شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

واقعیت این است که در اکثر مقالات در زمینه مدیریت کسب و کار، صحبت از فروش و مشتری مداری است. با این حال آیا این دو مورد به تنهایی می توانند در جهان امروز موفقیت برند شما را تضمین کنند؟ در این رابطه تعداد زیادی از برندهایی را می توان نام برد که رشد مقطعی داشته اند. با این حال بهترین حالت برای هر کسب و کار این است که رشد آنها پایدار باشد. برای این هدف مهمترین الزام، توسعه سبز می باشد. این مفهوم در تمامی جنبه های زندگی کاربرد دارد و منظور این است که به نحوی رشد کنیم که تاثیرات کمتری بر روی محیط اطراف داشته باشد. درواقع از زمان انقلاب صنعتی، شاهد این موضوع بوده ایم که از طبیعت و امکانات موجود، نهایت استفاده شده است تا توسعه رخ دهد. با این حال در جهان مدرن امروز، دیگر این دیدگاه منسوخ شده محسوب می شود. درواقع بسیاری از کشورها، قوانینی را دارند که اگر به آنها توجه نداشته باشید، بدون شک مجوز فعالیت را نخواهید داشت. در این زمینه تمامی برندهای بزرگ جهان، به دنبال اقداماتی هستند که تاثیر منفی آنها را حتی در سال ها قبل بر روی محیط، از بین ببرد. به همین خاطر توجه به این موضوع بسیار مهم بوده و مزیت هایی را به همراه دارد که در ادامه چهار مورد از آنها بررسی خواهد شد. 

4 مزیت توسعه سبز برای کسب و کارها

1-توجه به محیط زیست به یک دغدغه جهانی تبدیل شده است 

حتما نام برندهایی به گوش شما رسیده است که بی توجهی آنها نسبت به محیط زیست با اعتراض ها و تحریم های متعددی مواجه شده و اعتبار خود را از دست داده اند. درواقع امروزه خریداران نسبت به محیط زیست توجه ویژه ای را دارند و از برندی که آسیب زا است، خریدی را انجام نمی دهند. اگرچه این موضوع در کشورهای مختلف شدت و ضعف هایی دارد و رویکردی یکدست را شاهد نیستیم. با این حال براساس پیش بینی ها تا کمتر از 10 سال آینده، برندهایی که به این موضوع توجهی ندارند، به صورت کامل از بازار حذف خواهد شد. درواقع توجه به این موضوع حتی در انتخاب محصول و اعمال تغییرات نیز اهمیت بسیاری را دارد. درواقع بررسی آمارها نشان می دهد که افراد به دنبال محصولاتی هستند که تاثیر منفی کمتری بر محیط دارد. این مورد را می توان در استقبال از محصولات گیاهی به جای مصرف گوشت که تاثیر بسزایی در گرمایش جهانی دارد، مشاهده کرد. به صورت کلی اگر خواهان ادامه فعالیت های خود برای سال های متعدد هستید، لازم است تا به محیط زیست به عنوان ترند اصلی حال حاضر، توجه داشته باشید. 

مطلب مرتبط: تکنولوژی سبز و آینده کسب و کارهای کوچک

2-توسعه سبز به یک معیار مهم برای مدیران جوان تبدیل شده است 

درست به مانند تیم های فوتبال، داشتن افراد جوان در تیم، به معنای تضمین موفقیت تا چند سال می باشد. در شرکت ها این موضوع خصوصا در زمینه جذب مدیران، مشهودتر است. درواقع یک مدیر جوان می تواند حداقل برای 15 سال، وضعیت شرکت را در مسیری مناسب قرار دهد. به همین خاطر توانایی استخدام آنها بسیار مهم است. با این حال آمارهای جهانی حاکی از آن است که برای این دسته از مدیران، توجه به محیط زیست و توسعه سبز مهم بوده و طبیعی است که اگر در برنامه کاری شما این موارد وجود نداشته باشد، اولویت نخواهید بود. درواقع در آموزش های جدید، توجه به محیط زیست کاملا جدی پیگیری می شود و طبیعی است که برای نسل جدید، دغدغه های بیشتری وجود داشته باشد. با این حال این امر پایان کار نبوده و حتی کارمندان و کارگران نیز به این موضوع توجه دارند. آمارهای جهانی حاکی از آن است که بیش از 60 درصد کارمندان و کارگران نسل جدید، شرکت هایی را که برای محیط زیست خطرناک هستند و یا بی توجهی را در دستور کار خود قرار داده اند، انتخاب نمی کنند. درواقع توجه به توسعه سبز؛ نه تنها برای فروش بالاتر بلکه برای استخدام بهتر نیز کاملا حیاتی است. 

3-سرمایه گذارها به دنبال شرکت هایی با رویکرد توسعه سبز هستند 

درواقع یک سرمایه گذار به دنبال این است که حداقل برای 20 سال، در مسیر سود قرار داشته باشد. در این زمینه با توجه به آمارهای جهانی، برندهایی که رویکرد سبز دارند، رشد بالاتری را نیز تجربه می کنند. به همین خاطر طبیعی است که این دسته نیز به برندهایی با همین رویکرد، تمایل بیشتری داشته باشند. در این رابطه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگرچه ممکن است امروزه به دنبال سرمایه گذار نباشید، با این حال هر برندی به مقطعی خواهد رسید که نیاز به این موضوع کاملا مشهود شود. تحت این شرایط سابقه بد شما بدون شک پنهان نخواهد ماند. درواقع نباید تصور کنید که با چند ماه فعالیت محیط زیستی و یا برنامه ریزی مجدد، شرایط مهیا خواهد شد. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که توسعه سبز، یک برنامه مشخص نبوده و باید به صورت مداوم به دنبال بهبود عملکرد خود باشید. برای مثال اگر در سال اول تنها 5 درصد از زباله ها بازیافت شده است، لازم است تا در سال دوم این میزان افزایش پیدا کند، در غیر این صورت نتیجه ای را به دست نخواهید آورد. 

4-کاهش هزینه ها و بازاریابی بهتر

واقعیت این است که توسعه سبز اگرچه در ظاهر پرهزینه به نظر می رسد، با این حال واقعیت این است که در درازمدت، منجر به کاهش چشمگیر هزینه ها خواهد شد. در این رابطه استفاده مجدد از زباله ها، کاهش مصرف انرژی و... مطرح است که خود کاملا مناسب خواهد بود. همچنین برندهایی که به خوبی در این زمینه فعالیت می کنند، مورد توجه قرار می گیرند. درواقع بسیاری از سازمان ها وجود دارد که می توانند فعالیت های شما را مورد پوشش قرار دهند. درواقع این امر خود یک مزیت رقابتی نیز می باشد. در این رابطه شما می توانید با چنین اقدامی، به یک باره محبوبیت جهانی را پیدا کنید. 

مطلب مرتبط: چگونه برندی سبز یا حامی محیط زیست داشته باشیم

در آخر نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شروع کوچکی را داشته باشید و برنامه ریزی مداوم را جدی بگیرید. درواقع نباید برای توسعه سبز، خود را موظف به هزینه های گزاف نمایید. در این زمینه شروع کار شما می تواند با بررسی اقدمات انجام شده از سوی سایر برندها باشد. در این رابطه مواردی نظیر کاهش یا حذف استفاده از پلاستیک، استفاده از موارد قابل بازیافت، کاهش مصرف گرایی، تشویق کارمندان به حمایت از طبیعت نظیر کاشت درخت، همکاری با فعالان حوزه محیط زیست و... وجود دارد که به خوبی می تواند مسیر را برای شما هموار سازد. درواقع هنگامی که دغدغه کاهش آلودگی و حمایت از محیط زیست را داشته باشید تا به توسعه سبز برسید، بدون شک ایده های مختلفی را پیدا خواهید کرد. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MVTRnzNb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه