شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آمار صادرات پسته تازه و خشک نشان می‌دهد که طی چهار ماه اول امسال 46کشور جهان مشتری بیش از 16هزار تن پسته ایران بوده‌اند که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال 15 برابر افزایش یافته است. به گزارش ایسنا، آمارها از میزان صادرات پسته طی چهارمین ماه امسال نشان می‌دهد که صادرات پسته روند صعودی را که از ابتدای سال‌جاری آغاز کرده بود، ادامه داده و به این ترتیب در تیر ماه صادرات این محصول نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته نزدیک به 9 برابر افزایش وزنی داشته است.

براساس این آمار، ایران طی تیرماه 94 به میزان 3500 تن پسته با پوست تازه یا خشک به دیگر کشورها صادر کرده‌ است که ارزش آن به کمتر از 30میلیون دلار می‌رسد. بر این اساس صادرات پسته به لحاظ وزنی نسبت به همین مدت در سال گذشته 9 برابر افزایش پیدا کرده‌ و این درحالی‌ است که قیمت هر کیلوگرم از این محصول 0.1 دلار کاهش یافته و به 8.4 دلار رسیده‌ است. همچنین آمار گمرک نشان می‌دهد که طی چهار ماهه نخست امسال با 15 برابر شدن صادرات پسته به لحاظ وزنی، صادرات این محصول مجموعا به بیش از 16هزار تن و ارزش نزدیک به 135میلیون دلار رسیده است.

این در حالی‌ است که در همین مدت طی سال گذشته ایران تنها کمی بیش از یک‌هزار تن پسته به دیگر کشورها صادر کرده بود که ارزآوری آن به کمتر از 10 میلیون دلار می‌رسید. همچنین در این مدت پسته در رتبه شانزدهم محصولات صادراتی ایران قرار گرفته و 46 کشور در سراسر جهان از مشتریان این محصول به حساب می‌آیند. فهرست اقلام صادراتی گمرک در چهارماهه نخست سال‌جاری نشان می‌دهد که ایران در این مدت به کشورهای امارات، انگلستان، بلاروس، یوگسلاوی، پاکستان، جمهوری آذربایجان، آلبانی، آلمان، اردن، ازبکستان، اسپانیا، استرالیا، اسلواکی، افغانستان، اوکراین، ایتالیا، بحرین، برزیل، بوسنی، تاجیکستان، تایوان، ترکیه، ترکمنستان، تونس، سوریه، سنگاپور، سوئد، شیلی، صربستان، عراق، عربستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، قطر، کویت، لبنان، لهستان، لیتوانی، مالزی، مصر، مکزیک، هنگ کنگ، هند، ویتنام و یونان پسته صادر کرده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/d7TEaKmF
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه