دوشنبه, ۴ مرداد(۵) ۱۴۰۰ / Mon, 26 Jul(7) 2021 /
           
فرصت امروز
چگونه کسب و کار پایدارتری داشته باشیم؟

چالش حفاظت از محیط زیست در عرصه کسب و کار

1 ماه پیش ( 1400/3/31 )

امروزه دنیای کسب و کار پر از شرکت هایی است که در مدت زمانی اندک عمرشان از ابتدای تاسیس و حذف از بازار طی می شود. چنین شرکت هایی اغلب اوقات به مسائل زیست محیطی و همچنین حفاظت از آن توجهی نشان نمی دهند. این امر عنصر پایداری و حفظ محیط زیست در دنیای کسب و کار را بدل به الماسی نایاب کرده است. چنین چالشی نه تنها مشتریان را نسبت به کسب و کارها بدبین می کند، بلکه وضعیت کارآفرینان برای حفظ برندشان را نیز سخت خواهد کرد. 

بی شک راهکارهای بسیار زیادی برای حفظ برند در دنیای کسب و کار وجود دارد، اما اغلب آنها کاربردی نیستند. هدف ما در این مقاله آشنا ساختن شما با برخی از راهکارهای عملی و در عین حال ساده در این رابطه است. در ادامه چند راهکار اساسی در این حوزه را مورد ارزیابی قرار خواهیم داد. 

استفاده از مدل ترکیبی برای کارمندان

اغلب شرکت ها از ناحیه کارمندان شان ضربه می خورند. این امر به معنای بروز مشکلات مختلف برای کسب و کارها در صورت بی توجهی به وضعیت کارمندان است. امروزه امکان کار حضوری برای بسیاری از کارمندان در سراسر دنیا فراهم نیست. اگرچه با رعایت برخی پروتکل های بهداشتی امکان بازگشایی کسب و کارها وجود دارد، اما بهترین راهکار استفاده از مدل ترکیبی کسب و کار است. 

مطلب مرتبط: چرا بسته بندی سازگار با محیط زیست مهم است؟

وقتی تمام اعضای شرکت در دفتر برند حضور داشته باشند، میزان تولید گازهای گلخانه ای به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند. شاید در نگاه نخست این امر راهکاری نداشته باشد، اما الگوی ترکیبی کسب و کار بهترین راه حل چالش موردنظر محسوب می شود. 

مدل موردنظر براساس ترکیب دورکاری و کار حضوری سازمان می یابد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بهینه بر روی کارمندان و رعایت خواسته های شان کمک خواهد کرد. بنابراین مشکلی در این رابطه پیش روی شما نخواهد بود. اگر شما در شرایط کنونی بر روی کار حضور کارمندان تان تاکید بیش از اندازه ای داشته باشید، به احتمال زیاد با واکنش های اعتراضی آنها مواجه خواهید شد. بنابراین بهترین راهکار تلاش برای دوری از وضعیت موردنظر است. 

کار ترکیبی به معنای دورکاری تمام اعضای شرکت نیست. نکته مهم در این میان روند چرخشی حضور برخی از کارمندان در شرکت و همچنین دورکاری برخی دیگر است. این امر موجب ایجاد تعادل در وضعیت شرکت و همچنین کاهش شلوغی دفتر کار می شود. 

برخی از برندها برای بهبود وضعیت شان حتی اقدام به همکاری با کارآفرینان مستقل نیز می کنند. این امر به معنای عدم استخدام رسمی فرد موردنظر و همکاری مقطعی با وی است. چنین امری تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به ساده ترین شکل ممکن فراهم خواهد ساخت. 

کاهش تولید زباله در دفتر مرکزی

دفتر یک شرکت اغلب اوقات بار اصلی هزینه های اضافی را بر دوش دارد. اگر شما امکان کاهش هزینه ها در این محل را داشته باشید، وضعیت تان به طور قابل ملاحظه ای بهبود پیدا خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از کسب و کارها نه تنها اقدامی برای کاهش هزینه ها در این بخش نمی کنند، بلکه به هزینه های اضافی نیز دامن می زنند. 

یکی از ایده های مناسب در این میان تلاش برای جایگزین کردن دستگاه های قدیمی شرکت با نمونه های جدید است. این امر نه تنها هزینه های تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد، بلکه از نظر حفاظت از محیط زیست و کاهش آلودگی نیز موثر است.

مطلب مرتبط: 10 برند برتر در زمینه فعالیت سازگار با محیط زیست

بسیاری از برندها نه تنها گازهای گلخانه ای زیادی تولید می کنند، بلکه زباله های متعدد نیز به بار می آورند. این امر شاید راهکاری قطعی نداشته باشد، اما دست کم اگر زباله های موردنظر را تفکیک نمایید، وضعیت بسیار بهتری از نظر حفظ محیط زیست خواهید داشت. همچنین همیشه جداسازی برخی چیزها مثل پلاستیک و کاغذ برای بازیافت وجود دارد. این امر کسب و کار شما را بهتر از هر زمان دیگری با محیط زیست سازگار خواهد کرد. نتیجه این امر جلب توجه بیشتر مشتریان در بازارهای مختلف خواهد بود. 

امروزه اگر کسب و کارها به محیط زیست و حفاظت از آن توجه نشان ندهند، شرایط بسیار سختی در بازار خواهند داشت. این مقاله شروع مناسبی برای شما در این زمینه خواهد بود. 

منبع : readwrite
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vQBXC6y4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه