالیت داشتند. نکته جالب در این میان استقبال مطلوب اینستاگرام از سازمان های خیریه است. این پلتفرم استیکر کمک به خیریه ها را طراحی و در اختیار این سازمان ها قرار داده است.

14. افزایش برخوردها با روبات ها

فیس بوک و توییتر زیر ذره بین کاربران و رسانه ها و اتهام دست کاری انتخابات مختلف آمریکا و دیگر کشورها قرار دارند. همچنین رواج تولید محتوای نژادپرستانه در این دو پلتفرم نیز موجب اعتراض های گسترده شده است. نکته منفی در این میان افزایش چنین اقدامات نامناسبی در اینستاگرام است. واکنش اینستاگرام نسبت به این حوادث تلاش برای ایجاد محدودیت های بیشتر بر روی فعالیت های توهین آمیز است. همچنین سطح دسترسی روبات های مختلف به این پلتفرم نیز محدود شده است. به این ترتیب تقریبا تمام اکانت های دارای فالوور بالا از استفاده روبات های مختلف منع شده اند. این امر در مورد ساخت اکانت های جعلی و فیک نیز یکسان است.

بدون تردید فعالیت سیاسی و تلاش برای توسعه محتوای نژادپرستانه در شبکه های اجتماعی با دشواری های زیاد همراه است. با این حال هنوز هم برخی اقدامات ناشایست در این پلتفرم ها صورت می گیرد. پیش بینی من افزایش سخت گیری ها در زمینه استفاده از روبات ها در ادامه سال جاری است. به این ترتیب فضای اینستاگرام از سلامت بیشتری برخوردار خواهد شد.

15. تغییرات بخش دایرکت

اینستاگرام برای مدت ها امکان ارسال پیام مستقیم کاربران را مورد بی توجهی قرار داده بود. استدلال مدیران اینستاگرام تلاش برای ترغیب کاربران به ارتباط با یکدیگر از طریق تولید محتوا بود، با این حال پس از مدت ها در نهایت امکان ارسال پیام مستقیم به این پلتفرم اضافه شد.

بازاریابی بهتر در اینستاگرام

اکنون تلاش اصلی اینستاگرام در راستای بهبود تجربه کاربران در زمینه ارسال پیام برای یکدیگر است، بنابراین شاید در آینده ای نزدیک شاهد تحول ساختاری بخش دایرکت باشیم. در سال گذشته امکان ارسال گیف برای کاربران اینستاگرام فراهم شد. با این حال انتظارات کاربران بسیار بیشتر از این حرف هاست. پیش بینی من ارائه خدمات بیشتر در زمینه پاسخگویی به کاربران برای اکانت های تجاری است. اگرچه اکنون امکان ارسال پیام های سریع برای برندها وجود دارد، با این حال اینستاگرام هنوز فاصله بسیاری یا امکانات چت ایده آل کاربران دارد.

بدون تردید افزودن بخش دوستان نزدیک (Close Friends) به بخش استوری گامی مهم در راستای توسعه ارتباط و تبادل پیام میان کاربران صمیمی است، با این حال خواسته اصلی کاربران فراهم سازی امکان دسترسی مطلوب به اینستاگرام از طریق رایانه های شخصی است. بدون تردید در اینجا نیز ما به زودی شاهد تغییراتی خواهیم بود. به نظرم انتظار برای معرفی اپ ویژه رایانه به این زودی ها به پایان نمی رسد، با این حال معرفی امکان ارسال پیام از طریق نسخه تحت وب منطقی به نظر می رسد. به این ترتیب فرآیند ارسال پیام در اینستاگرام ساده تر خواهد شد.

منبع : blog.hootsuite
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2C85PZrE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه