پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

هدف گذاری مجدد بر روی مشتریان یک امر دلبخواهی برای برندها نیست. امروزه تمام بازاریاب ها در دنیایی مشغول بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستند که رقابت بسیار زیادی در آن جریان دارد. درست به همین خاطر باید همیشه آمادگی لازم برای استفاده از شیوه های تازه و تاثیرگذار را داشته باشند، در غیر این صورت مشتریان به سادگی سراغ دیگر برندهای حاضر در بازار می روند. یکی از نکات مهم در این میان تلاش برای جلب نظر مشتریان به ظاهر از دست رفته است. به عنوان مثال، اگر یکی از مخاطب هدف برند شما پس از چک کردن سایت رسمی فروشگاه تان اقدام به افزودن برخی از محصولات به سبد خریدش کرد و به طور ناگهانی دیگر آن را نهایی نکرد، شما نباید پا پس بکشید. یک کمپین هدف گذاری مجدد در این شرایط امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را به همراه خواهد داشت. شما با چنین کاری به سادگی هرچه تمام تر فرصت کسب سود از یک مشتری به ظاهر از دست رفته را خواهید داشت. 

امروزه مردم آنقدر سرشان شلوغ هست که گاهی اوقات تعامل شان با برندها را فراموش می کنند. در این شرایط شما باید یادآوری مناسبی برای مشتریان داشته باشید. این امر نه تنها شما را برندی بی ادب تصویر نمی کند، بلکه شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. به این ترتیب شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم افزایش پیدا می کند. 

تکنیک های طراحی کمپین هدف گذاری مجدد با تاثیرگذاری بالا

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم از شیوه بازاریابی با هدف گذاری مجدد سود می برند. مزیت اصلی این شیوه آشنایی نسبی مخاطب هدف با برند شما و امکان تاثیرگذاری بی دردسر بر روی آنهاست. در چنین شرایطی شما فقط باید یک یادآوری خودمانی برای مشتریان داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا نکنید. 

مطلب مرتبط: مشکل هدف گذاری اشتباه بر روی مشتریان

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از نکات مهم برای بازاریابی در قالب یادآوری به مخاطب هدف است. این امر به شما برای افزایش تعداد فروش تان در بازار و همچنین جلب نظر مشتریان به طور حرفه ای کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین توصیه ها و نکات برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در چنین شرایطی را مورد ارزیابی قرار می دهیم. 

استفاده از داده های دست اول

تکنیک های طراحی کمپین هدف گذاری مجدد با تاثیرگذاری بالا

امروزه بسیاری از موسسه ها و مراکز آماری مشغول ارائه خدمات متنوع به برندها هستند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار جذاب به نظر برسد، اما اگر شما به طور گسترده ای خودتان را وابسته چنین خدماتی نمایید، دست آخر هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت. بدون تردید هر برندی دارای رابطه‎ای نزدیک و خودمانی با مشتریان است. اگر شما در این میان به رابطه مورد نظر احترام نگذارید و از آن برای ارائه خدمات دقیق سود نبرید، خیلی زود از فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان خارج خواهید شد. 

دسترسی به اطلاعات دست اول شاید در نگاه نخست امر بسیار سختی به نظر برسد. این فرآیند برای برخی از بازاریاب ها شامل گفت و گو مستقیم با مخاطب هدف و برنامه‎ریزی براساس نتایج آن گفت و گوهاست. اگر شما در این میان اقدام به تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف تان نمایید، شانس هدف گذاری دوباره بر روی آنها بدون نیاز به پرداخت هزینه اضافی را خواهید داشت. این امر وضعیت تان در بازار را به طور قابل ملاحظه ای توسعه می دهد. بنابراین باید همیشه این نکته مهم را در نظر داشته باشید. 

اگر برند شما در شبکه های اجتماعی دارای اکانت رسمی است، کار شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و هدف گذاری دوباره بی نهایت ساده خواهد شد. دلیل این امر انتشار محتوای آماری حرفه ای از سوی شبکه های اجتماعی برای هر حساب کاربری است. بنابراین شما می توانید به اطلاعات دست اول بدون نیاز به تحمل سختی های فراوان دسترسی داشته باشید. این امر وضعیت شما در بازار را به طور قابل ملاحظه ای توسعه خواهد داد. 

یادتان باشد در دنیای کسب و کار بسیاری از برندها هرگز به اطلاعات دست اول توجهی نشان نمی دهند. درست به همین خاطر اگر شما کمپین تان را با استفاده از اطلاعات درست و دقیق طراحی کنید، شانس تان برای جلب نظر مخاطب هدف به شدت افزایش پیدا می کند. 

مخاطب هدف مشابه را فراموش نکنید

تکنیک های طراحی کمپین هدف گذاری مجدد با تاثیرگذاری بالا

وقتی شما به دنبال هدف گذاری دوباره بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید نیم نگاهی به سایر مخاطب هدف مشابه نیز داشته باشید. این امر وضعیت کسب و کارتان را در شرایط بسیار خوبی قرار داده و امکان تاثیرگذاری بر روی دامنه وسیع تری از مشتریان را به همراه دارد. متاسفانه برخی از بازاریاب ها در کمپین های هدف گذاری مجدد فقط بر روی مشتریان برند و کسانی که اندک تعاملی با برندشان داشته اند، تمرکز می کنند. این امر نه تنها شما را از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مشتریان عقب نگه می دارد، بلکه دیگر حتی خبری از مشتریان تازه هم نخواهد بود. درست به همین دلیل شما باید همیشه برای جلب نظر مشتریان به مثابه اولین برند حاضر در بازار اقدام نمایید. همچنین هدف گذاری بر روی دامنه مخاطب های دارای شباهت با مشتریان برندتان نیز ایده جذابی خواهد بود. این نکته به شما شانس بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و تبلیغات بهتر با هدف گذاری دقیق بر روی مشتریان

یادتان باشد شما برای جلب نظر مشتریان باید به طور مداوم با مخاطب هدف تان تعامل داشته باشید. این امر به شما فرصت بسیار خوبی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهد داد. بعضی از بازاریاب ها در این میان به طور مداوم احساس خجالت می کنند. توصیه ما به شما در این شرایط کنار گذاشتن چنین احساساتی و تلاش برای تعامل با مشتریان به طور مستقیم است. این طوری بازگشت سرمایه کمپین تان در راستای هدف گذاری مجدد به طور مداوم افزایش پیدا می کند. 

هدف گذاری بر روی گروه های متنوع

تکنیک های طراحی کمپین هدف گذاری مجدد با تاثیرگذاری بالا

بعضی از برندها برای بازیابی مشتریان یا هدف گذاری مجدد بر روی آنها فقط به دامنه محدودی از مشتریان توجه نشان می دهند. شاید این امر از روی وسواس زیاد صورت گیرد، اما هرگز نتیجه مناسبی به همراه نخواهد داشت. شما به عنوان یک برند باید در راستای افزایش شهرت تان بر روی تمام دامنه مشتریان اثرگذاری داشته باشید. درست به همین خاطر ارسال ایمیل یا محتوای کمپین تان برای دامنه وسیعی از مشتریان همیشه ایده خوبی خواهد بود. یادتان باشد در این میان شما باید همیشه انگیزه تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به روشنی بیان کنید، در غیر این صورت خیلی راحت از سوی دیگر برندها در رقابت برای جلب نظر مشتریان متحمل شکست خواهید شد. 

امروزه کمپین های بازاریابی اغلب اوقات با هدف گذاری گسترده بر روی مخاطب های خاص مورد شناسایی قرار می گیرد. به عنوان مثال، برخی از کمپین ها به طور انحصاری برای افزایش فروش محصولات طراحی شده و برخی دیگر نیز به منظور آشناسازی مشتریان با برند طراحی و نمایش داده می شود. 

یکی از مثال های مناسب برای فعالیت در این حوزه به منظور تاثیرگذاری بر روی مشتریان مربوط به حوزه مشاوره املاک است. بدون تردید در طول روز چندین خریدار متفاوت به سراغ شما برای آشنایی با خانه و املاک تجاری در دسترس تان می آیند. در این میان شما باید تا جای ممکن در تلاش برای ایجاد ارتباط گسترده با افراد موردنظر باشید. این امر می تواند برای شما در قالب دریافت شماره تماس یا ایمیل افراد موردنظر صورت گیرد. در این صورت شما برای بازاریابی و هدف گذاری دوباره بر روی مخاطب هدف مشکل چندانی نخواهید داشت. یکی از دردسرهای اساسی برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان مربوط به ناتوانی برای ایجاد کانال های ارتباطی است. اگر شما در این میان راهکارهای متنوعی را در دستور کار قرار دهید، امکان تهیه شماره تماس یا دیگر روندهای ارتباطی را خواهید داشت. به این ترتیب شانس تان برای بازیابی مشتریان بالقوه برند به طور گسترده افزایش پیدا خواهد کرد. 

امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان فقط فعالیت های خاصی را مورد شناسایی و توجه گسترده قرار می دهند. این امر شامل توجه به فروش بیشتر و همچنین آشناسازی آنها با برندشان است. در این میان اگر شما فعالیت برندسازی را نیز مورد توجه قرار دهید و در کنار سایر کارها به دنبال بهبود ارتباط کلی تان با مشتریان حاضر در بازار باشید، امکان اجرای کمپین های هدف گذاری مجدد با کیفیت بالاتر را پیدا خواهید کرد. 

استفاده از داده های معتبر برای سئو بهتر

تکنیک های طراحی کمپین هدف گذاری مجدد با تاثیرگذاری بالا

وقتی شما به دنبال اثرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید به تکنیک های سئو نیز توجه نشان دهید. بی تردید هر وقت پای بازاریابی در میان باشد، سئو هم به عنوان یک فرآیند تکمیلی باید در کانون توجه قرار گیرد، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید. این نکته شانس تان در بازار را به شدت کاهش داده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از بین می برد. 

مطلب مرتبط: 5 نکته برای ساده تر کردن هدف گذاری

شما برای استفاده از تکنیک های سئو در حوزه بازاریابی مسیر دشواری را پیش رو ندارید. امروزه ابزارهای بسیار زیادی برای پیدا کردن کلیدواژه های حرفه ای و ترندهای مناسب برای تولید محتوا در دسترس است. تنها کاری که شما در این میان باید انجام دهید، استفاده از منابع اطلاعاتی گسترده است. این امر به شما برای اطمینان با درصد بالا از نتایج فعالیت تان کمک خواهد کرد. با این حساب دیگر مشکلی از نظر سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. 

یادتان باشد کمپین های شما حتی در حین اجرا نیز نیاز به به روز رسانی دارد. بنابراین اگر پس از اجرای کمپین با ترند تازه یا کلیدواژه هایی بهتر آشنا شدید، باید در همان وقت اقدام به به روز رسانی کلیدواژه های تان نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید یافت. 

مشتریان در بازارهای امری سختگیری بسیار زیادی برای تعامل با مشتریان دارند. این امر وضعیت شما برای تولید محتوا را به شدت دشوار می سازد. درست به همین خاطر باید همیش از اطلاعات دست اول برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف تان سود ببرید. 

امروزه ابزارهای گوگل در کنار برخی از موسسه های حرفه ای امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای را فراهم می سازد. این ابزارها اطلاعات دقیقی در اختیار بازاریاب ها قرار داده و کار آنها برای سئو محتوا را بی نهایت ساده می سازد. با این حساب تنها نکته مهمی که باید مدنظر شما قرار گیرد، مربوط به اضافه کردن کلیدواژه های کلیدی به محتوای تان است. این امر فرصت بسیار خوبی به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داد. 

استفاده از زبان ساده و مناسب 

تکنیک های طراحی کمپین هدف گذاری مجدد با تاثیرگذاری بالا

شما به عنوان یک بازاریاب قرار نیست از اصطلاحات بسیار سخت و پیچیده سود ببرید. در عوض باید کمپین های تان را طوری طراحی کنید که هر کاربر ساده ای امکان آشنایی با آن را داشته باشد. این امر به طور مشخص در رابطه با محتوای کمپین مصداق دارد. به عنوان مثال، اگر شما در زمینه تولید قطعات کامپیوتری فعالیت دارید، باید توضیحات آن را به طور کاملا کاربردی پیش روی مخاطب هدف تان قرار دهید، در غیر این صورت شاید حتی یک نفر هم در بازار متوجه حرفه ای شما نشود. این نکته شانس شما برای فروش بیشتر و تبدیل شدن به برندی حرفه ای در میان مشتریان را به شدت کاهش می دهد. 

اگر شما به عنوان بازاریاب به طور مداوم از اصطلاحات ویژه استفاده می کنید، شاید اکنون زمان ایجاد تغییراتی اساسی در کارتان رسیده باشد. این امر به معنای ضرورت ساده سازی محتوای کمپین برای مخاطب هدف است، در غیر این صورت شاید دیگر هیچ وقت فرصتی برای تعامل با مخاطب هدف تان پیدا نکنید. استفاده از نمونه محتوای موفق در زمینه تاثیرگذاری بر روی کاربران ایده بسیار خوبی به نظر می رسد. با این حساب شما پیش از راه اندازی کمپین هدف گذاری مجدد بر روی مخاطب هدف باید دست کم چند تا از کمپین های موفق در این راستا را به دقت مورد بررسی قرار دهید. اینطوری دیگر نیازی به نگرانی بابت نتیجه کار نخواهد بود و در عین حال دردسرهای تان برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین می رود. 

درک تفاوت میان هدف گذاری و ارزیابی مخاطب هدف

تکنیک های طراحی کمپین هدف گذاری مجدد با تاثیرگذاری بالا

گاهی اوقات برندها تصمیم شان برای ایجاد ارتباط دوباره با مشتریان بالقوه برند قطعی است. در این صورت استفاده از کمپین هدف گذاری مجدد ایده بسیار خوبی به نظر می رسد. شما در این صورت به خوبی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داشته و تکلیف تان از همان ابتدا روشن خواهد بود. 

مطلب مرتبط: توسعه کسب و کار با هدف گذاری مجدد در عرصه تبلیغات

در سوی دیگر برخی از برندها از همان ابتدای امر انگیزه ای برای اثرگذاری بر روی مشتریان یا ارتباط دوباره با آنها ندارند. در عوض چنین برندهایی به دنبال ارزیابی شرایط هستند. مطالعات موردی و همچنین ارزیابی وضعیت کلی بازار در دسته چنین کارهایی قرار می گیرد. با این حساب اگر شما به دنبال صرف شناسایی بهتر مخاطب هدف تان هستید، نباید از همان ابتدا شروع به تولید محتوا نمایید. این امر نوعی کار عجولانه از سوی شما خواهد بود. امروزه بسیاری از بازاریاب ها به اشتباه در تلاش برای مطالعه بازار اقدام به شروع یک فرآیند کامل بازاریابی می کنند. اغلب اوقات نیز نتیجه چنین فعالیت های بازاریابی از پیش قابل حدس زدن است. 

دسته بندی مخاطب هدف برند

کمپین های هدف گذاری مجدد برای همه کاربران مزیت مشخصی به همراه ندارد. هنر شما در این میان دسته بندی دقیق مخاطب هدف و تلاش برای تولید محتوای اختصاصی برای هر کدام از آنهاست. این نکته به شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را داده و شانس تان در عمل را به شدت تقویت خواهد کرد. 

یادتان باشد دسته بندی مشتریان یا مخاطب هدف برند باید براساس ویژگی های مشترک شان صورت گیرد. یکی از ساده ترین نمونه ها در این میان تلاش برای استفاده از دسته بندی براساس موقعیت مکانی مخاطب هدف و همچنین دامنه سنی شان است. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را پیدا می کنید. نکته جالب اینکه اغلب اوقات شخصی سازی محتوا براساس چنین راهکاری همراه با تاثیرگذاری بسیار بیشتر بر روی مخاطب هدف خواهد بود. 

موضع برندتان را مشخص سازید

موضع برند شما در کمپین های هدف گذاری مجدد بر روی مخاطب هدف باید کاملا روشن باشد. اشتباه برخی از برندها در این میان تلاش برای ایجاد صمیمیت بیش از اندازه با مشتریان است. این امر شما را در اغلب اوقات از هدف اصلی تان در راستای تعامل با مخاطب هدف دور خواهد کرد. درست به همین خاطر باید عملکرد بسیار خوبی در این میان از خودتان نشان دهید، در غیر این صورت به سادگی امکان مواجهه با مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان مورد نظر را خواهید داشت. 

موضع یک برند در کمپین های هدف گذاری مجدد باید تقاضا از مشتریان برای بازدید دوباره از محصولات یا حتی ارزیابی تصمیم شان درباره وضعیت برند باشد. این امر به سادگی هرچه تمام تر شما را در موقعیت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار داده و فرصت های پیش روی تان را تقویت می کند. 

یادتان باشد اگر یک مشتری به هر دلیلی تمایلی برای ادامه همکاری با شما یا بازدید دوباره از فروشگاه تان نداشت، نباید بیش از اندازه به وی اصرار کنید. این امر شما را در موقعیت ضعف قرار داده و شاید شکایت های دنباله دار مشتریان را نیز به همراه داشته باشد. پس همیشه موضع تان را به روشنی بیان کرده و سپس از پافشاری بی دلیل روی آن پرهیز کنید. 

مطلب مرتبط: بازاریابی و تبلیغات بهتر با هدف گذاری دقیق بر روی مشتریان

بی شک هدف گذاری دوباره بر روی مخاطب هدف امر ساده ای نیست. با این حال اگر شما توصیه های مورد بحث در این مقاله را در نظر داشته باشید، کارتان در این راستا به شدت ساده تر خواهد شد. 

منبع : wordstream
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8W4p80Xc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه