یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

چه زمانی به جراحی هالوکس والگوس نیاز دارید؟

یکی از شایع ترین بدشکلی های پا در میان برگسالان، هالوکس والگوس های دردناک و ناراحت کننده هستند که موجب انحراف انگشت شست پا به سمت دیگر انگشتان می شوند و مشکلاتی را هنگام انجام ورزش یا پوشیدن کفش ایجاد می کنند. زمانی که بیماران به این مرحله می رسند، معمولا متوجه می شوند که برای رفع مشکل خود باید عمل جراحی انجام دهند. اما لازم است بدانید که، تصمیم گیری در مورد زمان جراحی هالوکس والگوس به عوامل مختلفی بستگی دارد و توسط دکتر صفایی متخصص ارتوپد تشخیص داده می شود. در ادامه به مطالبی می پردازیم که با مطالعه آن ها می توانید در مورد زمان تقریبی جراحی هالوکس والگوس تصمیم گیری کنید.

آشنایی اولیه با بیماری هالوکس والگوس

هالوکس والگوس، نوعی تغییر شکل انگشت شست پا است که در آن استخوان متاتارس بزرگ بیرون می زند و موجب نا هماهنگی انگشتان پا می شود. این عارضه که با نام هالوکس والگوس نیز شناخته می شود، به تاندون ها و رباط های اطراف خود آسیب می رساند و استخوان های انگشت پا را از حالت طبیعی خارج می کند.

انواع هالوکس والگوس

هالوکس والگوس ها را معمولا براساس شدت به انواع مختلفی تقسیم می کنند. هالوکس والگوس های خفیف تنها باعث ایجاد برآمدگی استخوانی در بخش داخلی پا می شوند، اما هالوکس والگوس های شدید، می توانند قسمت بالا و پایین انگشت دوم را تحت فشار قرار دهند و موجب ایجاد انگشت چکشی شوند.

جراحی هالوکس والگوس چگونه انجام می شود؟

جراحی هالوکس والگوس چگونه انجام می شود؟

جراحی هالوکس والگوس روش های مختلفی دارد که مهم ترین آن ها به شرح زیر است:

  • اگزوستکتومی که در آن هالوکس والگوس بیرون زده تراشیده می شود.
  • استئوتومی که در آن مفصل شست پا مجددا در جای خود قرار می گیرد و با پین یا پیچ محکم می شود.
  • آرترودز که در آن مفاصل آسیب دیده انگشت جایگزین می شود.

امروزه معمولا برای درمان هالوکس والگوس از ترکیب دو روش اگزوستکتومی و استئوتومی استفاده می شود و در برخی موارد نیز آتل های کوچک و نامرئی در پایه مفصل انگشت شست پا نصب می شود تا از بوجود آمدن هالوکس والگوس جلوگیری کند. این روش که لاپیپلاستی نامیده می شود معمولا برای هالوکس والگوس های بسیار شدید یا بیماران مبتلا به آرتریت شدید کاربرد دارد. لازم به ذکر است که، هر کدام از روش های جراحی گفته شده در قسمت فوق را می توان با استفاده از روش های کم تهاجمی نیز انجام داد که به دلیل ایجاد برش های کوچک و داشتن خونریزی کم، مدت زمان بهبودی بیمار تسریع می کند.

پس از جراحی های هالوکس والگوس بیمار معمولا موارد زیر را تجربه می کند:

  • چند ساعت در اتاق ریکاوری می ماند.
  • مدتی نمی تواند از پای خود استفاده کند.
  • باید پای خود را در ارتفاع قرار دهد.
  • از کیسه یخ برای کاهش درد و التهاب استفاده کند.
  • حداقل دو هفته از یک چکمه یا بریس مخصوص استفاده کند.
  • فیزیوتراپی و تمرینات مناسب انجام دهد.
  • تا 6 ماه کفش پاشنه بلند نپوشد و دستورات پزشکی را به طور کامل انجام دهد.

چه زمانی هالوکس والگوس نیاز به جراحی دارد؟

چه زمانی هالوکس والگوس نیاز به جراحی دارد؟

تصمیم گیری برای انجام جراحی هالوکس والگوس یک موضوع بسیار مهم است و همه هالوکس والگوس ها نیاز به جراحی ندارند. دکتر صفایی برای این که متوجه شوند زمان جراحی هالوکس والگوس رسیده است یا خیر، چهار سوال زیر را از بیماران خود می پرسند:

  1. درد ناشی از هالوکس والگوس چقدر بر روی شما و زندگیتان تاثیر می گذارد؟
  2. آیا تمامی روش های درمانی غیر جراحی از جمله پوشیدن کفش مناسب، استفاده از ارتز سفارشی و پد های هالوکس والگوس، مصرف دارو های ضد درد و موضعی، آتل هالوکس والگوس و انجام تمرینات مناسب را امتحان کرده اید؟
  3. آیا هالوکس والگوس اخیرا بدتر شده است؟
  4. آیا با داشتن آسیب عصبی ناشی از شرایط و جراحات، بیماری های بافت همبند و اضافه وزن، در معرض خطر بالای هالوکس والگوس شدید قرار دارید؟

سپس با توجه به پاسخ های این سوالات و انجام معاینات لازم، تصمیم گیری برای انجام جراحی هالوکس والگوس انجام می شود.

سوالات متداول در مورد جراحی هالوکس والگوس

آیا همه هالوکس والگوس ها نیاز به جراحی دارند؟

خیر، تمامی هالوکس والگوس ها ابتدا با استفاده از روش های درمانی غیر جراحی مدیریت و درمان می شوند و در صورت شدید بودن عارضه و عدم پاسخگویی به این روش ها، جراحی انجام می شود.

سن مناسب برای انجام جراحی هالوکس والگوس چه سنی است؟

انجام جراحی هالوکس والگوسکتومی پیش از 18 سالگی به دلیل سازگاری و جابجایی صفحات استخوان ممکن است پیچیده تر باشد.

خطر عود مجدد هالوکس والگوس قبل از سن 35 سالگی بسیار زیاد است و به جراحی دوم نیاز دارد.

و پس از سن 60 سالگی مدت زمان بهبودی بیش تر طول خواهد کشید.

مدت زمان استراحت پس از انجام عمل جراحی بونکتومی چقدر است؟

مدت زمان استراحت پس از انجام عمل جراحی بونکتومی معمولا به گزینه های جراحی و سطح فعالیت منظم بیمار بستگی دارد و در بهترین حالت بیمار می تواند پس از یک هفته به روال عادی خود بازگردد. اما در موارد شدید، این مدت زمان تا سه هفته یا بیش تر نیز افزایش می یابد.

منبع: وب سایت دکتر توحید صفایی

آدرس مطب: تهران – میدان ونک، بلوار آفریقا، خیابان برادران شریفی، پلاک 61، طبقه سوم

شماره تماس جهت رزرو نوبت: 09361391693

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/khp8dOkS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه