جمعه, ۴ اسفند(۱۲) ۱۴۰۲ / Fri, 23 Feb(2) 2024 /
           
فرصت امروز


    به قلم: لو کاسال 

    مدیر ارتباطات در شرکت هیسکاکس

به عنوان یک رهبر یا مدیر، طبیعی است که بخواهید هوش تجاری تان را به همکاران تان نشان دهید. اما اگر همیشه در حال ارائه دیدگاه های خود و مدیریت گفت وگوها هستید، ممکن است ایده های منحصربه فردی را که سایرین در به اشتراک گذاشتن آنها مردد هستند از دست بدهید. در عصری که هر شخص به نحوی در تلاش برای نشان دادن قدرت رهبری خود است، ممکن است خیلی راحت گوش دادن به دیگران را فراموش کنیم. گوش دادن یکی از قوی ترین ابزارهای ارتباطی است که رهبران تجاری می توانند در ایجاد تعامل و اعتمادسازی از آن بهره ببرند.

من اخیرا به نقل قول جالبی از اَل کارنسیل (Al Carensale)، مشاور سابق شرکت یو.سی.ال.اِی (UCLA) برخوردم که اظهار داشته: «وقتی که در سمت مدیریت هستید معمولا به شما به چشم باهوش ترین فرد گروه نگاه می شود و سایرین سعی خواهند کرد از شما پیروی کنند. شما باید در مقابل این وسوسه مقاومت کنید. تنها به این طریق است که می توانید از مواهب خرد جمعی استفاده کنید.»

متکلم وحده بودن در گفت گوها دامی است که اکثر رهبران تجاری در آن گرفتار می شوند. هنگامی که مدیریت یک کسب وکار به عهده شماست به مشاوره دادن به دیگران و راهنمایی کارکنان عادت می کنید. در نتیجه ممکن است حس کنید که باید دائما افکار و ایده های جالب و جدیدی را به عنوان خوراک فکری در اختیار کارکنان قرار دهید و همین موضوع باعث می شود که آنها به این روند عادت کنند. البته شما نمی توانید همزمان در همه بخش های شرکت حضور داشته باشید.

مطلب مرتبط:مهارت های ارتباطی، نقطه ضعف اکثر مدیران کسب و کار

کارمندان مستقیم شما و سایرین ممکن است از مسائل و فرصت هایی مطلع باشند که شما از آنها آگاه نیستید و برای موفقیت شرکت، صدای این افراد، نگرانی ها و افکارشان باید شنیده شود. به عبارت دیگر، اگر شما با اعضای گروه تان همکاری نکنید، به احتمال زیاد گروهی از افرادِ «بله قربان»گو را به دور خود جمع خواهید کرد و با این روش نمی توانید به توسعه یک کسب وکار مبتکرانه، متنوع و موفق دست پیدا کنید.

گوش دادن به صحبت های کارکنان به شما و سایرین یادآوری می کند که نظر همه افراد ارزشمند است و کوچک ترین حرکت مثبتی در موفقیت کل شرکت مؤثر است. گفت وگو یک مسیر یکطرفه نیست، بلکه یک تعامل چند بعدی بین شما و تمام کارکنان است.

با استفاده توصیه های زیر می توانید اطمینان حاصل کنید که گفت وگوهای صورت گرفته بین کارکنان و مدیران شرکت سازنده و تعاملی خواهند بود؛

کارکنان را در مسیر موفقیت قرار دهید

از همه بخواهید که با ایده های مکتوب به جلسات بیایند. شرکت کننده ها را تشویق کنید که ایده های شان را بیان کنند، حتی خنده دارترین و غیرممکن ترین ایده ها. بعضی اوقات یک ایده غیر قابل اجرا می تواند باعث ایجاد زمینه گفت وگویی سازند شده و ایده جدیدی از دل گفت وگوها خلق شود.

محیطی مناسب برای شنیدن و تعامل ایجاد کنید

لپ تاپ را خاموش کنید و گوشی هوشمندتان را کنار بگذارید. تمام توجه خود را به کسی معطوف کنید که در حال صحبت است و در مواقع لزوم از او سؤال بپرسید. کاری کنید که همه افراد حاضر در جلسه هم فعالانه گوش دهند و هم در گفت وگوها شرکت کنند. تنها مدیران نیستند که از شنیدن سود می برند؛ بهتر شنیدن به تمام کارکنان کمک می کند که کسب و کار و چالش های آن را را بهتر بشناسند.

سؤالات خوب بپرسید

طرح پرسش های هوشمندانه باعث دریافت ایده ها و پاسخ های بکر می شود. پرسیدن سؤالات هوشمندانه و چالش برانگیز به شناخت بهتر همکاران کمک کرده و جنبه هایی از کسب و کار را که کمتر در آن دخیل هستید برای شما ملموس تر می کند. طرح سؤالات تفکربرانگیز به فرد مقابل نیز کمک می کند که نکاتی را که قبلا به آن توجه نکرده اند مورد بررسی بیشتر قرار دهند.

کاری کنید که مسائل به وجود آمده به افرادی محول شوند که توانایی حل آنها را دارند

اولویت ها را به گونه ای شفاف سازی کنید که هرکس بداند چه مشکلات یا مسائلی مهم تر هستند. در مورد اولویت بندی مسائل از افراد ذی صلاح کمک گرفته و آنها را به ارائه نظرات شان تشویق کنید.

مطلب مرتبط:مهارت های ارتباطی رهبران بزرگ

کارکنانی را که ایده ها یا راه حل های جدید ارائه می دهند شناسایی کنید

فراهم کردن امکانات لازم برای افرادی که ایده پردازی کرده و ایده ها را به عمل در می آورند باعث بهتر شدن تعامل آنها با شما خواهد شد.

خوب شنیدن از شما مدیر بهتری می سازد و باعث می شود که بتوانید روابط مستحکم تری با کارکنان تان داشته باشید. با این کار می توانید اعتمادسازی کرده و ارتباطات درون سازمانی را تقویت کنید و به تحقق اهداف و آرمان های سازمان نزدیک تر شوید. با خوب شنیدن و توجه به نظرات و ایده های کارکنان، می توانید آنها را در جهت ارائه راهکارهای جدید برای مشکلات پیش روی کسب و کار تقویت کنید. در نهایت با این روش، همه می آموزند و همه نفع می برند.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/I8zsRpvx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارنهال انگوروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید نهال گردوحمل بار هواییخرید فالوورخرید بلیط هواپیماماشین ظرفشویی بوشخرید لوازم ورزشیکیلید اجاره خانه در تهرانپرده پذیراییلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور امارات
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه