دوشنبه, ۲۹ شهریور(۶) ۱۴۰۰ / Mon, 20 Sep(9) 2021 /
           
فرصت امروز

آیا شما دنبال راهی هستید تا مشتریان از دست رفته تان را دوباره جذب برند خود کنید؟ در این صورت باید گفت مسیر چندان ساده ای پیش رو ندارید. ریزش مشتریان برای هر برندی اتفاق می افتد. نکته مهم در این میان واکنش برندها به از دست دادن مشتریان شان است. برخی از برندها به طور کامل قید مشتریان موردنظر را می زنند. پیدا کردن مشتری تازه همیشه برای چنین برندهایی اولویت دارد. با این حال برخی از برندها از دست دادن مشتری را فاجعه قلمداد کرده و به دنبال بازیابی آنها هستند. 

اهمیت مشتریان برند به دلیل تمایل شان برای خرید است. مشتریان ثابت شما همیشه تمایل بالاتری برای خرید نشان می دهند. براساس گزارش موسسه Optin Monster، 68 درصد از فروش برندها از سوی مشتریان وفادارشان صورت می گیرد. حالا اگر یک برند به طور مداوم مشتریانش را از دست بدهد، تکلیف چه خواهد بود؟ 

چگونه مشتریان از دست رفته را دوباره جذب برندمان کنیم

بدون تردید با از دست دادن مشتریان هرچه در انتظار یک برند باشد، سرنوشت خوبی نیست. بنابراین ما در این مقاله به دنبال راهکارهایی برای بازیابی مشتریان از دست رفته برند هستیم. این امر به شما برای بازیابی مشتریان بدون دردسرهای فراوان کمک خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: معمای بازیابی مشتریان از دست رفته

ساده سازی فرآیند پرداخت

یکی از دلایل اصلی ریزش مشتریان مربوط به سختی های فرآیند پرداخت هزینه سفارشات است. متاسفانه بسیاری از برندها به این نکته مهم توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر در عمل مشکلات بسیار زیادی پیش روی شان قرار می گیرد. اگر شما به چنین دلیلی مشتریان تان را از دست داده اید، زمان تلاش برای بازیابی آنها فرا رسیده است. این کار شما را دوباره مورد توجه مشتریان قرار می دهد.

تنها کاری که شما در این میان باید انجام دهید، طراحی یک کمپین بازاریابی و اطلاع رسانی به مشتریان درباره تجدیدنظرتان درباره فرآیند سخت و پیچیده پرداخت هزینه سفارشات است. شاید این امر بسیار ساده به نظر برسد، اما پیام مهمی برای مشتریان دارد. پیام موردنظر اعمال تغییر در فعالیت برند براساس نظرات مشتریان خواهد بود. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها از نظر بهبود رابطه با مشتریان دارد. 

ایجاد احساس فوریت

بازاریابی براساس القای حس فوریت و امکان جا ماندن از دیگران محبوبیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از برندها در حوزه بازاریابی و تبلیغات از چنین الگویی استفاده می کنند. با این حساب چرا نباید از چنین الگویی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان از دست رفته استفاده کرد؟

اگر شما توانایی نشان دادن آنچه مشتریان تان در طول ماه های اخیر از دست داده اند، داشته باشید به خوبی امکان بازیابی آنها را خواهید داشت. مشتریان همیشه نسبت به فرصت هایی که از دست شان رفته، حساسیت نشان می دهند. بنابراین شما باید بر روی این نکته تاکید بسیار زیادی نمایید، در غیر این صورت شاید مشتریان تان هرگز دوباره به شما روی خوش نشان ندهند. 

ایجاد احساس ترس از دست دادن امکانات و تخفیف های برند اغلب اوقات هر مشتری را به دام می اندازد. بنابراین شما برای به دست آوردن دوباره مشتریان تان امکان استفاده از چنین نکته ای را خواهید داشت. مهم ترین مسئله در این میان تلاش برای مطالعه درباره مشتریان و اضافه کردن سرویسی تازه به خدمات برند براساس سلیقه آنهاست. این امر شما را به بهترین شکل ممکن در فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان قرار می دهد. 

اثبات ادعاهای برند

اینکه شما در فرآیند بازیابی مشتریان از ادعاهای مختلفی مبنی بر بهبود کیفیت کسب و کارتان استفاده کنید، به تنهایی کافی نیست. شما باید ادعاهای خودتان را به بهترین شکل ممکن اثبات هم نمایید، در غیر این صورت مشتریان هیچ توجهی به آن نخواهند کرد. هر برند براساس ادعایی که در زمینه بازاریابی و تعامل با مشتریان دارد، امکان دسترسی به منابع مختلفی را دارد. به عنوان مثال، اگر شما در تلاش برای اثبات بهبود کیفیت خدمات برندتان هستید، باید از نظرسنجی های معتبر درباره وضعیت برندتان سود ببرید. بدون چنین اثباتی مشتریان هیچ توجهی به ادعاهای شما نخواهند داشت و شاید تنفر بیشتری از برندتان پیدا کنند. 

اگر شما مشتریان از دست رفته تان را به خوبی مورد شناسایی قرار داده اید، امکان نظرخواهی از آنان برای شناسایی نقاط ضعف برندتان را خواهید داشت. این امر در بلندمدت به شما برای کاهش ایرادات برند کمک شایانی خواهد کرد. به این ترتیب دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به بازیابی مشتریان نخواهد بود. به هر حال وقتی به مشتریان ثابت شود که برند شما در حال تغییر است، شانس دوباره ای به شما خواهند داد. 

استفاده از بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی امکان تاثیرگذاری بر روی نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن را به همراه دارد. بسیاری از برندها پس از اینکه مشتریان شان را از دست می دهند، دیگر دست به هیچ اقدامی نمی زنند. یکی از کارهای ساده و در عین حال تاثیرگذار در این میان تلاش برای بازگرداندن مشتریان با ارسال ایمیل است. شما در این ایمیل باید ناراحتی تان نسبت به از دست دادن مشتری مورد نظر را نشان دهید. این امر شاید تکنیک بسیار حرفه ای نباشد، اما اندک شانسی برای شما در راستای بازگرداندن مشتریان باقی خواهد گذاشت. 

هر برندی پس از ریزش مشتریان باید به آنها نسبت به تغییر شرایط در مدت زمانی کوتاه اطمینان دهد، در غیر این صورت شاید هرگز مشتری تازه ای را هم به چشم نبیند. این امر با ارسال یک ایمیل مبنی بر عذرخواهی از شرایط مورد نظر و تعهد نسبت به رفع مشکلات تاثیر بسیار مهمی بر روی نظر مشتریان از دست رفته خواهد داشت. شاید این کار شما باعث بازگشت چنین مشتریانی به کسب و کار شما گردد. 

ساده سازی تعامل با بخش پشتیبانی

مشتریان همیشه وقتی با مشکلی مواجه هستند، اقدام به ترک برند می کنند. این امر باید از سوی شما به مثابه یک زنگ خطر شناخته شود، در غیر این صورت شاید به مرور زمان تمام مشتریان تان را از دست دهید. یکی از حوزه های مهم و تاثیرگذار برای بهبود وضعیت تعامل برند با مشتریان بخش پشتیبانی است. اگر بخش موردنظر فعالیت مناسبی داشته باشد، شما به ساده ترین شکل ممکن امکان راضی نگه داشتن مشتریان را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: جذب دوباره مشتریان از دست رفته

همچنین اگر مشکلی در زمینه تعامل میان مشتریان و برند روی دهد، بخش پشتیبانی به سادگی امکان حل و فصل موضوع را دارد. بنابراین شما باید بخش پشتیبانی را به ساده ترین شکل ممکن در دسترس مشتریان قرار دهید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور مداوم بدتر خواهد شد. تا جایی که دیگر شاید هیچ مشتری برای شما باقی نماند. نظرخواهی از مشتریان در رابطه با سهولت دسترسی به بخش پشتیبانی برند یکی از بهترین معیارها برای داوری در این رابطه خواهد بود.

منبع : customerthink
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/RaLmVhQJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه