منابع بروز خطا در تحقیقات بازاریابی - فرصت امروز

یکشنبه, 26 ارديبهشت 1395 - 10:30

آیا می‌دانستید؟

آیا می‌دانستید چهار منبع بروز خطا در حین اجرای نظرسنجی تحقیقات بازاریابی شناسایی ‌می‌شود که شامل خطای نمونه‌گیری، خطای عدم پوشش، خطای بی پاسخ و خطای اندازه‌گیری است؟

منابع خطا ممکن است پاسخ‌های نظرسنجی را غیرقابل قبول کرده و در نتیجه گام‌هایی برای به حداقل رساندن آنها باید برداشته شود.

سه گام اول به اینکه «چه کسی» مورد مطالعه قرار گرفته وابسته است و گام چهارم راجع به این است که «چه موضوعی» مورد مطالعه است.

هنگام نمونه‌گیری باید به اینکه چه کسی باید مورد مطالعه قرار گیرد پرداخته شود تا خطاهای مرتبط با نمونه‌گیری به حداقل برسد و در مرحله بعد باید موضوع از طریق پرسشنامه مورد مطالعه قرار گیرد تا خطای اندازه‌گیری شناسایی شود. شایان ذکر است اغلب تهدیدهای قابل پیشگیری و حساس مرتبط با اعتبار یک نظرسنجی از طراحی سوالات نشات می‌گیرد. 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی