یکشنبه, 25 خرداد 1399 - 13:02

چگونه در اسنپ چت تبلیغات کنیم؟

اسنپ چت در طول سال های گذشته یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی بوده است. اغلب کاربران نسل جوان علاقه بالایی به عضویت در این پلتفرم دارند. همین نکته توجه بسیاری از برندها و بازاریاب ها را جلب کرده است. نکته مهم در این میان تردید برندها برای سرمایه گذاری بر روی بازاریابی در پلتفرمی به غیر از نام های بسیار بزرگ مانند فیس بوک و اینستاگرام است. همین نکته چالش مهمی برای بازاریابی و تبلیغات در اسنپ چت محسوب می شود.

براساس گزارش موسسه تحقیقاتی Pew بر روی کاربران آمریکایی اسنپ چت 46 درصد از آنها به طور مداوم در طول روز به این پلتفرم سر می زنند. این امر در مورد کاربران اینستاگرام 42 درصد را نشان می دهد. با این حساب میزان تعامل و علاقه کاربران اسنپ چت برای جست وجو در بخش های مختلف این پلتفرم بسیار بیشتر از سایر شبکه های اجتماعی است. همچنین میزان تمایل کاربران نسل جوان (بین 18 تا 24) برای حضور در اسنپ چت دو برابر بیشتر از سایر پلتفرم های اجتماعی برآورد می شود بنابراین برندهای علاقه مند برای تعامل با مشتریان نسل جوان باید توجه ویژه ای به این شبکه اجتماعی داشته باشند.

تبلیغات کاربردی در اسنپ چت

بدون تردید هنوز هم برخی از کارآفرینان و بازاریاب ها برای حضور در فضای اسنپ چت تردید دارند بنابراین ما باید به بیان برخی نکات تکمیلی در این حوزه بپردازیم. به آمارهای ذیل از سوی موسسه بخش کسب و کار اسنپ چت توجه کنید:

• 210 میلیون کاربر در سراسر دنیا به طور میانگین در طول روز اسنپ چت را باز می کنند.

• میانگین ساعت کار با اسنپ چت از سوی کاربران یک ساعت است.

• روزانه 3.5 میلیارد محتوای مختلف از سوی کاربران در اسنپ چت تولید و بارگذاری می شود.

بدون تردید حجم تولید محتوای بالای کاربران و تمایل برای حضور طولانی مدت در این شبکه اجتماعی نکته مثبتی برای بازاریاب ها محسوب می شود. همین نکته آنها را به سوی استفاده هرچه بیشتر از این شبکه اجتماعی سوق داده است. در این میان وظیفه ما همراهی با موج استفاده تبلیغاتی از اسنپ چت است. در غیر این صورت امکان تاثیرگذاری بلندمدت بر روی مخاطب هدف، به ویژه کاربران جوان را نخواهیم داشت.

پس از آشنایی با مزیت های بازاریابی و تبلیغات در اسنپ چت باید به دنبال آشنایی با شیوه های نمایش محتوای تبلیغاتی در آن باشیم. بسیاری از برندها در این مرحله به دلیل ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شوند. نکته مهم در اینجا آشنایی با انواع الگوهای تبلیغاتی در اسنپ چت و استفاده از گزینه هماهنگ با نیازهای برندمان است. ما در ادامه به بررسی الگوهای تبلیغاتی در اسنپ چت خواهیم پرداخت.

مطلب مرتبط: تبلیغات کاربردی برای توسعه کسب و کار

1. تبلیغات رسمی اسنپ چت

تبلیغات با همکاری رسمی تیم بازاریابی اسنپ چت مزیت های بسیاری زیادی دارد. امکان نمایش محتوا به دامنه مخاطب هدف مهم ترین نکته در این زمینه است. بسیاری از برندها قصد صرفه جویی در بودجه از طریق نمایش انحصاری محتوا برای مخاطب هدف علاقه مند به برندشان را دارند. تیم بازاریابی اسنپ چت با راهنمایی های دقیق و تحلیل داده های مرتبط با کاربران این فرصت را در اختیار برندها قرار می دهد بنابراین مفهوم تبلیغات هوشمند در اسنپ چت به کار گرفته شده است.

یکی دیگر از مزیت های اسنپ چت امکان استفاده از تمام صفحه در بخش تبلیغات رسمی است. به این ترتیب کاربران در حین کار با اپ اسنپ چت در صورت مواجهه با محتوای تبلیغاتی آن را به صورت تمام صفحه مشاهده خواهند کرد. همچنین امکان تصمیم گیری برای اقدامات بعدی از سوی کاربران وجود دارد. ایراد بسیاری از پلتفرم های تبلیغاتی ناتوانی کاربران برای مراجعه سریع و ساده به سایت برند طراح تبلیغات است. این مشکل در سرویس اسنپ چت به سادگی رفع شده است. بر این اساس کاربران امکان نصب مستقیم اپ مربوط به برندها و مراجعه به سایت رسمی آنها را خواهند داشت.

نکته مهم درخصوص تبلیغت رسمی در اسنپ چت محدودیت زمانی است. بر این اساس ما حداکثر سه دقیقه برای نمایش محتوای ویدئویی فرصت خواهیم داشت. البته کاربران پس از چند ثانیه مشاهده محتوای ما امکان انتخاب گزینه صرف نظر را خواهند داشت. بنابراین ما باید در همان لحظه ابتدایی تاثیرگذاری خاصی بر روی مخاطب هدف داشته باشیم. در غیر این صورت فرآیند تعامل با آنها بسیار دشوار خواهد شد.

اشتباه اغلب برندها برای تولید محتوای تبلیغاتی در اسنپ چت استفاده از مدت زمان زیاد است. نتیجه این امر تبدیل محتوای ما به نوعی آگهی کسل کننده است. بی تردید کمتر کاربری روی خوش به محتوای کسل کننده نشان خواهد داد. امروزه برندهای بسیار زیادی در تلاش برای تولید محتوای تبلیغاتی کوتاه و تاثیرگذار هستند. ما نیز در این میان باید تمام تلاش مان برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را داشته باشیم. کلید موفقیت در این فضا استفاده از ایده های جذاب و کوتاه ساختن مدت زمان ویدئوی تبلیغاتی است.

2. فیلترهای جذاب

تبلیغات در اسنپ چت فقط معطوف به حالت رسمی نیست. اگر از طرفدارهای این پلتفرم باشید، بدون شک با فیلترهای آن کار کرده اید. اغلب کاربران صرفا برای استفاده از فیلترهای اسنپ چت اقدام به نصب آن می کنند. اگرچه اینستاگرام نیز در ماه های اخیر به سراغ رونمایی از فیلترهای متنوع رفته است، اما هنوز هم دامنه فیلترهای اسنپ چت بسیار بیشتر است.

ایده اصلی در این بخش طراحی فیلترهای جذاب برای مخاطب هدف است. به این ترتیب شما فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. بسیاری از برندهای مشهور برای تعامل با مشتریان نسل جوان از همین شیوه استفاده می کنند. مزیت اصلی این حالت امکان تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر روی مخاطب است. همچنین کاربران در صورت استفاده از فیلتر موردنظر نام برند ما را نیز به عنوان تولیدکننده مشاهده خواهند کرد. نتیجه این امر تبلیغ مداوم برند ما در صورت استفاده بیشتر از فیلتر است. شاید این مورد جذابیت تبلیغات رسمی در اسنپ چت را نداشته باشد، اما به طور کاملا رایگان صورت می گیرد بنابراین توجه به آن در قالب یک مکمل تاثیرگذار ضروری است.

مزیت اصلی استفاده از فیلترهای جذاب به عنوان یک ابزار تبلیغاتی امکان تعیین محدوده جغرافیایی مشخص برای نمایش آن است. نتیجه این امر نمایش فیلتر موردنظر به کاربران در صورت ورود به محدوده جغرافیایی خاص است. برخی از برندها این نکته را برای جلب نظر مشتریان در محل های خاص مورد استفاده قرار می دهند. اگر شما در بخشی از شهر دارای نمایندگی فروش هستید، فعال سازی فیلترها در اطراف محیط فروشگاه ایده جالبی خواهد بود. شاید در نگاه نخست تاثیرگذاری این الگو بسیار بعید به نظر برسد، اما در عمل سطح بالایی از تاثیرگذاری را به همراه دارد.

یکی از بهترین برندها در زمینه استفاده از فیلترهای جغرافیایی کافه Quaker است. این کافه با طراحی فیلترهای مخصوص برای برندش امکان استفاده از آنها برای کاربران در شعبه های مختلف را فراهم کرده است. بسیاری از کاربران پس از حضور در کافه های این برند اقدام به استفاده از فیلترهای موردنظر می کنند. جالب اینکه اغلب فیلترهای مورد بحث در رابطه با ابزارهای کافه داری و نوشیدنی های مختلف است.

اگر شما نیز در زمینه بازاریابی و تبلیغات قصد نوآوری دارید، طراحی فیلترهای مخصوص و جذاب ایده مناسبی خواهد بود. امروزه بسیاری از برندها در این زمینه فعالیت دارند. تنها نکته مهم در اینجا داشتن ایده ای جذاب برای طراحی فیلتر است.

3. لنزهای متنوع

وقتی ما در مورد اسنپ چت فکر می کنیم، بدون شک سلفی های همراه با گوش های حیوانات مختلف و چشم های بزرگ به ذهن مان خواهد رسید. این امر یکی از امکانات جالب اسنپ چت برای کاربران است. بسیاری از کاربران نسل جوان از این نکته برای تبدیل سلفی های شان به تجربه ای جذاب استفاده می کنند. برندهای مختلف برای جلب نظر مشتریان به محصولات شان به طور وسیع اقدام به طراحی لنزهای گوناگون می کنند. یکی از جذاب ترین تجربه ها در این زمینه مربوط به برند مک دونالد است. آنها فیلتر و لنزهای مربوط به فست فودهای مختلف شان را در قالب فیلتر و لنز طراحی کرده اند. کاربران فرصت استفاده از تمام فیلترها و لنزها برای ثبت سلفی های جذاب را دارند. نتیجه این امر توسعه هرچه بهتر شهرت اسنپ چت است. شاید در نگاه نخست این امر عجیب به نظر برسد، اما اسنپ چت در طول سال های گذشته بخشی قابل توجهی از فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی برندها را معطوف به این فضا کرده است.

مطلب مرتبط: روش های تبلیغات

بدون شک وقتی صحبت از لنزها در اسنپ چت می شود، اغلب کاربران فقط به سلفی های جذاب توجه دارند. نوآوری اسنپ چت در این میان معرفی برخی از لنزهای مخصوص برای دوربین اصلی گوشی های هوشمند است بنابراین کاربران فرصت ثبت تصاویر در حالت هایی به جز سلفی را نیز دارند.

4. تبلیغات در بخش استوری

استوری یکی از سرویس های مشهور در اغلب شبکه های اجتماعی محسوب می شود. شاید بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی تاریخچه استوری را ندارند. نخستین پلتفرم فعال در زمینه رونمایی از استوری اسنپ چت بود. آنها تا چند سال انحصار استفاده از این سرویس را در اختیار داشتند. دلیل اصلی شهرت این پلتفرم نیز استفاده از همین استوری های جذاب است. سایر شبکه های اجتماعی خیلی دیر حق استفاده از ایده استوری را پیدا کردند بنابراین در طول این زمان اسنپ چت دامنه وسیعی از کاربران را به خود جلب کرد.

اگر شما نیز علاقه مند به بازاریابی و تبلیغات در اسنپ چت هستید، باید استفاده از بخش استوری را مدنظر قرار دهید. مهم ترین تکنیک در زمینه بازاریابی و تبلیغات در بخش استوری تلاش برای بیان پیام اصلی در قالبی بسیار کوتاه است. ما فقط 3 تا 5 ثانیه برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف فرصت داریم بنابراین باید تمام تلاش مان برای بیان کوتاه و تاثیرگذاری محتوای مان به کار گیریم.

در اینجا نیز ایراد اصلی برندها مانند بخش های قبلی تلاش برای تولید محتوای طولانی است. هرچه محتوای ما طولانی تر باشد، توانایی کمتری برای جلب نظر مخاطب هدف خواهد داشت بنابراین ما باید به دنبال راهکارهایی برای جلب نظر مشتریان در قالبی کوتاه داشته باشیم. امروزه حتی تبلیغاتی تلویزیونی نیز کمتر از 60 ثانیه است بنابراین رویای تبلیغات طولانی باید به فراموشی سپرده شود.

5. تبلیغات محصول محور

بسیاری از برندها قصد رونمایی از محصولات مختلف در فرآیند بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی را دارند. اسنپ چت در این بخش ایده قابل توجهی برای برندها دارد. این امر شامل تولید پست های مخصوص تبلیغاتی برای رونمایی و معرفی از محصولات است. مهم ترین نکته در این میان امکان خرید مستقیم محصولات از اسنپ چت است. به این ترتیب کاربران در صورت مشاهده محصولات و علاقه به آنها دیگر نیازی برای مراجعه به بخش های دیگر نخواهند داشت. یکی از بهترین نمونه های استفاده از بخش تبلیغات محصولات مربوط به برند کوکاکولا است. این برند در قالب محتوای ویدئویی و عکس های بسیار جذاب و ساده اقدام به جلب نظر مخاطب به نوشیدنی های متنوع اش می کند.

6. تبلیغات جانبی

برخی از الگوهای تبلیغاتی در اسنپ چت فقط در کشورهای خاصی امکان استفاده دارد. اگرچه تیم فنی اسنپ چت قول توسعه امکانات تازه تبلیغاتی را داده است، اما هنوز برخی از بخش های تبلیغاتی فقط برای کاربرانی مشخص قابل دسترسی است.

تبلیغات شناور یکی از الگوهای مهم تبلیغاتی در اسنپ چت است. متاسفانه این الگو هنوز هم به صورت محدود در برخی از کشورها فعال است بنابراین تمام بازاریاب ها امکان استفاده از آن را ندارند. مزیت اصلی این امر امکان شخصی سازی تبلیغات برای تمام کاربران است. اسنپ چت با استفاد از نسل جدید هوش مصنوعی اقدام به ارائه خدمات بازاریابی و تبلیغات حرفه ای به برخی از برندها در کشورهایی خاص می کند.
هدف اصلی اسنپ چت توسعه جهانی الگوی تبلیغات شناور پس از طی مدت زمانی مشخص است. دلیل این امر اطمینان از کیفیت بالای اینگونه تبلیغات در بلندمدت عنوان شده است. همه ما باید در آینده ای نزدیک برای تبلیغات بهینه در اسنپ چت آماده باشیم. در این میان آشنایی با برخی از مهم ترین الگوهای تبلیغاتی در این پلتفرم اهمیت بسیار زیادی دارد.

مطلب مرتبط: تبلیغات حرفه ای: راه موفقیت در بازار

چگونه در اسنپ چت تبلیغات کنیم؟

پس از آنکه الگوی تبلیغاتی برندتان برای استفاده از اسنپ چت را پیدا کردید، به آدرس ویژه تبلیغات اسنپ چت مراجعه کنید (Ads.snapchat.com) این بخش برای مدیریت کمپین های تبلیغاتی در اسنپ چت راه اندازی شده است. پس از ورود به این بخش امکان مشاهده تمام تبلیغات فعال یا تاریخچه تبلیغاتی اکانت فراهم می شود.

پس از ورود به این صفحه باید نوع تبلیغ موردنظرمان را مشخص سازیم. استفاده از راهنمای بخش قبل برای انتخاب نوع موردنظر تبلیغات ضروری است. پس از این بخش باید هدف اصلی مان از تولید محتوای تبلیغاتی را مشخص سازیم. این امر در جهت کمک هرچه بیشتر اسنپ چت به تحقق اهداف برندها طراحی شده است.
امکان درج لینک سایت برای تمام تبلیغات وجود دارد. باید در میان گزینه های موردنظر از میان «آدرس سایت»، «نصب اپ» یا «بازدید از اپ» دست به انتخاب بزنیم. متاسفانه هنوز امکان پیگیری اهداف همزمان در یک تبلیغ فراهم نشده است بنابراین فرصت های بازاریابی و تبلیغات در اسنپ چت دارای محدودیت از نظر تعداد اهداف مدنظر است.

بخش پایانی بارگذاری تبلیغات در اسنپ چت انتخاب تیتر و پیام اصلی است. با انتخاب این نکته امکان بارگذاری محتوا در اسنپ چت فراهم خوهد شد. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مشتریان اقدام به استفاده از پیام های کوتاه می کنند. بنابراین شما نیز باید این نکته را مدنظر داشته باشید.

هزینه تبلیغات در اسنپ چت چقدر است؟

هزینه تبلیغات در اسنپ چت براساس نوع انتخابی برندها متفاوت است. بر این اساس شما امکان انتخاب پرداخت حداقل 20 دلار و حداکثر 2 هزار دلار در روز برای تبلیغات را خواهید داشت. البته اگر شما قصد نمایش محتوای تبلیغاتی به کاربران بیشتری را داشه باشید، براساس تعداد کاربران موردنظر هزینه تان نیز افزایش خواهد یافت.

بدون شک تبلیغات در اسنپ چت همیشه نیازمند پرداخت هزینه نیست. مطلب فوق در مورد هزینه تبلیغات در این پلتفرم فقط معطوف به الگوهای تبلیغات رسمی است. اقداماتی نظیر طراحی فیلتر به طور کاملا رایگان در دسترس قرار دارد بنابراین نگرانی بابت هزینه های تبلیغات در این پلتفرم چندان منطقی نخواهد بود.

بهترین تکنیک های تبلیغات در اسنپ چت

تبلیغات و بازاریابی در هر محیطی نیازمند آشنایی شرایط است. اشتباه اغلب برندها تلاش برای استفاده از تکنیک های کاربردی در سایر شبکه های اجتماعی برای اسنپ چت است. نتیجه این امر مواجهه با شکست در بعد کلان است بنابراین ما در بخش پایانی مقاله قصد بررسی بهترین تکنیک ها برای تبلیغات و بازاریابی موفق در اسنپ چت را داریم.

1. شناخت مخاطب هدف

تمام تبلیغات در شبکه های اجتماعی با هدف تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف صورت می گیرد بنابراین ما در گام نخست باید شناخت درستی از مخاطب هدف برندمان داشته باشیم. امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای شناخت مخاطب هدف در شبکه های اجتماعی وجود دارد. یکی از ابزارهای مناسب در این میان بخش تبلیغات و اطلاعات جانبی اسنپ چت است. این بخش فقط برای برندها در دسترس قرار دارد بنابراین اگر اکانت تان را به حالت تجاری تغییر دهید، امکان بهره مندی از اطلاعات این بخش را پیدا خواهید کرد.

2. تعیین اهداف کسب و کار

امروزه کاربران در شبکه های اجتماعی مایل به آگاهی از حوزه تخصصی فعالیت برندها هستند بنابراین ما باید به گرایش مخاطب هدف در این زمینه احترام بگذاریم. در غیر این صورت فرصت چندانی برای تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهیم یافت. برخی از برندها برای معرفی اهداف شان عبارت های بیش از اندازه تخصصی را مدنظر قرار می دهند. توصیه ما در این بخش تلاش برای استفاده از عبارت هایی ساده و صریح برای بیان ماهیت کسب و کار است. ایراد برخی از برندها تلاش برای معرفی وجه ای حرفه ای از کسب و کارشان با استفاده از اصطلاح های تخصصی است. این نکته فقط موجب کاهش علاقه کاربران به برند شما می شود.

اگر اکانت رسمی ما در اسنپ چت فاقد توضیحات جانبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشد، توجه چندانی برنمی انگیزد. امروزه اغلب برندهای فعال در اسنپ چت از این نقطه ضعف برخوردار هستند بنابراین شما باید نسبت به رعایت این نکته توجه داشته باشید. در غیر این صورت فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید یافت.

3. آزمایش و بهینه سازی تبلیغات

بدون تردید استفاده از تجربه سایر برندها برای تولید محتوای بازاریابی و تبلیغاتی ضروری است. متاسفانه اغلب برندها نسبت به این نکته توجه چندانی ندارند بنابراین توانایی آنها برای بهبود مداوم کمپین های بازاریابی شان به طور مداوم کاهش پیدا می کند. امروزه توصیه های بسیار مفید و کاربردی در اختیار برندها برای تعامل با کاربران وجود دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از داده های معتبر است.

4. ارزیابی نهایی کمپین

هر کمپین پس از پایان حاوی اطلاعات ارزشمندی برای برندهاست. نکته مهم در این میان استفاده درست از اطلاعات در دسترس برای بهینه سازی تجربه برندمان در آینده است. امروزه کمتر کمپینی بدون نقص است بنابراین مواجهه با نقص های کمپین برند نباید امر عجیبی باشد. توصیه ما در این بخش تلاش برای استفاده از نظرات کاربران است. اینکه کمپین ما بازخورد مخاطب هدف را دریافت کند، امر بسیار مثبتی است. نکته مهم در این میان تلاش برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر روی مخاطب هدف با استفاده از تحلیل بازخوردهاست.

مطلب مرتبط: 6 نکته ای که در رابطه با شکست این روزهای اسنپ چت باید مورد توجه قرار داد

اگر شما در سطح خرد کسب و کار فعالیت دارید، تحلیل داده ها به صورت دستی گزینه منطقی خواهد بود، با این حال در مواجهه با داده های عظیم باید از نرم افزارهای کاربردی سود برد. این امر امکان تحلیل حجم وسیعی از داده ها در مدت زمانی اندک را فراهم می سازد.

بدون تردید بازاریابی و تبلیغات در اسنپ چت برای بسیاری از برندها تازگی دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای آشنایی هرچه بهتر با امکان های تبلیغاتی در اسنپ چت است. توسعه اسنپ چت در سال های آینده نیز ادامه خواهد یافت بنابراین دامنه وسیع تری از کاربران به آن علاقه مند خواهند شد. وظیفه اصلی ما در این میان سازگاری هرچه بهتر با الگوهای تبلیغات در اسنپ چت است. نکته پایانی مقاله ضرورت تولید محتوای منحصر به فرد برای اسنپ چت است. اشتباه اغلب برندها بازنشر صرف محتوای تبلیغاتی در سایر شبکه های اجتماعی است. این نکته بیشتری صدمه را به برندها می زند. هرچه محتوای تبلیغاتی و بازاریابی ما دارای اصالت و نوآوری بیشتری باشد، ما شانس بالاتری برای جلب نظر کاربران اسنپ چت خواهیم داشت.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید