شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

چرا پادکست بخش مهمی از بازاریابی محسوب می شود؟

3 سال پیش ( 1399/2/24 )
پدیدآورنده : اشلی سگورا   پدیدآورنده : امیر آل علی  

تا چند سال گذشته، اصطلاح پادکست ابدا مطرح نبود، با این حال این بخش جذاب در چند سال اخیر بسیار محبوب شده است. درواقع جهان به سمتی در حال حرکت است که افراد ترجیح می دهند که از زمان مرده خود به جای گوش دادن به موسیقی، یک پادکست را دنبال کنند. تحت این شرایط اگر از همین امروز در این زمینه اقدام نکنید، بدون شک یک بازار طلایی را از دست خواهید داد. ممکن است در این زمینه تردیدهایی داشته باشید. به همین خاطر در این مقاله به بررسی دلایل اهمیت این موضوع خواهیم پرداخت.

1-رقابت کم

پادکست بخش مهم بازاریابی

با نگاهی واقع‎بینانه، پی به این امر خواهید برد که تمامی جنبه های بازاریابی وارد رقابت سنگین شده است. این امر شانس موفقیت شما را کم خواهد کرد. این امر در حالی است که هنوز بسیاری از برندها از ضرورت پادکست غافل بوده و در این رابطه اقدامی را انجام نداده اند. به همین خاطر شما به راحتی می توانید مخاطب جذب کنید. به همین خاطر رقابت پایین، نخستین مزیت عرصه تولید پادکست محسوب می شود.

مطلب مرتبط: پادکست، ابزار جدید تبلیغات و بازاریابی

2-تعامل بالا

آمارها حاکی از نرخ مشارکت بالای مخاطبین پادکست است. این امر به معنای آن خواهد بود که شما صرفا بازدیدکننده در اختیار نداشته و افراد به صورت طبیعی، به اقدامات شما واکنش نشان می دهند. همچنین پادکست را در هر زمانی حتی در حین رانندگی می توان گوش کرد. به همین خاطر می توانید اطمینان داشته باشید که در کم-ترین زمان ممکن، مخاطب مطالب شما را دریافت می کند. درواقع مخاطب به این خاطر که اطمینان دارد که پیام های ارسالی مشاهده خواهد شد و شما برای جلب رضایت آنها موارد را در اقدامات آتی رعایت می-کنید، تمایل زیادی به ارسال پیام برای شما دارند.

3-سازگاری با تلفن همراه

در رابطه با مقالات و فیلم ها افراد تمایل دارند که این موارد را از طریق لپ‏تاپ و یا تبلت خود انجام دهند. علت این امر به این خاطر است که ابعاد گوشی تلفن همراه، حتی در صورتی که اندازه فونت افزایش پیدا کند، بازهم سخت خواهد بود. همچنین در دست داشتن گوشی در بسیاری از شرایط یک عامل مزاحم محسوب می شود. این امر در حالی است که در رابطه با پادکست، شما می توانید گوشی را در داخل جیب خود قرار داده و آزادانه به سایر کارهای خود بپردازید. به همین خاطر پیش‎بینی ها حاکی از آن است که پادکست، بالاترین میزان سرعت رشد را در مقایسه با سایر روش های بازاریابی خواهد داشت. درواقع اگر از همین امروز در این زمینه اقدام کنید، بهترین آینده را در آینده در اختیار خود خواهید داشت.

4-محبوبیت سریع

بنا بر آمارها منتشرشده از سوی موسسه Statista میزان کاربران ماهانه پادکست، 48 میلیون نفر بوده است. این آمار در سال 2020 به 115 نفر رسیده که نشان از یک رشد باورنکردنی است. نکته مهم دیگر آن است که افراد در هنگام گوش کردن، عملا هیچ فشاری را متحمل نشده و این امر باعث می شود که گوش دادن به آنها برای چندین ساعت نیز احساس خستگی را به همراه نداشته باشد. در واقع بسیار مهم است که روشی را انتخاب کنید که آینده آن تضمین‎شده خواهد بود.

5-وفاداری بالای مخاطبین

مخاطبین پادکست ها بالاترین میزان وفاداری را دارند. یکی از دلایل این موضوع می تواند این باشد که پادکست به مانند عکس و فیلم نبوده که بتوان به صورت مداوم کیفیت آن را ارتقا داد. درواقع صدا ثابت خواهد بود و افراد هنگامی که به یک صدا عادت کرده باشند، ریسک امتحان موارد جدید را نخواهند کرد. برای درک بهتر این موضوع تنها کافی است تا کیفیت فیلم های شش سال قبل را با جدیدترین ها مقایسه کنید. بدون شک تغییرات محسوسی در زمینه فیلم‎برداری ایجاد شده است، با این حال اگر به یک پادکست شش سال قبل گوش دهید، تفاوتی را مشاهده نخواهید کرد. این امر باعث می شود تا مخاطب در صورتی که کیفیت کار شما حفظ شود، دلیلی برای جداشدن از کانال شما نداشته باشد.

6-هزینه تولید بسیار کم

تولید یک پادکست عملا به هزینه خاصی نیاز ندارد. درواقع بسیاری از افراد از طریق تمایش تلفنی این اقدام را انجام می‎دهند. به صورت کلی شما به یک میکروفون و کمی اطلاعات در زمینه ویرایش صدا نیاز خواهید داشت. این سطح پایین از هزینه ها حتی در ناکارآمدترین روش های بازاریابی نیز وجود ندارد. به همین خاطر نه‎تنها هر برندی، بلکه هر فردی می‎تواند در این رابطه اقدام کند. همچنین شما می توانید برای ایجاد وقفه بین گفت وگو و یا صحبت های خود، یک تبلیغ را پخش کنید که منبع درآمدی برای شما خواهد بود.

7-فضای کافی برای اشتراک‎گذاری

اگرچه سایت های خاصی برای پادکست ها وجود دارد، با این حال برندهای مطرحی نظیر اسپاتیفای و یوتیوب نیز اخیرا در این رابطه وارد عمل شده و بسیاری از برندهای دیگر از برنامه خود برای حضور در این عرصه، اخباری را منتشر کرده اند. درواقع شما بسترهای زیادی را برای اشتراک‏‎گذاری پادکست‎های خود خواهید داشت که این امر شانس موفقیت شما را افزایش می دهد.

مطلب مرتبط: بهترین پادکست ها برای عملکرد بهتر در زمینه بازاریابی اینترنتی

درنهایت توجه داشته باشید که با توجه به شرایط حال حاضر که کرونا منجر به قرنطینه خانگی شده است میزان استفاده از اینترنت رشدی چشمگیر پیدا کرده و اکنون بهترین زمان برای حضور در این عرصه محسوب می شود، با این حال موارد معرفی‎شده تنها برای اطمینان پیداکردن از دلایل ایده آل بودن این عرصه است. درواقع برای آگاهی از تکنیک ها و اقداماتی که کیفیت کار شما را افزایش می دهد، لازم است تا مقالات مرتبط با این موضوع را مطالعه کنید. در نهایت این نکته را نیز فراموش نکنید که شما باید به ترندها توجه داشته باشید. برای مثال در شرایط حال حاضر صحبت کردن در رابطه با کرونا، یک انتخاب الزامی خواهد بود. درواقع در این رابطه شما تنها به دیدگاه پزشکی محدود نبوده و می توانید از نظر اقتصادی آن را مورد بررسی قرار دهید. برای مثال تاثیر این وضعیت بر شرایط کسب و کار خود را در آینده تشریح کنید.

منبع : searchenginejournal
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CSoWP7A5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه