چهارشنبه, 22 مهر 1394 - 00:40

اگر می‌خواهید برای کسب‌و‌کارتان رقابتی در اینستاگرام ایجاد و توجه‌ها را به کارتان جلب کنید چند قدم ساده در پیش دارید. این کار کمک می‌کند راهی فوری برای بیشتر کردن مخاطبان‌تان پیدا و علاوه بر جلب نظرشان، آنها را هم فعال کنید و در هدف‌تان مشارکت بدهید.

2151212513523635123535623623531252

1-‌ هدف تعیین کنید: مثل هر کمپین کسب‌و‌کار دیگری، شما هم نیاز دارید اهداف‌تان را تعیین کنید. بدون این کار نمی‌توانید نتایج کارتان را اندازه‌گیری و ارزیابی کنید. بنابراین متوجه نمی‌شوید چقدر در رقابت اینستاگرامی‌تان موفق عمل کرده‌اید.

2-‌ بازار هدف‌تان را مشخص کنید: به مشتری‌های‌تان فکر کنید و ببینید کدام دسته از آنها را می‌خواهید در قابت وارد کنید. مثلا اگر هدف‌تان جذب دختران 15-13‌ساله باشد کارتان خیلی متفاوت از زمانی است که بخواهید مردان دانشجو را جذب کنید.

3-‌ بودجه‌ای تامین کنید: مطمئن شوید که می‌دانید برای این کار دقیقا چقدر بودجه لازم دارید. بعد براساس همان رقم پیش بروید.

4-‌ جایزه‌تان را انتخاب کنید: ایده‌هایی برای جایزه داشته باشید تا شرکت‌کنندگان انگیزه پیدا کنند به رقابت وارد شوند. این یکی از مهم‌ترین نکات برای موفقیت است. جایزه باید متناسب با زحمتی باشد که مشتریان‌تان برای انجام خواسته‌تان می‌کشند. مثلا اگر فقط یک عکس می‌خواهید جایزه کوچکی کافی است اما اگر درخواست ضبط ویدئو می‌کنید باید جایزه بهتری در نظر بگیرید. می‌توانید جایزه را متناسب با کسب‌و‌کارتان تعیین کنید. مثلا بخشی از محصولات‌تان را هدیه بدهید.

5-‌ نوع رقابت را تعیین کنید: می‌خواهید فقط عکس‌تان را لایک کنند؟ خودشان عکس بگیرند؟ عکس برگزیده با رأی انتخاب شود یا خودتان انتخابش کنید؟ همه چیز باید مشخص باشد.

6-‌ تم رقابت را مشخص کنید: اگر رقابت عکس اینستاگرامی را انتخاب کرده‌اید نیاز به یک تم یا موضوع دارید تا کاربران بدانند برای شرکت در مسابقه باید چه سوژه‌ای را انتخاب کنند. بازاری که می‌خواهید تبلیغاش را بکنید و اهداف‌تان را فراموش نکنید. موضوع باید در رابطه با همان چیزی باشد که مدنظر دارید. مثلا اگر فروشگاه لباس دارید از مشتریان‌تان بخواهید از خودشان با لباسی که از شما خریده‌اند عکس بگیرند.

7-‌ رقابت را مدیریت کنید: در اینستاگرام می‌توانید به سادگی با استفاده از یک هشتگ رقابت را به راه بیندازید و افراد را واردش کنید اما اگر آن را به درستی مدیریت کنید به نتایج بهتری می‌رسید. نباید همه چیز را رها کنید تا خودش پیش برود.

8-‌ زمان‌بندی کنید: چارچوب زمانی مشخصی برای رقابت تعیین کنید. اگر فرصت تا همیشه وجود داشته باشد کاربران انگیزه ندارند که سریع عکس‌ بگیرند و وارد رقابت شوند بلکه کار را به تعویق می‌اندازند. اگر جایزه بزرگی دارید نباید بازی را کش بدهید. تجربه نشان داده حتی در یک هفته هم رقابت‌های خوبی شکل گرفته است.

9-‌ تداوم رقابت را در نظر بگیرید: اگر فقط یک مسابقه اجرا کنید و همه چیز تمام شود ممکن است مشتریانی که جلب رقابت در مسابقه شما شده بودند از دست بروند. ممکن است دیگر صفحه‌تان را دنبال نکنند و از دیدن پست‌های متفرقه خسته شوند. پس به رقابت تداوم ببخشید و آن را دوره‌ای برگزار کنید. رقابت را برای مشتریان‌تان تبدیل به عادت کنید تا نتوانند از صفحه شما دست بکشند.

10- قانون و مقررات وضع کنید: شما نیاز به قانون‌هایی دارید که به مسابقه سر و سامان بدهند. کاربران باید بدانند در این صفحه چه کارهایی مجاز نیست و شما به دنبال چه هستید.

11-‌ درباره شکل ورود کاربران تصمیم بگیرید: باید بدانید کاربران قرار است از چه راهی وارد مسابقه شوند. آیا باید یک عکس در اینستاگرام خودشان پست کنند یا آن را برای صفحه شما بفرستند؟ آیا در شبکه‌های اجتماعی دیگر هم می‌توانند فعالیت کنند؟ آیا باید از هشتگ خاصی استفاده کنند؟ این موارد باید از ابتدا روشن باشد تا همه طبق آن عمل کنند.

12-‌ معیار قضاوت را مشخص کنید: معیاری که قرار است براساس آن بهترین عکس و برنده رقابت را انتخاب کنید چیست؟ آیا باید یکی از عکس‌ها بیشترین تعداد لایک را بگیرد؟ آیا شما داورانی تعیین کرده‌اید؟ باید مشخص کنید قاضی چه کسی است.

13-‌ یک عنوان جذاب انتخاب کنید: تیتر خوبی برای رقابت‌تان پیدا کنید. آنقدر که بتواند افرادی را که با محصول شما آشنا نیستند هم کنجکاو کند. این اسم قرار است حداقل یک هفته تکرار شود و نباید آزاردهنده باشد.

14-‌ رقابت را معرفی کنید: برای اینکه افراد بیشتری به وجود چنین رقابتی پی ببرند و وارد آن شوند می‌توانید از بقیه رسانه‌ها کمک بگیرید. اگر قصد دارید سطح آن را گسترده کنید روزنامه‌ها گزینه خوبی هستند. اگر فقط کاربران اینستاگرام را مدنظر دارید، می‌توانید از صفحه‌های مشابه بخواهید برای‌تان تبلیغ کنند. می‌توانید وبلاگی داشته باشید و درباره مسابقه اطلاع‌رسانی بیشتری کنید، حتی برای آنهایی که عضو شبکه اجتماعی نیستند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید