جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
مدیران ماندگار

فروچیو لامبورگینی خالق برند اتومبیلی لوکس

7 سال پیش ( 1395/3/5 )
پدیدآورنده : مونا اشرف زاده  

فروچیو لامبورگینی (Ferruccio Lamborghini)صنعتگر ایتالیایی بود که زندگی‌اش را به عنوان یک پسر کشاورز آغاز کرد و با اطلاعاتی که از مکانیک داشت توانست در سال 1948 وارد تجارت ساخت تراکتور شود. در واقع آغاز کارآفرینی لامبورگینی از سال 1947 و زمانی بود که او خودش را وقف کشاورزی و تجدید حیات این صنعت کرد.

فروچیو لامبورگینی اولین تراکتورش را براساس موتورهای بنزینی شش سیلندر ساخت و باتوجه به موفقیت اولیه‌ای که در این زمینه کسب کرد، لامبورگینی ترَتوری (Lamborghini Trattori) را تاسیس و ساخت تراکتور را آغاز کرد و توانست به سرعت به سازنده این ابزار مهم در صنعت کشاورزی تبدیل شود. او سپس در سال 1963 و در اوج شهرت، اتومبیل لامبورگینی را ساخت.

بهترین‌ها را استخدام کنید

لامبورگینی می‌دانست مشکل ماشین‌هایی که دارد چیست و همین مسئله سبب می‌شد بتواند آنها را به ماشین‌های بهتری تبدیل کند، اما در عین حال از این نکته آگاه بود که به کمک نیاز دارد. وقتی صحبت از استخدام کسی به میان می‌آمد، لامبورگینی فقط بهترین‌ها را می‌ساخت.

او به شخصه با آنها مصاحبه می‌کرد و تنها کسی بود که تصمیم می‌گرفت چه کسی استخدام شود. زمانی هم که شرکت لامبورگینی ترتوری بزرگ‌تر شد، او همچنان مهندسان را خودش انتخاب می‌کرد. خیلی وقت‌ها کارگران شاهد بودند که لامبورگینی در کارخانه قدم می‌زند و حتی گاهی در سرهم کردن قطعات به کمک آنها می‌شتافت. او حتی گاهی به‌دنبال کارکنان جدیدش می‌گشت و به آنها نشان می‌داد که چگونه می‌خواهد کارها انجام شود.

این مسئله به خصوص شامل مهندسان و کارکنانی که مسئولیت کنترل کیفیت بودند، می‌شد. زمانی که فروچیو لامبورگینی اولین کارخانه‌ اتومبیل‌سازی‌اش را ساخت، دفتر مدیریت را کنار تیم مدیریتی‌اش ساخت تا بتواند هر روز از روند کار آگاه شود: «من می‌دانستم به چیزی برای ساختن اتومبیل‌هایم نیاز دارم، اما به بهترین کارکنان هم نیاز داشتم تا کمکم کنند.»

لامبورگینی در تمام موفقیت‌هایی که کسب کرد، همیشه اشاره می‌کرد که افرادی اطرافش بودند که هم باهوش بودند و هم خوب کار می‌کردند. یکی از نشانه‌های موفقیت در کسب‌وکار بودن بهترین‌ها در اطراف‌تان و اعتماد داشتن به کسانی است که برای‌تان کار می‌کنند. لامبورگینی از این موضوع آگاهی داشت و در جهت پیدا کردن این افراد می‌کوشید.

فاصله‌تان را با رقبا حفظ کنید

فروچیو لامبورگینی در هر کاری به‌دنبال ایده‌آل‌ترین بود. او می‌خواست که مشتری‌هایش از تصمیمی که برای خرید محصولات او می‌گیرند، راضی باشند. بعد از اینکه تصمیم گرفت اتومبیل‌های ورزشی لوکس تولید کند تا با فراری، مرسدس و سایرین رقابت کند، زمان زیادی را صرف کرد تا اتومبیل‌های جدیدش چهره‌ای متفاوت داشته باشند، بهتر عمل کنند و فضای داخلی‌شان لوکس‌تر از سایر اتومبیل‌ها باشد: «اتومبیل‌های لوکس واقعا چیزی نبودند که مردم بخواهند یا برایش پول بپردازند، بنابراین روی آنچه که مردم از یک اتومبیل ورزشی سطح بالا انتظار داشتند، تمرکز کردم.»

نوآوری‌ها و تفاوت‌هایی که بین محصولات لامبورگینی چه در زمینه اتومبیل‌های لوکس و چه تراکتورها وجود داشت، باعث شده بود که این برند از سایر رقبا فاصله بگیرد. او در زمینه اتومبیل‌های لوکس لامبورگینی اصلاحاتی را در فضای داخلی اتومبیل‌ ایجاد کرد، همچنین موتور، کلاچ و سایر قطعات لامبورگینی را ارتقا بخشید تا خود را از رقبایش جدا کند.

محصولات او بهترین بودند، اما در عین حال اعتقادش این بود که باید انتخاب‌های متعددی از اتومبیل لامبورگینی وجود داشته باشد: «به شخصه معتقدم که مهم است هر سال یک ماشین جدید روانه بازار کنیم تا نشان دهیم هنوز هستیم و فعالیت داریم.»

با اینکه این استراتژی روند تولید را کندتر می‌کرد، اما او معتقد بود چیزی که اهمیت دارد فاصله گرفتن از رقباست و واقعا با همین روش او از رقبایش پیشی گرفت. متفاوت بودن، روشی ایده‌آل برای لامبورگینی بود. در طول دوره کسب‌وکارش باور داشت فاصله گرفتن از رقبا، مسیری بود که او را به سوی موفقیت هدایت کرد و فلسفه او به حقیقت پیوست.

ارتباط با نویسنده: mona.ashrafzade@gmail.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uVeQ4KBX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه