چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
رشد انواع درآمدها در سایه کنترل هزینه ها

آمار مثبت و امیدوارکننده بانک پاسارگاد

4 سال پیش ( 1398/6/12 )
 

بانک پاسارگاد با انتشار صورت های مالی ١٢ ماهه سال ٩٧ جهش های قابل توجهی را از نظر عملکردی در تمامی زمینه ها به نمایش گذاشته است.

به گزارش بورس۲۴، در گام اول بانک پاسارگاد با رشد قابل توجه 19درصدی سود و وجه التزام تسهیلات اعطایی در قسمت درآمدهای مشاع همراه شده است. در مقابل این جهش، تنها رشد 8درصدی سود پرداختی به سپرده ها را شاهد هستیم؛ به عبارت دیگر، عملیات کنترل نرخ سود سپرده ها و افزایش درآمد تسهیلات دهی سبب جهش حاشیه سود در سال 97 «وپاسار» شده است

آمار مثبت بانک پاسارگاد

همچنین در قسمت درآمدهای مشاع، سود حاصل از سرمایه گذاری ها و سپرده گذاری های بانک پاسارگاد نیز با رشد قابل توجهی، 59درصد در سال 1397 به نسبت سال 1396 افزایش داشته است. برآیند این تغییرات مثبت سبب شده تا سهم بانک از درآمدهای مشاع 142درصد افزایش داشته باشد.

در دیگر سوی درآمدهای غیرمشاع بانک نیز به دلیل عملکرد عالی «وپاسار» در چهار حوزه سود و وجه التزام، درآمد کارمزد، درآمد مبادلات ارزی و سایر درآمدها جهش 48درصدی را به همراه داشته است، در نهایت جمع درآمدهای بانک 69درصد رشد داشته است، در حالی که جمع هزینه های بانک تنها 21درصد رشد داشته است. این امر سبب شده در حالی بانک در سال 96 سود خالص 2.333 میلیارد ریالی داشته باشد، در سال 97 جهش سنگین 722درصدی سود خالص رقم خورده و سود خالص «وپاسار» به سطوح 19.174 میلیارد ریال افزایش داشته باشد.

اما در دیگر سوی، بانک اعلام کرده با کنترل نرخ سود سپرده ها بنا بر الزامات بانک مرکزی عمل و سود سپرده های کوتاه مدت در سطوح 10درصد و سود بلندمدت در سطوح 15درصد باقی مانده است. در بازار رقابتی که نرخ سود به 20درصد رسیده است، بانک با این نرخ ها و کنترل آن توانسته با رشد قابل توجه 36درصدی در مانده سپرده ها در پایان سال 97 به نسبت سال 96 همراه شود.

به عبارت دیگر، بانک در سال 97 با تمرکز بر درآمدهای خود با جهش درآمدی و از دیگر سوی با کنترل نرخ سپرده ها و کنترل سایر هزینه های جاری با عدم رشد شدید هزینه ها همراه و همین امر سبب جهش حاشیه سود و سود خالص بانک در سال 97 به نسبت سال 96 شده است. رخدادی که در سال 98 هم ادامه داشته و شاخص های عملیاتی بانک در سال 98 همچنان صعودی و شاخص هزینه ای بانک در سال 98 همچنان تحت کنترل بوده و روند عالی سال 97آن در سال 98 هم ادامه دار خواهد بود.

گفتنی است مجمع بانک پاسارگاد هفته گذشته صورت های مالی «وپاسار» را با اتفاق آرا تصویب نمود و اخبار مثبتی را از تسعیر ارز و برنامه بورسی شدن شرکت «فناپ» به بازار سهام مخابره کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9k57AYcq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه