شنبه, ۲۹ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sat, 20 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

واژه «اسپانسرشیب»، به‌عنوان یکی از راه‌های بازاریابی، برای همه ما آشناست. با این حال هنوز بسیاری معنی درست این واژه را نمی‌دانند و اسپانسرشیب را با تبلیغات اشتباه می‌گیرند، با اینکه این دو، دو مقوله متفاوت هستند. اسپانسرشیب به معنی حمایت مادی از یک رویداد، فعالیت یا سازمان توسط عضوی نامرتبط است. از فواید این حمایت می‌توان به بالابردن آگاهی عمومی از نام برند حامی اشاره کرد که منجر به شناخته شدن بیشتر برند، افزایش اعتبار آن و جذب مصرف‌کننده می‌شود. برای اینکه یک برند به‌صورت گسترده شناخته شود، چندین ماه و حتی چندین سال زمان لازم است اما اسپانسرینگ موفق می‌تواند کمک کند یک شرکت در مدتی کوتاه اعتبار لازم را به دست آورد و به اهداف بازاریابی خود برسد.

اسپانسرشیب ارتباطی عمیق‌ و قوی‌تر از یک تبلیغ ساده است که ممکن است برای مدتی کوتاه در شبکه‌های تلویزیونی یا روزنامه‌ها و مجلات دیده شود. برخلاف تبلیغات، اسپانسرشیب از کانال‌های دیجیتال فراتر رفته و ریشه در کل اکوسیستم بازاریابی دارد. این روش بازاریابی، از نصب لوگو و بنر تا برگزاری رویدادهای بزرگی چون مسابقات ورزشی یا کنسرت‌های موسیقی را در بر می‌گیرد.

اسپانسرینگ به سرعت در حال رشد و گسترش است، آمارها نشان می‌دهد که بازاریابی از طریق اسپانسرینگ در سال‌های اخیر در برخی از کشورها به ویژه ایالات متحده آمریکا بیشترین رشد را در مقایسه با سایر فرم‌های بازاریابی داشته است. از جمله دلایل این افزایش نگرانی شرکت‌ها از کارآمد بودن روش‌های بازاریابی قدیمی است. با بالارفتن حجم تبلیغات تلویزیونی یا حتی رادیویی، شرکت‌ها به دنبال راه‌های جدیدتر و کارآمدتر برای معرفی فعالیت خود و افزایش مشتری هستند.

شرکت‌ها می‌توانند از طریق حمایت از یک رویداد مهم توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند، از جمله سیاست‌گذاران اقتصادی، مقامات دولتی و البته مردم عادی. حمایت از رویدادهای بین‌المللی این امکان را به اسپانسرها می‌دهد تا از موانع جغرافیایی و فرهنگی عبور کرده و توجه افراد مختلف دنیا را به خود جلب کنند. رویدادهای ورزشی و خیریه، از رویدادهایی هستند که بیشترین اسپانسرها را به خود جلب می‌کنند و بهترین استراتژی‌های بازاریابی هستند. اسپانسرها با حمایت از این رویدادها احساس خوبی در مخاطبان ایجاد کرده و آنها را متقاعد می‌کنند که به غیر ‌از هدف مالی، اهداف انسان دوستانه نیز دارند.

اهداف اسپانسرینگ

از جمله دلایلی که شرکت‌ها و برندهای مختلف تصمیم به اسپانسر شدن می‌گیرند، می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

- تسریع شناخت برند و افزایش آگاهی از سازمان

حمایت از یک رویداد مهم یا یک مسابقه ورزشی که تعداد زیادی مخاطب داشته و نظر افراد بی‌شماری را به خود جلب می‌کند، سبب می‌شود تا اسپانسرها یک شبه ره صد ساله طی کنند و در مدت کمی از سوی افراد و سازمان‌های زیادی شناخته شوند.

- افزایش فروش

وقتی از یک طرح فرهنگی، یک باشگاه یا یک تیم ورزشی حمایت می‌شود، طرفداران آن فعالیت و مجموعه به‌صورت ناخودآگاه و بعضا خودآگاه از اسپانسر حمایت می‌کنند تا به این طریق از آنچه دوستش دارند حمایت کنند و این منجر به افزایش فروش چشمگیر می‌شود. شرکت‌های مواد‌غذایی و تولید‌کنندگان نوشیدنی‌های مختلف اغلب حامی رویدادهای مهم می‌شوند تا بتوانند با استفاده از این فرصت، نمونه محصولات خود را در اختیار عموم قرار دهند و فروش خود را بالاتر ببرند.

- توجه عموم مردم

علاوه بر افزایش فروش، اسپانسرینگ سبب می‌شود تا توجه عمومی نسبت به اسپانسرها افزایش یابد. به طور کلی مردم حس خوبی نسبت به اسپانسر تیم یا فعالیت مورد علاقه‌شان پیدا می‌کنند و این یعنی آنچه که شاید تبلیغات چندین ساله برای شرکت‌ها به وجود نیاورد، یک اسپانسرینگ به آنها هدیه می‌کند. در حقیقت اسپانسرینگ مانند یک روابط عمومی قوی است که توجه افراد را به اسپانسرها جلب کرده و آگاهی‌های لازم را به آنها می‌دهد.

نکته مهم آن است که شرکت‌ها یا سازمان‌ها قبل از حمایت از یک رویداد، باید مطمئن باشند که آن رویداد موفق خواهد بود و توجه افراد زیادی را به خود جلب خواهد کرد. علاوه بر این، با حمایت از یک رویداد، اسپانسرها نوعی ارتباط با سازمان‌ها یا رویدادها برقرار می‌کنند و باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که رویدادی که از آن حمایت می‌کنند، باید با اهداف‌شان همخوانی داشته باشد و آنها را به مقصد مورد نظرشان نزدیک کند. برای مثال اسپانسرها باید رویدادهایی را برای حمایت کردن انتخاب کنند که مورد علاقه مشتریان بالقوه و بالفعل‌شان بوده و آنها را به خود جلب کنند. تنها این گونه است که اسپانسرها می‌توانند از اسپانسرشیب به‌عنوان یک روش بازاریابی موفق بهره ببرند.

برچسب ها : کافه مدیران
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/p8RDwn1W
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d