شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریاب ها همیشه امکان ارائه ایده های تازه و تاثیرگذار بر روی مخاطب هدف را ندارند. گاهی اوقات ایده های بازاریابی بهترین طراح های استراتژی تبلیغاتی دنیا هم تمام می شود. اگرچه این شرایط همیشگی نیست، اما برای مدت زمانی مشخص امکان فعالیت مناسب را از شما خواهد گرفت. در این شرایط اگر شما به هر شکلی که شده به دنبال ارائه ایده بازاریابی باشید، به احتمال زیاد نتیجه کارتان چندان مناسب از آب درنخواهد آمد. با این حساب یک چالش همه جانبه پیش روی شما به عنوان بازاریاب قرار خواهد گرفت. 

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از راهکارهای تاثیرگذاری برای بازاریابی در وقت هایی است که هیچ ایده ای در ذهن شما نیست. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما در صورت اندکی توجه و تمرین شما به سادگی هرچه تمام تر امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان را خواهید داشت. در ادامه برخی از تکنیک های کاربردی برای طراحی ایده های بازاریابی در زمان هایی که این امر بیش از اندازه سخت و غیرممکن به نظر می رسد، مورد بررسی قرار خواهیم داد. 

بازاریابی در وقت هایی که هیچ ایده ای ندارید

دنبال کردن صنعت کاری تان

وقتی شما هیچ ایده ای برای بازاریابی ندارید، دست به کار شدن براساس حدس و گمان بدترین انتخاب ممکن خواهد بود. بسیاری از برندها در این شرایط براساس تجربه قبلی یا اتکا به شانس شان اقدام به بازاریابی می کنند. نتیجه این امر اغلب اوقات مواجهه با شکست های به شدت سنگین است. توصیه ما در این بخش تلاش برای شناسایی روند جاری در صنعت کاری تان است. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه پوشاک فعالیت دارید، توجه به ترندهای محبوب در این حوزه ایده مناسبی برای تولید محتوا خواهد بود. 

مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی برای فصل پاییز

توجه به ترندهای مشهور و پرطرفدار در بازار برای بسیاری از کارآفرینان امر ساده ای محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای دنبال کردن ترندهای موردنظر باشید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی بازار به شکل چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. 

استفاده از ابزارهای جمع کننده ایده ها

بازاریابی در وقت هایی که هیچ ایده ای ندارید

استفاده از ابزارهایی نظیر Alltop، BizSugar و Blog Engage برای تولید محتوای وبلاگی امر مهمی محسوب می شود. یکی از دردسرهای بازاریاب ها به هنگام تولید محتوای وبلاگی مربوط به پیدا کردن ایده ای مناسب است. این امر به لطف ابزارهای فوق دیگر یک چالش همه جانبه نیست. این ابزارها به شما امکان تجزیه و تحلیل ایده های محوری در مقالات برتر بازاریابی و پیدا کردن ایده های مناسب را می دهد. به عنوان مثال، اگر شما 10 مقاله وبلاگی مناسب را در ابزار BizSugar وارد نمایید، این ابزار به طور خودکار مقالات موردنظر را تجزیه و تحلیل کرده و ایده های محوری آنها را به شما معرفی می کند. به این ترتیب شما مشکلی برای پیدا کردن ایده های مناسب و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

بدون تردید بسیاری از بازاریاب ها برای تولید محتوا و به ویژه پیدا کردن ایده حاضر به استفاده از نمونه های موفق دیگران نیستند. این امر اغلب اوقات بزرگ ترین مشکل پیش روی آنها برای تبدیل شدن به بازاریاب های بزرگ است. شما لازم نیست همیشه از عملکرد دیگران کپی برداری کنید، بلکه استفاده از ایده محوری آنها نیز اقدام مناسبی خواهد بود. 

استفاده از نظرات مشتریان

بازاریابی در وقت هایی که هیچ ایده ای ندارید

مشتریان همیشه تاثیرگذاری بر روی برندها و روند فعالیت شان را دوست دارند. اگر در این میان شما برای بازاریابی از نظرات مشتریان تان سود ببرید، بدون نیاز به دردسرهای اضافی امکان پیدا کردن ایده های کاربردی را خواهید داشت. این امر جذابیت های بسیار زیادی برای کسب و کار شما خواهد داشت. خوشبختانه اغلب کارآفرینان به خوبی از اهمیت ایجاد ارتباط عالی با مشتریان خبر دارند. به همین خاطر به احتمال زیاد شما در کسب و کارتان ارتباط مناسبی با مشتریان خواهید داشت. همین امر به شما امکان پیگیری فرآیند کسب و کار به ساده ترین شکل ممکن را خواهد داد. 

نظرسنجی های عمومی از مشتریان یا کاربران در شبکه های اجتماعی اغلب اوقات اطلاعات بسیار مهمی در اختیار برندها قرار می دهد. این دست از اطلاعات به طور معمول بسیار سخت و پس از طی مراحل بسیار طولانی به دست می آید. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای استفاده از آنها باشید. متاسفانه برخی از برندها پس از گردآوری اطلاعات مربوط به مشتریان و نظرات شان هیچ اقدامی برای استفاده از آنها نمی کنند. این امر نه تنها هیچ تاثیری بر روی روند بازاریابی تان ندارد، بلکه نارضایتی شدید مشتریان را هم به همراه خواهد داشت. 

مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی برای ارتباط بهتر با مشتریان

گشت و گذار در اینترنت برای ایده های تازه

بازاریابی در وقت هایی که هیچ ایده ای ندارید

جست و جو در اینترنت فقط مخصوص مشتریان نیست. گاهی اوقات بازاریاب ها هم برای آگاهی از شرایط بازار باید سری به سایت های مختلف و حتی شبکه های اجتماعی بزنند. این امر به آنها برای پیدا کردن بهترین ایده های بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان کمک خواهد کرد. 

شما حتی اگر بهترین بازاریاب دنیا هم باشید، گاهی اوقات هیچ ایده ای در ذهن تان شکل نمی گیرد. در این صورت کمک گرفتن از دیگران با اندکی جست و جو در فضای اینترنت هیچ ایرادی نخواهد داشت. این امر به شما برای آگاهی از نحوه تحول عرصه بازاریابی و همسو شدن با آن کمک خواهد کرد. 

یکی از سایت های مناسب برای پیدا کردن ایده های بازاریاب تازه کورا (Quora) است. این سایت براساس پرسش پاسخ های مختلف در میان کاربران پایه گذاری شده است. بر این اساس اگر شما درباره ایده های تازه و جذاب بازاریاب سوالی را ثبت کنید، تمام کاربران امکان پاسخگویی به آن را خواهند داشت. نتیجه این امر دریافت چند دهه پاسخ و راهکار تازه برای بازاریابی است. نکته جالب اینکه اغلب اوقات بازاریاب های حرفه ای نیز در این فضا حضور فعالی دارند. بنابراین شما شانس پیدا کردن برخی از بازاریاب های حرفه ای و استفاده از توصیه های شان را هم خواهید داشت. 

الگوبرداری از رقبا

بازاریابی در وقت هایی که هیچ ایده ای ندارید

امروزه حضور در بازاری که رقیب بزرگی در آن نباشد، امری غیرممکن است. در هر جای دنیا که شما کسب و کاری را ایجاد کنید، همیشه رقیبی بزرگ تر خواهید داشت. شاید این امر برای شما بسیار سخت باشد، اما دست کم یک الگوی مناسب برای توسعه کسب و کارتان را خواهید داشت. شما به این ترتیب همیشه امکان الگوبرداری از کمپین ها و ایده های بازاریابی موفق رقبای تان را خواهید داشت. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای در فرآیند بازاریابی از دیگر رقبای تان جلو خواهد انداخت. 

یکی از ابزارهای مناسب برای ارزیابی عملکرد رقبا SE Ranking است. این ابزار به شما امکان ارزیابی و تحلیل محتوای بازاریابی رقبای تان را می دهد. اگر یکی از محتواهای رقبای تان در این ابزار رتبه و امتیاز بسیار بالایی کسب کند، نشانه ای معتبر مبنی بر امکان الگوبرداری از آن خواهد بود. شما به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مناسب را خواهید یافت. 

مقاله های موفق خود و دیگران را کنار هم قرار دهید

بازاریابی در وقت هایی که هیچ ایده ای ندارید

وقتی شما ایده ای برای تولید محتوا ندارید، باید اول از همه به سراغ تجربه های موفق تان رفته و آنها را مورد ارزیابی دقیق قرار دهید. این امر ذهنیت مناسبی به شما برای پیدا کردن ایده های تازه می دهد. همچنین مروری بر آرشیو مقالات برندهای بزرگ نیز گزینه جذابی خواهد بود. 

امروزه تمام وبلاگ ها گزینه آرشیو را دارند. بنابراین شما مشکلی در مسیر پیدا کردن مقالات قبلی آنها نخواهید داشت. گام بعدی در این مسیر تلاش برای پیدا کردن برخی از مهمترین ایده های موجود در آن مقالات است. شاید ماهیت مقاله موردنظر قدیمی باشد، اما شما با اختصاص اندکی زمان بیشتر امکان به روز رسانی ایده اصلی مقاله را خواهید داشت. به این ترتیب دیگر هیچ برندی توانایی رقابت با شما را نخواهد داشت. همچنین در بدترین شرایط از نظر پیدا کردن ایده نیز امکان ادامه دادن به فرآیند تولید محتوا را خواهید داشت. 

مطلب مرتبط: ایده های بازاریابی برای ماه دسامبر

قلم به دست شوید

بازاریابی در وقت هایی که هیچ ایده ای ندارید

یکی از شیوه های مناسب برای پیدا کردن ایده های تازه بازاریابی استفاده از یک خودکار ساده و چند برگه یادداشت است. هر وقت شما ایده مناسبی برای بازاریابی دارید، باید آن را در قالب یک یادداشت کوتاه درج کنید. چنین امری شما را همیشه با کلی ایده مواجه خواهد کرد. وقتی هم که ایده کافی در ذهن تان برای بازاریابی نیست، مراجعه به برگه های یادداشت تان به سادگی هرچه تمام تر کلی ایده برای تان فراهم خواهد کرد. 

اغلب بازاریاب ها در برخی از زمان ها ایده های زیادی برای بازاریابی در ذهن شان شکل می گیرد. اگر شما در زمان های موردنظر ایده تان را یادداشت نکنید، به احتمال زیاد دیگر هیچ شانسی برای یادآوری دوباره آنها نخواهید داشت. بنابراین همیشه یک قلم و کاغذ کنار دست تان داشته باشید. 

حضور در کنفرانس های آنلاین مرتبط با بازاریابی

بازاریابی در وقت هایی که هیچ ایده ای ندارید

قرار گرفتن در فضای صحبت و تبادل نظر بازاریابی برای بسیاری از افراد به مثابه یک محرک عمل می کند. بنابراین حتی اگر شما هیچ انگیزه ای هم برای بازاریابی نداشته باشید، با مشاهده بحث ها و نظرات مختلف دست کم یک ایده در ذهن تان شکل خواهد گرفت. نکته جالب اینکه گاهی اوقات برخی از بازاریاب ها و کارشناس های تبلیغات برای کمک به دیگران در کنفرانس های آنلاین برخی از محورهای مناسب برای تولید محتوا را بازگو می کنند. همین امر ایده های بسیار زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین باید همیشه کاغذ و قلم دم دست تان باشد، در غیر این صورت هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نخواهید کرد. 

مطلب مرتبط: معضل کمبود ایده برای تولید محتوا

جست وجوی عمیق در گفت و گوهای تان با مشتریان

بازاریابی در وقت هایی که هیچ ایده ای ندارید

هر برندی دامنه وسیعی از گفت و گوها با مشتریان را دارد. این امر در شبکه های اجتماعی، ایمیل ها و حتی سایت برند روی می دهد. یکی از نکات مهم برای پیدا کردن ایده های بازاریابی مربوط به استفاده از چنین گفت و گوهایی برای پیدا کرده ایده های بازاریابی است. با این حساب اگر شما ایده های مناسبی برای تولید محتوا و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ندارید، ساده ترین راهکار ارزیابی دقیق گفت و گوهای قبلی تان با مشتریان است. چنین امری به شما امکان تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف را می دهد. 

شما به عنوان بازاریاب همیشه لازم نیست بهترین ایده های ممکن را داشته باشید. گاهی اوقات فقدان ایده های کاربردی امری طبیعی محسوب می شود. نکته مهم پیدا کردن راهکاری برای تغییر این شرایط است. مراجعه به نظرات مشتریان در این بین یکی از راهکارهای بسیار عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. 

جست و جو در میان دیگر فرمت های محتوا

بازاریابی در وقت هایی که هیچ ایده ای ندارید

شما برای پیدا کردن ایده ای به منظور تولید محتوای بازاریابی نباید همیشه خودتان را به محتوای متنی محدود کنید. امروزه بازاریاب ها در قالب عکس و ویدئو نیز محتوای بسیار جذابی تولید می کنند. بنابراین شما شانس بسیار زیادی برای الگوبرداری از رقبای تان در این حوزه ها و سپس تولید محتوای جذاب خواهید داشت. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای در میان رقبای تان مشهور خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی وبلاگی و چالش یافتن ایده های تازه

متاسفانه برخی از برندها برای پیدا کردن ایده های بازاریابی تازه فقط به محتوای متنی رقبای شان توجه نشان می‎دهند. چنین امری هیچ شانسی به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهد داد. بنابراین شما باید برای پیدا کردن ایده های بهتر فرمت های مختلف محتوا را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید فرآیند پیدا کردن ایده های تازه از سوی شما بیش از حد طولانی شود. 

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/n9b64XFs
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه