چهارشنبه, ۱۲ شهریور(۶) ۱۴۰۴ / Wed, 3 Sep(9) 2025 /
           
فرصت امروز
آیا می‌دانستید؟

منابع بروز خطا در تحقیقات بازاریابی

9 سال پیش ( 1395/2/26 )
 

آیا می‌دانستید چهار منبع بروز خطا در حین اجرای نظرسنجی تحقیقات بازاریابی شناسایی ‌می‌شود که شامل خطای نمونه‌گیری، خطای عدم پوشش، خطای بی پاسخ و خطای اندازه‌گیری است؟

منابع خطا ممکن است پاسخ‌های نظرسنجی را غیرقابل قبول کرده و در نتیجه گام‌هایی برای به حداقل رساندن آنها باید برداشته شود.

سه گام اول به اینکه «چه کسی» مورد مطالعه قرار گرفته وابسته است و گام چهارم راجع به این است که «چه موضوعی» مورد مطالعه است.

هنگام نمونه‌گیری باید به اینکه چه کسی باید مورد مطالعه قرار گیرد پرداخته شود تا خطاهای مرتبط با نمونه‌گیری به حداقل برسد و در مرحله بعد باید موضوع از طریق پرسشنامه مورد مطالعه قرار گیرد تا خطای اندازه‌گیری شناسایی شود. شایان ذکر است اغلب تهدیدهای قابل پیشگیری و حساس مرتبط با اعتبار یک نظرسنجی از طراحی سوالات نشات می‌گیرد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xbhC0ZOq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
تولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگراممشاور مالیاتیخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسموزبلاگخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسقرص تنوییدتور ترکیهتور تایلند ؛ سفر رویایی به سرزمین لبخندهاسایت معتبر خرید طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه