یکشنبه, ۳۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 21 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

بسیاری از شرکت های کوچک در تلاش برای گسترش حوزه کاری خود هستند. در واقع تصور این دسته از شرکت ها این است که بزرگ تر بودن به معنای برتر بودن است و به همین خاطر در تلاشند فضای کاری و کارکنان خود را افزایش دهند، در حالی که شرکت های بزرگ درست عکس این قضیه فکر می کنند و همواره خواهان متعادل سازی نیروی کاری خود و استفاده بهینه از فضای در دسترس خود هستند.

با این کار مدیران می توانند ارزشیابی بهتری نسبت به نحوه عملکرد نیرو های خود به عمل آورند و مدیریت بهتری نسبت به فضای در اختیار خود داشته باشند. کوچک و کارآمد بودن تنها مختص شرکت ها نیست و حتی ایده ها نیز بدین شکل هستند. بدون شک ایده های کوچک و واقع بینانه ابدا بد نیستند و اگر کمی با دقت نگاه کنیم همه کسب و کارها، ابتدا با شکل گیری یک ایده و نظر هرچند کوچک شکل گرفته اند.

گاهی یک شرکت آرزو می کند که ویژگی های یک کسب و کار کوچک را داشته باشد در حالی که شرکت های بزرگ باید هزاران دلار صرف شناخت مشتریان خود کنند. شرکت های کوچک فقط کافی است درهای کسب و کارشان را به روی مشتریان باز کنند و در نهایت سادگی با آنان ارتباط برقرار سازند.

در رابطه با طرح ها و ایده های خود نیز همواره نباید محصولات بزرگ تر و به اصطلاح تو چشم تر را برتر دانست . ساخت محصولاتی کوچک تر از حد معمول یا پیشروی براساس ایده ای کوچک که قابل دسترس تر و سودمند تر خصوصا برای شرکت های تازه تاسیس هستند، می تواند انتخابی مناسب محسوب شود.

ایده

مناطق بسیاری را در سطح شهر می توان یافت که به نسبت کوچک هستند و فضای کمی را اشغال می کنند. برای مثال می توان از ایستگاه های اتوبوسی نام برد که به اندازه یک کیوسک هستند و در شهرستان ها نیز شاهد سوپرمارکت های بسیار کوچک تر از حد معمول هستیم. حتی در پاساژ ها مغازه هایی که به فروش یا اجاره می رسند در واحد های بسیار کوچک و اغلب فشرده ای هستند. حال پرسشی که مطرح می شود این است که چه عاملی منجر می شود افراد به سمت چیزهای کوچک تر علاقه مند شوند؟

سال 1980 میلادی را باید سال ظهور شرکت هایی دانست که محصولاتی تولید می کردند که به نسبت معمول بسیار کم حجم تر و در عین حال جادار تر بودند. در واقع این شرکت ها متخصص در ایجاد فضاهای کم حجم بودند که یکی از شرکت های بسیار موفق  در این عرصه شرکت تولید کننده جاکراواتی Rack است.

این شرکت محصولات خود را به نحوی تولید می کرد که ضمن اشغال فضایی بسیار کم قادر به نگهداری چندین کراوات بود، محصولی که در مقایسه با سایر رقبا بسیار کاربردی تر و در عین حال مقرون به صرفه تر بود. همین عامل کوچک باعث شد تا از این محصول حتی به عنوان فروشگاه کراوات سیار در مکان های پرجمعیتی نظیر استادیوم ها و ایستگاه های راه آهن استفاده شود.

علت موفقیت این شرکت فکر کوچک سازی جاکراوات و نوآوری در طراحی محصول بود که باعث شد در بازار شلوغ آن زمان در همان سال های اولیه شروع فعالیتش به موفقیتی چشمگیر دست یابد. در واقع یکی از استراتژی های بازاریابی انجام کاری است که دیگران به هر دلیلی انجام نمی دهند. .

هنر بازاریابی در این است که بتوانید با تغییری هرچند کوچک در محصولات خود به سهم بیشتری از بازار دست یابید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- خلاق فکر کنید و از ایده های کوچک خود نترسید.

- به بخش های نادیده گرفته شده توجه ویژه داشته باشید.

- در یک حوزه فعالیت کنید و تا زمانی که در حوزه کاری خود به جایگاه مدنظر نرسیدید وارد عرصه دیگر نشوید.

- در ابتدای کار خود و هنگامی که هنوز خرده پا هستید با غول های عرصه خود وارد رقابت نشوید.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/t5ldBnbM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
قیمت خودرو های پرفروش ایران خودرو و سایپا امروز یکشنبه ۳۰ آذر ۱۴۰۴ فرصت امروز | ۵ فرصت کاربردی برای مدیران و کارآفرینان دیجیتال مارکتینگ چطور اجرا می شود؟ راهنمایی برای بازاریاب ها قیمت دلار و یورو بانکی / ۳۰ آذر ۱۴۰۴ قیمت خودرو امروز ۳۰ آذر ۱۴۰۴ قیمت طلا و سکه امروز قبل از شروع معاملات ۳۰ آذر ۱۴۰۴ سلاح پنهان رهبران کسب وکار در عصر شلوغی اطلاعات شماره 2847 روزنامه فرصت امروز صفر تا صد طراحی خبرنامه برای برند تغییر استانداردهای سوخت آمریکا؛ آیا واقعاً به نفع خودروساز و مصرف کننده است؟ قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ دیجئو دارایی کلیدی شرق آفریقا را می فروشد؛ تمرکز بر ترازنامه و «خروج انتخابی»  «Nothing» با سرمایه گذاری مردمی ۸ میلیون دلار گرفت؛ رشد برند با جامعه، نه فقط VC بانک مرکزی روسیه نرخ را ۱۶٪ کرد؛ پیامش برای کسب وکارها: «پول هنوز گران است»  ترامپ مدیا با شرکت فیوژن ادغام می شود؛ وقتی «روایت» جای «تناسب کسب وکار» را می گیرد
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه