پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
امکان پرداخت مستقیم در «کیپاد» برای همه بانک ها فراهم می شود

چگونگی برداشت مستقیم در بانک پاسارگاد

4 سال پیش ( 1398/7/5 )
 

بسیار پیش آمده است که برای انجام پرداخت های ثابت ماهیانه از قبیل قبوض شهری، اقساط و شارژ تلفن همراه، ناچار شده ایم چندین بار به دستگاه های خودپرداز مراجعه کرده و یا از درگاه های اینترنتی و موبایل بانک استفاده کنیم. پرداخت به موقع این موارد نیز دغدغه ای است که همواره وجود دارد.

به گزارش وب سایت راه پرداخت، بهمن ماه سال گذشته بود که عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در همایش بانکداری الکترونیک از اجرایی شدن خدمت «برداشت مستقیم» در نظام بانکی کشور خبر داد و گفت: «یکی از اتفاقاتی که می تواند تأثیر مهمی بر توسعه کسب و کارها داشته باشد، خدمات برداشت مستقیم است و این در اغلب بانک های کشور عملیاتی شده و می توانیم آن را به عنوان یک ابزار و بستر مهم در توسعه کسب وکارهای نوپا و یا همان استارت آپ ها به کار بگیریم.»

برداشت مستقیم کیپاد بانک پاسارگاد

برداشت مستقیم چگونه کار می کند؟

برداشت مستقیم یا Direct debit به عملیاتی گفته می شود که با استفاده از آن، مشتری می تواند پرداخت های موردنیاز خود را انجام دهد. در این عملیات، مشتری برای کارگزار، اجازه برداشت از حساب خاصی را جهت پرداخت هزینه هایی مانند صورت حساب قبض در قالب یک دستور پرداخت، صادر می کند. در این سیستم، بانک بابت هر تراکنش درصدی را به عنوان کارمزد از کارگزار دریافت می کند.

کارشناسان حوزه فناوری های مالی پیش بینی می کنند با توسعه این روش می توان تا 2میلیون تراکنش بانکی را بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتریان از بین برد که خود کمکی به نظام های پرداخت خواهد بود.

در همین رابطه بانک پاسارگاد، پرداخت خودکار صورت حساب همراه اول را با سامانه خود راه اندازی کرده تا مشتریان بتوانند قبض خود را ماهانه با توجه به سقف مبلغی که تعیین می کنند، پرداخت کنند. مهرداد حداد، رئیس اداره نرم افزار بانک پاسارگاد درباره این خدمت و چگونگی استفاده از آن گفت: «نزدیک به دو سال است که سرویس برداشت مستقیم از حساب در سامانه بانک پاسارگاد راه اندازی شده است و از اواسط سال گذشته با تفاهمی که این بانک با شرکت همراه اول انجام داد، این خدمت برای مشتریان عملیاتی شد.

رئیس اداره نرم افزار بانک پاسارگاد درباره چگونگی استفاده از پرداخت خودکار صورت حساب همراه اول توضیح داد: «مشتریان می توانند از طریق سامانه «بانکداری مجازی» بانک پاسارگاد و منویی که در آنجا تعریف شده، پرداخت خودکار صورت حساب قبض همراه اول را به صورت ماهانه، در یک روز خاص در ماه به درخواست خود فعال کنند. آنها همچنین سقف پرداختی خود را مشخص می کنند. پس از آن در روزی که مشتری برای پرداخت قبوض تعیین کرده، نسبت به استعلام مبلغ اقدام و با توجه به سقفی که او برای پرداخت مشخص کرده، پرداخت به صورت خودکار انجام شده و مبلغ از حساب مشتری برداشت می شود.»
پرداخت بدون کارمزد در بانک پاسارگاد

در اجرای طرح برداشت مستقیم و به طور کلی خدمات بانکی در دنیا، برای مشتریان بانک ها و در واقع فرد صاحب حساب، کارمزدی نیز تعیین می شود، اما رئیس اداره نرم افزار بانک پاسارگاد درباره سرویس برداشت مستقیم این بانک گفت: «در حال حاضر در ارائه این خدمت کارمزدی از مشتری اخذ نمی شود و سرویس به صورت رایگان ارائه شده است، به این دلیل که بحث برداشت مستقیم در کشور ما هنوز جا نیفتاده است، در صورتی که در کشورهای توسعه یافته تر، برداشت مستقیم قسمت عمده ای از پرداخت خرد را پشتیبانی می کند.»

به گفته حداد، «به نظر می رسد در ابتدا باید فرهنگ سازی عمومی در اجرای این طرح انجام شود تا بتوانیم با تبیین مزایای این خدمت برای مشتریان، بهره مندی از آن را ترویج دهیم.»

او ادامه داد: «هدف ما این است که سایر شرکت های خدماتی نیز بتوانند این امکان را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم خدمت را به صورت جامع تر در اختیار مشتریان قرار دهیم. البته شرکت های خدمات عمومی خود از راه اندازی این سیستم منتفع خواهند شد، چراکه می تواند مطالبات خود را زودتر و ساده تر وصول کنند.»

حداد همچنین درخصوص برنامه های آتی بانک پاسارگاد توضیح داد: «استفاده از امکان پرداخت مستقیم را به زودی در اپلیکیشن کیپاد فراهم می کنیم تا از این طریق مشتریانی که کیف پول آنها نزد ماست نیز بتوانند از این امکان استفاده کنند.»

او همچنین از شروع مذاکرات با سایر بانک ها و نهادهای رگولاتور درخصوص تبادل این سرویس خبر داد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iNWaJynM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه