دوشنبه, ۲۳ تیر(۴) ۱۴۰۴ / Mon, 14 Jul(7) 2025 /
           
فرصت امروز
راز خلق محتوایی که هرگز نمی میرد

محتوای سبز (Evergreen Content) چیست؟

3 ساعت پیش ( 1404/4/23 )

در دنیای دیجیتال دو نوع تولیدکننده محتوا وجود دارد. دسته اول، شکارچیان خبر هستند. آنها هر روز با تفنگ دوربین دار خود به دنبال ترندهای داغ و اتفاقات روز می گردند. یک شلیک موفق می کنند، غوغایی به پا می شود و فردای آن روز شکارشان ارزشی ندارد و باید به دنبال یک شکار جدید بگردند. دسته دوم باغبانان صبور هستند. آنها بذری می کارند، به آن رسیدگی می کنند و سال ها بعد درختی تنومند دارند که بی وقفه برای شان میوه می آورد. این داستان محتوای سبز یا پایدار است. محتوایی که پس از سال ها همچنان تر و تازه است.

بی شک بخش قابل ملاحظه ای از هزینه های بازاریابی صرف تولید محتوا می شود. به همین خاطر استفاده از محتوایی که همیشه برای مخاطب جذاب باشد، ایده ای طلایی خواهد بود. ما در این مقاله قصد داریم زیر و بم چنین ایده ای را جست وجو کنیم. پس با ما همراه باشید تا دروازه ای به سوی محتوای همیشه سبز پیدا کنید. 

آتش بازی در برابر ستاره

آتش بازی در برابر ستاره

بیایید به محتوای دیجیتال مانند یک پدیده آسمانی نگاه کنیم. بسیاری از محتواها، به خصوص آنهایی که به اخبار روز، رویدادهای فصلی یا ترندهای زودگذر گره خورده اند، مانند یک آتش بازی هستند. برای یک لحظه کوتاه، با یک انفجار خیره کننده از رنگ و نور، تمام توجه ها را به خود جلب می کنند. ترافیک وب سایت شما برای چند ساعت یا چند روز سر به فلک می کشد، اما به همان سرعتی که اوج گرفته اند، خاموش می شوند و به یک خاطره دور تبدیل می گردند. هیچ کس یک هفته بعد به سراغ مقاله تحلیل بازی فوتبال دیشب یا خبر عرضه یک محصول در سال گذشته نمی رود. اینها محتواهایی با تاریخ انقضای مشخص هستند.

مطلب مرتبط: محتوای همیشه سبز: خداحافظی با تولید محتوای انبوه بازاریابی

در مقابل این آسمان پر از آتش بازی، ستاره های دوردست قرار دارند. این ستاره ها، همان محتوای همیشه سبز هستند. آنها شاید در لحظه اول، درخشش و هیجان آتش بازی را نداشته باشند، اما یک ویژگی جادویی دارند: هرگز خاموش نمی شوند. آنها سال ها در آسمان شما باقی می مانند و به طور مداوم، نوری پایدار و قابل اعتماد از خود ساطع می کنند. این نور، همان ترافیک ورودی، اعتماد مخاطب و اعتبار برند شماست.

مقاله ای که به خواننده یاد می دهد چگونه یک کراوات را گره بزند، راهنمایی که اصول اولیه عکاسی با موبایل را آموزش می دهد یا لیستی از بهترین رمان های کلاسیک تاریخ، همگی نمونه هایی از این ستارگان هستند. اینها موضوعاتی هستند که نیاز به آنها هرگز از بین نمی رود. 10 سال پیش، امروز و 10 سال آینده، همیشه افرادی وجود خواهند داشت که این سوالات را از گوگل، آن کتابدار بزرگ، بپرسند. هدف یک باغبان محتوا، کاشتن همین ستاره ها در آسمان برند خویش است.

هنر کاشتن بذر درست در خاکی حاصلخیز

هنر کاشتن بذر درست در خاکی حاصلخیز

یک باغ باشکوه با یک تصمیم هوشمندانه آغاز می شود: انتخاب بذر درست. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که با کاشتن یک بذر معمولی، یک درخت سکویای غول پیکر برداشت کنید. در دنیای محتوا، این بذر، همان موضوع و کلمه کلیدی شماست. برای پیدا کردن بذر همیشه سبز، باید از تعقیب ترندهای روزانه دست بردارید و به سراغ نیازهای بنیادین و سوالات همیشگی مخاطبان خود بروید.

به جای نوشتن در مورد جدیدترین مدل یک گوشی که سال دیگر فراموش می شود، در مورد این بنویسید که چگونه می توان عمر باتری هر گوشی هوشمندی را افزایش داد. به جای تمرکز روی یک رژیم غذایی مد روز، یک راهنمای جامع در مورد اصول تغذیه سالم بنویسید. ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کنند تا این بذرهای گرانبها را پیدا کنید؛ موضوعاتی که حجم جست وجوی پایدار و همیشگی دارند.

اما داشتن بهترین بذر جهان کافی نیست؛ شما باید آن را در خاکی حاصلخیز بکارید. این خاک، همان عمق، کیفیت و جامعیت محتوای شماست. محتوای همیشه سبز، یک مقاله 500 کلمه ای سطحی و سریع نیست. این باید کامل ترین، بهترین و مفیدترین منبعی باشد که یک نفر می تواند در مورد آن موضوع خاص پیدا کند. باید آنقدر غنی و کاربردی باشد که خواننده پس از مطالعه آن، نیازی به مراجعه به هیچ منبع دیگری نداشته باشد.

این یعنی شما در حال کاشتن یک نهال کوچک نیستید؛ شما در حال پایه ریزی برای یک درخت تنومند هستید. این کار نیازمند صرف زمان، تحقیق و تلاش بسیار بیشتری است، اما پاداش آن نیز به همان اندازه بزرگ تر خواهد بود.

مطلب مرتبط: تولید محتوای ارگانیک

مراقبت باغبان؛ هنر هرس کردن و آبیاری

مراقبت باغبان، هنر هرس کردن و آبیاری

یک تصور غلط و خطرناک در مورد محتوای همیشه سبز وجود دارد. بسیاری فکر می کنند این به معنای تولید یک محتوا و فراموش کردن آن برای همیشه است. این تصور، مانند آن است که یک باغبان پس از کاشتن یک نهال، آن را به حال خود رها کند و انتظار داشته باشد که به خودی خود رشد کند.

محتوای همیشه سبز، به معنای بی نیاز از نگهداری نیست. بلکه به معنای آن است که با کمترین نگهداری، بیشترین بازدهی را دارد. یک باغبان هوشمند، به صورت دوره ای به باغ خود سر می زند و درختانش را هرس می کند. شما نیز باید همین کار را انجام دهید. هر شش ماه یا یک سال یک بار، به سراغ مقالات همیشه سبز خود بروید.

آیا آمار و ارقامی در متن وجود دارد که قدیمی شده باشد؟ آن را با جدیدترین آمار جایگزین کنید. آیا اسکرین شات ها مربوط به نسخه قدیمی یک نرم افزار هستند؟ آنها را به روز کنید. آیا لینک هایی در متن وجود دارد که دیگر کار نمی کنند؟ آنها را اصلاح یا حذف کنید. شاید بتوانید براساس بازخوردهای کاربران، یک بخش جدید و تکمیلی نیز به مقاله خود اضافه کنید.

این فرآیند هرس کردن و آبیاری، به گوگل و به خوانندگان شما دو پیام مهم می دهد. اول اینکه این محتوا هنوز زنده، معتبر و قابل استفاده است. دوم اینکه شما به عنوان صاحب این باغ، یک فرد متخصص و مسئولیت پذیر هستید که به کیفیت دارایی های خود اهمیت می دهید. همین رسیدگی های کوچک و دوره ای، تضمین می کند که درخت شما نه تنها زنده بماند، بلکه سال به سال قوی تر، بزرگ تر و پربارتر شود.

سخن پایانی

در نهایت استراتژی محتوای همیشه سبز، یک تغییر دیدگاه از تاکتیک های کوتاه مدت به سرمایه گذاری بلندمدت است. این یعنی دست کشیدن از هیجان زودگذر یک شکار موفق و پذیرفتن آرامش و صبر یک باغبان.

هر محتوای همیشه سبزی که شما خلق می کنید، یک دارایی دیجیتال است که به مرور زمان، بر ارزش آن افزوده می شود. این یک کارمند خستگی ناپذیر است که 24 ساعته برای شما کار می کند، ترافیک هدفمند جذب می کند، سرنخ های فروش تولید می کند و اعتبار برند شما را مستحکم تر می سازد. این یک میراث است که شما در باغ دیجیتال خود به جا می گذارید.

مطلب مرتبط: تولید محتوا (Content Creation)؛ هر آنچه بازاریاب ها باید بدانند

از امروز به محتوای خود با این دید نگاه کنید. آیا در حال کاشتن گل هایی یک روزه هستید که فردا پژمرده می شوند یا در حال پرورش جنگلی از درختان همیشه سبز هستید که تا سال های سال، سایه امن و میوه های شیرین خود را نثارتان خواهند کرد؟ انتخاب با شماست.

منابع:

https://www.semrush.com

https://www.wordstream.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cPxOAMGi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
تولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرخرید سی پیهارد باکسقرص تنویید
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه