دسترسی به مخاطب با استفاده از اپ های پیام رسان - فرصت امروز

پنج شنبه, 01 فروردين 1398 - 11:15

بررسی 8 راهکار خلاقانه برندها برای دسترسی به مخاطب از طریق پیام رسان ها

دسترسی به مخاطب با استفاده از اپ های پیام رسان

امروزه اپ های پیام رسان و روبات های چت هوشمندشان بیش از هر زمان دیگری در زندگی ما ایفای نقش می کنند. به راستی چرا روند تغییرات تکنولوژی این گونه رقم خورده است؟ به منظور پاسخگویی به این پرسش اساسی باید به مزیت اصلی اپ های پیام رسان اشاره کرد: امکان گفت وگو با افراد مختلف بدون توجه به بعد مکانی.

تا پیش از آنکه اینترنت و پیام رسان ها وارد دنیای کسب و کار شوند، بسیاری از افراد برای پیگیری کارهای خود در تعامل با برندها روند کاملا تکراری را طی می کردند: تماس با شماره تلفن پشتیبانی برند مورد نظر، انتخاب گزینه ای که تلفن گویا بیان می کرد و در نهایت گفت وگو با بخش پشتیبان. نکته آزاردهنده در این میان شلوغی بیش از حد صف های انتظار اپراتورها بود. به این ترتیب گاهی اوقات ساعت ها برای رسیدگی به مشکلات مان پشت خط معطل می شدیم. امروزه روند تعاملات بسیار متفاوت شده است. دیگر کمتر کسی برای ارتباط با دیگری از تلفن همراه (تماس تلفنی) استفاده می کند. به جای آن، شبکه های اجتماعی و به ویژه اپ های پیام رسان نقش پررنگ تری ایفا می کنند. برندها نیز به خوبی از علاقه مشتریان به فعالیت در پیام رسان ها به جای گفت وگوی تلفنی آگاهی دارند.

اپ های پیام رسان

یک مقاله جالب در مورد استفاده مناسب از روبات های چت به منظور تعامل با مشتریان مربوط به برند 1-800 Flower است. آنها 70درصد از مشتریان تازه خود را از طریق روبات چت فیس بوکی شان جذب می کنند. به این ترتیب فرآیند خرید برای مشتریان بسیار ساده و لذت بخش می شود.

علاوه بر برندها، مردم جهان نیز مزیت های پیام رسان ها را به خوبی درک کرده اند. به همین دلیل براساس پیش بینی ها تا پایان سال 2019 نزدیک به یک چهارم جمعیت جهان از اپ های پیام رسان استفاده خواهند کرد. در این مقاله هدف اصلی من بررسی نحوه استفاده کسب وکارها از اپ های پیام رسان است. به منظور بهبود تاثیرگذاری مقاله ام از مقال های واقعی نیز استفاده کرده ام. امیدوارم مثال های این مقاله الهام بخش شما در زمینه بهبود وضعیت کسب وکارتان باشد.

1. BuzzFeed: جلوی چشم مخاطب باشید

پیام رسان

یکی از اهداف اصلی هر برندی حضور مستقیم و تاثیرگذار در زندگی مخاطب هاست. به این ترتیب هزینه های هنگفت برندهای بزرگ در زمینه بازاریابی و تبلیغات معنا پیدا می کند. براساس یک اصلی قدیمی و همچنان معتبر در زمینه بازاریابی، هرچه بیشتر جلوی چشم مخاطب باشیم، شانس مان برای موفقیت در جلب نظرش افزایش خواهد یافت.

برند BuzzFeed به خوبی این اصل طلایی را رعایت می کند. این رسانه محبوب و پرطرفدار از پیام رسان وی چت برای ارائه محتوای شخصی سازی شده به مخاطب های خود استفاده می کند. به عنوان یکی از دنبال کنندگان برند BuzzFeed روزانه طیف متنوعی از ویدئوهای جالب را دریافت می کنم. این امر از آنجایی جذابیت دارد که این برند براساس پسندهای کاربران ویدئوهای ویژه ای برای هر کدام ارسال می کند. به این ترتیب ویدئوها با سلیقه ما هماهنگی بسیار بالایی خواهد داشت.

مطلب مرتبط: معرفی معروف‌ ترین اپلیکیشن‌ های پیام‌ رسان

اگر از طرفدارای ویدئوهای خنده دار و جذاب هستید، حتما به روبات BuzzFeed در وی چت سر بزنید. پس از ورود به صفحه چت با این روبات سه گزینه پیش روی ما قرار خواهد داشت: Fail، Win و Cute. با انتخاب هر کدام از این سه گزینه واکنش جالبی از سوی روبات چت دریافت خواهیم کرد. به علاوه ارسال پیام ها نیز از این طریق دقیق تر خواهد شد.

نکته جالب درخصوص برند BuzzFeed تاکید آنها روی سنجش مداوم سلیقه مخاطب است. به این ترتیب همیشه محتوای آنها برای مخاطب جذاب خواهد ماند. این دقیقا مشکل اصلی بسیاری از برندهاست، چراکه توجه چندانی به تغییر سلیقه مخاطب های خود ندارند.

نکته کلیدی: حضور مداوم در زندگی مخاطب ها اهمیت بالایی دارد. با این حال چنین حضوری باید همراه با محتوای جذاب باشد. در غیر این صورت بدل به برندی آزاردهنده خواهیم شد. به علاوه سلیقه منحصر به فرد هر کاربر نیز باید مد نظر باشد. در غیر این صورت محتوای ما سرنوشتی مشابه تبلیغات توده ای خواهد داشت. این سنخ از تبلیغات به طور معمول مورد بی توجهی طیف وسیعی از کاربران قرار می گیرد. در صورت حضور مداوم در زندگی مخاطب ها و ارائه محتوای باکیفیت موفقیت در کسب وکار چندان از برندمان دور نخواهد بود.

2. کایاک: پاسخگویی سریع به مشتریان

پیام رسان

بدون تردید همه ما به هنگام گفت وگو با دیگران علاقه زیادی به دریافت پاسخ پرسش ها یا صحبت های مان به صورت سریع داریم. متاسفانه در زندگی واقعی چنین آرزویی اغلب برآورده نمی شود. با این حال ظهور روبات های چت شاید ما را اندکی به تحقق آن در دنیای مجاری نزدیک تر نماید.

براساس بسیاری از توصیه های کارشناس ها یک برند به هنگام دریافت پیام از مشتریان باید حداکثر پس از یک ساعت پاسخ مناسبی ارائه دهد. در غیر این صورت مشتری مورد نظر از برند ما ناامید خواهد شد.

خوشبختانه یکی از اهداف اصلی در طراحی اپ های پیام رسان «ارائه پاسخ سریع به دیگران» است. به این ترتیب دیگر بهانه ای برای برندها و افراد حقیقی برای ارائه پاسخ های دیرهنگام نخواهد ماند. در این میان، برند کایاک بهترین عملکرد را در زمینه پاسخگویی به مشتریانش دارد. این پلتفرم مشهور در زمینه سیر و سفر با ساخت روباتی مخصوص در فیس بوک پاسخ بسیاری از پرسش های مشتریانش را در کثری از ثانیه می دهد. به این ترتیب برای یافتن اطلاعات جدید پیرامون آخرین ساعت پروازها، قیمت انواع بلیت و بسیاری چیزهای دیگر فقط باید به روبات چت کایاک پیام دهیم. پس از آن، این روبات اطلاعات مورد نیاز کاربران را در قالب پیام های دسته بندی شده ارائه می کند. نکته جالب اینکه امکان به اشتراک گذاری و حتی ذخیره سازی اطلاعات روبات چت آنها وجود دارد. بنابراین برای دسترسی به اطلاعات آنها همیشه نیاز به اینترنت نخواهد بود.

به عنوان مثال، کافی است از روبات چت کایاک چنین پرسش هایی را طرح کنیم: «آیا می توانی هتل های موجود در منهتن برای تعطیلات سال نو را پیدا کنی؟» یا اینکه «می توانی مقصدی زیبا برای ماه عسل که کمتر از 600 دلار هزینه نیاز داشته باشد، پیدا کنی؟». پس از آنکه پرسش کاربران طرح شد، موتور جست وجوگر کایاک به سرعت اطلاعات مختلفی را زیر و رو می کند. سپس پاسخ های مناسب با پرسش مورد نظر را در دسته بندی های دقیق ارائه خواهد کرد. نکته جالب درخصوص این روبات ارائه پاسخ به صورت لحظه ای است، بنابراین حتی نیازی به ترک صفحه چت پس از ارسال سوال نخواهیم داشت.

نکته کلیدی: بدون تردید مشتریان برند ما انتظار سرویس پشتیبانی باکیفیتی را دارند. در این میان عامل زمان نقش کلیدی بازی می کند. اگر واکنش ما به مشکل مشتری پس از چند روز ارائه شود، دیگر اهمیتی نخواهد داشت. در این میان کیفیت پاسخ نیز مهم است. با این حال اگر بهترین پاسخ را نیز بسیار دیر عرضه کنیم، اهمیت و تاثیرگذاری خود را از دست می دهد.

3. H&M و سِفورا: محتوا را شخصی سازی کنید

برند

قاعده روابط اجتماعی بسیار ساده و در عین حال دقیق است: پرسش های واضح و درست بپرسید، پاسخ های واضح و درست دریافت کنید. متاسفانه بسیاری از افراد در مقام طرح پرسش بسیار بد عمل می کنند. همچنین به صورت مشابه، برخی از پاسخ دهندگان نیز به جای پاسخ کاربردی فقط بر پیچیدگی پرسش می افزایند.

در میان خیل عظیم از برندهای دارای عملکرد نامناسب در زمینه پشتیبانی از مشتریان غول صنعت مد و پوشاک سوئدی یعنی برند H&M استراتژی بسیار عالی را در پیش گرفته است. آنها به منظور پاسخگویی مناسب به مشتریان خود روبات چت انحصاری شان در پیام رسان کیک را معرفی کرده اند.

در توضیحات جانبی این روبات اطلاعات جالبی درج شده است: «به منظور دریافت ایده های خلاقانه پیرامون مد و ترندها پوشاک یک پیام ساده به روبات ما بفرستید. فهرست لباس های خود را درج کنید تا روبات ما لیست خلاقانه ای از ترکیب پوشش برای شما فراهم کند. ما تحت هر شرایطی پشت شما خواهیم بود. اگر فقط یک شلوار جین و چند تیشرت ساده دارید، ما تیپ شما را بدل به زیباترین الگوی جهان خواهیم کرد. به این ترتیب روزهای نگرانی پیرامون تیپ مان به سر خواهد آمد. با روبات چت ما طراح مد خودتان باشید.»

آیا به دنبال ترکیب تازه ای از لباس های خود هستید؟ یا شاید به مراسم عروسی دعوت شده اید و قصد انتخاب کت و شلواری بسیار جذاب تر از نمونه مامور 007 را دارید. خوشبختانه با وجود روبات کیک برند H&M کار ما بسیار ساده خواهد بود. فقط باید پیامی به این روبات ارسال کنیم تا ماجراجویی هیجان انگیزمان در دنیای مد آغاز شود.

وقتی نخستین پیام را برای روبات چت H&M ارسال می کنیم، پس از پیام خوش آمدگویی با مجموعه ای از انتخاب ها مواجه خواهیم شد. پاسخ ما به این انتخاب ها روی مدل های پشنهادی روبات مورد نظر تاثیر دارد. به این ترتیب پس از پایان فرآیند دریافت اطلاعات در زمینه های مختلف مد و پوشاک توصیه های جالب ردیف می شود. توصیه من برای استفاده ساده تر از این روبات انتخاب حالت کاتالوگ است. به این ترتیب پیشنهادهای روبات مورد نظر در قالب دسته بندی کاتالوگی ارائه می شود. این امر نظم بیشتری را به پیام ها خواهد داد. در غیر این صورت با خیل عظیمی از پیام های مجزا مواجه خواهیم شد.

نکته جالب کاتالوگ های پیشنهادی H&M امکان شخصی سازی آنها با استفاده از ابزارهای داخلی سایت H&M است. به این ترتیب با انتخاب گزینه «شخصی سازی» به سایت رسمی شرکت هدایت می شویم. در آنجا امکان شخصی سازی انواع محصولات براساس سلیقه مان وجود دارد. این امر تقریبا شبیه به همان کاری است که برند نایک برای مشتریانش انجام می داد. چند سال پیش برند نایک امکان شخصی سازی کفش های ورزشی اش را برای مشتریان فراهم کرد. در آن زمان این اقدام سر و صدای زیادی در دنیای کسب وکار به راه انداخت. اکنون برند H&M از همان ایده موفق این بار در صنعت مد و پوشاک استفاده می کند. پس از آنکه مشاهده ترکیب لباس ها تمام شد، کاربران امکان ذخیره سازی محتوا یا کلیک روی گزینه خرید مستقیم را دارند. برند H&M در اینجا اوج ظرافت برای ترغیب مخاطب به خرید را نشان می دهد. به این ترتیب بحثی که از آغاز فقط برای معرفی مدل های تازه لباس شروع شده بود، در نهایت با پیشنهاد خرید پایان خواهد یافت. البته واضح است که در این میان اجباری برای خرید وجود ندارد.

برند سِفورا (فعال در زمینه تولید لوازم آرایشی و بهداشتی) نیز عملکردی مشابه در زمینه شخصی سازی محتوا برای مشتریانش دارد. آنها نخستین برند فعال در زمینه زیبایی و آرایش هستند که از پیام رسانه ها برای ارتباط با مشتریان شان استفاده می کنند. به مانند برند H&M، روبات چت سِفورا نیز در اپ کیک ساخته شده است.

روبات چت سِفورا توصیه های کاربردی در زمینه نحوه استفاده از لوازم آرایشی و رعایت بهداشت ارائه می کند. اگرچه اغلب کاربران این برند برای دریافت توصیه های آرایشی به آن سر می زنند، اما توصیه های بهداشتی آنها نیز بسیار کاربردی است. نکته جالب روبات چت سِفورا امکان خرید مستقیم مشتریان از آن است. به این ترتیب دیگر نیازی به مراجعه مستقیم به سایت رسمی آنها نخواهد بود.

به راستی چرا برندهای بزرگ از پیام رسان کیک استفاده می کنند؟ در مورد برند سِفورا باید توجه داشت که مخاطب هدف این برند نسل جوان است. به طور کلی نسل جوان در مقایسه با سایر گروه های سنی علاقه بسیار بیشتری به اپ های پیام رسان دارد. نزدیک به 300 میلیون از کاربران اپ کیک را نسل جوان (گروه سنی بین 18 تا 30 سال) شکل می دهد. به این ترتیب حضور فعال سِفورا در کیک کاملا منطقی و کاربردی به نظر می رسد.

روبات چت برند سِفورا در کیک برای ارائه اطلاعات دقیق تر اقدام به طرح برخی پرسش های ابتدایی نظیر سن، رنگ پوست و مو و قد می کند. به این ترتیب توصیه های این روبات در پاسخ به درخواست های کاربران از دقت هرچه بیشتری برخوردار خواهد بود. این نکته از آنجایی اهمیت دارد که مشتریان امروزی علاقه مند به دریافت اطلاعات شخصی سازی شده هستند. به این ترتیب دیگر عصر سرمایه گذاری روی آگهی ها و تبلیغات توده ای (الگویی از تعامل با مخاطب که مبتنی بر ارسال پیام های یکسان برای همه بود) به سر رسیده است. اکنون هر برندی در تعامل با مخاطب های خود باید اطلاعات مربوط به آنها را بررسی و سپس محتوای همسو با سلیقه هر کدام از آنها ارائه کند. در غیر این صورت شانس چندانی برای موفقیت در عرصه بازاریابی و به تبع آن فروش نخواهد داشت.

نکته کلیدی: از روبات چت برندتان برای جمع آوری اطلاعات پیرامون مخاطب از طریق پرسش های کاربردی استفاده کنید. این امر به شما در زمینه پیشنهاد گزینه های بهتر برای فروش کمک خواهد کرد. همچنین توجه داشته باشید که حال و هوای پیام های برند ما در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها باید خودمانی و دوستانه باشد. به این ترتیب در عین فعالیت به عنوان برندی معتبر که قصد فروش بیشتر را دارد، رابطه ای مطلوب با مخاطب خواهیم داشت.

Whole Food: تبدیل خرید به فرآیندی شاد و هیجان انگیز

برند

تبدیل خرید به فرآیندی شاد و هیجان انگیز فقط از طریق سرگرمی های مختلف امکان پذیر است. برند Whole Food به خوبی با استفاده از تبدیل هر یک از روزهای مشتریان به زمانی شاد و هیجان انگیز چنین کاری را انجام می دهد. این برند با استفاده از روبات چت ویژه اش در فیس بوک امکانات مناسبی به کاربران در زمینه دریافت پیشنهادهای مناسب برای خرید مجدد می دهد. به عنوان یک خریدار، مشاهده پیشنهادهای مختلف خرید پس از گذشت اندک زمانی بدل به نوعی بازی سرگرم کننده می شود.

اگر به آشپزی علاقه مند هستید، روبات فیس بوکی Whole Food مخصوص شماست. کاربران با بیان جملات ساده امکان دریافت هزاران دستور پخت غذاهای مختلف از این روبات را دارند. نکته جالب اینکه اغلب دستورالعمل های این روبات به صورت تصویری ارائه می شود. به این ترتیب حتی کاربرانی که زبان انگلیسی شان چندان خوب نیست هم از آن استفاده خواهند کرد.

کاربران روبات چت Whole Food پس از آنکه دستور پخت غذاهای مختلف را دریافت کردند، با استفاده از اموجی های مختلف امکان ثبت رای شان به کیفیت آموزشی دستورها را خواهند داشت. به این ترتیب تیم بازاریابی برند Whole Food به راحتی نسبت به کیفیت تصاویر آموزشی اش تجدید نظر خواهد کرد. یکی از نکات جالب در مورد این روبات افزودن منوی ویژه گیا ه خواران است، بنابراین به هنگام کار با آن فقط باید اموجی گیاه (هر نوع اموجی گیاهی که دوست دارید) ارسال کنید. پس از آن به سوی منوی ویژه گیاه خواران هدایت می شوید. در پایان هر پیام آموزشی نیز گزینه خرید غذا قرار دارد. به این ترتیب کاربران می توانند به صورت مستقیم سفارش غذا دهند. بدون تردید این نوع از خرید علاوه بر هیجان بالا دارای ابعاد آموزشی مفیدی نیز هست.

نکته کلیدی: بدون تردید علت وجود هر کسب وکاری کمک به حل مشکلات مشتریان است. در این میان برند ما علاوه بر حل مشکلات مشتریان خود باید به دنبال سرگرم سازی آنها نیز باشد. هیچ کدام از ما علاقه ای به برندی بیش از اندازه جدی نداریم، بنابراین باید اندکی فضای سنگین کسب وکار و تعامل با مشتریان را تغییر دهیم. این کار از طریق افزودن سرگرمی های مختلف به فرآیند کسب وکار امکان پذیر است. نکته مهم در این میان توجه به مفهوم سرگرمی است. متاسفانه بسیاری از برندها سرگرمی را فقط به عنوان شوخی و طنز مورد توجه قرار می دهند. با این حال سرگرمی دارای بعد هیجان انگیز نیز هست. بازی های محبوب ما همگی دارای یک نکته مشترک هستند: هیجان انگیزی بالا، بنابراین باید برندمان را دارای شخصیت هیجان انگیز کنیم.

آدیداس: آگاهی از خواسته مشتریان

یکی از ساده ترین راهکارها برای آشنایی با تکنیک فهم درست خواسته مشتریان توجه به نحوه عملکرد برندهای بزرگ است. در اینجا برند مورد نظر من آدیداس است. این برند مشهور از اپ های پیام رسان خصوصی مانند واتس اپ، لاین و مسنجر فیس بوک برای به اشتراک گذاری اخبار، محتوای جدید و آخرین محصولاتش با افراد تاثیرگذار در مقیاس محلی (خرد) استفاده می کند. نکته مهم درخصوص فعالیت آدیداس در اپ های پیام رسان عدم اتکای تیم فنی آنها روی سرویس های خودکار ارسال پیام است. به این ترتیب تیم بازاریابی آنها تعامل های مستقیم شان با افراد تاثیرگذار را از طریق چنین اپ هایی پیگیری می کنند.

به طور معمول طرفدارهای افراد تاثیرگذار طرف همکاری آدیداس بیش از 10 هزار نفر نیست. بر این اساس آنها به گونه ای سلبریتی های کوچک و محلی هستند. هدف اصلی آدیداس از همکاری با این افراد علاوه بر تاثیرگذاری بیشتر روی مخاطب های هر منطقه، دریافت اطلاعات مربوط به نیازهای خاص هر دسته از مشتریانش است. به این ترتیب در پایان هر ماه حجم وسیعی از اطلاعات کاربردی در اختیار تیم بازاریابی آدیداس قرار می گیرد. این کار به آنها فرصت بازبینی شرایط مشتریان هر منطقه و برنامه ریزی برای جلب رضایت هرچه بیشتر آنها را می دهد. البته در این میان طبقه بندی اطلاعات مختلف کار دشواری است. به همین دلیل یکی از بزرگ ترین تیم های بازاریابی دنیا در اختیار برند آدیداس قرار دارد.

وقتی یک برند اطلاعات گسترده ای در مورد مشتریانش در اختیار دارد، کار جلب نظر آنها ساده تر از همیشه خواهد بود. درست به همین خاطر برند آدیداس در نظر بسیاری از مردم جهان به خوبی سلیقه مردمانی با فرهنگ های مختلف را بازنمایی می کند. بدون تردید این کار فقط از طریق طبقه بندی و تحلیل اطلاعات مختلف افراد تاثیرگذار طرف همکاری این برند امکان پذیر خواهد بود.

نکته کلیدی: به عنوان یک برند کوچک یا بزرگ باید دریافت صحیحی از نیازهای مشتریان تان داشته باشید. این کار به دو صورت امکان پذیر است و نخست اینکه خودمان اقدام به جمع آوری اطلاعات از مشتریان کنیم. بدون تردید این کار رابطه نزدیک تری میان برند ما و مشتریان ایجاد می کند. با این حال محدودیت های حوزه کسب وکار اغلب مانع نزدیکی بیش از اندازه یک برند تجاری با افراد حقیقی خواهد شد. بهترین راهکار در اینجا استفاده از افراد حقیقی برای نزدیکی به مشتریان است. تا همین چند دهه پیش سلبریتی های بسیار مشهور پای ثابت تبلیغات برندهای بزرگ بودند. همه ما اخبار متنوعی در مورد هزینه های هنگفت برندهای بزرگ برای همکاری تجاری با فوق ستاره های دنیای ورزش و هنر شنیده ایم. با این حال در طول یک دهه اخیر این روند کاهش قابل ملاحظه ای به خود گرفته است. اکنون مردم دیگر اعتماد چندانی به سلبریتی های بین المللی ندارند، چراکه احتمال شناخت محصول تبلیغاتی از سوی آنها بسیار اندک است. جایگزین برندها برای بازیابی اعتماد مخاطب استفاده از افراد تاثیرگذار در مقیاس محلی است. به این ترتیب برندها همچنان ارتباط نزدیک شان با مردم را حفظ خواهند کرد. به علاوه افراد تاثیرگذار در اغلب موارد در زمینه محصولی که تبلیغ می کنند، فعال نیز هستند.

کینگ برگر، تاکو بل و دومینوز: خرید را آسان تر کنید

مخاطب

همه برندها با انجام برخی کارهای اضافی توانایی تبدیل امر خرید به فرآیندی ساده تر را خواهند داشت. بدون تردید در این زمینه برگر کینگ بهترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته است. این برند به مشتریان خود امکان سفارش غذا پیش از مراجعه به شعبه های مختلف خود را داده است. شاید این کار در وهله نخست بسیار عجیب به نظر برسد. با این حال برگر کینگ آن را به شیوه ای بسیار ساده انجام داده است: استفاده از پیام رسان فیس بوک. با استفاده از این پیام رسان علاوه بر سفارش غذای مورد نظرمان، امکان یافتن نزدیک ترین شعبه برگر کینگ را نیز خواهیم داشت. وقتی هم که غذای مشتریان آماده می شود، روبات کینگ برگر پیام اطلاع رسانی برای کاربر مورد نظر ارسال می کند.

خوشبختانه کینگ برگر تنها برند بزرگی نیست که از این روش برای اطلاع رسانی به مشتریان و ساده سازی فرآیند خرید استفاده می کند. برندهای تاکو بل و دومینوز نیز به عنوان دو غول دیگر حوزه فست فود و مواد غذایی از روش های مشابهی استفاده می کنند. نکته مشترک میان هر سه برند حاضر تلاش بی وقفه برای تبدیل فرآیند خرید به امری ساده و راحت است. به این ترتیب دیگر خبری از صف های نسبتا طولانی برای دریافت غذای مورد نظرمان در تاکو بل یا کینگ برگر نخواهد بود. اگر این واقعیت را یک یا دو دهه پیش برای برخی از افراد نقل می کردیم، باورش بسیار دشوار می نمود. با این حال به لطف پیشرفت تکنولوژی و هماهنگی برندها با آن اکنون بدل به امری بدیهی و ساده شده است.

نکته کلیدی: یکی از توصیه های ساده برای برندها فراهم سازی امکان مشارکت مشتریان است. به عنوان مثال برند برگر کینگ امکان طراحی شکل ظاهری برخی از غذاها را به مشتریان می دهد. به طور مشابه، برند دومینوز پیتزاهای خود را در بسیاری از شعبه ها براساس طرح دلخواه مشتریان تزیین می کند. دومینوز برای سهولت هرچه بیشتر در دریافت طرح دلخواه مشتریان از اپ ویژه خود استفاده می کند. به این ترتیب دیگر نیازی به ارائه توضیحات طولانی به آشپز مورد نظر برای دریافت طرح پیتزای دلخواه مان نخواهد بود. نکته مهم درخصوص ایده کینگ برگر در مورد دریافت سفارش پیش از حضور مشتریان در شعبه تسریع فرآیند خرید است. بنابراین دیگر نیاز به انتظار مشتریان نخواهد بود. سفارش از طریق اپ پیام رسان دریافت می شود، شما آن را آماده می کنید و در نهایت مشتری وارد شعبه می شود و آن را تحویل می گیرد. به همین سادگی شما رضایت مشتریان را به حداکثر میزان ممکن بالا خواهید برد.

تاکو بل: توسعه محصولات به شیوه زندگی واقعی

مخاطب

بدون تردید هر برندی نیازمند توسعه محصولش در دنیای واقعی نیز هست. این امر عمدتا به دلیل ناکافی بودن فعالیت در شبکه های اجتماعی است. به عنوان مثال، محدودیت 280 کاراکتری برخی از شبکه های اجتماعی مانند توییتر موانع زیادی در پیش روی توسعه محصولات برندها ایجاد خواهد کرد.

مطلب مرتبط: اپلیکیشن های پیام رسان محبوب تر از شبکه های اجتماعی

تاکو بل به عنوان یک برند بسیار بزرگ به خوبی از ضرورت توسعه محصولات در دنیای واقعی آگاهی دارد. آنها رونمایی از غذای جدیدشان تحت عنوان «مرغ سوخاری سرد تاکوس» را در اسنپ چت انجام دادند. نکته مهم ماجرا حضور نسل جوان در اسنپ چت است. به این ترتیب 60درصد از کاربران اسنپ چت را نسل جوان (Z) تشکیل می دهد.

برند تاکو بل رونمایی از ویدئوهای اسنپ چت خود را با مراسم ویژه جوایز سینمایی MTV هماهنگ کرد. پس از آن برای چند روز ویدئوهای شش دقیقه ای از غذای تازه اش بارگذاری کرد. این ویدئوهای کوتاه در بردارنده ماجرایی جالب از تلاش کارکنان رستوران های تاکو بل برای تهیه فرمول پخت مرغ جدید بود. به این ترتیب زحمات فراوان مجموعه برند تاکو بل به خوبی برای مشتریان به نمایش در آمده بود. این امر که ما مشتریان خود را از زحمات برندمان به خوبی مطلع کنیم، اهمیت بالایی دارد، چراکه در بسیاری از موارد مشتریان علاقه مند به مشاهده ماجرای پشت صحنه محصولات هستند. با پاسخگویی مناسب به این خواسته مشتریان علاوه بر جلب نظرشان، میزان فروش برندمان نیز افزایش چشمگیری خواهد داشت.

نکته جالب درخصوص ویدئوهای برند تاکو بل نمایش ترکیبی از صحنه های احساسی، درام و کمدی در قالب ویدئوهای کوتاه بود.

نکته کلیدی: وقتی قصد معرفی محصول بعدی تان را پیدا کردید، آن را در قالبی بصری و درام عرضه کنید. به این ترتیب شاید شما نیز مانند برند تاو بل 74 میلیون بازدید در شبکه های اجتماعی دریافت کنید.

توسعه دیدگاه مردم از برندمان

برند خلاق

واشنگتن پست عملکرد بسیار عالی در زمینه توسعه دیدگاه مردم نسبت به برندش دارد. تعجب نکنید، این برند قدیمی حوزه مطبوعات از سال 2016 در حال استفاده از روبات های چت برای ارتباط با مخاطب های خود است.

در انتخابات سال 2016 ریاست جمهوری در ایالات متحده این نشریه با استفاده از روبات های چت به رکورد خارق العاده 87 میلیون بازدید در ماه رسید. هدف اصلی آنها در انتخابات آن دوره اطلاع رسانی سریع و دقیق پیرامون میزان مشارکت مردمی و ترکیب آرا به مخاطب ها بود.

نکته جالب درخصوص نحوه اطلاع رسانی نشریه واشنگتن پست پیرامون انتخابات درخواست کد منطقه از کاربران بود. به این ترتیب با درج کد منطقه اطلاعات دقیق در اختیار افراد قرار می گرفت. به طور معمول یک نشریه مخاطب های عادی دارد. با این حال دقت و سرعت ارائه اطلاعات واشنگتن پست به اندازه ای زیاد بود که حتی برخی از خبرگزاری های بزرگ دیگر به نقل از آنها اخبار انتخابات را مخابره می کردند.

نکته کلیدی: توسعه دیدگاه مخاطب در مورد برندمان یکی از راهکارهای جالب برای جلب توجه مردم است. امروزه استفاده از روبات های چت و پیام رسان های مختلف به برندها در این زمینه کمک شایانی می کند.

امیدوارم اطلاعات ارائه شده در این مقاله شما را نسبت به شروع فعالیت روبات چت رسمی برندتان متقاعد کرده باشد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

با ما در ارتباط باشید

021.88895341

021.88895342

info@Forsatnet.ir

شبکه های اجتماعی