دوشنبه, 30 تیر 1399 - 14:04

کسب و کار ما چه ایمیل هایی باید طراحی کند؟

استفاده از ایمیل به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی از مدت ‎ها پیش مدنظر کسب و کارها قرار داشته است. امروزه بسیاری از برندها و بازاریاب ‎ها در طول روز تعداد قابل ملاحظه ‎ای ایمیل برای مخاطب هدف ارسال می ‎کنند. نکته جالب در این میان هزینه اندک طراحی و ارسال ایمیل بازاریابی در مقابل سود نهایی ‎اش است. براساس گزارش موسسه Email Monday هزینه ارسال هر ایمیل بازاریابی نزدیک به 1 دلار است. بازگشت سرمایه در این الگوی بازاریابی موجب تعجب اغلب کارشناس ‎ها شده است. بر این اساس برندها امکان تجربه سود 3800 درصدی از بازاریابی ایمیلی را دارند.

امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای بازاریابی به شیوه ایمیلی هستند. اگرچه این شیوه مزیت‎ های خاص خود برای کسب و کارها دارد، اما تمام برندها امکان استفاده یکسان از آن را ندارند. هر برند باید با توجه به ماهیت کسب و کارش و سلیقه مشتریان دست به طراحی ایمیل‎ های بازاریابی بزند. همچنین باید نسبت به انواع مختلف ایمیل‎ های بازاریابی نیز آگاهی داشته باشیم. یکی از اشتباهات رایج برندها استفاده از یک یا چند الگوی بازاریابی ایمیلی است. این امر امکان بهره ‎مندی از تمام مزیت ‎های این حوزه را محو خواهد کرد. هدف اصلی ما در مقاله کنونی بررسی انواع ایمیل ‎های مناسب برای استفاده در قالب الگوی بازاریابی است. شاید این نکته در نگاه نخست برای شمار بالایی از برندها عجیب به نظر برسد. اکثر برندها عادت به استفاده از یک الگوی واحد برای بازاریابی ایمیلی دارند بنابراین مقاله کنونی شما را با راهکارهای بازاریابی متنوعی آشنا خواهد کرد.

بازاریابی انواع ایمیل کاربردی

1. خبرنامه برند

امروزه یکی از محبوب ‎ترین الگوهای بازاریابی ایمیلی مربوط به ارسال خبرنامه برند است. خبرنامه ‎ها شامل آخرین اخبار مرتبط با یک برند است. هرچه توانایی ما برای ارائه اطلاعات دقیق و جذاب به مخاطب هدف بیشتر باشد، توانایی تاثیرگذاری ما بر روی آنها افزایش خواهد یافت. نکته مهم در این رابطه تلاش برای ارائه اخباری پیرامون وضعیت کلی کسب و کار است. تمرکز صرف بر روی برند خودمان موجب کاهش انگیزه مخاطب هدف برای مطالعه خبرنامه خواهد شد. ما باید در تحلیلی وسیع اقدام به ارسال اخبار متنوع و دارای ارتباط با کسب و کارمان نماییم. این امر انگیزه مداوم در مخاطب هدف برای مطالعه خبرنامه ما ایجاد خواهد کرد.

مطلب مرتبط: ۱۰ توصیه بی نهایت کاربردی برای افزایش اثربخشی بازاریابی ایمیلی

اطلاع ‎رسانی در مورد فعالیت‎ های پیش روی برند همیشه دارای اهمیت بالایی است. اکنون اغلب برندها مراسم ‎های مهم‎ شان را در قالب وبینار برگزار می ‎کنند. بنابراین اطلاع‎ رسانی دقیق از طریق ایمیل به مخاطب هدف حضور آنها در رویداد آنلاین را تضمین خواهد کرد. مهم ‎ترین نکته در زمینه طراحی خبرنامه برای برندمان مربوط به ارزیابی سلیقه مشتریان است. خبرنامه ما باید جذابیت بالایی برای مشتریان داشته باشد. در غیر این صورت بدون هرگونه توجه و مطالعه ‎ای به صندوق پیام‎ های حذف‎ شده هدایت خواهد شد.

2. ارسال ایمیل ‎های مجزا

خبرنامه‎ ها دارای شهرت بسیار زیادی هستند. اغلب برندها در طول سال‎ های متمادی فقط به ارسال خبرنامه ‎ها در قالب ایمیل عادت کرده ‎اند. یکی از نکات مهم در خصوص ارائه اطلاعات مهم به مخاطب هدف تمرکز بر روی طراحی ایمیل ‎های مجزا برای آنهاست. به عنوان مثال، اگر شما قصد برگزاری مسابقه‎ ای مهم در فضای آنلاین را دارید، باید در قالب ایمیلی مجزا نسبت به اطلاع ‎رسانی به مخاطب هدف اقدام نماییم. امروزه بسیاری از کاربران خبرنامه برندها را به صورت بسیار سریع مطالعه می ‎کنند بنابراین احتمال نادیده‎ انگاری اخبار مهم از سوی آنها همیشه وجود خواهد داشت. هرچه توانایی ما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در قالب ایمیل‎ های مجزا بیشتر باشد، بازخورد بهتری از سوی مشتریان دریافت خواهیم کرد.

اطلاع ‎رسانی در مورد وبینارها یکی از مشکل ترین فرآیندهای تعامل با مخاطب هدف است. امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای برگزاری وبینارها نیاز به آموزش مخاطب هدف درباره شیوه استفاده از سامانه‎ های برگزاری وبینار دارند. این امر زمان بسیار زیادی از برندها خواهد گرفت بنابراین باید پیش از برگزاری همایش به صورت آنلاین نسبت به ارائه آموزش‎ های لازم اقدام نماییم. این امر شامل تلاش برای تهیه آموزش ‎ها در قالب متن یا ویدئو و ارسال ‎شان برای مخاطب هدف است. هرچه ما بیشتر به فکر نحوه استفاده مشتریان مان از سامانه وبینارها باشیم، بازخورد بهتری پیرامون حضور آنها خواهیم گرفت.

3. ارسال پیام ‎ها در بازه‎ های زمانی مشخص

ایمیل‎ های مداوم یکی از انواع شیوه‎ های بازاریابی محسوب می ‎شود. این ایمیل‎ ها در بازه‎ های زمانی مشخص برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر بر روی کاربران ارسال می ‎شود. نکته مهم در این میان تکرار ارسال ایمیل ‎های موردنظر در قالب ‎های مختلف برای یادآوری مداوم به مخاطب هدف است. استفاده از سامانه ‎های ارسال خودکار ایمیل در این بخش نقش بسیار مهمی در کاهش دشواری‎ های بازاریابی دارد. امروزه بسیاری از برندها از نرم‎افزارهای خودکار برای ارسال ایمیل به مخاطب هدف استفاده می ‎کنند. مزیت اصلی چنین سامانه ‎هایی امکان ارسال خودکار ایمیل ‎ها به دامنه وسیعی از کاربران است.

نکته مهم درخصوص ارسال ایمیل ها به صورت دسته جمعی تلاش برای ایجاد تغییرات هرچند اندک در هر نوبت از ارسال ایمیل است. اگر ما ایمیل ‏های یکسان را در بازه‎ های زمانی مختلف برای مخاطب هدف ارسال کنیم، انگیزه مشتریان برای مشاهده آنها به شدت کاهش خواهد یافت. همچنین باید نسبت به شخصی سازی نسبی برخی از ایمیل ‎ها برای مخاطب هدف نیز توجه داشته باشیم. ذکر نام هر مخاطب و توجه به سلیقه آنها برای طبقه ‎بندی مشتریان اهمیت بالایی دارد. امروزه اغلب مشتریان تمایل به مشاهده پیام‎ های مطابق با سلیقه‎ شان دارند. تحقق این امر بدون ارزیابی سلیقه مشتریان و شخصی‎ سازی محتوا امکان‎ پذیر نیست.

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی و نکاتی برای موفقیت کمپین ها

4. ایمیل ‎های مخصوص خرده‎ فروشی ‎ها

اگر شما در زمینه خرده‎ فروشی آنلاین فعالیت دارید، نمایش محتوای سایت فروش ‎تان به مخاطب هدف ایده جالبی خواهد بود . امروزه بسیاری از خرده‎ فروشی ‎ها برای فروش هرچه بهتر اقدام به بازاریابی ایمیلی می‎ کنند. توصیه ما در این بخش تلاش برای فروش مستقیم در قالب ایمیل‎ های بازاریابی است. ابزارهای موردنیاز در این بخش شامل قالب مناسب برای بارگذاری تصاویر و اطلاعات محصولات است بنابراین ما در زمینه طراحی قالب برای ایمیل ‎مان باید از مدت ‎ها قبل دست به کار شویم. قالب موردنظر ما باید کم ‎حجم و دارای ماهیت چشم‎ نواز باشد. اگر قالب سایت ما بیش از اندازه حجیم باشد، امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را نخواهیم داشت. دلیل این امر مدت زمان بسیار بیشتر بارگذاری قالب ایمیل برای کاربران است. بدون تردید کمتر کاربری تمایل به مشاهده چنین ایمیل ‎هایی خواهد داشت.

شخصی ‎سازی ایمیل ‎های بازاریابی در مرحله طراحی قالب نیز صورت می ‎گیرد. امروزه برندها دارای دسته ‎بندی قابل توجهی از مشتریان ‎شان هستند. طراحی قالب‎ های مختلف برای گروه‎ های گوناگون مشتریان ایده بسیار جذابی محسوب می ‎شود بنابراین شما باید در مقیاسی وسیع نسبت به طراحی قالب‎ های متنوع اقدام نمایید. هرچه مشتریان امکان خرید ساده ‎تر از خرده‎ فروشی شما را داشته باشند، انگیزه‎ شان برای خرید افزایش خواهد یافت. امروزه سایت ‎هایی نظیر آمازون به دلیل همین نکته دارای شهرت جهانی هستند.

5. نقش ایمیل ‎های غیرتجاری

ارسال ایمیل ‎های مناسبتی مانند تبریک تولد مشتریان یکی از ایده‎ های مناسب در دنیای کسب و کار محسوب می ‎شود . این امر در رابطه با شخصی‎ سازی ماهیت ایمیل ‎ها دنبال می ‎شود. براساس گزارش موسسه کمپین مانیتور ، ایمیل ‎های غیرتجاری از سوی برندها تاثیرگذاری بیش از 481 درصد نسبت به ایمیل ‎های عادی بر روی مخاطب هدف دارد بنابراین ما باید به دنبال بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از ایمیل‎ های غیرتجاری باشیم.

امروزه یکی از مشکلات اساسی برندها در رابطه با مشتریان ‎شان مربوط به همین نکته است. برندها اغلب توانایی صرف نظر از فعالیت صرف برای کسب سود را ندارند بنابراین همیشه با مشکلات قابل توجهی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مواجه می ‎شوند. اگر شما در ابتدای مسیر فعالیت برندتان هستید، توجه به ایمیل ‎های متفاوت با ماهیت تجاری نقش مهمی در توسعه کسب و کارتان خواهد داشت. امروزه اغلب برندهای بزرگ در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از همین تکنیک استفاده می ‎کنند بنابراین شما نیز باید نسبت به بارگذاری محتوایی به غیر از نمونه ‎های تجاری اقدام نمایید.

6. اهمیت بیان ساده پیام بازاریابی

دنیای بازاریابی در طول سال‎ های اخیر درگیر افزایش اهمیت محتوای بصری بوده است. امروزه اغلب کاربران در شبکه‎ های اجتماعی محتوای بصری را در اولویت مشاهده‎ شان قرار می‎ دهند. با این حساب بازاریاب‎ ها نیز به سوی استفاده هرچه بیشتر از محتوای بصری جهت ‎گیری کرده ‎اند. این امر در حوزه بازاریابی ایمیلی به صورت متفاوتی بروز پیدا کرده است. بازاریاب ‎ها در طراحی قالب‎ های ایمیلی بر روی فرمت‎ های بصری و پیچیده تمرکز کرده‎ اند . این امر سرعت بارگذاری ایمیل‎ها را کاهش می ‎دهد. همچنین توانایی تاثیرگذاری از طریق پیام اصلی برند را نیز محدود خواهد کرد.

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی؛ خطرات و فرصت ها

براساس گزارش موسسه HubSpot، استفاده از محتوای بصری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب در بازاریای ایمیلی اولویت اصلی کاربران نیست. ما به جای استفاده از تصاویر و ویدئوهای پرحجم باید به سوی انتقال پیان اصلی‎ مان در قالبی ساده باشیم. اغلب کاربران سرویس های ایمیل استفاده ‎های متنوعی از چنین سرویس ‎هایی دارند. نتیجه این امر اختصاص زمان اندک برای مشاهده ایمیل‎ های بازاریابی است. با این حساب شما باید پیام بازاریابی ‎تان را در سریع ‎ترین زمان ممکن بیان کنید. در غیر این صورت کاربران انگیزه چندانی برای مشاهده آنها نخواهند داشت.

اگر ایمیل ‎های ما به طور مداوم مورد بی ‎توجهی مخاطب هدف قرار گیرد، به مرور زمان به بخش اسپم منتقل خواهد شد. اگوریتم گوگل بسیاری از ایمیل ‎های مربوط به برندهای مختلف را اینگونه طبقه ‎بندی می ‎کند بنابراین شما باید به دنبال تاثیرگذاری ساده و مستقیم بر روی مخاطب هدف باشید. در غیر این صورت ایمیل‎ های تان به بخش اسپم منتقل خواهد شد. همچنین اگر مخاطب هدف بازخورد منفی در مورد ایمیل شما در سرویس‎ های مختلف ثبت کند، امکان مواجهه با محدودیت ‎های ارسال ایمیل از سوی شما افزایش خواهد یافت. بنابراین باید پیام ‎های بازاریابی‎ تان را ساده و در عین حال جذاب طراحی نمایید. بدون تردید این امر دشواری‎ های خاص خود را دارد، اما بازاریاب ‎ها باید به این شیوه فعالیت عادت کنند.

7. ایمیل‎های سازگار با گوشی‎های همراه

بسیاری از کاربران برای مطالعه ایمیل‎ ها از گوشی ‎های همراه استفاده می ‎کنند. توسه روزافزون فناوری ‎های به کار رفته در گوشی ‎های هوشمند آنها را بدل به یک پلتفرم جذاب برای گشت و گذار در اینترنت کرده است. ما در این میان باید نسبت به تجربه کاربری در گوشی‎ های هوشمند توجه نشان دهیم. بسیاری از کاربران امکان مشاهده متن‎ های پرحجم و همچنین مراجعه به لینک های فاقد طراحی برای گوشی های هوشمند را ندارند بنابراین بی ‎توجهی ما به این نکات به معنای از دست دادن دامنه وسیعی از مشتریان خواهد بود.

براساس گزارش موسسه لیتموس نزدیک به 50 درصد از ایمیل ‎های بازاریابی از سوی کاربران گوشی‎ های هوشمند باز می ‎شود. این امر تاثیر مستقیمی بر روی تجربه کاربری و مشاهده ایمیل‎ ها بر جای می ‎گذارد. هرچه محتوای ایمیل ما با تجربه کاربری در گوشی‎ های هوشمند سازگارتر باشد، امکان تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب هدف افزایش خواهد یافت. برخی از برندها همچنان توانایی تاثیرگذاری بر روی کاربران گوشی‎ های هوشمند را ندارند. دلیل این امر عدم توجه نسبت به به روز رسانی الگوهای طراحی محتوای ایمیلی است. اگر ما قصد حضور در میان برندهای محبوب مشتریان را داریم، باید به این نکته مهم نیز توجه‎ شان دهیم. امروزه ایمیل بسیاری از برندها بدون نگاهی سطحی از سوی کاربران حذف می ‎شود. دلیل این امر تجربه‎ های قبلی و ناموفق برندهای مورد نظر در زمینه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف هستید، باید تمام نکات و تجربه‎ های آنها را مدنظر قرار دهیم.

مطلب مرتبط: چگونه در بازاریابی ایمیلی عملکرد موفقی داشته باشیم؟

جمع‎ بندی

طراحی و ارسال ایمیل بازاریابی در قالب‎ های بسیار متنوعی امکان‎ پذیر است. نکته مهم در این میان تلاش برای متنوع ساختن ایمیل ‎های ارسال برندمان به مخاطب هدف است . در غیر این صورت ما توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست خواهیم داد. بسیاری از برندها پس از یک تجربه ناموفق در زمینه بازاریابی ایمیلی دیگر توانایی بازیابی مخاطب هدف ‎شان را ندارند بنابراین شما باید فرآیند بازاریابی کم‎ نقصی را پیاده نمایید.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید