یکشنبه, ۲ آبان(۸) ۱۴۰۰ / Sun, 24 Oct(10) 2021 /
           
فرصت امروز

اسنپ چت یکی از پلتفرم های محبوب در میان نسل جوان محسوب می شود. این پلتفرم دارای 293 میلیون کاربر فعال روزانه است. با این حساب از نقطه نظر بازاریابی و تبلیغات اهمیت بسیار زیادی دارد. تولید محتوا و تعامل با مخاطب هدف در اسنپ چت شرایط متفاوتی در مقایسه با دیگر پلتفرم ها دارد. دلیل این امر اول از همه ارائه اختصاصی این پلتفرم برای گوشی های هوشمند و همچنین ماهیت بصری اش است. با این حساب بازاریابی در اسنپ چت تفاوت معناداری با فیس بوک یا توییتر دارد. 

بازاریابی و تبلیغات در اسنپ چت

حضور در اسنپ چت برای بسیاری از بازاریاب ها امر مهمی محسوب نمی شود. دلیل این امر تمرکز بیش از اندازه بر روی اینستاگرام است. امروزه بسیاری از برندها فقط بر روی اینستاگرام سرمایه گذاری می کنند. این امر نه تنها نتایج بسیار نامناسبی برای برندها به همراه دارد، بلکه در عمل شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب نسل جوان را نیز از بین خواهد برد. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های کاربردی و مناسب برای بازاریابی و تبلیغات در اسنپ چت است. ما در این بخش از توصیه های ساده و کاربری استفاده خواهیم کرد. به همین دلیل تمام کسب و کارها امکان استفاده از چنین ایده هایی را خواهند داشت. در ادامه برخی از ایده های کاربردی در این میان را مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

مطلب مرتبط: دسترسی بازاریاب ها به داده های تازه در اسنپ ‎چت

استفاده از نظرسنجی در تبلیغات

بازاریابی و تبلیغات در اسنپ چت

بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر ساده ای نیست. تولید محتوای تبلیغاتی نیز همین شرایط را دارد. با این حساب شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان شرایط بسیار دشواری پیش رو خواهید داشت. نکته مهم در این میان تلاش برای آگاهی از سلیقه مخاطب هدف است. متاسفانه بسیاری از برندها در عمل توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان را ندارند. دلیل این امر نیز اتکا به اطلاعات قدیمی شان درباره سلیقه مشتریان است. نکته جالب اینکه اسنپ چت به عنوان یک پلتفرم نوآور به طور مداوم شاهد ظهور ترندهای تازه از سوی کاربرانش است. با این حساب اتکا به اطلاعات قدیمی هیچ نتیجه مناسبی برای برندها به همراه نخواهد داشت. 

نظرسنجی از مخاطب هدف در تبلیغات ایده بسیار ساده ای محسوب می شود. بازاریاب ها در این بین باید برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مخاطب هدف اقدام به گردآوری نظرات شان کنند. این امر موجب افزایش جذابیت محتوای هر برند برای مخاطب هدف می شود. با این حساب دیگر نیازی به نگرانی نسبت به واکنش های منفی کاربران نسبت به محتوای تان نیست. 

استفاده از یک صفحه فرود مناسب

اغلب اوقات برندها در اسنپ چت از یک لینک و صفحه پشتیبان برای بازاریابی و تبلیغات استفاده می کنند. چنین صفحه ای امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را چند برابر می کند. صفحه فرود به لینکی اشاره دارد که کاربران پس از کلیک بر روی آن با محتوای تفصیلی مواجه می شوند. این امر درباره لینک های مربوط به فروش محصولات شامل هدایت کاربران به صفحه خرید و پرداخت هزینه آنلاین می شود. 

مهمترین مسئله درباره صفحه فرود توجه به ساختارش است. اگر شما از یک صفحه بسیار ساده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان استفاده نمایید، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. این امر اغلب اوقات موجب بروز مشکلات بسیار زیادی برای برندها خواهد شد. 

شما وقتی در تلاش برای طراحی صفحه فرود مناسب برای کاربران هستید، باید اول از همه در تلاش برای توجه به سلیقه مخاطب هدف باشید. اگر مرحله قبلی از سوی شما به خوبی در قالب نظرسنجی دنبال شده باشد، در این بخش مشکل زیادی پیش روی تان نخواهد بود. با این حساب اول از همه باید توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را مورد ارزیابی قرار دهید. 

برخی از برندها برای پیگیری این امر اقدام به خرید اطلاعات آماده می کنند. چنین امری تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار می دهد. با این حساب شما باید خودتان اقدام به گردآوری اطلاعات موردنیازتان در عرصه بازاریابی کنید، در غیر این صورت نتیجه نهایی چندان مناسب نخواهد بود. 

طراحی محتوای متنی جذاب

طراحی محتوای بازاریابی دارای اهمیت بسیار زیادی است. برخی از برندها در این میان فقط به محتوای بصری توجه نشان می دهند. وقتی از اسنپ چت صحبت می کنیم، همه برندها به دنبال تولید محتوای بصری مانند ویدئوهای کوتاه هستند. نکته مهم در این بین توجه به محتوای متنی در کنار سایر فرمت هاست. شاید اسنپ چت به طور اختصاص برای تولید و بارگذاری محتوای بصری باشد، اما همیشه جا برای کپشن های مختلف وجود دارد. بنابراین شما با استفاده از کپشن های مختلف همیشه امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: سرویس جدید اسنپ چت برای بازاریاب ها

افزودن کپشن به محتوای بازاریابی اهمیت زیادی دارد. امروزه بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی پیش از مطالعه کپشن ها هرگز محتوای ویدئویی را تماشا نمی کنند. بنابراین اگر شما به فکر طراحی محتوای بازاریابی همراه با کپشن های مناسب نباشید، هرگز توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را نخواهید داشت. 

اغلب اوقات بخش دعوت به عمل (CTA) در محتوای بازاریابی با یک متن کوتاه طراحی می شود. این امر به خوبی اهمیت کپشن و به طور کلی محتوای متنی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نشان می دهد. با این حساب اگر شما در زمینه نگارش کپشن های جذاب با مشکل رو به رو هستید، باید هرچه زودتر در تلاش برای رفع این مسئله باشید، در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نخواهید کرد. 

استفاده از آزمون A/B

بازاریابی و تبلیغات در اسنپ چت

آزمون A/B یکی از شیوه های کاربردی برای آگاهی از سلیقه مخاطب هدف است. امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای شخصی سازی محتوای بازاریابی نمایش تبلیغات مطابق با سلیقه مخاطب هدف شان هستند. این امر نکته بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. با این حساب شما باید به خوبی نحوه کار با آزمون دو مرحله ای یا همان A/B را یاد بگیرید. 

آزمون A/B شامل ارائه دو نوع محتوای متفاوت به مخاطب هدف و ارزیابی نحوه واکنش آنها به هر کدام از محتواهاست. این امر برای ارزیابی میزان علاقه کاربران به محتواها و همچنین تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف کاربرد دارد. اگر شما نسبت به این نکته توجه لازم را نشان ندهید، هرگز شانسی برای آگاهی دقیق از سلیقه مخاطب تان را نخواهید داشت. بنابراین در عمل باید همیشه این نکته را مدنظر قرار دهید. 

محتواهایی که شما برای آزمون موردنظرتان طراحی می کنید، باید به طور قابل ملاحظه ای با هم تفاوت داشته باشد، در غیر این صورت به احتمال زیاد شانسی برای استفاده از نتایج آزمون نخواهید داشت. همچنین باید توجه داشته باشید که انگیزه کاربران برای شرکت در چنین آزمون هایی به طور قابل ملاحظه ای محدود است. بنابراین هرچند ماه یکبار باید سراغ چنین آزمون هایی بروید. اگر یکی از آزمون های شما در این میان کیفیت پایینی داشته باشد، در عمل برای اجرای دوباره کمپین باید مدت ها صبر کنید. 

استفاده از فیلترهای واقعیت افزوده با گزینه خرید درون برنامه ای

امروزه خرید درون برنامه ای پدیده تازه ای نیست. بسیاری از پلتفرم های اجتماعی مثل فیس بوک و اینستاگرام هم از چنین گزینه ای پشتیبانی می کنند. درست به همین خاطر بسیاری از کاربران خرید ساده و بی دردسر از درون اینستاگرام و به طور کلی دیگر شبکه های اجتماعی را گزینه ای مطلوب ارزیابی می کنند. 

اسنپ چت بیش از هر نکته دیگری به خاطر فیلترهای جذابش میان کاربران محبوبیت دارد. بسیاری از برندها برای استفاده از فیلترهای این پلتفرم اقدام به بازاریابی در این شبکه اجتماعی می کنند. نکته مهم در این میان استفاده درست از فیلترهای موردنظر برای جلب نظر مخاطب هدف است. به یاد داشته باشید که اسنپ چت هم مانند بسیاری از پلتفرم های اجتماعی امکان خرید درون برنامه ای دارد. بنابراین شما از نظر ارائه محصولات تان در این پلتفرم مشکل خاصی نخواهید داشت. 

فیلترهایی که شما برای تولید محتوا انتخاب می کنید، باید زیبا و در عین حال کاربردی باشد. اگر کاربران امکان استفاده از فیلترهای شما برای خودشان را داشته باشند، تاثیرگذاری کمپین تان به طور قابل ملاحظه ای بیشتر خواهد شد. همچنین اگر شما توانایی لازم برای طراحی فیلتر را دارید، خودتان باید این کار را انجام دهید. استفاده از فیلتری که تیم بازاریابی برند طراحی کرده، اعتبار کمپین بازاریابی شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد. 

یکی از نوآوری های اسنپ چت امکان استفاده از فیلترهای دارای قابلیت خرید درون برنامه ای است. چنین امری بیش از هر نکته دیگری برای برندهای حوزه پوشاک و لازم آرایشی و بهداشتی جذابیت دارد. کاربران با استفاده از چنین فیلترهایی امکان مشاهده محصولات در قالب واقعیت افزوده و حتی کار با آن را دارند. اینطوری انگیزه آنها برای خرید محصولات به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. 

بدون تردید فیلترهای بسیار زیادی در اسنپ چت برای استفاده کاربران و برندها وجود دارد. با این حال اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه فیلترها را شخصی سازی کنید. این امر بدون در نظر گرفتن مهارت تیم بازاریابی غیرممکن خواهد بود. بنابراین در عمل استفاده از فیلترهای آماده اسنپ چت خیلی امکان پذیر نیست. با این حساب توانایی طراحی فیلتر در تیم بازاریابی شما نقش تعیین کننده ای خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: رونمایی اسنپ چت از تبلیغات توسعه یافته

استفاده از اطلاعات کاربران

بازاریابی و تبلیغات در اسنپ چت

امروزه اغلب شبکه های اجتماعی اطلاعات مربوط به کاربران شان را به طور دقیق و با جزییات بسیار زیاد بارگذاری می کنند. این امر به برندها کمک شایانی برای تولید محتوای هرچه جذاب‎تر می کند. نکته مهم در این بین عدم نقض حریم شخصی کاربران در پی چنین اقدامی است. اسنپ چت نه تنها از کاربران اجازه رسمی می گیرد، بلکه در عمل هیچ دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران نیز ندارد. تنها نکته مهم در این میان ارزیابی محتوای مورد علاقه کاربران و نحوه واکنش شان به ترندهای مختلف و ارائه آنها در قالب آمارهای کاربردی به برندهای بزرگ است. با این حساب در عمل کاربران فرصت مشاهده محتوای باکیفیت و به روز را خواهند داشت. 

اگر شما در اسنپ چت مشغول بازاریابی هستید، به احتمال زیاد بخش اطلاعات کاربران را به خوبی می شناسید. این بخش به بازاریاب ها و به طور کلی برندها برای طراحی محتوای تاثیرگذار کمک می کند. وقتی شما به خوبی از سلیقه مخاطب تان آگاهی داشته باشید، فرآیند تاثیرگذاری بر روی آنها ساده تر از هر زمان دیگری می شود. برخی از برندها بدون استفاده از این بخش در تلاش برای بازاریابی و تبلیغات هستند. این امر اغلب اوقات هیچ نتیجه خوبی به همراه ندارد. بنابراین شما باید در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با بهترین محتواهای ممکن و اطلاعاتی دقیق باشید. 

یکی از خبرهای خوش در زمینه استفاده از اطلاعات اسنپ چت عدم نیاز به پرداخت هزینه است. اگر شما از هر ابزار دیگری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان استفاده کنید، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب به سادگی هرچه تمام تر را خواهید داشت. با این حساب هرگز نباید در استفاده از اطلاعات اسنپ چت غفلت به خرج دهید. 

استفاده از محتوای تولیدی کاربران

بازاریابی و تبلیغات در اسنپ چت

استفاده از محتوای تولیدی کاربران امر بسیار مهمی محسوب می شود. بسیاری از برندها با مشکل کمبود ایده برای بازاریابی و تبلیغات مواجه می شوند. در این شرایط هر ایده ای برای برندها در حکم راه نجاست است. یکی از توصیه های کاربردی در چنین شرایطی تلاش برای استفاده از محتوای تولیدی کاربران به منظور تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب هدف و همچنین کاهش هزینه های بازاریابی است. بدون تردید این نکته برای بسیاری از برندها جذاب و هیجان انگیز است. پس باید همیشه آن را در گوشه ذهن تان به یاد داشته باشید. 

مطلب مرتبط: راز جذب مخاطب در اسنپ چت

محتوای تولیدی کاربران به طور معمول برای هر برندی در دسترس است. یکی از نکات مهم در این میان انتظار کاربران از بازنشر تمام محتوای شان است. بنابراین شما به خاطر محدودیتی که در انتشار محتوای کاربران دارید، باید برخی از نکات را به آنها یادآوری کنید. این امر شامل استانداردها و نکات اساسی در تولید محتوای جذاب است. اینطوری دیگر مشکلی برای بازنشر محتوای تولیدی کاربران پیش روی شما قرار نخواهد گرفت. همچنین خبری هم از ناراحتی و دلخوری کاربران نخواهد بود. 

استفاده از فرمت مناسب تبلیغاتی

امروزه در اسنپ چت فرمت های تبلیغاتی بسیار زیادی در دسترس قرار دارد. شما به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از فرمت مناسب را دارید. بدون تردید صحبت کردن از فرمت های مختلف برای کاربرانی که آشنایی بسیار کمی با اسنپ چت دارند، امر عجیبی خواهد بود. نکته مهم در این میان تلاش برای آگاهی دقیق درباره انواع تبلیغات در این پلتفرم است. در این رابطه به نکات ذیل توجه نشان دهید:

•    تبلیغات پویا: چنین تبلیغاتی شامل انواع استوری و همچنین ویدئو و تصاویر تکی هستند. این نوع تبلیغات به طور معمول ماهیت کوتاه مدت داشته و پس از یک روز حذف می شوند.

•    تبلیغات اسنپ چت: اسنپ چت نیز مانند بسیاری از شبکه های اجتماعی از نمایش تبلیغات کسب سود می کند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. اگر شما همکاری تبلیغاتی با اسنپ چت داشته باشید، به سادگی هرچه تمام تر شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا خواهید کرد. 

•    تبلیغات هدف گذاری مجدد: این دسته از تبلیغات با هدف جلب نظر دوباره کاربران طراحی می شود. شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باید از همه توانایی و ظرفیت تان استفاده نمایید. اغلب اوقات طراحی فیلترهای جذاب در این بخش موردنظر قرار می گیرد. بنابراین شما به طور قابل ملاحظه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید طراحی فیلتر را مدنظر داشته باشید. 

استفاده از عنصر صدا

صدا نقش مهمی در جلب نظر مخاطب هدف بازی می کند. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در عمل به صدا توجهی نشان نمی دهند. نتیجه این امر تولید محتوایی بدون صداگذاری درست از سوی بازاریاب هاست. اگر شما در این شرایط به استفاده از صداهای مختلف و صداگذاری حرفه ای در فرآیند تولید محتوا توجه نشان دهید، به بهترین شکل ممکن فرصت بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا خواهید کرد. با این حساب اگر ویدئوهای شما صدا نداشته باشد، در اسنپ چت هیچ کس به آنها توجه نخواهد کرد. 

استفاده از یک موزیک ساده و بی کلام برای محتوای بازاریابی ایده جذابی محسوب می شود. این امر تمایل کاربران برای مشاهده ویدئوهای شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. 

طلب مرتبط: تبلیغات کاربردی در اسنپ چت

استفاده از تبلیغات به طور هدفمند

اسنپ چت امروزه برخی از گزینه های تبلیغاتی و هزینه های برندها را در ازای عملی خاص از سوی کاربران تعیین می کند. این امر نقش مهمی در صرفه جویی در زمینه های بازاریابی و تبلیغاتی برندها ایفا می کند. اگر شما خودتان توانایی تنظیم یک عملکرد درست و حسابی در زمینه هزینه های تان را داشته باشید، وضعیت بازاریابی تان به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا خواهد کرد. امروزه برخی از برندها حتی در این راستا به طور مداوم میزان دستیابی به اهداف شان را مورد بررسی قرار می دهند. این امر امکان برنامه ریزی برای هزینه های بعدی در عرصه بازاریابی را فراهم خواهد کرد. با این حساب شما هرگز هزینه بیش از اندازه ای در این حوزه انجام نمی دهید و خبری از کاهش شدید بودجه بازاریابی تان هم نخواهد بود. 

منبع : neilpatel
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XeKqXqGg
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه