جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

بازاریابی ایمیلی؛ خطرات و فرصت ها

5 سال پیش ( 1397/7/27 )
پدیدآورنده : اشکان کوشش   پدیدآورنده : بازاریابی ایمیلی  

بازاریابی ایمیلی امتحان خود را در طول زمان با موفقیت پس داده است. با گذشت سال ها خطرات و فرصت های جدیدی در این زمینه نمایان می شوند که بازاریابان مستلزم شناخت آنها هستند. زمانی که بازاریابان از فرصت ها و خطرات پیش رو و جدید اطلاع داشته باشند، می توانند در راستای بهینه سازی نتایج حاصل از فنون بازاریابی تلاش کنند.

در این مقاله به تعدادی از خطرات و فرصت های موجود در بازاریابی ایمیلی که می تواند بر تجارت تأثیر داشته باشد، اشاره خواهد شد.

خطرات و تهدیدهای ایمیلی

با توضیح مشکلی که باید در زمان یادگیری این فن بازاریابی در نظر گرفته شود، بحث را آغاز می کنیم. اصلی ترین تهدید مربوط به امنیت سایبری است که در آن تعداد زیادی از آدرس های ایمیلی از طریق طرح های کلاهبرداری اینترنتی و همچنین ویروس های جاسازی شده در پیوست پست ها هک می شوند.

با دریافت پست های خبرنامه ای و تبلیغات الکترونیکی به وسیله برنامه ای ساده و سریع به نام Burner Emails ، مشتریان می توانند از اطلاعات شخصی موجود در ایمیل خود حفاظت کنند. راه های دیگری نیز برای حفظ امنیت پست های الکترونیکی وجود دارند. یک راه حل عملی برای حفظ امنیت، کار با شرکتی است که ابر امنیت ایمیلی، مانند Vircom, Barracuda و FireEyeبرای طرفین فراهم می کند.

علاوه بر این اطمینان از صحت سیستم های عامل و به روز بودن اپلیکیشن ها بسیار مهم است. به طور مداوم کلاس های آموزشی امنیت سایبری را مختص کارمندان خود برگزار کنید و نکات امنیتی را با مشتریان نیز به اشتراک بگذارید. این کلاس های آموزشی شامل آموزش برنامه شبیه سازی کننده کلاهبرداری اینترنتی است و شناسایی ایمیل های جعلی و پیوست های سؤال برانگیز را در این قبیل ایمیل ها ممکن می سازد. همچنین با نگاه داشتن ماوس بر روی URL ایمیل ها نیز می توانید از صحت و یا جعلی بودن آدرس آنها اطمینان حاصل کنید.

مطلب مرتبط: اعتبار سنجی ایمیل؛ فاکتور مهم در بازاریابی ایمیلی

فرصت های ایمیلی

خبر خوش این است که فرصت های موجود در استفاده از ایمیل ها بیش از تهدیدهای آن است. در قدم اول به میزانی که عموماً از ایمیل استفاده می شود، دقت کنید. گروهی به نام Radicati Group دیدگاه های جالبی در زمینه پست الکترونیکی به دست آورده اند. آنها در سال 2017 به این نتیجه رسیدند که «مجموع تعداد ایمیل هایی که توسط صاحبین مشاغل و مشتریان، ارسال و دریافت شده است به 296 میلیارد در روز می رسد. پیش بینی می شود که این مقدار با نرخ متوسط سالیانه 4/4درصد در چهار سال آینده به رشد خود ادامه خواهد داد. این میزان تا انتهای سال 2021 به 319/6 میلیارد ایمیل در روز خواهد رسید.»

همچنین در سال 2017، حدود 3/7 میلیارد کاربر در سرتاسر جهان از ایمیل استفاده می کردند. این گفته در حقیقت اعلام می کند که بالای نیمی از جمعیت جهان در حال حاضر از ایمیل استفاده می کنند. محققان پیش بینی کرده اند که تا انتهای سال 2021، تعداد کاربران ایمیل به بیش از 4/1 میلیارد خواهد رسید.

به علاوه دسترسی به افراد در تعداد بالا از طریق ایمیل در کمپین های بازاریابی امکانپذیر است و تلاش های بازاریابی بازده چشمگیری خواهند داشت. نظرسنجی اجرا شده توسطDirect Marketing Association (DMA) و Demand Metric در ماه ژوئن 2016 نشان داد که متوسط سود بازگشتی (ROI) به وسیله ایمیل، رقمی 122درصدی را شامل می شود.

این میزان در مقایسه با سود های بازگشتی رسانه های اجتماعی، تحقیقات پرداختی و پست مستقیم، به بیش از چهار برابر می رسد. همچنین Econsultancy به این نتیجه رسیده است که آژانس های حرفه ای بازاریابی و بازاریابان شرکتی به قدرت و تأثیر ایمیل ها ایمان دارند. بنابر گفته Relevancy Group Survey، سود حاصله توسط کمپین های وابسته به ایمیل در حال افزایش است.

بیشینه سازی فرصت های موجود در پست الکترونیکی

برای دستیابی به این توانایی، باید ایمیل های کمپین های بازاریابی تمام تمرکز خود را برای موفقیت در به نمایش گذاشتن هدف اصلی تجارت به کار گیرند. بنا بر گفته کن کانکلین (Ken Conklin)، مدیرعامل شرکت برندسازی Gravel to Castle،« رابطه میان شما و لیست تان، ارزشمندترین دارایی تجارت شما در چشم انداز دیجیتالی 2018 خواهد بود. قدردانی مداوم و بیش از حد تصور از افراد موجود در این فهرست، راهی برای افزایش ارزش آن است.»

کانکلین می گوید، اهداف برندها باید به گونه ای باشند که دنبال کننده ها را به سمت تفکر به جملات زیر سوق دهند:

• «این میزان قیمت و بهایی که این فرد به صورت رایگان برایم فراهم کرده، غیر قابل باور است!»

• «آنها به زمان من احترام می گذارند. قطعات کوچکی از محتوا را ارسال می کنند و هر زمان یکی از این قطعات را دریافت می کنم، در همان لحظه به پاسخ برخی از سؤالاتم می رسم»

• «اگر بهای رایگان اهدا شده توسط آنها عالی باشد، تصور کنید میزان این ارزش و بها زمانی که مشتری ثابت آنها شوم چه خواهد شد!»

قسمتی از ارزش گذاری های ایجاد شده توسط پست الکترونیکی، شامل استفاده از ایمیل های خودکار می شود. نظرسنجی های به دست آمده توسط The Litmus’ State of Email Survey نشان می دهد، احتمال اینکه برنامه های ایمیلی موفق حداقل بالای نیمی از سود بازاریابی ایمیلی خود را توسط برنامه های خودکار و مبادلاتی ایمیلی به دست آورند، 108/5 درصد بیشتر است.

توانمندسازی یادگیری ماشین ها می تواند شرایطی ایجاد کند که در آن شرکت ها با توجه به فهرست اشخاص موردنظر خود، راهی کارآمدتر برای ارسال مکاتبات و خبرنامه های شان پیدا کنند. با استفاده از این مکانیزم، بازاریابان به ایمیل مخاطبان بسیار زیادی و به صورتی کاملاً شخصی سازی شده، دسترسی پیدا خواهند کرد. گرچه کارهای بسیار بیشتری در این زمینه قابل اجراست، اما این فرصت در مراحل اولیه شکل گیری است.

مطلب مرتبط: بازاریابی ایمیلی با بهترین نرم افزارهای موجود / بازاریابی ایمیل محور هنوز نفس می کشد

آینده پست الکترونیکی

برای به نمایش گذاشتن تهدیدها و فرصت های موجود در ایمیل، صندوق های پست الکترونیکی در حال تغییر هستند. به طور کلی گرایش و تغییر به سمت صندوقی است که بیشتر به چشم می آید. این روش دسترسی به اطلاعات را برای مخاطبی که روزانه صدها ایمیل دریافت می کند، ساده و سریع می سازد و خطرات امنیتی را نیز در نظر می گیرد.

صندوق های ایمیلی که بیشتر به چشم می آیند شامل پیش نمایشی از لینک ها و پیوست ها هستند که امنیت و اعتبار آنها را به نمایش می گذارند. ایمیل های خبرنامه ای شامل عکس ها و ویدئوهای بیشتری خواهند بود. در این روش بازاریابان به سریع ترین حالت ممکن مطالبی با بیشترین ارزش را ارائه می دهند. حتی در قسمت امضای ایمیل ها، افزودن عکس مخاطبین و اطلاعات شخصی موجب جذاب تر شدن ایمیل می شود.

در این روش، ایمیل در مسیری که کانال های ارتباطاتی دیگر در آن قرار دارند حرکت نمی کند. در مقابل ایمیل در حال تبدیل شدن به وسیله ارتباطات مناسب تری است. از این رو قرار دادن فنون ایمیلی به عنوان بخش اعظمی از استراتژی های چندمنظوره بازاریابی، حائز اهمیت خواهد بود.

منبع : forbes
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Nm8VS5HX
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه