جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

نقش ویدئو در بازاریابی محتوا روزبه روز پررنگ تر می شود و بهتر است برندها از همین حالا با روش های بازاریابی ویدئویی یا ویدئومارکتینگ آشنا شوند.

استفاده از محتوای ویدئویی یکی از بهترین راه های رسیدن به اهداف کوتاه مدت و بلندمدت در کسب و کار است. آموزش نحوه استفاده از محصول، افزایش بازدیدکنندگان سایت و به اشتراک گذاشتن نظر سایر مشتری ها از جمله اهداف ساختن ویدئو هستند. ویدئوها جنبه دیگری از ارتباطات چهره به چهره بوده و یکی از جذاب ترین و سریع ترین راه های ارتباط با مشتری به حساب می آیند. مزایای استفاده از محتوای ویدئویی بر هیچ کس پوشیده نیست و روزبه روز به تعداد برندهایی که از بازاریابی ویدئویی یا ویدئومارکتینگ استفاده می کنند افزوده می شود.

در ادامه این مقاله به بررسی هشت نوع از محبوب ترین راه های ویدئومارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی می پردازیم.

۱- ویدئو در مورد محصولات

ویدئوهای محصول محور روی معرفی محصول جدید و نوآورانه ای تمرکز می کنند که به تازگی وارد بازار شده یا در آینده نزدیک معرفی خواهد شد. از این مدل ویدئو معمولا برای توضیح یک محصول پیچیده با زبان ساده و معرفی مزایا و روش کار استفاده می شود. این مدل از ویدئوها باید با زبان ساده بیان شوند تا هر بیننده ای هدف محصول یا خدمات را درک کند و برای امتحان کردن آن تشویق شود، بنابراین بهتر است در طول ویدئو علاوه بر معرفی محصول به نقش آن در زندگی مشتری و تأثیری که روی بهبود آن می گذارد نیز اشاره شود.

مطلب مرتبط:ایده هایی جالب برای بازاریابی ویدئویی تأثیرگذار

۲- ویدئو در مورد شرکت

معرفی شرکت و خدمات آن به مخاطبان یکی از بهترین راه های ارتباط با آنها است. از کارمندان خود بخواهید در یک ویدئوی کوتاه، کار شرکت را توضیح دهند و بگویند چرا از سایر برندها متمایز هستند. اگر از همکارانتان کسی صدای خوبی دارد بخواهید روی ویدئو صداگذاری کند. سپس این ویدئو را در صفحه اول سایت قرار دهید تا بازدیدکنندگان به محض ورود، آشنایی نسبی با برند پیدا کنند. از این ویدئو همچنین می توانید برای استخدام استعدادها از طریق لینکدین یا سایر شبکه های اجتماعی استفاده کنید. بسیاری از برندها از ویدئوی کوتاه معرفی شرکت در جلسه با سرمایه گذار استفاده می کنند تا او را بیشتر با شرکت و خدماتی که ارائه می دهد آشنا کنند.

فراموش نکنید که در این مدل ویدئو کارمندان نقش پررنگی دارند. به عنوان مثال مدیرعامل شرکت می تواند نقش اصلی را بازی کند و با معرفی سایر کارمندان هدف شرکت را به مخاطب توضیح دهد.

۳- تبلیغات تلویزیونی

تلویزیون هنوز هم نقش کلیدی در اطلاع رسانی به مردم در حجم وسیع بازی می کند. هنوز هم در یک ویدئوی کوتاه ۳۰ ثانیه ای می توان برند را با معرفی یک مشکل و ارائه راه حل برای رفع آن تبلیغ کرد. اگر قصد جذب مشتری های محلی را دارید تبلیغ خود را در شبکه های محلی و اگر قصد دارید در سطح بین المللی دیده شوید و بودجه کافی دارید، آگهی خود را در شبکه های بین المللی پخش کنید.

مطلب مرتبط:8 روش مناسب برای بازاریابی ویدئویی آنلاین

آگهی های تلویزیونی نقش پررنگی در دیده شدن برند دارند و بسیاری از برندهای بزرگ مانند اپل هنوز هم تبلیغات خود را در شبکه های تلویزیونی پخش می کنند. این مدل تبلیغات نیاز به بودجه زیادی دارند و از طرفی مخاطبان زیادی را نیز جذب می کنند.

۴- ویدئو برای اپلیکیشن

اپلیکیشن های زیادی برای گوشی های دارای سیستم عامل اندروید و اپل ارائه شده و تعداد آنها رو به افزایش است. درنتیجه رقابت بسیار سخت شده است و برندهایی که تبلیغات متمایزی دارند بیشتر دانلود خواهند شد. اگر می خواهید اپلیکیشن خود را به بازار ارائه دهید، یک ویدئوی تبلیغاتی از معرفی ویژگی ها و نحوه کارکرد آن تهیه کنید و قبل از انتشار اپلیکیشن آن را در وب سایت و شبکه های اجتماعی قرار دهید.

شخصی که برای اولین بار با اپلیکیشن جدید برخورد می کند هیچ ایده ای از نحوه کارکرد و ويژگی های آن ندارد پس وجود یک ویدئوی کوتاه با توضیحات مختصر، بسیار خوب است. هرقدر برای معرفی مولفه های کلیدی محصول از خلاقیت بیشتری استفاده شود تعداد دانلودهای اپلیکیشن نیز بیشتر خواهد شد. برای تهیه این مدل اپلیکیشن نیازی به صداگذاری یا حضور شخص نیست. نحوه کارکرد اپلیکیشن گویای همه چیز است و اطلاعات کافی از طراحی و نحوه کارکرد خود در اختیار کاربر قرار می دهد.

۵- ویدئوهای انیمیشنی برای توضیحات بیشتر

گاهی اوقات درک محصول و خدمات برند برای مخاطبان ساده نیست یا تکنولوژی جدید آن نیاز به توضیحات بیشتر دارد. در چنین شرایطی بهترین راه حل استفاده از ویدئوی انیمیشنی است. یک انیمیشن امکان به تصویر کشیدن مکان ها و شخصیت هایی را دارد که در دنیای واقعی ساخت آن غیر ممکن است. ترکیب صدا و تصاویر گرافیکی کمک می کند چند موضوع بسیار پیچیده با زبانی ساده برای مخاطب توضیح داده شود. درصورتی که ساخت یک ویدئوی واقعی احتمالا بسیار پیچیده تر بوده و به هزینه بیشتری نیاز داشته باشد. امروزه شرکت هایی مانند گوگل مفاهیم پیچیده خود را با استفاده از همین روش برای مخاطبان توضیح می دهند.

۶- ویدئو برای وب سایت

هر کسب وکاری که محصول یا خدمات جدیدی را ارائه می دهد باید در مورد آن توضیح بدهد. گاهی اوقات تکنولوژی استفاده شده در محصول به اندازه ای پیچیده است که محتوای متنی نمی تواند تمام ابعاد آن را توضیح دهد یا مخاطب نمی تواند متوجه منظور آن شود. همان طور که پیش تر گفتیم استفاده از ویدئو بهترین راه حل است.

به عنوان مثال کسب وکارهایی که با تجارت الکترونیک در ارتباط هستند می توانند با یک ویدئوی سرگرم کننده ارتباط بیشتری با مشتری برقرار کنند. گاهی اوقات مخاطب در ویدئو نکاتی را متوجه می شود که شاید با دیدن محصول در بازار و در نگاه اول متوجه آن نشود. ویدئوها مدت حضور کاربر در وب سایت را افزایش می دهند و همان طور که می دانید هرقدر کاربر بیشتر در وب سایت حضور داشته باشد رتبه بهتری در موتور جستجو کسب می کند. فراموش نکنید هدف از تولید این مدل ویدئو ارائه یک توضیح سریع از محصول به مخاطب است، بنابراین نباید طولانی باشد.

مطلب مرتبط:بازاریابی جادویی با ویدئو، تصویر و رضایتنامه

۷- ویدئوی نحوه انجام کار

ویدئوهایی که نحوه انجام کاری را توضیح می دهند، نام برند را در صنعت مربوطه ماندگار می کنند. ویدئوهایی که با زبان طنز نحوه انجام کار با استفاده از محصولات برند را توضیح می دهند توسط افراد علاقه مند به صنعت دنبال می شوند. هرقدر ویدئوها جالب تر و کاربردی تر باشند بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و افراد بیشتری با برند آشنا می شوند. ویدئوها باید با زبان ساده بیان شوند و نحوه انجام کار را به خوبی توضیح دهند. افراد علاقه مند به دیدن ویدئوهای یک صنعت خاص از این طریق با برند شما آشنا شده و ممکن است به مشتری تبدیل شوند.

۸- ویدئوی مشتری های راضی

گاهی اوقات بهترین راه قانع کردن مخاطبان برای خرید یک محصول نشان دادن نظر مثبت سایر مشتری ها به آنها است. معمولا مخاطبانی که نسبت به خرید یک محصول شک دارند با دیدن نظر مثبت سایر مصرف کنندگان قانع می شوند. مردم اعتماد بیشتری به همنوعان خود دارند و دیدن تجربه مثبت دیگران آنها را به خرید محصول تشویق می کند. در این ویدئوها مشتری که محصول را امتحان کرده باید حضور داشته باشد و با صدای خودش در مورد مشکلی که داشته و نحوه حل آن صحبت کند. ویدئومارکتینگ یا بازاریابی ویدئو با این روش بسیار مفید است و برندهای بزرگی مانند آمازون نیز از این روش استفاده می کنند.

منبع : ENTREPRENEUR/ZOOMIT
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ic5J0Ret
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه