چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به هر میزان که استفاده از محصول راحت تر و لذت بخش تر باشد، به همان میزان احتمال استقبال بیشتر و معرفی آن توسط مصرف کنندگان افزایش خواهد یافت. این امر یعنی آسان تر ساختن نحوه استفاده از محصول، اگرچه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، اما همواره مورد غفلت قرار می گیرد.

تصور این امر که مصرف کننده سطح اطلاعات کافی در رابطه با محصول دارد، کاملا غلط بوده و لازم است تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهید.

نرم افزارها مثال خوبی در این رابطه هستند که معمولا یادگیری آنها دشوار است. این میزان دشواری تاحدی است که اکثر افراد مجبور خواهند بود کتاب ها و سی دی های آموزشی آن را نیز خریداری کنند. با این حال اگر خود شرکت تولید کننده بتواند آموزش آن را نیز عهده دار شود، می تواند موفقیت و سود بیشتری را برای خود به ارمغان آورد.

چگونه می توانید استفاده از محصولات و خدمات را آسان تر، بی دردسرتر و لذت بخش تر از محصولات رقبا سازید؟ حتی یک نوآوری در این حوزه می تواند باعث برتری شما نسبت به رقبا شود. هیچ گاه این موضوع را دست کم نگیرید که یک تنبلی بسیار کوچک می تواند باعث شود عده زیادی، از محصولات یا خدمات شما استفاده نکنند.

ایده

در کشور انگلستان تعداد مجلات منتشر شده در رابطه با بانوان بسیار زیاد است و این باعث می شود هزاران مجله در این رابطه، در رقابتی جدی برای جذب 20میلیون خانم ساکن این کشور باشند. هر یک از این مجلات در تلاش برای جذاب تر ساختن خود در نگاه مخاطب هستند. همین امر هم باعث شده است جذابیت بصری آنها به طرز فوق  العاده ای بالا برود.

با این حال با توجه به این نکته که تقریبا تمامی مجلات به یک اندازه در این زمینه خلاق و فعال هستند، نمی توان با تکیه بر این مورد برای خود مزیت رقابتی ایجاد کرد. بدون شک حمل مجلات به علت آنکه معمولا در کیف بانوان جای نمی گیرند، تااندازه ای دشوار است.

حال اگر شکل آن را به نحوی تغییر داد که همانند کیف دستی بانوان باشد، عملا به دو موفقیت دست پیدا خواهید کرد؛ نخست آنکه توانسته اید ظاهری متفاوت نسب به سایر رقبای خود ایجاد کنید که این خود باعث بالا تر رفتن وجهه شما خواهد شد.

مورد دیگر آنکه با این اقدام توانسته اید حمل مجله خود را آسان تر کنید که این خود باعث افزایش رضایت مندی  می شود.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- به هر میزان که مشتری با محصول احساس راحتی بیشتری داشته باشد، به همان میزان رضایتمندی و تبدیل شدن به مشتری ثابت شما در وی افزایش خواهد یافت.

- شکل محصول الزاما نباید راحتی را برای خریدار به همراه داشته باشد. برای مثال یک محصول می تواند به شکلی جذاب باشد حتی اگر این طراحی باعث راحت تر شدن حمل آن نشود.

- بهتر است مشکلاتی را که مخاطب ممکن است در برخورد با محصول تولید شده تجربه کند، پیش از معرفی رسمی و وارد بازار کردن محصول مورد بررسی قرار دهید. این امر می تواند به شکل یک آزمایش ساده صورت گیرد. برای مثال محصول را در اختیار تعدادی داوطلب قرار دهید تا مشاهده کنید که در برخورد اول با آن با چه مشکلاتی مواجه می شوند.

- تلاش برای بهبود، تنها راه مقابله با مشکلات است. به همین خاطر اگر با مشکلی مواجه هستید، لازم است برای رفع آن اقدام کنید.

- در انتخاب افرادی که می خواهید تست خود را با توجه به عملکرد آنها انجام دهید، دقت کافی داشته باشید. برای مثال اگر محصول شما یکی از لوازم آشپزخانه باشد، بهتر است داوطلبان خود را از بین قشر بانوان انتخاب کنید.

- بهتر است هر تغییری را که می خواهید در محصول انجام گیرد، از قبل تحت آزمایش قرار داده تا نسبت به نتیجه بخش بودن آن اطمینان حاصل کنید.

- بهتر است ضمن معرفی کامل محصول، ترفندهایی را نیز برای استفاده بهتر از آن در اختیار مشتری قرار دهید.

- بهترین نتیجه را هنگامی خواهید گرفت که ضمن رعایت مواردی که منجر به راحتی بیشتر مشتری خواهد شد، در زیباسازی آن نیز نهایت تلاش خود را کرده باشید.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KAeEHhwq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه