جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

پیام های رفتار سازمانی

7 سال پیش ( 1395/5/24 )
 

آیا می دانستید رفتار سازمانی به جنبه های انسانی در محیط کار می پردازد و طبیعتا در دل خود، دو پیام دارد؟ یکی برای مدیران و یکی برای همکاران و کارکنان آنان (در واقع اعضای سازمان). پیام اول برای مدیران: اینکه بپذیرند کارکنان حق دارند به خودشان و خواسته ها و آرزوها و اولویت های شان هم فکر کنند. اینکه کارکنان حق دارند همزمان با کار کردن و عشق ورزیدن به کار خود، از حقوق خود هم حرف بزنند. مرخصی هم بخواهند.

به رشد و پیشرفت هم فکر کنند. از کم بودن یادگیری گله داشته باشند و به طور خلاصه، نمی توان از کارکنان یک سازمان خواست در لحظه ورود به سازمان، همه دغدغه ها و خواسته ها و اولویت های شخصی خود را به کناری بگذارند و به عنوان چرخ دنده ای در یک ساختار بزرگ مکانیکی مشغول به کار شوند.

پیام دوم برای کارکنان: سازمان برای یک هدف جمعی شکل گرفته است. اگر قرار بود هر کس زندگی شخصی و اهداف شخصی خود را داشته باشد و فقط به آنها فکر کند، دلیلی نداشت که چیزی به نام سازمان شکل بگیرد. پس به همان اندازه که من به خودم و خواسته هایم فکر می کنم، سازمان هم حق دارد، اولویت های خودش را مطرح کند.

از من بخواهد که برای دستیابی به آنها تلاش کنم و حتی اگر کسانی را دید که می توانند این اهداف را بهتر و مناسب تر از من محقق کنند، آنها را به من ترجیح دهد. چنانکه من هم اگر سازمانی را ببینم که منافع و اهداف من را بهتر تأمین می کند، احتمالا در تغییر موقعیت شغلی خود، تردید نخواهم کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ewoc7Cft
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه