شنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۴ / Sat, 3 May(5) 2025 /
           
فرصت امروز

30 نکته طلایی مدیریتی

8 سال پیش ( 1396/1/20 )
 

1- در انجام كارها روی شیوه ای خاص تاكید نكنید. شاید كسی بتواند از مسیر كوتاه تر و بهتری شما را به مقصد برساند.

2- توجه داشته باشید دانش و تجربه، هیچ كدام به تنهایی راه گشا نیستند، مثل اكسیژن و هیدروژن كه از تركیب معینی از آنها هوای تنفس ما تامین می شود، می توان با آمیختن دانش و تجربه، راهكارهای حیاتی و استثنایی خلق كرد.

3- از هر فرصتی برای استخدام و به كارگیری افراد برجسته استفاده كنید.

4- به خاطر داشته باشید رعایت استانداردهای محیط كار در كارآیی كارمندان موثر است.

5- با فرق گذاشتن بیهوده بین افراد گروه، انگیزه كاری آنها را از بین نبرید.

6- از مشورت و نظرخواهی با نیروی جوان ابایی نداشته باشید.

7- با رفتارهای ضد و نقیض، اعتماد زیردستان را از خود سلب نكنید.

8- در به وجود آوردن فضای رقابتی سالم وكوشا باشید.

9- برای ارتقای سطح دانش كارمندان و افزایش بهره وری آنان، كلاس های آموزشی ترتیب دهید و از لوازم كمك آموزشی بهره گیرید.

10- دقت كنید كه توبیخ كارمند خطاكار، باید متناسب با اشتباهاتش تعیین شود.

11- مطمئن شوید مأمور خریدی كه برای سازمان در نظر گرفته اید، علاوه بر كاردانی و رعایت اصول درست بازاریابی، مورد اعتماد، زرنگ و خوش سلیقه نیز است و همان گونه كه بر قیمت كالاها توجه دارد، به زیبایی و كیفیت آنها نیز اهمیت می دهد.

12- در صورت لزوم با قاطعیت نه بگویید.

13- سعی كنید با اصول ساده روانشناسی آشنا شوید.

14- طوری رفتار كنید كه دیگران شما را به عنوان الگو انتخاب و آینده كاری دلخواه خود را در قالب شخصیت شما مجسم كنند.

15- هرگز در حضور كارمندان با دیگر معاشرین خود، پشت سر افراد بدگویی نكنید.

16- رعایت سلسله مراتب كاری را به مسئولان و سرپرستان گوشزد كنید.

17- برای آزمودن كارمندان تان با آزمایش های فاقد ارزش و بی اساس، شخصیت آنان را زیر سوال نبرید.

18- با شروع به موقع جلسات، وقت شناسی را عملا به حاضران بیاموزید.

19- برای گیراتر شدن سخنان خود، همیشه چند عبارت كلیدی از بزرگان و افراد برجسته در ذهن داشته باشید و در موقع لزوم آنها را به كار ببرید.

20- در انجام كارها به سه نكته بیش از بقیه نكات توجه كنید: اعتماد به نفس، اعتماد به نفس، اعتماد به نفس.

21- انتقاد پذیر باشید.

22- با بی توجهی، تلاش و زحمات زیردستان را بی ارزش نكنید.

23- با وسواس بیهوده در انتخاب، زمان را از دست ندهید و به خاطر داشته باشید زمان برای شما متوقف نمی شود.

24- برای حل مشكلات احتمالی، دوراندیش باشید و مطمئن باشید با در نظر داشتن چند راهكار تخصصی، هرگز در موارد اضطراری غافلگیر نخواهید شد.

25- نقش تبلیغات را در سودآوری سازمان نادیده نگیرید.

26- خواسته های خود را واضح و روشن بیان كنید و اطمینان حاصل كنید كه كارمندان به خوبی از جزییات وظیفه ای كه به عهده آنان است، مطلع هستند.

27- از هر كس، مطابق دانش و تجربه اش توقع داشته باشید تا بهترین نتیجه را به دست آورید.

28- وظایف كارمندان را متناسب با توانایی های فیزیكی و حرفه ای آنان تعیین كنید.

29- اگر از موضوعی علمی اطلاعی ندارید، یا احتیاج به توضیحات بیشتری دارید، بدون هیچ تردیدی سوال كنید.

30- در موارد بحرانی، خونسردی خود را حفظ كنید و چند استراتژی بحران زدایی مناسب با فعالیت سازمانی خود را پیش بینی و طراحی كنید تا در موارد لزوم از آنها استفاده كنید.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TG1F6Icv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
حمید رضاییان :
8 سال پیش
بهتر است تمامی مدیران برای بهبود عملکرد شرکت/سازمان تحت مدیریتشان روزانه حداقل یک ساعت مطالعه در زمینه‌ی مدیریت و بهبود عملکرد مدیریتی داشته باشند. با تشکر از مقاله‌ی خوب و مفید شما https://www.rastana.com
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلواردات از چیناکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیما
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه