پنجشنبه, ۲۰ شهریور(۶) ۱۴۰۴ / Thu, 11 Sep(9) 2025 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار (453)

نمونه‌ گیری

9 سال پیش ( 1395/2/24 )
 

پرسش: شرکتی را در زمینه تولید نرم‌افزارهای کاربردی مدیریت می‌کنم. بودجه محدودی دارم و تصمیم گرفته‌ام این بودجه را به تحقیقات بازار اختصاص دهم. به نظر شما کم‌هزینه‌ترین روش نمونه‌گیری در این شرایط برای شرکت چیست؟

پاسخ کارشناس: ما به شما شیوه نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌بندی شده یا سهمیه‌بندی را پیشنهاد می‌کنیم. این روش نسبت به نمونه‌گیری‌های تصادفی معمول برتری داشته و خطای نمونه‌گیری کمتری دارد.

در این روش باید جامعه را با توجه به حوزه کاری‌تان به اقشار مختلف طبقه‌بندی و از آنها به‌صورت تصادفی نمونه‌گیری کنید. نمونه‌گیری سهمیه‌بندی شبیه به نمونه‌گیری طبقه‌بندی شده است، با این تفاوت که در این نمونه‌گیری پاسخ‌دهنده‌ها از اقشار و طبقه‌های مختلف و بدون هیچ زمینه آماری انتخاب می‌شوند. در این روش نسبت مشخصی از افراد از گروه‌های مختلف، براساس سهولت دسترسی نمونه‌گیری شده‌اند و هر یک از زیرگروه‌ها در واقع کل گروه را نمایندگی می‌کنند.

برای اینکه نمونه‌گیری به بهترین شکل انجام شود، باید دسته‌بندی‌های خود را با دقت زیاد انجام دهید و تنوع‌های رفتاری در گروه‌های هدف را ملاک دسته‌بندی قرار دهید. جنسیت، سن، جایگاه اجتماعی و اقتصادی و محل زندگی افراد می‌تواند ملاک‌هایی برای سهمیه‌بندی باشد. در نهایت به شما پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره یک کارشناس تحقیقات بازار برای بررسی دسته‌بندی‌های‌تان بهره بگیرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/j4J1OYoM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
تولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگراممشاور مالیاتیخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسموزبلاگخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسقرص تنوییدتور ترکیهتور تایلند ؛ سفر رویایی به سرزمین لبخندهاسایت معتبر خرید طلاکابینت و کمد دیواری اقساطی
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه