پنجشنبه, ۲۰ بهمن(۱۱) ۱۴۰۱ / Thu, 9 Feb(2) 2023 /
           
فرصت امروز

هنگامی که Gale Anne Hurd تولید کننده سریال جذاب و پرطرفدار مردگان متحرک به دنبال آغاز پروژه جدیدی برای تلویزیون بود، از ابزارهای رایج نظیر کتاب های کمیک یا رمان های پرطرفدار الهام نگرفت، بلکه در ایده خود از یک پادکست قدیمی به نام Lore که یک سال پیش از آغاز پروژه مردگان متحرک تولید شده بود، استفاده کرد.

Aaron Mahnke  تولید کننده این پادکست در گفت وگو با رسانه ها گفت: «به عقیده من Lore از ظرفیت های بسیار زیادی برخوردار بوده و کاملا توانایی بدل شدن به یک پروژه تلویزیونی را داشت.»

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: «داستان این پادکست بسیار تازه و جدید است و نمونه های مشابه آن در میان آثار تولید شده توسط سایرین وجود ندارد، علاوه بر این داستان مطرح شده در این پادکست به شکل دیوانه واری عامه پسند بوده و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.»

آقای Mahnke در ادامه افزود: «بنابراین و با توجه به ماهیت عامه پسندانه این داستان بسیاری از شبکه های تلویزیونی بدون توجه به ریسک های موجود و صرفا با اتکا به جمعیت مخاطبان وفادار خود اقدام به سرمایه گذاری روی این سریال ها کرده و با توجه به حمایت مخاطبان شان میلیون ها دلار سود به جیب می زنند.»

Lore  که در سال 2015 میلادی منتشر شد در نخستین گام موفق شد جایز بهترین پادکست iTunes  در سال 2015 را به خود اختصاص داده و با دریافت نقدهای مثبت و پنج ستاره متعدد، به 2میلیون و 500هزار شنونده ماهانه دست یابد.

به گفته آقای Mankhe تولید این پادکست در اثر علاقه شخصی وی به تولید محتوا از طریق پادکست صورت گرفته و جذابیت آن سبب شده است تعداد قابل توجهی از مردم جذب آن شوند.

موفقیت های اخیر Aaron Mahnke در حوزه تولید محتوا در قالب پادکست به خوبی بیانگر بازگشت پادکست ها و ظرفیت های آنان برای حضور موثر در صنعت تبلیغات و بازاریابی است. به عقیده بسیاری از کارشناسان حوزه صنعت بازاریابی و تبلیغات، پادکست فرصت بسیار مناسبی برای تولیدکنندگان، شبکه های تلویزیونی و همچنین افراد مشهور برای جذب مخاطب و تولید محتوا به شمار می رود.

براساس اطلاعات منتشرشده و برنامه ریزی های صورت گرفته، پادکست Lore در سال 2017 میلادی بیش از هر زمان دیگری روی تولید داستان هایی با تمرکز بر ترس و زوایای تاریک تاریخ و همچنین ترسناک ترین کابوس های مردم کار خواهد کرد. آقای Mahnke به عنوان خالق این پادکست در این راستا می گوید: «حقیقت بسیار ترسناک تر از افسانه است.»

Brett-Patrick Jenkins  که در پروژه سریال مردگان متحرک فعالیت می کند در گفت وگو با مجله هالیوود ریپورتر اظهار داشت: «این سریال سهوا فضای کاملا جدیدی را در حوزه داستان سرایی و مالکیت معنوی ایجاد کرده است و امروزه می توان گفت Aaron Mahnke یکی از تاثیرگذار ترین افراد در زمینه تولید محتوا در قالب پادکست به شمار می رود.»

موفقیت پادکست ها و گرته برداری از داستان ها و محتواهای تولید شده توسط آنان در فرمت داستان سرایی هفتگی، سبب خروج آنها از سایه و بدل شدن به یکی از مهم ترین منابع الهام تولید کنندگان برنامه های تلویزیونی و مخاطبان عادی شده است.

تولید داستان ها و افسانه های فریبنده نظیر کالبدشکافی یک پرونده قتل و شخصی که به اشتباه در ارتباط با این پرونده دستگیر و روانه زندان شده به اندازه ای جذاب است که بیش از 2میلیون بار از سوی کاربران دانلود می شود. موفقیت سریال مردگان متحرک سبب شده است که قصه گو های بسیاری این روزها به استفاده از فرمت های صوتی نظیر پادکست روی آورده و از این طریق به جذب مخاطب بپردازند.

تعداد قابل توجهی از مخاطبان متعهد و پیگیر که به دانلود این پادکست ها می پردازند سبب شده است بسیاری از بازاریاب ها و فعالان حوزه صنعت تبلیغات به بررسی ظرفیت های پادکست ها برای تبلیغات و بازاریابی بپردازند.

ادامه دارد...

منبع : adweek
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/a2Sj3EWN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
با ما در ارتباط باشید

شبکه های اجتماعی
           
كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1399/2020
بازگشت به بالای صفحه