جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برای رشد بیشتر تحقیقات کشاورزی و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها، خصوصی‌سازی موسسه‌های تحقیقاتی به‌تدریج یک اجبار محسوب می‌شود. رییس موسسه تحقیقات پسته کشور در گفت‌وگو با ایانا از خصوصی‌سازی این موسسه در آینده خبر داد و گفت: با پیشنهاد موسسه تحقیقات پسته کشور طرح خصوصی‌سازی موسسه‌های پژوهشی در کارگروه‌های مربوطه در حال بررسی است. امان‌الله جوانشاه افزود: در صورت تصویب این طرح بخش‌خصوصی به‌صورت فعال در امور پژوهشی وارد شده و بخش دولتی ضمن حمایت از پروژه‌های مورد نیاز صنعت پسته کشور در سه زمینه کشاورزی پایدار، غذای سالم و محیط‌زیست سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قرار بر این است از ظرفیت‌های قانونی قدیم و اخیر ایجادشده استفاده و اساسنامه‌ای را تنظیم کنیم، خاطرنشان کرد: هر جا که قانون نتواند به ما کمکی کند، از طریق مجلس شورای اسلامی و هیات امنای سازمان تحقیقات مشکل را حل خواهیم کرد. جوانشاه روند طی شدن مراحل خصوصی‌سازی موسسه را با وجود اعلام موافقت وزارت جهادکشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی زمان‌بر اعلام کرد و ادامه داد: موسسه تحقیقات پسته کشور به‌عنوان نخستین موسسه و به‌صورت پایلوت خصوصی‌سازی می‌شود و بخشی از تحقیقات آن به بخش‌خصوصی واگذار خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد که بتوانند تا پایان سال‌جاری به جمع‌بندی برسند و مسیر دشوار این تغییر، با کمک وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به‌راحتی طی شود. رییس موسسه تحقیقات پسته کشور با بیان اینکه قسمتی از تحقیقات، اقتصادی است، تصریح کرد: در تلاش هستیم بتوانیم با بهبود کمیت و کیفیت تحقیقات ارزش افزوده موسسه را افزایش دهیم و خلق ثروت کنیم.

جوانشاه با عنوان اینکه بی‌شک در سال‌های ابتدایی قادر به خصوصی‌سازی صددرصد و پیشرفت چشمگیری نخواهیم بود، اظهار داشت: با واگذاری مرحله‌به‌مرحله موسسه به بخش‌خصوصی شاهد تغییرات قابل توجهی خواهیم بود. وی در پایان گفت: برای رشد تحقیقات کشاورزی و افزایش سرمایه‌گذاری‌ها خصوصی‌سازی موسسه‌های تحقیقاتی به‌تدریج یک اجبار محسوب می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/J8etaABL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه