شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر مالک فروشگاهی هستید که دوست دارید با روش‌های کم‌هزینه بازاریابی آن را انجام دهید، باید توجه داشته باشید که یکی از این روش‌ها طراحی فروشگاه‌تان است که در دیده شدن از سوی مشتری تأثیرگذار است. برخی از اهداف اصلی طراحی و چیدمان فروشگاه، این است که از فضا به‌طور کارآمد استفاده شود. ارتباط و تعامل بین فروشنده‌ها و مشتریان تسهیل شود، مدت‌زمان خدمت‌دهی به مشتری کاهش یابد، هزینه‌های کنترل به حداقل برسد، میزان سرقت از فروشگاه کاسته شود، حرکات اضافی و سراسیمگی مشتریان و نیروهای فروش از بین رفته و جریان ورود و خروج و جایگزینی محصولات و افراد روان‌تر شود. طراحی نظام‌مند و رعایت اصول طراحی می‌تواند به رفتارهای خرید مشتری منجر شود.

از نظرات مشتریان در طراحی استفاده کنید 

می‌توانید ایده‌های طراحی را از خود مشتریان بگیرید. هنگامی که آنها برای خرید به فروشگاه‌تان می‌آیند از آنها برای طراحی دکوراسیون نظر بگیرید. ببینید آنها دوست دارند کدام قفسه‌ها جلوی فروشگاه و کدام‌شان در انتهای فروشگاه باشد. مطمئناً نظرات آنها می‌توانید به شما در چیدمان بهتر کمک کند. مشتریان می‌توانند ایده‌هایی ناب در این مورد به شما دهند. سپس می‌توانید این ایده‌ها را به مدیر طراحی چیدمان‌تان منتقل کنید.

از نرم‌افزارهای طراحی استفاده کنید

می‌توانید از نرم‌افزارهای طراحی برای اجرایی کردن ایده‌ها استفاده کنید. این نرم‌افزارها می‌توانید قبل از پیاده‌سازی، نمای کلی طراحی فروشگاه‌تان را به شما نشان دهد. همچنین می‌توانید از شرکت‌های پیشرو در زمینه طراحی فروشگاه‌های‌شان الهام بگیرید.البته این به معنی تقلید صرف نیست، بلکه در طراحی و چیدمان خود از رنگ لوگو برای رنگ‌آمیزی قفسه‌ها بهره بگیرید.

اجناس پرکاربرد در دسترس باشد

اجناسی که پرکاربردتر است را بیشتر جلوی چشم مشتری و در دسترس او بگذارید تا خرید راحت‌تری داشته باشد و سردرگم نشود. این تجربه خرید برای او خوشایند است و می‌توانید دوباره او را به فروشگاه شما سوق دهد. بدین ترتیب شما با صرف هزینه‌ای توانسته‌اید یک مشتری را چندین بار برای خرید ترغیب کنید و در نهایت این شما هستید که سود نهایی را برده‌اید.

استفاده از حس بویایی و شنیداری

موسیقی آرام و رمانتیك بیشترین تأثیر را بر مشتری دارد و به‌صورت روانی باعث تحریك حس خرید می‌شود. همچنین طبق مطالعه گروهی از روان‌شناسان آمریكایی در صورتی كه فضای خرید عطرآگین و معطر باشد مشتری رغبت بیشتری به خرید پیدا می‌كند. از این رو بوهای ملایمی مانند بوی وانیل یا هر نوع رایحه ملایم بیشترین اثر را دارد و باعث می‌شود تا مشتری برای مدت‌زمان بیشتری به جست‌وجو در فروشگاه بپردازد و در نهایت كالای بیشتری را انتخاب و خریداری کند. به همین دلیل است كه در فروشگاه‌های بزرگ و مجهز، غرفه مربوط به خوراكی‌ها، ترشی، نان و مواد‌غذایی معطر در محل مناسبی قرار داده می‌شود تا با استفاده از تحر‌‌یك حس بویایی افراد مقدار بیشتری از این اجناس به فروش برسد.

کاربردی فکر کنید

قالبی در طراحی فروشگاه‌تان به‌کار بگیرید که هم بهترین استفاده را از فضای موجود داشته باشید و هم ویترینی برای نمایشگاه محصولات در نظر بگیرید. داشتن یک ویترین پویا که همیشه محصولات جدید را در معرض دید مخاطب بگذارد، نشان از خوش‌سلیقگی شما و بازاریابی بهینه از فضای موجود کسب وکارتان دارد. ایجاد سبک، ظاهر و القای حس زیبایی‌شناسی به مخاطب مطمئناً بر خرید او تأثیرگذار است. بنابراین از المان‌های زیبایی‌شناسی با توجه به محیط کسب‌وکارتان استفاده کنید. مثلاً اگر فروشگاه مواد‌غذایی دارید، می‌توانید از پوستر غذاهای دلفریب، میوه‌های مصنوعی، از کاشی و سرامیک‌هایی که عکس مواد‌غذایی و سبزیجات را دارند برای جلب نظر مشتری به هنگام ورود استفاده کنید.

بسته‌های فروش

یک خرده‌فروش ماهر می‌توانید با طراحی چند محصول در یک بسته مشتری را ترغیب به خرید همه آن اجناس کند. او می‌توانید این کار را با در نظر گرفتن تخفیف انجام دهد. فراموش نکنید که یک طراحی دلفریب، راحتی خرید مشتری و ایجاد حس مثبت در او سه معیار طلایی هستند که منجر به هدف فروش می‌شوند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8GJXfBuk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه